2. leht 2-st

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 24 Juun, 2018 23:15
Postitas Bodyguard
Täiega võimas!

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 25 Juun, 2018 7:28
Postitas simmtann
Ah et selline haiguslugu siis.... Patsient näitab üles igakülgset mõistlikust, räägib selgelt ja arusaadavalt poliitikast ja kultuurist, mõistab huumorit ja kõnnib sirgelt. Ja siis leiab maast tikud ja paneb lasteaia põlema, sest nii ilus on vaadata. EI, vaatamata näilisele korrasolekule ei ole siinpuhul asjad kaugeltki normaalsuse piiridesse tagasi langenud, kuigi korraks juba nii paista võis.
Täname meeldivalt veedetud õhtupoolikute eest juba ette ära, sest siin jätkub avastamist ilmselt pikemaks.

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 25 Juun, 2018 8:45
Postitas Joss Metsast
Tjah, midagi pole öelda, vägev. Väga ilus ja õpetlik lugu kuidas tuleb ilusat mudelit ehitada. Lõpptulemus on muide vägevam kui pildi pealt paistab.

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 25 Juun, 2018 9:23
Postitas huvitun
Naiivne küsimus: miks nende tankide konstruktorid panid roomiku niimoodi ümber terve tanki?

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 25 Juun, 2018 17:03
Postitas fossiil
Miks? Sellepärast, et tol ajal oli tanki vaat et kõige rohkem hinnatud näitaja tema pikkus. Pikk masin võimaldas ületada kõiksuguseid kraave ja tranšeesid, mida Esimese ilmasõja ajal rohkesti kaevata armastati. See pikkuse ihalus kasvatas veel tükk aega ka lühematele tankidele sabasid taha. Ning inglaste lahendus pikema tanki saamiseks oligi nende poolt roomiku tanki ümber panemine.

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 25 Juun, 2018 18:22
Postitas kalle
Nii..algatuseks, et teemasse mittepuutuv seosetu jauramine sai kustutatud. See teema pole see koht. Ehk võtad õppust.

Aga no mida hekki!! Meister on tagasi ja soojenduseks näitas kõigile kus kapp seisab! Ma ei jaksa kogu teemat kohe võtta, aga no ausalt, me vajame selliseid tegijaid, siis on usku, et asi läheb edasi. Loodan, et see ikka süstib indu teietel ise ka paremini teha. Tean muide mitut näidet, kus oma töid ei taheta avalikult näidata, sest sellised näited on ees.
Inimese loomuse vastu ei saa ja olgem ausad, tugevad on need kellel selline töö indu juurde paneb, mitte nukraks ei võta, et ise nii ilmselt kunagi tegema ei saa. Ise olen üks neist, kes teab, et tähed on kaugel, aga ajada tuleb oma vagu, nii hästi kui oskad ja tunda rõõmu, siis on kõik korras selle hobiasjaga.
Aga no tegelt ka.. mul on väga hea meel sellise sisenemise pärast! Üks hea õlu meistri valikul minu poolt järgmisel kokkusaamisel!

Kk

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 26 Juun, 2018 13:13
Postitas calico
:shock: Vaoinas! nagu alati super töö! 8)

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 27 Juun, 2018 9:56
Postitas Kriku
Minust on kogu see mudelismiasi alati kaugel olnud. Natuke lähemal võinuks olla töötavate mudelite tegemine (kindlasti on selle jaoks oma sõna olemas, mida ma kahjuks ei tea), aga ei tekkinud vastavas eas niisuguseid kokkusattumusi, et oleksin sellega tegelema hakanud. Dekoratiivmudelitest polnud ma kunagi eriti aru saanud - noh, ostetakse poest karbitäis vidinaid, pannakse kokku, värvitakse üle... Põhitöö ongi värvimine...?

Nüüd saan aru.

Tänan.

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 05 Juul, 2018 23:47
Postitas vaoinas
Ma siin olen vahepeal ära unustanud tänada inimesi heade sõnade eest. Niisiis: Ma tänan.

Aga veidike mudelist ka. Eriti neile, kes tahavad samast karbist midagi ehitada. Esmapilgul on karbi sisu väga muljetavaldav. Karp on suur ja otsast otsani hea peene valuga reste täis. Esmamuljest üle saanud, hakkasid aga valdama kahetised tunded. Tanki sisu - st. mootor, sisemine raam ja juhikoht on täiesti imeline. Hästi palju peeneid detaile, iga võll ja varras on peenelt ära tehtud. Ja kõik see ilu käib väga nutikalt kokku. Kui aga seest välja jõuda, siis tekib tunne, et oled nagu mingi teise mudeli järsku kätte saanud. Meng on just seal kohati hämmastavalt laisk olnud. Kõige rohkem ajasid kopsu üle maksa juhikabiini needid, mis on veerandi võrra väiksemad ülejäänud tanki neetidest. Ja nii ongi. Teine näide: Pingutusratta pingutuspoltide hoidjad on kummalgi pool sponsoonikülge kaheksa suure mutriga kinni - sisuliselt kummalgi pool sponsooni täpselt samasugused asjad. Et aga detailid nende jaoks on eraldi restides, siis välimised mutrid on vormitud õige suurusega, sisemised aga tsentrist väljas ja liiga väikesed. Ja seda kõike täiesti märgatavalt kohe. Erinevate kabiinikülgede liitekohad on samuti alati hästi lolli koha peale pandud, kus sa lihvid siis viimistledes terva nurga kenasti ümaraks, või ei saa neetide vahelt üldse liitekohta viimistleda. Heaks näiteks on komandörikabiini lae külgnurgad, kus Mengil oli keset nurkraua pealmist külge liitekoht ja needirivi, mis oleks pidanud sama külje keskel olema, on välimisse serva tõstetud. Pealmiste raamide palgistopparite vedrud olid samuti tuima näoga ühelt poolt kandiliseks valatud. On ka detaile, mille puhul fotodelt näpuga järge ajades leiad, et need peaks veidi teistugused üldsegi olema - näiteks vasakul küljel õhuava kohale jäävad kolmnurkselt väljaulatuvad plekist katted.

Kõik see hala ei tähenda küll, et tegu oleks halva mudeliga - üldse mitte. Aga pärast sisemiste agregaatide kokkupanemisel saadud eufooriat tunduvad sellised möödalaskmised kuidagi rohkem mannetud kui muidu. Ja et tegu peaks olema uue ja põhjalikku eeltööd saanud mudeliga. Aga kui on näpuotsatäis stüreeni ja terav viil, saab ülalloetletud probleemidest kenasti jagu.

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 06 Juul, 2018 9:03
Postitas vaoinas
Leidsin siia teema lõpetuseks ka ühe pildi sellest hetkest, kui mudel valmis sai.

Kork läks maha 21. juuni varahommikul kell 03:57


Pilt

Re: Rasketank Mark V "Wahtula"

Postitatud: 06 Juul, 2018 9:52
Postitas Joss Metsast
Kristjani jutt on õige , mootor on võrreldes kõige muuga tõesti VÄGA hea ja ilus. Kui aus olla siis oli vahepeal täitsa plaan ka mootor juurde hankida aga ajafaktor sai otsustavaks.

Välimust puudutav osa, kui aus olla siis praegu on väga hea minna ja võrrelda. Waldaja on sisuliselt otse karbist, Wahtula on vaoina poolt õigeks "tuunitud" . Nurkrauad kõikvõimalike tornide servades oli tõesti suurim probleem, liitekoha valik nati nadi, aga pahtliga saab kõike teha :) Neediridade ebasümmeetrilise paigalduse asemel oli minu arust hullem see valujälg mis needirea kohal laiutas. Aga tehtav ta on ja ka otse karbist saab keskmisest parema tulemuse igaljuhul kätte. Tiba tuleb küll juurde panna, a'la lipuhoidik jne, siiskohal on vaoina siinne kirjatükk kulda väärt !

Tegelikult on MENG suurepärase mudeli teinud, pani mõtted liikuma ka teiste eriti koledate soomuskarpide osas :)