Kalle lennukilood. Cant Z.501
Kalle lennukilood. Cant Z.501
Ja nii. Kuna viimane valminud lennuk oli tsiviil, siis siia pikemat teemat ei hakanud tegema. Seega on veidi vahe sisse tulnud, aga kuna ehitamine ikka käinud oludele vastava hooga, siis siit tuleb see mis hetkel laual.
Cant Z.501
Itaalia lennupaat Cant 501 oli oma aja üsna tüüpilise kontruktooniga. Sihvakas kere ja kõrge parasol tiivaga. Veidi erandlik oli see, et üsna suurel lennukil oli vaid üks 750 hp mootor ja lisaks paiknes tiiva keskel asuvas mootorigondlis ka kuulipilduri pesa.
Cant (Cantieri Navali Trieste)501 tegi esmalennu 1934 ja uuedas kohe ka kaugulennu rekordit. 19–20 mail 1934 sooritas veidi modifitseeritud Z 501 uueks vesilennukite kaugusrekordiks 4130 km ajaga 26 tundi ja 35 minutit.
Z501 militaarkasutuseks sai luure ja päästelennud. Kuigi 1940daks oli see lennuk juba vananenud ja kandi seetõttu rohkelt kaotusi olid mõned neist kasutuses ka peale sõda.
501 oli veidi kahese kuulsusega. Ühelt poolt üsna hea juhitavuse ja vastupidavusega lennuk.. kuni ta püsis õhus. Seda seetõttu, et kohati üsna kehva kere kvaliteedi tõttu kippus see kõvema merekäigu korral purunema ja murduma. Lisaks võis juhtuda, et kõvema maandumise korral andsid järgi mootoriosa kinnitused ja propeller tabas kabiini.
Samuti oli Z501 kerge saak vaenlase hävitajatele, seega täitsid need pigem teisejärgulisi ja tagalaülesandeid. Hästi treenitud meeskonnaga õnnestus siiski mõnelgi lennukil sooritada rünnakuid alveelaevade vastu. Peale 1943dat kasutasid neid lennukeid mõlemad Itaalia õhujõudude osapooled. Lisaks olid mõned 501d kasutusel Rumeenias ja ka Hispaania kodusõjas natsionalistide poolel.
Itaalias võeti viimased 4 seda tüüpi lennukit teenistuset maha 1950 ja lammutati
Mõned andmed:
Pikkus: 14.30 m
Tiibade siruulatus: 22.50 m
Kõrgus: 4.40 m
Tühikaal: 3850 kg
Maksimaalne stardikaal: 7050 kg
Mootor: 1 × Isotta-Fraschini Asso XI.RC RC2C.15 vesijahutusega V12 880 hp
Meeskond: 4-5
Maksimum kiirus: 275 km/h
Lennukaugus: 2,400 km
Maksimaalne lennukõrgus: 7,000 m
Relvastus:
3 × 7.7 mm Breda-SAFAT kuulipilduja
Kuni 640 kg pomme välistel riputitel.
Mudel:
Siinkohal siis tegemist üsna vana Italeri toodanguga. Üsna huvitav on jällegi vanem Italeri kirjapilti karbil. Ilmselt hiljem mitmeid kordi hiljem uuesti pakitud, aga mulle sattus ebayst kätte usna vana selline. Süüdi muidugi Levar, kes üht oma lemmikut mulle kunagi tutvustas:)
Üldiselt on tegu korraliku asaga. Ja kui arvestada, millel see esimest korda välja lasti, siis selle aja standardite järgi on see tipptase ja kannatab ka täna mõnegi uuema asjaga võrrelda.
Kuigi kannataks ka üsna otse karbist teha, alustasin siiski mõningaste modimistega. Kuna pesadest näeb veidi sisse ka, siis netist leitud väheste fotode järgi tegin lagedat seina veidi ilmekamaks:
Selle ajaga, mis selle lõikumise ja kleepimise peale läks, oleks kiirem tegija otse karbist asja juba usna kaugele saanud, aga äkki on veidi kasu siiski. Kuihi palju läheb peitu, kui pooled koos ja kuppel peal.
Klaasosa kippus veidi paks olema ja püüdes läbipaistvust veidi parandada, tegin sellest termokilega jäljendi ja lõikasin siis originaal osa juppideks. Kuna klaaside osa on valatud koos poole kabiini katusega, siis tuli lõikuda ja kleepida, et osad jupid ikka kohale saada. Sellist faasi juhend ette ei näe:)
üsna karvane ja poolik jah. Rihmad ja uus armatuur jm enda näputööd ka näha:
Paneelijooni on muidu üsna vähe, aga need ajale omaselt nö positiivsed. Neid siis veidi uuesti lõiganud ja seejärel tiivad kokku:
Et siis hetkel ongi järg sealmaal. Vaikselt aga edasi
Kk
Cant Z.501
Itaalia lennupaat Cant 501 oli oma aja üsna tüüpilise kontruktooniga. Sihvakas kere ja kõrge parasol tiivaga. Veidi erandlik oli see, et üsna suurel lennukil oli vaid üks 750 hp mootor ja lisaks paiknes tiiva keskel asuvas mootorigondlis ka kuulipilduri pesa.
Cant (Cantieri Navali Trieste)501 tegi esmalennu 1934 ja uuedas kohe ka kaugulennu rekordit. 19–20 mail 1934 sooritas veidi modifitseeritud Z 501 uueks vesilennukite kaugusrekordiks 4130 km ajaga 26 tundi ja 35 minutit.
Z501 militaarkasutuseks sai luure ja päästelennud. Kuigi 1940daks oli see lennuk juba vananenud ja kandi seetõttu rohkelt kaotusi olid mõned neist kasutuses ka peale sõda.
501 oli veidi kahese kuulsusega. Ühelt poolt üsna hea juhitavuse ja vastupidavusega lennuk.. kuni ta püsis õhus. Seda seetõttu, et kohati üsna kehva kere kvaliteedi tõttu kippus see kõvema merekäigu korral purunema ja murduma. Lisaks võis juhtuda, et kõvema maandumise korral andsid järgi mootoriosa kinnitused ja propeller tabas kabiini.
Samuti oli Z501 kerge saak vaenlase hävitajatele, seega täitsid need pigem teisejärgulisi ja tagalaülesandeid. Hästi treenitud meeskonnaga õnnestus siiski mõnelgi lennukil sooritada rünnakuid alveelaevade vastu. Peale 1943dat kasutasid neid lennukeid mõlemad Itaalia õhujõudude osapooled. Lisaks olid mõned 501d kasutusel Rumeenias ja ka Hispaania kodusõjas natsionalistide poolel.
Itaalias võeti viimased 4 seda tüüpi lennukit teenistuset maha 1950 ja lammutati
Mõned andmed:
Pikkus: 14.30 m
Tiibade siruulatus: 22.50 m
Kõrgus: 4.40 m
Tühikaal: 3850 kg
Maksimaalne stardikaal: 7050 kg
Mootor: 1 × Isotta-Fraschini Asso XI.RC RC2C.15 vesijahutusega V12 880 hp
Meeskond: 4-5
Maksimum kiirus: 275 km/h
Lennukaugus: 2,400 km
Maksimaalne lennukõrgus: 7,000 m
Relvastus:
3 × 7.7 mm Breda-SAFAT kuulipilduja
Kuni 640 kg pomme välistel riputitel.
Mudel:
Siinkohal siis tegemist üsna vana Italeri toodanguga. Üsna huvitav on jällegi vanem Italeri kirjapilti karbil. Ilmselt hiljem mitmeid kordi hiljem uuesti pakitud, aga mulle sattus ebayst kätte usna vana selline. Süüdi muidugi Levar, kes üht oma lemmikut mulle kunagi tutvustas:)
Üldiselt on tegu korraliku asaga. Ja kui arvestada, millel see esimest korda välja lasti, siis selle aja standardite järgi on see tipptase ja kannatab ka täna mõnegi uuema asjaga võrrelda.
Kuigi kannataks ka üsna otse karbist teha, alustasin siiski mõningaste modimistega. Kuna pesadest näeb veidi sisse ka, siis netist leitud väheste fotode järgi tegin lagedat seina veidi ilmekamaks:
Selle ajaga, mis selle lõikumise ja kleepimise peale läks, oleks kiirem tegija otse karbist asja juba usna kaugele saanud, aga äkki on veidi kasu siiski. Kuihi palju läheb peitu, kui pooled koos ja kuppel peal.
Klaasosa kippus veidi paks olema ja püüdes läbipaistvust veidi parandada, tegin sellest termokilega jäljendi ja lõikasin siis originaal osa juppideks. Kuna klaaside osa on valatud koos poole kabiini katusega, siis tuli lõikuda ja kleepida, et osad jupid ikka kohale saada. Sellist faasi juhend ette ei näe:)
üsna karvane ja poolik jah. Rihmad ja uus armatuur jm enda näputööd ka näha:
Paneelijooni on muidu üsna vähe, aga need ajale omaselt nö positiivsed. Neid siis veidi uuesti lõiganud ja seejärel tiivad kokku:
Et siis hetkel ongi järg sealmaal. Vaikselt aga edasi
Kk
Viimati muutis kalle, 19 Aug, 2012 15:36, muudetud 1 kord kokku.
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
On endalgi üks selline karp Hertsogi käest saadud, Ju86 sees. Huvitav jah kas muidu oligi algul selline nimi, kuid brändinimi oli teiste kõrval liiga keerukas, et ära muudeti vmt.Üsna huvitav on jällegi vanem Italeri kirjapilti karbil
Sul tundub vesilennukihooaeg olema, paatlennukeid muutkui ujub su angaarist välja. edu igatahes!
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Sellistes asjades olen ma täitsa vabatahtlikult nõus süüdi olema, oli tõesti ka kunagi täitsa plaanis ja tegemisel. Igati uhke lennuk. Kalle formeerib siit arvatavasti olulisemalt kenama tulemuse. Igastahes on üks teema juures mida saab mõnuga jälgida
Levar
Levar
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Nii nii, Kallel hakkas jälle lennukitehas tööle! Igatahes vägev paat tuleb aga meenutab veidi ka Dornieri. Kabiinide sisud on juba alguses muljet avaldavad. Lõpptulemus on kindlasti super!
Anton - horridoo!
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Tegelikult mul tehas töötab vaikselt kogu aeg, ainult tempo on vahel veidi aeglasem:) Pealegi on lisaks Suure auhinna teemale üks enne seda valminud asi ka näitamata jäänud siin. Vaikselt ikka toimetan.
Ja täitsa endalegi tundus vesilennuki hooaeg. Kuigi tegelikult on nii, et tehase juhend näeb ette, et üks vesilennuk aastas peab valmima. Ja kuna Aichi, ehk siis eelmine sai alustatud juba eelmise aasta detsembris, siis see itaallane on selle aasta plaan lihtsalt, kuigi jah suht järjest kukuvad.
Kk
Ja täitsa endalegi tundus vesilennuki hooaeg. Kuigi tegelikult on nii, et tehase juhend näeb ette, et üks vesilennuk aastas peab valmima. Ja kuna Aichi, ehk siis eelmine sai alustatud juba eelmise aasta detsembris, siis see itaallane on selle aasta plaan lihtsalt, kuigi jah suht järjest kukuvad.
Kk
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Vau, konveier liigub pidevas tempos - see on asi, mida tiba kadestan - ja oodata on juba tuntud headuses tulemust - ootan järgnevaid pilte!
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
No ma vaikselt jätkan. Tegelt on päris kurja vaeva nähtud, et kerele veidi voolavaid vorme anda. Päris korralikult on saanud liivapaberiga udjada teist. Piltidelt ei saa suurt midagi aru. Ja algas uus faas igasugu pilgaksete kere külge püstitamisega, kuhu lõpuks tiib tuleb.
Igasugu info ja piltide otsimise peale on jällegi aega kulunud päris mitmeid tunde. No eks aegajalt leia ka muid huvitavaid materjale ja fakte. Nii see elukene veereb plastiku seltsis:)
Kk
Igasugu info ja piltide otsimise peale on jällegi aega kulunud päris mitmeid tunde. No eks aegajalt leia ka muid huvitavaid materjale ja fakte. Nii see elukene veereb plastiku seltsis:)
Kk
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Selle lennupaadi "ägedaim" omadus on kuulipilduri ( kusagilt lugesin ka et tegu oli laiaprofiililise tegelinskiga mehaanik/kuulipildur/vaatleja/navigeerija ) pesa mootori taga Lennuk on vahva.
