www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 30 Sept, 2020 6:35

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 55 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 10 Apr, 2020 22:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3290
Asukoht: Tallinn
Ratastega läks päris pikalt. Lõigata tuli ligi 120 maski ja erinevaid mõõte oli ikka päris palju, sest tugirataste rebordide diameetrid ei olnud päris ühtlased. Tegelikult lootsin väiksema vaevaga pääseda, aga kus sa sellega. Igatahes maskid said peale kleebitud ja bandaažid värvitud. Seejärel rataste sisemused halliks ja lakk peale. Vaata kui lihtne - paar lausejuppi ja - TEHTUD! Tegelikult võttis ikka päris mitu päeva, sest muu osa elust vajas samuti asjakohast täidet, mis siis et koroona igal pool laiab. Mõtlesin juba mudelit hooga edasi kleepida, aga sisetunne käis peale, et rattad tuleks nüüd prooviks külge panna, no et kuidas passivad. Paras ports mässamist selle lilla tatiga, aga pikkamööda võttis üha rohkem ilmet ja lõpus need rattad alla saidki. Selline oli seis siis täna lõuna paiku:

Pilt

Ja teiselt poolt samuti:

Pilt

Tulemus tundub esimesel pilgul üsna kobe, aga ainult esimesel, sest nende külgmiste luukide juurde liimisin alguses nood pikad vedrustuse imitatsionid. Ja siis kui mõlema rea rattad Maskoliga paika said, oli näha, et kõrguses tulevada vahed sisse. Ehk siis masin sai kolmel jalal lombakas. Tegelikult saaks ju selle erinevuse ära timmida, aga miskipärast lõi üsna kiiresti kopa ette. Lõpuks murdsin need "pikad jalad" ettevaatlikult küljest ära ja ei vaeva rohkem pead mõttega, et küll oleks vahva külgmised luugid lahti jätta. Ei mingit lahtiste uste päeva enam. Pealegi on igal pool niigi koroona... Krt, ajudele hakkab varsti...

Tähelepanelik uudistaja märkas kindlasti, et veorattad on kah prooviks külge pandud. Nendega oli samuti paras ooper - tähikute kokkuliimimise koht on suht väike ja väga suure loksuga tehtud. Nii võib tähikute hammastega teineteise suhtes üksjagu mööda panna. Kõrva tagant sügasin välja idee - panen jupi roomikut kokku, keeran selle liimimise ajal ümber tähiku ja - valmis! Las kuivab edasi, kindel värk, et kõik hambad jooksevad paralleelselt.

Roomiku kokkupanemiseks on kotike lülidega, kotike poolikute lülipoltidega ja konduktor. Kõik tundub eemalt vaadates päris ilus. Ja nüüd läheb vingumiseks. Ausalt, see on vähemalt mingisugustki vingumist väärt küll. Kõigepealt roomikulülid - need paistavad visuaalselt üsna kobedad, no ideaalseid asju ju niikuinii olemas ei ole, aga siiski - lülid meenutavad välimuselt Pz.III/ Pz.IV varasemat versiooni. Tundub loogiline, et peavadki olema sarnased, sellest kirjutatakse ka igas asjakohases üllitises. Aga et Kvami muuseumis on jupike roomikut täiesti olemas, siis vaataks kõigepealt üle, et millised need siis tunduvad:

Pilt

No on veidi sarnased küll, aga päriselt ei ole kah - sellist nurgelist osa lindipoldi otsa juures ei ole, see on hoopis lauge kumera joonega. Ja veel üks iseärasus: "Polt" ei olegi polt, sest "pea", kui selline puudub täiesti. Polt kujutab endast silindrilist varrast, mille mõlemasse otsa on puuritud augud. Otsad on jämeda traadiga ära splinditud, et "polt" sõitmise ajal oma teed minna ei saaks. Ei mingeid seibe ega muud tüütust.

Siis jäi pilgu ette raamat, mis on roomikute teemal tegelikult päris põhjalik, millalgi sai netist alla tõmmatud. Vaatasin huvi pärast järele, et kas Neubaufahrzeugi kohta ka midagi leiab, no et täpsemad fotod vähemalt, lülide originaalid on ju Norras täiesti olemas. Ja mis ma leidsin:

Pilt

Vaat niipalju siis fotodest, pliiatsijoonistusest piisab küll, sarnane pildike on ka Friulmodel-i samateemalise karbi peal. Ehk siis selle asemel, et võtta ja mõõta, pildistada, kasvõi skanneerida originaale, pannakse mingit vuhvlit. Tegelikult ootavad need lülid seal Norras juba 1940 aastast saadik, et keegi nende vastu huvi tunneks, aga nojah, vähemalt 2013 aastal, kui raamat välja anti, ei teadnud neist keegi mitte kui midagi. Pealegi on piltidel näha, et mudeli pingutusratta konstruktsioon ja eriti bandaaži osa, on samuti mingisugusest näpust välja imetud. Hea veel et, karbis olevad lülid on enam-vähem sarnased, need liigsed esiletükkivad nurgad nüsisin madalamaks, lõpus jäi midagi sellist:

Pilt

Vasakul siis lüli eestvaates enne ja paremal pärast kohendamist, paremal pool on jupp kokku pandud roomikut. No ja kokku panin need hoopis 0,5 mm Evergreen-i stüreenist varrastega. Kaasas on küll poolikud poldijupid, aga vorm on vist valmistamise ajal nihkunud, nii et nendest elulooma küll ei saa. Arvata võib, et mul lihtsalt ei vedanud karbiga. Hetkel veel ei tea, mis ette võtta, sest kui selle kokkupandud jupi ümber liimitava tähiku keerasin, oli tulemuseks selline pilt:

Pilt

Nagu pildil näha, on roomiku samm suurevõitu, olgu, tähikud sain kokku liimitud, aga edasi? No hädaga punnitan pärast peale ka, sest tähiku ümber läheb veidi üle poole ringi ja kui hoolega sättida, siis võib tulemus sellegipoolest kena jääda. Aga tegelikult lootsin ma ju sellist "puhkepäeva" mudelit.., krt.. :dont_know: Või ehk Friul? Siin on ju ülevaade olemas, et mida see endast kujutab ja milline jääb: https://www.perthmilitarymodelling.com/ ... l-119.html

Aga hetkel ei tea, kas ja millal kohale võiks jõuda - ja tegelikult ütleb minu kogemus, et pea kõik friuli lülid tuleb niikuinii üle puurida ja ära puhastada. Ehk siis ootamine, siis puhastamine+puurimine. Võimalik on ka olemasolevad Evergreeni abil kokku monteerida, ainult et need splindid - päris ilma ka nagu jätta ei tahaks, samas kas ma olen võimeline ligi 500 auku 0,5 millimeetrise ümara stüreeni sisse puurima? Augu läbimõõt 0,15 -0,2 mm... Veel üks valik - teha ports splintidega juppe valmis ja kloonida, kloonida, kuni paha hakkab...

Eks üritan enda jaoks kuldse kesktee leida...
Järgmise korrani.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 10 Apr, 2020 23:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Apr, 2006 2:42
Postitusi: 1547
Asukoht: Kalamaja
No aga ta edeneb.

Aru ma ei saa, miks sa rataste puhul nende maskidega mässasid - seal ju kena rant olemas neil ratastel. Kui rattad veel teljel ringi ka käivad saanuks lõpuosas ülejäänud värvimistöö käigus kõik halliks lasta ning pärast pintsliga bandaažid peale tõmmata. Nüüd on suur töö tehtud, edasise värvimise puhul on kõvasti maskimist ja juba värvitud rataste peitmist.

Aga roomikutega on küll paras ämber. Perthi lehel istuvad need seal tähiku ümber küll kenasti, seega mulle tundub, et probleem on selles, et sa tiftid 0,5mm stüreeniga asendasid. Tõenäoliselt on tiftid diameetrilt pisut väiksemad ja lasevad lülidel omavahel rohkem loksuda. Ehk siis roomikul oleks originaalis ruumi sinna tähiku ümber ennast kohandada, kuid sinu 0,5mm stüreenvarras on seal sees liiga tihedalt ja seepärast jääb roomik veidi liiga suur tähiku jaoks. Aga kui sinu karbist tiftid ikkagi ei kõlba, siis mina telliks need Friulid kuskilt Poolast või mujalt lähemalt ära, siis on lootust et jõuavad koroona-ajastul ka kohale ja oleks peavalu vähem. Pealegi ei ole neid roomikuid tankiehitamise seisukohalt niikuinii väga ruttu vaja.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 14 Apr, 2020 23:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3290
Asukoht: Tallinn
No see rataste värk on mul ilmselt isiklik kiiks, kuigi tegelikult ma ei ole pintsliga veel päriselt sõbraks saanudki. Aga kui aus olla, siis ringi saavad käia põhimõtteliselt ainult pingutus - ja veorattad. Nii et pintseldamine lõppfaasis on küll tore mõte, aga antud mudeli juures vist ei sobi. Eks edasise värvimise jures värvin kärud ja tugirullikute raamid eraldi ja kleebin pärast koostamist kõige lõpus külge.

Roomikud on praegu pausile pandud, tellisingi Poolast Friulid ära, nagu soovitasid, kui kohale jõuavad siis vaatame.
Nende orikatega on selline lugu, et tegelikult tuleb pea kõik augud niikuinii üle puurida. Aga kui kuri saatus sunnib mind ikkagi nendega tegelema, siis olen järgmiste puurimistega lihtsalt targem ja üritan lüli sammu vähendada.

Aga mõned arengud ka, no et õnnis koroona-aeg niisama raisku ei läheks. Proovisin siis tossutorud korralikult kokku panna, neid on ühe tanki jaoks ikka päris paras ports. Pealegi oli neid veel karbis topelt kaasas, nii et oli mille vahel valida. Üldjoontes jäin rahule, kõik oli täpne ja istus korralikult kokku. Ainult suudmikud nüsisin veidi õhemaks, igatahes suht sügavad avad olid juba olemas. Sellised siis jäid:

Pilt

No ja siis veidi plekikesi ja mutreid, kõik täpselt nii, nagu karbis ja instruktsioonis kästud.

Pilt

Teisele poole samuti täpselt instruktsiooni järgi:

Pilt

Ja siis vaatan päris masina pilte ja nii ongi - mutrid hiiglama pirakad, eriti rõvedad adramutrid on juhi kubriku pool, no midagi nii koledat pole ammu näinud. Ja paiknevad valedes kohtades kah - pleki peale on ühel pool söövitatud pesad, kuhu sisse mutrid liimitakse. Teisel pool on lausa augud, mis mutrite asukoha määravad, sest viimastel on tagaküljel spets nibud küljes.
Nonii, tähendab et siis "otse karbist" ähvardab täiega pekki minna. Vaatasin huvi pärast netis ringi, et kas keegi paneb sellise rõveduse külge või ei? Ja kõik olidki külge pannud ja nii jätnudki. Nomaeitea, mulle küll ei meeldi ja homme teen ringi. Aga lisaks avastasin, et külge pannakse ka sellised vidinad, mille otstarve on rohkem, kui küsitav. Tanki pingutusratta juures on spets poldipead, päris tankil on nende sisse avad puuritud. Mudelil on mutrid paraja suurusega ja enam-vähem normaalse kuuskandiga. Need soovitatakse asendada etsist väänatud kuuskant-torukestega. Väänasin ühe valmis ja puurisin ühele poldile augu sisse, siin on võrdlus:

Pilt

Leian miskipärast, et see etsist torukene küll paremat tulemust ei anna, kuigi eks see üks maitse küsimus on...

Järgmise korrani.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 15 Apr, 2020 11:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Apr, 2006 2:42
Postitusi: 1547
Asukoht: Kalamaja
No need pruunist plastist mutrid on küll parajalt lutsutatud.
Samas on neid ju lihtne asendada ja õigesse kohta liimida - isegi kui plekil vales kohas augud ees on, on nende täitmine võrdlemisi lihtne tegevus.

Mis etsi puudutab, siis see on vast maitseküsimus, kas kasutada või mitte - karbis on ju nii plast- kui metalldetail - vali kuidas lusti on.
Arvan et konkreetsel juhul see pingutuspoldi pea - kuna tootjal polnud valutehniliselt võimalik sinna otsa auku valada, siis pandi asenduseks/täienduseks kaasa etsist alternatiiv, mis kokkuvoltimisel ja asendamisel sinna keskele augu jätab. Ehk siis, kuigi mitte täpne lahendus, siis parem ikka, kui mitte midagi.

Sellest etsist torukesest saaks tegelikult ka päris asjaliku asja - sobiva diameetriga messingtoru sisse joota, toru ja detaili vahele jäävad nurgad tinaga täita ja saab väga korraliku mutri sellest.
Olenevalt olukorrast, võib sellise kasutamine plasti ees korraliku eelise anda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 03 Mai, 2020 18:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3290
Asukoht: Tallinn
Kõigepealt väike õiendamine selle mutri asjus: idee sinna sisse veel toruke joota on muidugi tore, aga siis on sinna veel ka veidi koonilist seibi vaja... ja nii võib see ooper nanotehnoloogiani välja joosta. Plastil on seib tegelikult täiesti olemas, pilt on lihtsalt veidi kehvavõitu. Ja siin on pildil originaalne mutter:

Pilt

Tundub, et õnnis koroonapuhkus hakkab selleks korraks läbi saama – terve eelmise nädala olin iga jummala päev tööl, lausa vastik tunne tekkis juba...
Aga mis siin ikka nutta, eks nüüd tuleb vahepeal kordasaadetut kajastada ka. Tegelikult juhtus mitu jama, pärast summutite komplekteerimist panin sama soojaga teise porilaua kallale. Sinna peale on ette nähtud paras ports kõiksugust nodi. No ja nende jaoks on üksjagu plekist kinnitusi. Sain mõned haagid ja tungraua paku juba valmis, kui oskasin oma nospli liimitavatele juppidele liiga ligidale toppida. Ja siis oli jälle lõpp. Tervelt kaheks päevaks. Ni targaks olen juba saanud, et oskasin diagnoosi ära panna – tsüaanakrülaadi allergia. Aga ega see mind eriti ei aidanud, tatistasin mis kole, kuni mööda läks, lihtsalt kaks päeva raisus mis raisus.
Pärast elusamaks muutumist vaatasin hoopis suure torni suunas, seal peaks tavalise liimiga hakkama saama. No ja kõigepealt torkavad silma mingisugused suuremat sorti nisad ja luugi ääres pisemad vistrikud, mis peaksid endast kujutama kuuekandilisi koonuspeaga polte. Komplektis on suuremate jaoks isegi asendused olemas, võta ainult ja liimi külge. Siin on siis torni külg originaalis:

Pilt

Ainult et lähemalt vaadates ma neid suuri asenduspolte enam ei tahtnud. Robustsevõitu teised ja väikeste vistrike asemele ei pakuta üldse mitte midagi. Võtsin ette pika ja tüütu töö – rohkem kui nädal läks praktiliselt ära, treisin matriitside jaoks topsikud, valasin jootetina täis ja treisin pealt siledaks. Ja kõige selle vahel tuli mõnel päeval veel tööl ka käia! Nooo krt..., see on juba karjuv ebaõiglus...
Seejärel lihvisin kuuekandilised koonilise otsaga puansoonid ja pressisin matriitsid valmis. Ma saan aru küll, et tüütu, aga kuidagi pean ju pikka pausi õigustama ka. Ja edasi – piirituslamp küdema, plastik soojaks ja polte pressima. Ning seejärel tornile peale kleepima, sellised nad siis jäid:

Pilt

No ja pealekauba oli minu komplektis kahuri toru suudmik väikese defektiga. Mõtlesin, et kui juba läbustamiseks läks, siis trein õige sinna ka uued jupid, suht lihtne töö, sest need on päris lühikesed. Sellised siis jäid:

Pilt

Tegelikult algas see poltide kallal ussitamine mingisugusel lehel nähtud puuduste loendist, mis selle komplekti kohta käis. Ja ära mainiti just torni esiplaadi poldid, et suured on õige veidi liiga suured ja väikesed jälle liiga väikesed. Tüki aega mõõtsin ja rehkendasin ja jõudsin samale järeldusele. Vistrikest ei maksa rääkidagi, aga et suured pidid olema 0,1 mm väiksema kuuskandiga. Siin on siis võrdluseks originaalid ja kummastki sordist üks ise tehtud nublakas:

Pilt

Loendis märgiti ära ka kahuri kõrval paikneva kuulipilduja kera-ambrasuuri kaitse – seal puuduvat õhuke rebord. Punnitasin silmi ja lehitsesin pilte – tõepoolest, mingi õhuke servake seal oligi. Selge lugu, tuli siis valmis nokkida, siin on nüüd torni esisein koos kõikide uuendustega:

Pilt

Ühesõnaga, torn hakkabki ilmet võtma, siin on ta paremalt:

Pilt

Ja siin vasakult küljelt:

Pilt

No ja komandotorniga maadlesin samuti päris pikalt, tegelikult hakkab minu usk sellesse, kui unistuste mudelisse, pisitasa kokku kuivama. Muidugi on ka üksjagu positiivset avastada, aga unistuse tasemele siiski ei küündi. Sama lugu oli ka komandotorniga, vähe sellest et kõik poldid asendusse läksid, ka torni ennast tuli ümberringi pahteldada ja lihvida. Vaateavade „laud“ või „ripsmed“ tegin samuti täiesti uued – no ei tea, kas oli ebaõnnestunud komplekt või juhtuski mingi kala ja need tulid parajad igerikud. Aga tehtud said, kuigi torni paigale liimida veel ei kannata – mõtlen prügitünni kaaned pealt lahti jätta, ja siis peavad klaasplokid korralikud jääma. Nii et paigaldamine tuleb värvimise käigus. Aga selline see tünn siis hetkel on:

Pilt

Järgmise korrani.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 24 Mai, 2020 22:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3290
Asukoht: Tallinn
Ja ongi lõpuks järgmine kord käes. Kaua läks küll, aga tegelikult on juba rohkem kui paar nädalat selline koormus tööl, et õhtul on vaim täiesti närtsinud. No ja ega siis nokitsemisest suurt midagi välja ei tule. Kuigi pisitasa üht -teist toimub. Väikesed tornid panin näiteks kokku - no enam-vähem selline Harju keskmine tulemus, sest jah, lootsin tegelikult paremat.
Kuulipildujad lõikasin kohe pooleks, ehk siis torud lihtsalt amputeerisin, no kuidagimoodi oleks ehk võinud ju nendega ka hakkama saada, aga nad nägid treitud kahurite kõrval nii närakad välja, et tellisin Kristjani soovitusel Aberi torud. Nädalake ootamist ja kuller tõigi kohale. Tahtsin siia pildid üles panna, et milline on toru enne ja pärast töötlemist, aga päikese käes klõpsitud tulemus ei jäänud nii hea, et see oleks mu nutulaulule jumet juurde andnud. Tuleb siis lihtsalt pilt väikesest tornist koos juba viimistletud kuulipritsi toruga:

Pilt

Tegelikult tuli toru kate puuriga seest kogu pikkuses üle käia, sest väikeste aukude puurimise kraadid ja sissepoole jäänud libled ummistasid selle poolest saadik ära. No ja siis väikesed augud samuti puuriga läbi lükata, seejärel väljast peene liivapaberiga aukude servade kraadid siledaks. Tunduski kõik. Aga siis ootas hoopis meeldivam osa - juurika juurest on toru kate tiba jämedam ja see tuli täiega ühtlaselt ülejäänud kattega samasse mõõtu töödelda. Ära tegin, ühe, ja siis veel kaks. Lõpuks oli kopp ees küll. Aga noh, mudeliehitja rõõmud...

Sai siis prooviks kõik kolm torni paika pandud, no et kuidas paistab:

Pilt

Ja veel mõni kaader kogu kenadusest teise nurga alt:

Pilt

Ja tagumine väike torn:

Pilt

Ja siis selline veidi "ennasttäis" kaader:

Pilt

Aga nüüd aitab küll, hetkel tegelen igasuguse pudi-padiga, mis porilaudade peale käivad ja maadlen superliimiga. Üritan küll tatti mitte lahti ajada, aga iga kord ei õnnestu. Sobivat ventikat ei ole ka veel leidnud, aga lootus jääb.

Järgmise korrani.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 25 Mai, 2020 12:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Apr, 2006 2:42
Postitusi: 1547
Asukoht: Kalamaja
Metallist kuulipildujatorud on ikka uhked - sellist asja plastist järgi ei tee.

Mis kirjeldatud probleemi puutub, et metalltorud tuli puuriga üle käia, siis minu jaoks on see küll esmakordne juhus.
Olen ise Aberi metalltorusid ohtralt oma erinevatel mudelitel kasutanud (eriti just toda augulise särgiga MG34') ja minul pole siiani säärast probleemi ette juhtunud.
Urmasele sattus ilmselt kehvapoolne partii.

Sul on ka väikeste tornide esimesed plaadid veel lahtiselt - mis põhjusel see on? Nende puhul tuleb ju hoolega jälgida, et kinni liimimisel keevisõmbluse kõrvale tühja vuuki ei jääks.


Kristjan


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 26 Mai, 2020 18:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3290
Asukoht: Tallinn
No selle torude tellimisega oli nii, et esimese hooga tuli vastus - otsas! Ja kahtlev küsimus: kas ikka soovite tellida? Vastasin et ootan ära - no hakka siis veel teist kohta otsima - kuid ikkagi tuli suht kiiresti kohale. Võimalik, et tehti kibekiiresti paar komplekti valmis, mis siis et nii üle jala ja pandi teele. Sellele versioonile viitab suht madal kvaliteet mitte ainult torude viimistluse mõttes - leegisummutist järgmine silindriline junn, mille tagumises servas on tihedalt freesitud sälke, oli igas komplektis erineva kvaliteediga. Paaril kehvemal olid sälgud vaevu märgatavad.
No olgu, lõin käega - mõnel tootjal pole neid sälke üldse olemas. Aga järgmisel korral tahaks küll paremaid saada.

Selle esiplaadi jätsin esimese hooga lahti, sest kuulipilduja see osa, kuhu juurikas sisse läheb, on suht väikese pinnaga liimitud - pean sinna midagi tugevduseks aretama, muidu hüppab viimases staadiumis, kui värvitud peast kokku panen, küljest ära ja siis seda rõõmu...
No ja tegelikult peaks see keevitus hoopis täiega nurga peal olema, aga enne üritan fotodelt aru saada, et kui nurga peal - seda kohta ei ole suures plaanis veel leidnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 26 Mai, 2020 20:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Aug, 2005 10:34
Postitusi: 1905
Aberi hiina esinduse torud :)

Lahe kandiline koll , kas need keevitusõmblused olidki päriselt ka nii robustsed, sakslastelt oleks nagu peenemat tööd oodanud. Võibolla nad alles õppisid ?? krt ei usu, laevu olid ju hulka teinud..

Tegelikult ootab täitsa lõpplahendust, vahva masin.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 26 Mai, 2020 22:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3290
Asukoht: Tallinn
Ega need õmblused just väga siledad ei olnud, mul on pakkuda fragment, kus on kvaliteet vähemalt aimatav. Tundub selline õpipoisi töö:

Pilt

Lõpplahendust ootan ka ise, kuigi üsna pea tuleb roomikutega alustada - eks siis paistab, mis häält ma tegema hakkan...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 26 Mai, 2020 22:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Apr, 2006 2:42
Postitusi: 1547
Asukoht: Kalamaja
Võin ka Levarile kinnitada, et ega need saksa keevised nüüd mingi sileduse etalon ikkagi ka polnud - olid keevised sama robustsed või siledad nagu igal pool mujalgi.

Lisaks võimendab ka see, et need väikesed tornid olid ikkagi üsna väikesed ja Urmase suures plaanis võetud pilt võib lihtsalt näidata neid õmblusi väga suurena.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 31 Mai, 2020 14:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3290
Asukoht: Tallinn
Väike etapp pudinate osas läbi - vasakpoolne porilaud on peaaegu et täis laotud - nüüd veel viimane pingutus parempoose kallal ja tuleb roomikud ette võtta.
Aga pilt kah, et jutt niisama jutuks ei jääks:

Pilt

Kaasasolevad klambrid ja muu sarnane mudru ei jäta just kõige paremat muljet: mõned on suurevõitu, aga samas mõni läheb suht raskelt peale, nii et tuleb lausa detaili töödelda. Seda kohta, kuhu ja kuidas trossid kinnitada, ei ole instruktsioonis üldse - samas on kousid kenasti raamis olemas. Reaalsete masinate piltidel on näha, et trossidest on sama porilaua peal paras krusspundar, eks ma pean vist samasse suunda sihtima hakkama...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 31 Mai, 2020 14:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Veebr, 2009 10:03
Postitusi: 1512
Asukoht: Dorpat, nõudmiseni
jaa. vaeva on nähtud. endalegi hakkas meeldima see masin (jälle) - samas karbihunnikusse pole ta veel jõudnud. eks tuleb mõtiskleda. kindlasti ootan huviga värvimist - tankihall on kindlasti pretensioonikas värv, kuid annab võimalusi erineva tonaalsusega mängida ning huvitavaid tulemusi luua...

_________________
Pilt
Modellers do I T with models !

Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 02 Juun, 2020 12:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Apr, 2006 2:42
Postitusi: 1547
Asukoht: Kalamaja
Fotolt paistavad etsitud tööriistaklambrid küll väga sümpaatsed.
Masin saab ka elavama ilme, kui pisemaid detaile rohkem hakkab külge saama.

Küll aga toob see ülalt porilauale võetud pilt mul esile küsimuse - Eesmised porilauakandurid - eriti eest teine etsitud kandur - on võrredes tagumistega oluliselt õhem. Peabki nii olema, või on tootja möödapanek?


Kristjan


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Neubaufahrzeug
PostitusPostitatud: 02 Juun, 2020 20:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3290
Asukoht: Tallinn
See porilaua kandurite värk tundub mulle nagu sügav reveranss afteri tootjate suunas - no et meil on toorik ju olemas, auu... Eks tegelikult peaksid kõik kandurid sama õhukesed olema, aga plastist neid teha ei ole võimalik. Vähemalt masstootmise mõttes. Kuna ma porilaudadega otsustasin, et "otse karbist", siis võimalik et lõikan ülemised servad veidi õhemaks. Praegu torkavad tõesti liiga palju silma. Ja seda mitte just positiivses mõttes. Aga tänan märkamast!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 55 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt