Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Ja egas midagi, kuna plaanist olen maas, siis kähku laud puhtaks ja uus töö käima. Sarjast erinevate maade lennukid tuleb järgmisena:
SFKB Ka-309 Papagal
Ja tegu siis Bulgaaria lennukiga. Algul arvasin, et on originaal disain, aga tegelikult on tegu Caproni 309 arendusega. Litsensi alusel neid tehti ja nimigi viitab sellele. SKFB võiks tähendada u Samoijeta fabrika Kaproni-Bulgarski. Kuigi miks Caproni äkki oma esitähte muudab ma ei tea. Originaal lennukiga on vahet niipalju, et originaali Alfa 115 mootorid vahetati saksa jõulisemate Argus AS 10C vastu. Et jõudlus kasvas u 30% , siis paranesid kohe ka olulised lennuomadused. Bulgaaria versioon sai omale külgedel pikad aknad, õige veidi pikema kere ja muudetud sabaosa. Mitmest materjalist (toruraam, riidekate, puit ja alumiinium) konstruktsioon ja fikseeritud telik jäid samaks. Testlennud algasid novembris 1940 ja kokku toodeti 24tk. Kasutuses oli üle seitsma aasta ja oli leidis tegevust kerge pommitaja, kiirabi, treeninglennukina jm. Papagal, mis tõlkes tähendanb papagoid, jäigi ainukeseks Bulgaarias toodetud kahemootorilisek lennukiks sellel ajajärgul.
Mudel:
Ikka tsehhid ja tootjaks LF-Models. Kui arvestada selle epovalu hinda, mis jääb 40-60 euro kanti ja objekti vähest populaarsust, siis võib arvata, et palju neid just valmis ei tehta. Kuna kuulsuste janu on mulle tundmatu ja usun, et siitki midagi huvitavat tuleb, asungi asja kallale.
Valu on üle keskmise, aga eponduse omapärad täiesti olemas. Veidi praaki on ka sisse juhtund, aga usun, et sellest saame jagu.
Materjal on väga huvitav. Piisavalt pehme, et mõnusalt lõigata, aga samas piisavalt kõva, et ei painduks. Osa karbi sisu näeb välja nii:
Veidi etsi, vacu kuplid ja klaasid, ja üsna hea detailsus. Võib rahule jääda.
Suuremad tükid tüüpiliselt vormistatud, mis nõuab kohati ettevaatlikku vabastamist. Veidi on ka näha praaki tiiva esiservas. Tiivad ise sirged, pind väga hea.
Esimene töö on kerepoolte puhatsamine ja vormi lisade eemaldamine:
Selline pilt esimese proovi juures ei tohiks epo ette võtnut rööpast sugugi välja viia:
Ja nii see asi siis vaikselt edenema hakkab
Kk
SFKB Ka-309 Papagal
Ja tegu siis Bulgaaria lennukiga. Algul arvasin, et on originaal disain, aga tegelikult on tegu Caproni 309 arendusega. Litsensi alusel neid tehti ja nimigi viitab sellele. SKFB võiks tähendada u Samoijeta fabrika Kaproni-Bulgarski. Kuigi miks Caproni äkki oma esitähte muudab ma ei tea. Originaal lennukiga on vahet niipalju, et originaali Alfa 115 mootorid vahetati saksa jõulisemate Argus AS 10C vastu. Et jõudlus kasvas u 30% , siis paranesid kohe ka olulised lennuomadused. Bulgaaria versioon sai omale külgedel pikad aknad, õige veidi pikema kere ja muudetud sabaosa. Mitmest materjalist (toruraam, riidekate, puit ja alumiinium) konstruktsioon ja fikseeritud telik jäid samaks. Testlennud algasid novembris 1940 ja kokku toodeti 24tk. Kasutuses oli üle seitsma aasta ja oli leidis tegevust kerge pommitaja, kiirabi, treeninglennukina jm. Papagal, mis tõlkes tähendanb papagoid, jäigi ainukeseks Bulgaarias toodetud kahemootorilisek lennukiks sellel ajajärgul.
Mudel:
Ikka tsehhid ja tootjaks LF-Models. Kui arvestada selle epovalu hinda, mis jääb 40-60 euro kanti ja objekti vähest populaarsust, siis võib arvata, et palju neid just valmis ei tehta. Kuna kuulsuste janu on mulle tundmatu ja usun, et siitki midagi huvitavat tuleb, asungi asja kallale.
Valu on üle keskmise, aga eponduse omapärad täiesti olemas. Veidi praaki on ka sisse juhtund, aga usun, et sellest saame jagu.
Materjal on väga huvitav. Piisavalt pehme, et mõnusalt lõigata, aga samas piisavalt kõva, et ei painduks. Osa karbi sisu näeb välja nii:
Veidi etsi, vacu kuplid ja klaasid, ja üsna hea detailsus. Võib rahule jääda.
Suuremad tükid tüüpiliselt vormistatud, mis nõuab kohati ettevaatlikku vabastamist. Veidi on ka näha praaki tiiva esiservas. Tiivad ise sirged, pind väga hea.
Esimene töö on kerepoolte puhatsamine ja vormi lisade eemaldamine:
Selline pilt esimese proovi juures ei tohiks epo ette võtnut rööpast sugugi välja viia:
Ja nii see asi siis vaikselt edenema hakkab
Kk
Viimati muutis kalle, 26 Mär, 2013 17:04, muudetud 1 kord kokku.
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
ilmselt tuleks enne peatäis nuttaSelline pilt esimese proovi juures ei tohiks epo ette võtnut rööpast sugugi välja viia:
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Või hoopis pea täis võtta...?calico kirjutas:ilmselt tuleks enne peatäis nutta:crying:
Aga imetlen endiselt sinu tempot.
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
See on nüüd küll nali.. u kuus mudelit aastas pole just tempo moodi. Hiljuti avastasin väljamaa foorumis taas ühe teema kus tehti küsitlus, palju keegi aasta lõpuks valmis sai. Usinamad tegijad panid aasta toodanguks 30-50 lennukit kirja, Vot see on tempo!!fossiil kirjutas: Aga imetlen endiselt sinu tempot.
Kk
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Mõelda vaid seda ajastut! Millised olid konstruktorite mõtted? Välimuselt meenutab masin pigem tsiviillennukit kui sõjamasinat. Mis sest masinast küll järgi võis jääda kui kuuli ja mürsurahe kaela sai? Aga Kallele edu koostamisel!
Anton - horridoo!
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Vaikselt edeneb seegi. Eelmisel pildil näha olnud kere tahtis ikka veidi vastu ka punnida. Aga kokku liimisin selle kahes järgus, et vähendada pingeid. Lõpuks polnudki väga hull. Tavalisele superliimiga möllamisele kasutasin kere liimimisel seekord epot ka. Liimitavad pinnad olid esimeses pooles ja kõhu alla veidi liiga suurte vahedega, et ainult superliimile loota. Tiivad said üsna valutult külge ja tegelikult juba enne kere poolte kokku panekut. Seda seetõttu, et puurisin peale tiibade liimimist pikemad avad läbi kere tiibadesse ja metallist liftid läksid epoga sisse. Peale seda veel veidi mässamist siseorganite jäljendamisega, mis läbi akende näha jäävad. Seda tuli teha jälle mõne udusevõitu pildi järgi. Peale seda kõike, nägi asi välja nii:
Paremas nurgas näha olev valge tükk tuli liimida, kuna seal oli tootjal epot veidi puudu jäänud:)
Edasi sisu kallale. Midagi oli plekist kaasas ja selle väänasin siis kokku ja sisse. Kuidagi väga kitsas tundub ja aru ei saa kust kaudu sinna istmetele minnakse. Aga väga pead ei vaeva ka, sest vastuseid pole eriti võtta. Üks hetk siis sisu tegemisest:
Et niimoodi siis hetkel on arengud.
Kk
Paremas nurgas näha olev valge tükk tuli liimida, kuna seal oli tootjal epot veidi puudu jäänud:)
Edasi sisu kallale. Midagi oli plekist kaasas ja selle väänasin siis kokku ja sisse. Kuidagi väga kitsas tundub ja aru ei saa kust kaudu sinna istmetele minnakse. Aga väga pead ei vaeva ka, sest vastuseid pole eriti võtta. Üks hetk siis sisu tegemisest:
Et niimoodi siis hetkel on arengud.
Kk
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Paneks siia ka midagi. Vahepeal olnud veidi raske selle ehitamisega. palju muid tegemisi ja lisaks väike inspiratsiooni kriis tõmbasid tempo alla. Aga siis läks asi jälle vaikselt käima ja tänaseks on see töö suht valmis. Nüüd avastasin, et lõpukiirenduse käigus olen mõned viimistluse seigad veidi puudulikks jätnud. Seega tuleb vist veidi värvitõmbeid veel teha ja väljaspool lauda ka uued pildid teha. Aga suures osas jääb asi just selliseks, nagu allpool näha. Alustuseks üks õnnetu pilt enne värvimist ka, aga ega siin palju näidata pole. peale epomudelile omaste väikseste ponnistuste oli lõpp üsna tavaline ja kogu ehitus nauditav. Lõpptulemus kah selline igati huvitav killuke omal kohal.
Kk
Kk
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Ai see bulgaaria värvides saba, see on tõsiselt lahe. Samas tiibadel vaid X -id , imelik lahendus..
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Päris huvitav välimus teisel tõesti, pole varem sellist juhtunud nägemagi. Aga no Kalle vägiteod hõlmavadki (õnneks)tihtipeale kõiksugust eksootikat.
Tulemust on juba praegu ilus vaadata, ei saa küll aru, mis viimistluse juures kohendamisele läheb..
Tulemust on juba praegu ilus vaadata, ei saa küll aru, mis viimistluse juures kohendamisele läheb..
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Ega palju pole, aga küljeakende raamid tahavad heledamad olla. Siin üks vähestst piltidest, kust näha ka see, et kollane triip ei tee ringi kere katusele.. aga seda vist ei viitsi parandada, pole nii oluline ehk. Nagu pildilt näha, siis Levarit huvitanud ristid on justkui ok.
Kk
Kk
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Kena asi lume alt välja sulanud!
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
- Parovoz
- Liige
- Postitusi: 985
- Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
- Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
- Kontakt:
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Tere-tere!
Näe saigi valmis. Igati ilus aparaat. minult 5+
lugupidamisega
Näe saigi valmis. Igati ilus aparaat. minult 5+
lugupidamisega
Taara avitab! ...
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Kalle lennukilood. SFKB Ka-309 Papagal
Ristid on kindlasti ok, weebist leiab hulgaliselt näiteid nii aviate kui messerite näol. Mida rohkem vaatad seda rohkem hakkab meeldima, papagoi mis papagoi, sabasuled kenasti värvilised
Kokkuvõtes on tegu väga laheda lennukiga, millest enne mitte kui midagi ei teadnud.
Levar
Kokkuvõtes on tegu väga laheda lennukiga, millest enne mitte kui midagi ei teadnud.
Levar
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 42 külalist