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Hakkab kuu mööduma ja jälle pean tõdema, et pildil on areng jutkui kesine. Tegelikult on päris kõvasti tulnud vaeva näha liitekohtade jm lihvimise ja igasugu viimistlustega enne värvimist. Osa sellest tolmutamiseslt sattus ikka klaasosa sissepoole ka ja seda tuleb veel veidi puhtamaks puhuda. Aga praegu juba näga, et ise thetud õhem klaasosa tasus siiski ära, näeb veidi parem välja. Mulle hakkab üha rohkem meeldima Micro Crystal Clear, sest see kuivab ikka tõeliselt ilusaks klaasiks. Seekord tegiin kõik väiksemad klaasid sellest vedelikust. Aga suur osa värvitööst on veel ees ja edasi ootab veel suur hulk igasugu väiksemaid töid. Niiet tööd veel jagub.
Kk
Kk
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Mismõttes areng kesine? Lennukil on juba korralik värv peal, kokpitilt maskid eemaldatud ja annab juba päris korraliku ettekujutuse, kuidas see asi lõpuks välja nägema hakkab. Muuseas külgmised ümmargused illuminaatorid näevad jube ilusad ja puhtad välja - need ongi Micro Crystal Clear?
Igal juhul jälgin äärmise huviga
Kristjan
Igal juhul jälgin äärmise huviga
Kristjan
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Mõtlesin, et tiib ja kere ikka samamoodi eraldi ja orgid püsti. Suurem lihvimis ja mudimistöö pildil eriti ei kajastu.
Aga illuminaatorid on jah mainitud vedelikust.
Kk
Aga illuminaatorid on jah mainitud vedelikust.
Kk
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Sellegipoolest on arengud täiesti märgatavad ja igati tasemel- kas nende illude jaoks kasutatud keemia võiks sobida ka maismaatehnikale? Näiteks tagatuledele peale tilgutamiseks? No et värvin näiteks stopptule punaseks ja tilgake Micro Crystalit peale - kas see kuivab pealt kumeraks või üritab hoopis keskelt lohku tõmmata?
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Alguses kipub lohku kuivama, aga seda annab vältida. Kuna tegu on lõhna järgi väga PVA baasil asjaga ja vedelik on üsna paks, siis kannatab päris hästi kuhja valada, või siis katta mitu korda. Olen proovinud ja kuivab ikka klaariks. Tuledega võib katsetada.
Kk
Kk
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Peale nii mõndagi maskimist siis tänaseks selline tulemus:
Kujundus on jällegi üks uus värvilahendus riiulisse, mis oligi eesmärk. Aga veidi on siiski kahju, et enamus webis leiduvatest mudelitest on sarnaselt värvitud. Alguses kaalusin päris tõiselt midagi taolist teha:
Aga peale pikemat kaalumist kaldusin siiski skeemi poole, mis nüüd valmima hakkab. Mul mõnedki itaalased veel, mida saaks sarnaselt punatriibuliseks teha, eks siis mõnega neist lähen teist teed. Väga mitut sarnase skeemiga asja ma ei tahaks teha.
Kk
Kujundus on jällegi üks uus värvilahendus riiulisse, mis oligi eesmärk. Aga veidi on siiski kahju, et enamus webis leiduvatest mudelitest on sarnaselt värvitud. Alguses kaalusin päris tõiselt midagi taolist teha:
Aga peale pikemat kaalumist kaldusin siiski skeemi poole, mis nüüd valmima hakkab. Mul mõnedki itaalased veel, mida saaks sarnaselt punatriibuliseks teha, eks siis mõnega neist lähen teist teed. Väga mitut sarnase skeemiga asja ma ei tahaks teha.
Kk
Re: Kalle lennukilood. Cant Z.501
Enne kui teema ära vajub, tuleb see kokku võtta. Sai nagu valmis ka, aga päevavalguse ajal ei jõua kuidagi pilte tehtud, niisiis täna ühed klõpsud kiiruga.
Igatahes vahva oli jällegi. Jälle selline mitme võimalusega komplekt, millest saab otse karbist ka ilusa asja. Mul läks nüüd igasugu lisatöödega jälle päris palju aega, usun, et tasus vaeva.
Tänud vaatamast,
Kk
Igatahes vahva oli jällegi. Jälle selline mitme võimalusega komplekt, millest saab otse karbist ka ilusa asja. Mul läks nüüd igasugu lisatöödega jälle päris palju aega, usun, et tasus vaeva.
Tänud vaatamast,
Kk
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist