Arado Ar 95 SAGr. 127 (6R + LL) 1/48
Remi Milk ja Korneli Kallas Arado Ar 95 6R + LL Rootsis.
SAGr. 127 Arado Ar 95 Ülemiste järvel.
Arado Ar 95 SE-AOD (SAGr. 127 6R + BL Harry Anelin) Rootsis.
Sais siis esimene epo valu valmis.
Oli päris pikk pingutus. Hetkel ongi selline tühi tunne.
Olin kohe alguses võtnud eesmärgiks iga pisima detaili ja viimistlusega mitte lolliks kätte minna.
Tagantjärele võib öelda, et lennuk kukkus välja üle ootuste ok. Üldjoontes jään rahule.
Ainukene asi, mis häirima jäi ,olid tiibade, kere ja pontoonide vahel olevate konstruktsioonitalade ebatäpsed ühendused: siit-sealt jäid kerged vahed sisse.
Tehnilist infi ka.
Olen püüdnud katsetada ja leida minule sobivaid lahendusi mudelite kokkupanemisel ja värvimisel.
Äkki on mõni ka teistele abiks.
Trossid ja antenni tegin EZ Line-ist
http://www.berkshirejunction.com/ezline.html
http://www.ebay.com/itm/2-EZ-Line-Charc ... OU:GB:3160
On selline veniv niit-lint. Normaalse tulemuse jaoks ei tasu väga pingule tirida.
Paigaldamise tegin nii, et kui lennuk enam-vähem valmis, eemaldasin vastavast kohast peene puuriga värvi,
teritatud otsaga hambatiku abil Super Attacki tilk ja niidi ots auku. Kergelt puhud peale ja ongi olemas.
Võib ka niidiotsa liimiga kokku teha ja vastavasse kohta asetada. Sellisel juhul tugevndasin hiljem lisa liimitilgaga.
12 trossi ja antenni paigaldamine läks tund aega.
Kuna 30m ostmine väikese lennuki tegemisel ei ole väga mõistlik tegevus, siis võiks mõni mudelipood 30m rulli osta ja 3m kaupa niiti edasi müüa.
Antenni isolaatorid tegin (sinisest)kontorinätsust + Super liim. Väikeseid detaile kannatab nii päris teha.
Üldine värvimise skeem on selline: email alla, effektid vee baasil värvidega ning lõpuks email lakk peale.
Kuna ette varjutamine (pre-shading) ei ole minu puhul andnud piisavalt head tulemust, siis paneelide vahed olen üle teinud guašš pin wash iga.
See muidugi võtab aega. Eelis on see, et saab ebavajaliku värvi stressivabalt eemaldada.
Eelnevalt kirutud Testors email matt 1160 lakk on tegelikult täitsa hea lakk, kui sa selle peale dekaale muidugi ei pane.
Üllatuste vältimiseks kasutan nüüd nitro asemel originaal lahustit, et lakk läbi aerograafi läheks.
Dekaalide jaoks kasutan parketivaha. Teen dekaali põhjad pintsliga siledaks, lasen ära kuivada (minu tempo juures suisa päevi) ja siis veega/vahaga dekaalid peale.
Parketivaha kasutan veel ka kupli läikivaks tegemiseks.
Kupli värvimiseks kleebin nüüd aknaosad maalriteibiga lihtsalt kinni.
Andmaks lennukile mulje, et värv on kerelt maha kulunud, kasutasin akrüül metallik värvi jõuliselt veega lahustatult (filter).
Kuivpintsel tundus nagu liiga jõuline ja riskantne.
Värvi steriilsuse kaotamiseks ja mõningase määrdumise tekitamiseks kasutasin tumeda (hall) akrüüliga (filter) pesu.
Detailide kinnitamisel kasutasin aukude ettepuurimist ja metall-tüübleid.
Kokpiti tegemisel kasutasin tumedat pesu ja metallikuga kuivpintslit, natuke tolmutasin põrandat savi jägede saamiseks ka.
Pastellidega tolmutamisel on minumeelest see jama, et kui tolmutada pastell+vee(või viin) lahusega, siis annab pärast neid jääke ikka maha nühkida.
Sellepärast, kui kannatab, tolmutan pastelli tolmu lihtsalt pintsliga (sumbmutaja tahm).
Kokpiti värvimine nõuab muidugi veel õppimist, ei kuku teised väga usutavad välja...
Paisab, et ainult pesu ja kuivpintsel ei anna piisavalt head tulemust.
Võiks nagu arvata, et vesilennuk on selline väike ja nunnu aga tegelikult on teine ikka paras kolakas
Järgmisena tuleb loodetavasti paar katsetust 1/48 maapealse tehnika näol (nii plastik kui ka epo).