www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 26 Sept, 2020 7:48

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2009 14:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1820
Asukoht: Tallinn
Ei, siit ei tule vihjeid masina margile.

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2009 15:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Jaan, 2005 17:26
Postitusi: 5088
Sai ka mõned päevad metsas õhutõrjealast riist- ja tarkvara täiendatud ja lihvitud - võitlus sääskede ja parmudega ei jõudnud siiski kummagi poole lõpliku võiduni, vaid siinkirjutaja - andes edukaid tõrjelahinguid ja riivistades vastase läbimurdeid - on võidukalt jõudnud linnakorteri seinte vahele õhulahingute veterani väljateenitud puhkust pidama.
Vaadates tagasi neile rasketele aga toredatele päevadele, peab mainima, et saksa lennuriista allakukkumise ja Bigbossi kohalejõudmise vahele jäänud aeg pole seal möödunud teps mitte linnulaulu ja uitavate metsloomade uudistamise saatel, vaid on tehtud mehemoodi tööd seal varemgi. Umbes kaheksameetrise läbimõõduga savine kraater sisaldab erinevas mõõdus kaikaid - nii risti-rästi kui püstloodis sissetaotuid, ühes küljes on aga lausa saetud palginottidest "kaldtee", mis kuhugi sügavamale suundub. Õlisegust vett immitsev ja kütuse järele haisev savi sisaldab erinevaid väikeseid fragmente - alumiiniumplekk, klaas, kunstnahk, juhtmejupid, deformeerunud pardakahuri moon jms., ning mind kohale tulema sundinud arvatav lendur, kes koos oma masinaga vastu maad kildudeks purunes. Päris raske on silme ette manada seda jõudu, mis kokkupõrkel maaga rebib nii sinu lennuaparaadi kui ka sinu enda tükkideks - lausa kildudeks! Siiski olen veendunud, et ka sellise paugu tagajärjel oleksid pidanud mõned kehaosad jääma "kokku" ehk teisisõnu oleks pidanud leidma purunenud luid teineteise suhtes mingis loogilises asendis - seda polnud. Ka ei olnud valgetel, nagu eile murtud luudel, aga ka leitud mundrifragmentidel põlemise jälgi, kuigi mets olevat seal kaks päeva lõõmanud. Sellest võib järeldada, et piloot põrutas nii sügavale maasse, et tuli temani ei jõudnud, küll on keegi teine jõudnud ja endale vajalikku välja sikutades lenduri säilmed savisse laiali ajanud. Kas augu põhi ikka veel midagi suuremat sisaldab, seda on raske öelda, sest maapind on alumiiniumijuppe täis ja metalliotsija laulab ühtlase heleda häälega. Hea on see, et millegi suurema otsimise käigus on ikka väljakaevatavat pinnast läbi uuritud, tänu millele need väikesed vidinad leitud, mis võivadki jääda ainsateks identifitseerimist võimaldavateks asjadeks! Hetkel on ainuke suurem asi murdunud ja kõveraks väändunud pardakahuri toru, millele sobib vist selline moon http://pilt.delfi.ee/my_picture/6972467/ http://pilt.delfi.ee/my_picture/6972469/
Veidigi rahulikuma süsteemsema kaevamisega võib leida sellest tohuvabohust päris hämmastavaid asju nagu riba kaardist järgmisel pildil http://pilt.delfi.ee/my_picture/6972451/
Jääme ootama uusi leide!


Viimati muutis Arnold, 28 Juul, 2009 19:07, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2009 16:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1820
Asukoht: Tallinn
Kui vastus peitub sügavamal tuleks alustada väikeste juppide eemaldamisest (nende hulgast võib leida valmistaja tehase sildi) ja hakkajatele on siin tööpõld lai, nii et edu!

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2009 23:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr, 2007 18:32
Postitusi: 417
Asukoht: Lõuna-Eesti
sai siis leitud üks kast jällegi, lennuki alla kukumise ligidalt.

Pilt

Pilt

oleks tore kui jällegi saaks teada mis kastiga tegemist.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2009 23:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Juul, 2005 8:48
Postitusi: 949
Magusa sisuga kast, kunstmesi. Ersatz värk solbakule? Aga võimalik, et puht tsiviil.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2009 0:00 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 15 Mär, 2005 11:15
Postitusi: 1649
Huvitavaid kaste tuleb sealt ümbrusest :).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2009 10:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Mär, 2005 10:46
Postitusi: 299
Asukoht: Espoo, Soome
Tere!

Mind jääb väga häirima see lennuinstrument:
http://static2.album.ee/files/823/75/la ... 5_dK2d.jpg

Tekst "kurve" ja mõõtud 0 kuni 20? Enda meelest nagu midagi tean aga ei saa aru mis mõõteriista näitaja see on. Küsin selle kohta ühes teises foorumis
( http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=17721 ).

"Fl 23334" on kompass selle lehekülje info järgi:
http://www.cockpitinstrumente.de

Fl-numbride nimekirjad koos pilditega "Gerätekatalog"is:
http://www.cockpitinstrumente.de/instru ... gMenue.htm


Aviation History Society Norway leheküljedetel ( http://www.ahs.no ) on (sisselogides) saadaval "Summarische Verluste" tabelid. Augustis 1944 Eesti kohal lennanud üksustes seal on andmed Stab ja II/JG 54, Stab ja I/SG 3, I/SG 5 ja SG 4 (tervik) ning 1./NAGr 5.

Vahemikus 7.8.-10.8.1944 on seal vaid kolm eelmainitud üksuste kaotatud lennukid (100% kaotus):

II/JG 54
09.08.44 üks lennuk vaenlase pardakahuritule tõttu, vaenlast nähtud.

I/SG 5
07.08.44 kaks lennukid ilma vaenlase mõju (lahinglend)
(kokkupõrge?, KL)

Selle teema lennuk võiks väga hästi olla see II/JG54 oma. Küsin ka selle kohta seal teises foorumis.


päikest,
Kari


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2009 11:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1820
Asukoht: Tallinn
JG 54 losslistis vaid üks 09.8.1944 kaotatud lennuk:

Oblt. Rudolf Hoffmann, 6./JG 54. FW-190A-8, 100% vigastused, põhjus Jak-9, allakukkumis koht: ruut 12359. Ruudu numbrid näitavad, et tegu pole Eestiga. Ja sellise sihverplaadiga kallakunäitajat FW-190 ei kasutatud ka. Tuleb edasi tuhnida, ehk selgub tõde.

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2009 12:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Mai, 2006 10:12
Postitusi: 308
Asukoht: Hiiumaa
kari lumppio kirjutas:
Tere!

Mind jääb väga häirima see lennuinstrument:
http://static2.album.ee/files/823/75/la ... 5_dK2d.jpg

Tekst "kurve" ja mõõtud 0 kuni 20? Enda meelest nagu midagi tean aga ei saa aru mis mõõteriista näitaja see on. Küsin selle kohta ühes teises foorumis
( http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=17721 ).

"Fl 23334" on kompass selle lehekülje info järgi:
http://www.cockpitinstrumente.de


Kari


Hakkasin esimest pilti vaadates mõtlema, kas üldse on tegu instrumendi skaalaga. Äkki kuulus see skaala mingisuguse nupu alla??

Kompassi FL23334 on kasutatud päris laialdaselt, muu hulgas ka FW 190-l.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2009 14:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Jaan, 2005 17:26
Postitusi: 5088
Tsiteeri:
Hakkasin esimest pilti vaadates mõtlema, kas üldse on tegu instrumendi skaalaga. Äkki kuulus see skaala mingisuguse nupu alla??

Mõõtkava kuluks ära jah! Kui ma ei eksi ja see on minu poolt savist välja kougitud vidin, siis selle ringi läbimõõt oli mälu järgi 3-4 cm.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2009 14:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr, 2007 18:32
Postitusi: 417
Asukoht: Lõuna-Eesti
Sai siis jälle mõni huvitavam lennuki tükk leitud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2009 15:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Mär, 2005 10:46
Postitusi: 299
Asukoht: Espoo, Soome
Tere!

http://static2.album.ee/files/825/99/la ... 9_Ue27.jpg

Kas see ei saaks olla Messerschmitt Bf 109 teliku kronstein (loodan et õige termiin)? See mis on keres kinni, täpsemini tuleseinas(?) - ingl. firewall) Valatud metallosasid lennukides ei eriti ole peale mootoriosade. Kas valatud kronsteinis kinni olevad plekkitükid on kõik alumiiniumid või on ka terast?


Aga see "Kurve" veelgi hämab. Lihtsalt ei tule midagi päha sõjalennunduses mis vajaks seda sõna armatuurlaual. Olgu siis mõõteriista või nupu skaala. Fotoaparaadi jaoks? Lähisluuregruppil NAGr 5 oli Bf 109 lennukid suvel 1944. Need lendasid lühikest aega ka Soomes Kuhlmey'ga.

9.8.1944 II/JG 54'l oli 100% kaotus ja IV/JG 54'l vigastatud lennuk. Jään ootama täpsemaid andmeid. IV/JG 54 lendas Reichi kaitses (Poolas?), II/JG 54 oli tollal vist Tartus (ja Petseris?).

Arvan, et see juhtum küll laheneb. Igatahes huvitav teema. Bigbossile ja teistelegi aitäh.

tervist,
Kari


Viimati muutis kari lumppio, 30 Juul, 2009 16:52, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2009 15:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1820
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
9.8.1944 II/JG 54'l oli 100% kaotus

see ongi se sama: Oblt. Rudolf Hoffmann, 6./JG 54. FW-190A-8, 100% vigastused, põhjus Jak-9, allakukkumis koht: ruut 12359 aga koht jääb Petserist kuhugi idakaarde.

IV./JG 54 oli sel ajal juba siit ära läinud.

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2009 16:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 05 Juul, 2009 21:20
Postitusi: 124
ootan huviga millal saab lennuki mootor leitud.ja kui leiate kontmehe ja välja tirite siis tee ikka pilte kah.pumbake auk veest tühjaks sis parem leida.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2009 17:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr, 2007 18:32
Postitusi: 417
Asukoht: Lõuna-Eesti
Saku-alma kirjutas:
ootan huviga millal saab lennuki mootor leitud.ja kui leiate kontmehe ja välja tirite siis tee ikka pilte kah.pumbake auk veest tühjaks sis parem leida.


auk ongi juba veest tühi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt