Italeri 1:35 ELCO 80' Torpedo Boat -väiksed arengud
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Aastase vahega leidus lõpuks suvel natuke aega näputöö tegemiseks. Kere on nüüd värvitud (mu esimesed katsetused aerograafiga) ja lakitud. Kuna tegemist on ujuva asjaga, siis muidugi on oma nõuded vastupidavusele ja paar detaili pidi ise tegema, et asi esimese lainega laiali ei lagune. Nagu eespool kirjas, said ise tehtud roolilabad, sest originaalsed on liiga väikesed tagamaks mudelile mingitki suunakindlust.
Ka sai kere lakitud tavalise mati vesipõhjalise parketilakiga, mis ei karda eriti kriimustusi ja mis hoiab vesipilte lahti ligunemast.
Ise sai vasest tehtud ja tinutatud vööris asuv ankruketi kinnitus. Seda hoidev metallplaat (pärislaev on ju puust kerega) on kaasas olev foto-ets.
Värvitud laiguliseks
Vaade ahtrist
Siit algavad nüüd eriefektid peale
ELCO paadil on ahtripeegli küljes 6 mootorite summutit, mille alguses asub ümberlülitusklapp, kus saab valida umbes stiilis "vaikne, vähem võimas" ja "kärarikas, suurim võimsus" vahel. Samast torude patareist lendab välja ka kasutatud mootorite jahutusvesi. Pildil muidugi on lülitatud "vaikse" peale:
Soov oli teha samasugune asi toimivana.
Selleks siis istutasin igase summuti torusse sisse torujupi. Kahjuks pidin siibrid eemaldama, sest muidu vesi lihtsalt ei "lennanud".
Selleks asub laevakeres ahtripeegli küljes vee jagamise kollektor (tinutasin ise messingist), mis saab sissetuleva vee masinaruumist ja jaotab selle kuute silikoonvoolikuga ühendatud "summutisse" (piltidel on veel kinnitamata):
Mis saab toite eestpool asuvast veepumbast, mis võtab vett põhja alt. Oleks saanud ka pumpa panna mõne mootori võlli otsa, kuid siis oleks vett tulnud üksnes sõites ja kui palju pöördeid anda. Mis orgiginaalile ei vasta (ilma käiguta paigal seistes tuleb ka vett tagant).
Et vett mitte kasutult pumbata ka kuna katsetamisel selgus, et need mootorid lähevad ikka väga tuliseks, siis ehitasin messingist mootoritele väikse vesijahutuse elemendi. Seda saab ka osta, kuid nii väikestele mootoritele ei müüda.
Väikesed mootorid on seepärast, et minu soov oleks kõik kolm vinti tööle panna. Suuremad mootorid ei oleks kõrvuti mahtunud. Lisaks sain hakkama ka sellega, et muretsesin ikkagu uued vindid (natuke suuremad) ja sättisin nii nagu peab, st kõrvuti asuvad vindid on eri käelised, nt vasakpoolne-parempoolne-vasakpoolne. Sellise asi tõstab vintide töö efektiivsust ja lubab sama võimsuse juures saada suuremat kiirust, sest erisuunalised keerised ei lähe üksteise "sisse" kaotsi. Must jublakas on mürafilter (need 3 mootorit teevad isegi kondekatega (mul on isegi pumba mootoril kondekad) nii suuri häireid, et vastuvõtja läheb segi. Peale selle panekut asi paranes tuntavalt. Vintideks on Graubneri 30 mm vindid, mida sai kääridega pisut väiksemaks tehtud.
Osade asjadega tuleb ilmselt veel probleeme, sest sõuvõllide kandurid, mida igal võllil on 2 tk, on suht nõrgad ja osa murdus juba laua peal mootoreid proovides ära.
Esimesed katsetused dushinurgas lubavad päris head sõidukiirust. Peab ütlema, et mõned oskused on nagu rattasõit, mis ei unune. Tegin selliseid asju nii 25a tagasi, kuid messingist jubinate valmisjootmine õnnestus kohe esimesel katsel ilusti.
Ka sai kere lakitud tavalise mati vesipõhjalise parketilakiga, mis ei karda eriti kriimustusi ja mis hoiab vesipilte lahti ligunemast.
Ise sai vasest tehtud ja tinutatud vööris asuv ankruketi kinnitus. Seda hoidev metallplaat (pärislaev on ju puust kerega) on kaasas olev foto-ets.
Värvitud laiguliseks
Vaade ahtrist
Siit algavad nüüd eriefektid peale
ELCO paadil on ahtripeegli küljes 6 mootorite summutit, mille alguses asub ümberlülitusklapp, kus saab valida umbes stiilis "vaikne, vähem võimas" ja "kärarikas, suurim võimsus" vahel. Samast torude patareist lendab välja ka kasutatud mootorite jahutusvesi. Pildil muidugi on lülitatud "vaikse" peale:
Soov oli teha samasugune asi toimivana.
Selleks siis istutasin igase summuti torusse sisse torujupi. Kahjuks pidin siibrid eemaldama, sest muidu vesi lihtsalt ei "lennanud".
Selleks asub laevakeres ahtripeegli küljes vee jagamise kollektor (tinutasin ise messingist), mis saab sissetuleva vee masinaruumist ja jaotab selle kuute silikoonvoolikuga ühendatud "summutisse" (piltidel on veel kinnitamata):
Mis saab toite eestpool asuvast veepumbast, mis võtab vett põhja alt. Oleks saanud ka pumpa panna mõne mootori võlli otsa, kuid siis oleks vett tulnud üksnes sõites ja kui palju pöördeid anda. Mis orgiginaalile ei vasta (ilma käiguta paigal seistes tuleb ka vett tagant).
Et vett mitte kasutult pumbata ka kuna katsetamisel selgus, et need mootorid lähevad ikka väga tuliseks, siis ehitasin messingist mootoritele väikse vesijahutuse elemendi. Seda saab ka osta, kuid nii väikestele mootoritele ei müüda.
Väikesed mootorid on seepärast, et minu soov oleks kõik kolm vinti tööle panna. Suuremad mootorid ei oleks kõrvuti mahtunud. Lisaks sain hakkama ka sellega, et muretsesin ikkagu uued vindid (natuke suuremad) ja sättisin nii nagu peab, st kõrvuti asuvad vindid on eri käelised, nt vasakpoolne-parempoolne-vasakpoolne. Sellise asi tõstab vintide töö efektiivsust ja lubab sama võimsuse juures saada suuremat kiirust, sest erisuunalised keerised ei lähe üksteise "sisse" kaotsi. Must jublakas on mürafilter (need 3 mootorit teevad isegi kondekatega (mul on isegi pumba mootoril kondekad) nii suuri häireid, et vastuvõtja läheb segi. Peale selle panekut asi paranes tuntavalt. Vintideks on Graubneri 30 mm vindid, mida sai kääridega pisut väiksemaks tehtud.
Osade asjadega tuleb ilmselt veel probleeme, sest sõuvõllide kandurid, mida igal võllil on 2 tk, on suht nõrgad ja osa murdus juba laua peal mootoreid proovides ära.
Esimesed katsetused dushinurgas lubavad päris head sõidukiirust. Peab ütlema, et mõned oskused on nagu rattasõit, mis ei unune. Tegin selliseid asju nii 25a tagasi, kuid messingist jubinate valmisjootmine õnnestus kohe esimesel katsel ilusti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Tahaks saada veel sellise lennukimootorite undamise hääle, mille toon kõrgeneb gaasi lisamisel ja LED-idest pardatuled. Siis vast piisab. Elektroonikast ei jaga midagi, kes küll meisterdaks sellise elektroonika jubina, mis laseks kõlarist vastavalt voolutugevuse muutmisele erineva tämbriga lennuki häält?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Arengud on vägevad - tundub et järgmisel kevadel peaks kokkutuleku tegema mõne väiksema veesilma ääres - tuleksid ehk ja näitaksid mudelit huvilistele "naturaalses keskkonnas"? Arvan et liikumise pealt peaks mulje päris vägev olema. Lähemat aega ei julge pakkuda - ilmad lähevad juba käest ära ja kaugel need külmadki enam on - väliürituste aeg tundub selleks korraks ümber saavat ja ega ta siis jäälõhkuja ole...
Urmas.
Urmas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Italeri 1:35 ELCO 80' Torpedo Boat -väiksed arengud
Vahepeal 3 aastat vaikust olnud, teosammul on asi tänaseks valmis (paar pisiasja on veel teha), aga põhimõtteliselt võib "final" fotod avaldada. Meeskond pole mitte originaal, vaid mingi Tamya toode, USA dessantpraami oma, vaatasin, et on enamvähem samasugune ja hind oli ka vaid 6 eurot, mõeldud-tehtud. Paremal pardal olevad kas 200-liitrist bensiinivaati on pärit mingi teadmata tankimudeli ülejääkidest (Lerclerc oli vist).
Tehnilistest asjadest on eespool kirjutatud, tegu on siis väliselt täisfuntsionaalse mudeliga, kus kõik vindid käivad (kõrvuti asuvad on eri pöörlemissuunaga), kõik roolid keeravad korraga ning summutitest jookseb jahutusvesi välja (selleks on eraldi elektriline pump).
Üks asi jäi natuke häirima, aga "merekindlus" pidi peale jääma - nimelt käib mudelik tekk kere külge kenasti kruvidega juba tehasekujul, ainult kruvide peale on ette nähtud liimida mingid plastmasskordgid ja osad pollarid - et seda avada saaks, siis paraku pidid värvitud kruvipead näha jääma. Pildil puudub ka terasvardast ca 50 cm pikkune antenn, kahjuks ei leindud üles.
Tehnilistest asjadest on eespool kirjutatud, tegu on siis väliselt täisfuntsionaalse mudeliga, kus kõik vindid käivad (kõrvuti asuvad on eri pöörlemissuunaga), kõik roolid keeravad korraga ning summutitest jookseb jahutusvesi välja (selleks on eraldi elektriline pump).
Üks asi jäi natuke häirima, aga "merekindlus" pidi peale jääma - nimelt käib mudelik tekk kere külge kenasti kruvidega juba tehasekujul, ainult kruvide peale on ette nähtud liimida mingid plastmasskordgid ja osad pollarid - et seda avada saaks, siis paraku pidid värvitud kruvipead näha jääma. Pildil puudub ka terasvardast ca 50 cm pikkune antenn, kahjuks ei leindud üles.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Italeri 1:35 ELCO 80' Torpedo Boat -väiksed arengud
Vägev, seda tahaks ilusal päikesepaistelisel päeval ujumas näha. Huvi pärast uurin et kas sisust ka mõni pilt on?
- mudelipoiss
- Liige
- Postitusi: 136
- Liitunud: 25 Mär, 2012 16:59
- Asukoht: Õismäe
- Kontakt:
Re: Italeri 1:35 ELCO 80' Torpedo Boat -väiksed arengud
suurepärane laev mulle meeldib eriti värvitöö ja need meeskonna liikmed seal laeva peal!
Edu ja tee veel selliseid laevu!
Edu ja tee veel selliseid laevu!
Sd.Kfz. 251/1 Ausf. A
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Italeri 1:35 ELCO 80' Torpedo Boat -väiksed arengud
Italeri 1:35 MAS-torpeedokaater on kapis ootamas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- mudelipoiss
- Liige
- Postitusi: 136
- Liitunud: 25 Mär, 2012 16:59
- Asukoht: Õismäe
- Kontakt:
Re: Italeri 1:35 ELCO 80' Torpedo Boat -väiksed arengud
Kapten Rumm mulle tundub et sqa oled nendesse torpeedodesse ära armunud?
Sd.Kfz. 251/1 Ausf. A
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Italeri 1:35 ELCO 80' Torpedo Boat -väiksed arengud
Põhjus selles, et Italeri on lasknud tootmisse rea hästi pirakaid WWII torpeedokaatrite mudeleid 1:35, mis sobivad hästi töötavaks mudeliks ümbertegemiseks (on piisavalt suured).
Italeril on peale selle ELCO (mis on suuruselt II kohal) veel S-100 Schnellboot, Vosper MTB ja MAS.
Päris lahe on 25a hiljem sellseid asju teha ja võrrelda, mis tollal saada oli. Siis sai pioneeride majas isegi vinte messingplekist ise kokku joodetud ja dedvudi torudeks käidud kohaliku autobaasi vanarauaaias veoautovrakkidelt messingist piduritorusid maha harutamas (see oli ammu enne metalliäri aegasid - vedelesid sellised asjad kunagi vabalt ja keegi ei tahtnud).
Italeril on peale selle ELCO (mis on suuruselt II kohal) veel S-100 Schnellboot, Vosper MTB ja MAS.
Päris lahe on 25a hiljem sellseid asju teha ja võrrelda, mis tollal saada oli. Siis sai pioneeride majas isegi vinte messingplekist ise kokku joodetud ja dedvudi torudeks käidud kohaliku autobaasi vanarauaaias veoautovrakkidelt messingist piduritorusid maha harutamas (see oli ammu enne metalliäri aegasid - vedelesid sellised asjad kunagi vabalt ja keegi ei tahtnud).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist