Saksa lennuk.

Kõiksugu militaarsuunitlusega väljakaevamised ja nendega seonduv.
Vasta
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Ei, siit ei tule vihjeid masina margile.
Anton - horridoo!
Arnold
Liige
Postitusi: 5110
Liitunud: 23 Jaan, 2005 16:26
Kontakt:

Postitus Postitas Arnold »

Sai ka mõned päevad metsas õhutõrjealast riist- ja tarkvara täiendatud ja lihvitud - võitlus sääskede ja parmudega ei jõudnud siiski kummagi poole lõpliku võiduni, vaid siinkirjutaja - andes edukaid tõrjelahinguid ja riivistades vastase läbimurdeid - on võidukalt jõudnud linnakorteri seinte vahele õhulahingute veterani väljateenitud puhkust pidama.
Vaadates tagasi neile rasketele aga toredatele päevadele, peab mainima, et saksa lennuriista allakukkumise ja Bigbossi kohalejõudmise vahele jäänud aeg pole seal möödunud teps mitte linnulaulu ja uitavate metsloomade uudistamise saatel, vaid on tehtud mehemoodi tööd seal varemgi. Umbes kaheksameetrise läbimõõduga savine kraater sisaldab erinevas mõõdus kaikaid - nii risti-rästi kui püstloodis sissetaotuid, ühes küljes on aga lausa saetud palginottidest "kaldtee", mis kuhugi sügavamale suundub. Õlisegust vett immitsev ja kütuse järele haisev savi sisaldab erinevaid väikeseid fragmente - alumiiniumplekk, klaas, kunstnahk, juhtmejupid, deformeerunud pardakahuri moon jms., ning mind kohale tulema sundinud arvatav lendur, kes koos oma masinaga vastu maad kildudeks purunes. Päris raske on silme ette manada seda jõudu, mis kokkupõrkel maaga rebib nii sinu lennuaparaadi kui ka sinu enda tükkideks - lausa kildudeks! Siiski olen veendunud, et ka sellise paugu tagajärjel oleksid pidanud mõned kehaosad jääma "kokku" ehk teisisõnu oleks pidanud leidma purunenud luid teineteise suhtes mingis loogilises asendis - seda polnud. Ka ei olnud valgetel, nagu eile murtud luudel, aga ka leitud mundrifragmentidel põlemise jälgi, kuigi mets olevat seal kaks päeva lõõmanud. Sellest võib järeldada, et piloot põrutas nii sügavale maasse, et tuli temani ei jõudnud, küll on keegi teine jõudnud ja endale vajalikku välja sikutades lenduri säilmed savisse laiali ajanud. Kas augu põhi ikka veel midagi suuremat sisaldab, seda on raske öelda, sest maapind on alumiiniumijuppe täis ja metalliotsija laulab ühtlase heleda häälega. Hea on see, et millegi suurema otsimise käigus on ikka väljakaevatavat pinnast läbi uuritud, tänu millele need väikesed vidinad leitud, mis võivadki jääda ainsateks identifitseerimist võimaldavateks asjadeks! Hetkel on ainuke suurem asi murdunud ja kõveraks väändunud pardakahuri toru, millele sobib vist selline moon http://pilt.delfi.ee/my_picture/6972467/ http://pilt.delfi.ee/my_picture/6972469/
Veidigi rahulikuma süsteemsema kaevamisega võib leida sellest tohuvabohust päris hämmastavaid asju nagu riba kaardist järgmisel pildil http://pilt.delfi.ee/my_picture/6972451/
Jääme ootama uusi leide!
Viimati muutis Arnold, 28 Juul, 2009 18:07, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Kui vastus peitub sügavamal tuleks alustada väikeste juppide eemaldamisest (nende hulgast võib leida valmistaja tehase sildi) ja hakkajatele on siin tööpõld lai, nii et edu!
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
Bigboss
Liige
Postitusi: 420
Liitunud: 07 Veebr, 2007 17:32
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas Bigboss »

sai siis leitud üks kast jällegi, lennuki alla kukumise ligidalt.

Pilt

Pilt

oleks tore kui jällegi saaks teada mis kastiga tegemist.
Kasutaja avatar
Rändur
Liige
Postitusi: 1129
Liitunud: 02 Juul, 2005 7:48
Kontakt:

Postitus Postitas Rändur »

Magusa sisuga kast, kunstmesi. Ersatz värk solbakule? Aga võimalik, et puht tsiviil.
Frundsberg
Liige
Postitusi: 1649
Liitunud: 15 Mär, 2005 10:15
Kontakt:

Postitus Postitas Frundsberg »

Huvitavaid kaste tuleb sealt ümbrusest :).
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Tere!

Mind jääb väga häirima see lennuinstrument:
http://static2.album.ee/files/823/75/la ... 5_dK2d.jpg

Tekst "kurve" ja mõõtud 0 kuni 20? Enda meelest nagu midagi tean aga ei saa aru mis mõõteriista näitaja see on. Küsin selle kohta ühes teises foorumis
( http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=17721 ).

"Fl 23334" on kompass selle lehekülje info järgi:
http://www.cockpitinstrumente.de

Fl-numbride nimekirjad koos pilditega "Gerätekatalog"is:
http://www.cockpitinstrumente.de/instru ... gMenue.htm


Aviation History Society Norway leheküljedetel ( http://www.ahs.no ) on (sisselogides) saadaval "Summarische Verluste" tabelid. Augustis 1944 Eesti kohal lennanud üksustes seal on andmed Stab ja II/JG 54, Stab ja I/SG 3, I/SG 5 ja SG 4 (tervik) ning 1./NAGr 5.

Vahemikus 7.8.-10.8.1944 on seal vaid kolm eelmainitud üksuste kaotatud lennukid (100% kaotus):

II/JG 54
09.08.44 üks lennuk vaenlase pardakahuritule tõttu, vaenlast nähtud.

I/SG 5
07.08.44 kaks lennukid ilma vaenlase mõju (lahinglend)
(kokkupõrge?, KL)

Selle teema lennuk võiks väga hästi olla see II/JG54 oma. Küsin ka selle kohta seal teises foorumis.


päikest,
Kari
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

JG 54 losslistis vaid üks 09.8.1944 kaotatud lennuk:

Oblt. Rudolf Hoffmann, 6./JG 54. FW-190A-8, 100% vigastused, põhjus Jak-9, allakukkumis koht: ruut 12359. Ruudu numbrid näitavad, et tegu pole Eestiga. Ja sellise sihverplaadiga kallakunäitajat FW-190 ei kasutatud ka. Tuleb edasi tuhnida, ehk selgub tõde.
Anton - horridoo!
ennww
Liige
Postitusi: 308
Liitunud: 11 Mai, 2006 9:12
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ennww »

kari lumppio kirjutas:Tere!

Mind jääb väga häirima see lennuinstrument:
http://static2.album.ee/files/823/75/la ... 5_dK2d.jpg

Tekst "kurve" ja mõõtud 0 kuni 20? Enda meelest nagu midagi tean aga ei saa aru mis mõõteriista näitaja see on. Küsin selle kohta ühes teises foorumis
( http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=17721 ).

"Fl 23334" on kompass selle lehekülje info järgi:
http://www.cockpitinstrumente.de


Kari
Hakkasin esimest pilti vaadates mõtlema, kas üldse on tegu instrumendi skaalaga. Äkki kuulus see skaala mingisuguse nupu alla??

Kompassi FL23334 on kasutatud päris laialdaselt, muu hulgas ka FW 190-l.
Arnold
Liige
Postitusi: 5110
Liitunud: 23 Jaan, 2005 16:26
Kontakt:

Postitus Postitas Arnold »

Hakkasin esimest pilti vaadates mõtlema, kas üldse on tegu instrumendi skaalaga. Äkki kuulus see skaala mingisuguse nupu alla??
Mõõtkava kuluks ära jah! Kui ma ei eksi ja see on minu poolt savist välja kougitud vidin, siis selle ringi läbimõõt oli mälu järgi 3-4 cm.
Kasutaja avatar
Bigboss
Liige
Postitusi: 420
Liitunud: 07 Veebr, 2007 17:32
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas Bigboss »

Sai siis jälle mõni huvitavam lennuki tükk leitud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Tere!

http://static2.album.ee/files/825/99/la ... 9_Ue27.jpg

Kas see ei saaks olla Messerschmitt Bf 109 teliku kronstein (loodan et õige termiin)? See mis on keres kinni, täpsemini tuleseinas(?) - ingl. firewall) Valatud metallosasid lennukides ei eriti ole peale mootoriosade. Kas valatud kronsteinis kinni olevad plekkitükid on kõik alumiiniumid või on ka terast?


Aga see "Kurve" veelgi hämab. Lihtsalt ei tule midagi päha sõjalennunduses mis vajaks seda sõna armatuurlaual. Olgu siis mõõteriista või nupu skaala. Fotoaparaadi jaoks? Lähisluuregruppil NAGr 5 oli Bf 109 lennukid suvel 1944. Need lendasid lühikest aega ka Soomes Kuhlmey'ga.

9.8.1944 II/JG 54'l oli 100% kaotus ja IV/JG 54'l vigastatud lennuk. Jään ootama täpsemaid andmeid. IV/JG 54 lendas Reichi kaitses (Poolas?), II/JG 54 oli tollal vist Tartus (ja Petseris?).

Arvan, et see juhtum küll laheneb. Igatahes huvitav teema. Bigbossile ja teistelegi aitäh.

tervist,
Kari
Viimati muutis kari lumppio, 30 Juul, 2009 15:52, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

9.8.1944 II/JG 54'l oli 100% kaotus
see ongi se sama: Oblt. Rudolf Hoffmann, 6./JG 54. FW-190A-8, 100% vigastused, põhjus Jak-9, allakukkumis koht: ruut 12359 aga koht jääb Petserist kuhugi idakaarde.

IV./JG 54 oli sel ajal juba siit ära läinud.
Anton - horridoo!
kümmekrooni
Liige
Postitusi: 124
Liitunud: 05 Juul, 2009 20:20
Kontakt:

Postitus Postitas kümmekrooni »

ootan huviga millal saab lennuki mootor leitud.ja kui leiate kontmehe ja välja tirite siis tee ikka pilte kah.pumbake auk veest tühjaks sis parem leida.
Kasutaja avatar
Bigboss
Liige
Postitusi: 420
Liitunud: 07 Veebr, 2007 17:32
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas Bigboss »

Saku-alma kirjutas:ootan huviga millal saab lennuki mootor leitud.ja kui leiate kontmehe ja välja tirite siis tee ikka pilte kah.pumbake auk veest tühjaks sis parem leida.
auk ongi juba veest tühi.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist