Originaali materjalid, mudeli tugevus?

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Originaali materjalid, mudeli tugevus?

Postitus Postitas Kriku »

Palun ette vabandust asjatundmatu küsimuse pärast, aga kas selliseid mudeleid ka tehakse, mille tugevus skaleerub koos suurusega? St. ronge või tanke, mis ongi sellistest sulamitest, nagu muidu olema peaksid?

Nõukogude automudelid olid igatahes tugevamad, kui päris autod... Ma ei kujuta ette, mis hõbepaberist oleks neid tulnud teha, et 1:1 vastavus saada kereplekiga...
Enkus
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 23 Dets, 2011 18:59
Kontakt:

Re: Kokkusaamised

Postitus Postitas Enkus »

Kriku kirjutas:Palun ette vabandust asjatundmatu küsimuse pärast, aga kas selliseid mudeleid ka tehakse, mille tugevus skaleerub koos suurusega? St. ronge või tanke, mis ongi sellistest sulamitest, nagu muidu olema peaksid?

Nõukogude automudelid olid igatahes tugevamad, kui päris autod... Ma ei kujuta ette, mis hõbepaberist oleks neid tulnud teha, et 1:1 vastavus saada kereplekiga...

Akf Lemetil palun edaspidi soomusrongide ja soomusronglaste vastu lugupidavam olla.
Et siis T-34 mastaabis 1/43 peaks kaaluma umbes tonn?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kokkusaamised

Postitus Postitas Kriku »

Ei, kuupjuur ju.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kokkusaamised

Postitus Postitas Soobel »

Kriku, tugevusega on see asi, et tugevus on seotud materjali ristlõikega ja see on kahemõõtmeline suurus. Mudeli üldine suurus on aga kolmemõõtmeline. Seega võib väita, et näiteks 1:43 automudeli kere on täismõõdus originaalist 43 korda tugevam, kui kõik plekkide suurused ja paksused on 43 korda vähendatud. Auru rõhk mõjub samuti kahemõõtmeliselt ja Antsu ja Arno auruvedurite juures juhtub selline ime, et terve joru vaguneid hakkab liikuma juba 3-4 atmosfääri juures. Pärisvedur ei liiguks nii madala rõhuga suurt kuhugi.

Mäletan veel, kuidas põhikoolis nende dimensioonide ja mõõtkavade suhte lahti haukasin. Täislastis vagun kaalub 87 tonni. Siis 87 korda väiksem vagun ei saa kuidagi kaaluda tervet tonni. Taipasin ära, et jagasin selle kaalu vaid ühte pidi, teistes dimensioonides jäi ju kõik samaks. Ja kui kolm korda jagasin, sain adekvaatse suurusjärgu kätte.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Kokkusaamised

Postitus Postitas Kriku »

Soobel kirjutas:Ja kui kolm korda jagasin, sain adekvaatse suurusjärgu kätte.
Just täpselt. Kas selliseid mudeleid ka tehakse?
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1239
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Re: Originaali materjalid, mudeli tugevus?

Postitus Postitas kalle »

Ei tea, et midagi sellist tehtaks. Detailide paksused on ikka sellised, et neid toota ja pakkida õnnestuks. Uuema kooli 1/72 epo lennukid hakkavad küll kohati saavutama paberi paksust kere detailide juures mõnes kohas. Aga ikkagi oleks huvitav mingit sorti kinnises karbis vaadelda tõelist 1/72 lennukit. Siis sellist millel nt kere plekid õigele paksusese vähendatud:)

Kk
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist