Ehk eesti keeles: kas Fw190A8 või Fw190A5, Küsimus Heikile.FW Anton kirjutas:@Heiki
Fw 190 A8 oder A5
Engine BMW 801 D
Ilmselt jutt siis sellest masinast, mille kulinad eelpool fotodel paistsid.
Ehk eesti keeles: kas Fw190A8 või Fw190A5, Küsimus Heikile.FW Anton kirjutas:@Heiki
Fw 190 A8 oder A5
Engine BMW 801 D
Kas ikka küsimus või hoopiski väide? Heiki ju kirjutas selgesõnaliselt, et see oli FW-190F kuna 1944 suvi-sügis tegutsesid hävitajate üksustena Eestis-Lätis vaid I./JG 54 ning II./JG 54 siis nende kaotuste lehel pole Verevisse (r. 6955) alla kukkunud lennukit august- september 1944 olemas. Seega oli lennuk pärit kas SG 3 või SG 4 üksustest, mis sel perioodil baseerusid Põltsamaal, Cesises ja Riias. Need üksused aga kasutasid FW-190F versioone ja kaotasid sel perioodil üsna palju masinaid. Kahjuks pole seni teada ainult kuhu.Ehk eesti keeles: kas Fw190A8 või Fw190A5, Küsimus Heikile.
Ilmselt jutt siis sellest masinast, mille kulinad eelpool fotodel paistsid
Tiivatükk ja raadiosaatja pärineb ühelt teiselt samal päeval ja väidetavalt samas õhulahingus allatulistatud lennukilt, kukkumiskoht on mõni kilomeeter eemal. Leie P-39'st õnnestus meil leida ainult seljakoti jagu väiksemaid tükke, neid mis minu fotodel on auto kapotil eksponeeritud.kari lumppio kirjutas:Tere!
Leie Airacobra üksusest. Eks tol ajal oli vene 13. Õhuarmee juba Lõuna-Eesti toodud? Selle ainukene Airacobra -polk oli 196 (196 иап ).
Kas lingitatud teemas olevad (Heiki pildidel) metalltiiva osad olid Leie Airacobrast või mingist muust (fw 190 tmv) lennukist?
Kõigepealt sai lennuk tuvastatud Luftwaffe claimlisti abil, kus koht klappis ideaalselt. Saatsin andmed kohalikule foorumlasele vdrevingule üle kontrollimiseks, sest seal on elus selle lennuki allkukkumise pealtnägija. Ka vdreving ise on palju selle lennuki tükke näinud, sealhulgas mitte Vene päritolu pardarelva ja kabiini ust. Teatavsti oli ainult P-39 tavlise kuppli asemel kabiinil uksed. Fotolt tundis vdreving ukse kohe ära, see oli veel hiljuti ühes küünis vedelenud kuid see küün on nüüd kokku kukkunud ja vdreving sealt ust kätte ei saanud. Fotot näidatakse ka pealtnägijale äratundmiseks. Juppidest on ära tuntavad mootori alumiiniumist õhukollektor, mis on teistsugune kui Vene lennukitel, siis tiiva sees oleva õhukanali toru, kus on peal number 12-61 ning selle toru eesotsa käib alumiiiniumist krae, mis kinnitub tiiva esiserva külge ja sellelgi krael on numbrid: väiksemalt 260 ja suuremalt taas 12-61. Värv tükkidel tundub olevat tume roheline kohati ka vähe heledam roheline ning helesinine. On tükke ka tiiva proofilist (alumiiniumis) ja eleroni alumiiniumist sõrestik.Leie Airacobra üksusest. Eks tol ajal oli vene 13. Õhuarmee juba Lõuna-Eesti toodud? Selle ainukene Airacobra -polk oli 196 (196 иап ).
Iga lisa infotükki sellel teemal võtan tänulikult vastu.
FW Anton kirjutas:Mitmete otsingute ja uurimiste käigus tuli välja Leie koolimaja taha kukkunud Vene lennuki üks olulisi detaile - avarii väljapääsu hoob kus peal ingliskeelsed kirjad "EMER. ESCAPE HATCH PUSH", mis tõestab, et tegu oli P-39ga.
Vähemalt alla ta kukkus ja surma ka sai. Tõenäoliselt siiski ka maetud sinna.opelmaurus kirjutas:Dieter Arnecke hauakivi on paigaldatud Tartu Pauluse surnuaia kirdenurga lähistel. Ei tea, kas ka maetud?
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist