www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Sept, 2020 4:03

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 202 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2010 10:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Pole uuemat materjali jälginud, kuid peeter´i postitusele mõned vastuväited:
NDB raadiomajakas on tavaline kesklaine raadiosaatja, mis edastab morsesignaali. Tallinnas võib sarnaseid näha Harku järve ääres ja Lagedil. Putka antenniga. Selle antenni saab põhimõtteliselt 40 meetri kaugusele viia küll, kuid mõne minutiga, mis kulus pealtnägijate sündmuskohale saabumiseks, seda tagasi ei pane.
Lennujuht saab pilooti glissaadil juhendada täppislähenemisradari olemasolul. Seda aga teatavasti polnud.
Lennujuhi lubadest. Võtame Eesti näite. Tallinna Lennart Meri ümber on kontrollitav õhuruum. Torni lennujuhi loata ei tohi startida, maanduda, ruleerida, lähialasse siseneda.... Pärnu lennuvälja ümber on lennuinfotsoon. Piloot saab infot ja soovitusi, kuid otsused võtab vastu iseseisvalt. Klubi- ja eralennuväljadel võib lennuväljal keegi raadiojaamaga olla ja infot anda, kuid ei pea olema. Piloodid annavad mittekontrollitavas õhuruumis teateid oma asukoha ja kavatsuste kohta ja teised arvestavad sellega ning tegutsevad vastavalt Lennureeglitele, kus on kirjas, kellel on eesõigus.
Et välisriigi riigipea lennukit pannakse vastu võtma informaator ja lennuväljal puuduvad instrumentaalmaandumist võimaldavad seadmed, mis on tegelikult olemas ja olid alles paar päeva enne katastroofi kasutusel... Venemaa. :evil:
Kunstlikult tekitatud udust peaks maapinnale jääma tuvastatavaid kemikaale. :dont_know:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2010 0:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 342
Asukoht: Tartu
Kui ausalt öelda, siis teeb mind nõutuks vastuste toon. A´la "mõtle oma peaga"? Ma olen nii vana küll, et teada venelaste vassimisoskustest ja just mõtlengi oma peaga. Ka Katõn1 eitasid vene võimud aastakümneid ja nõudsid sama seisukohta ka "kolmandatelt" osapooltelt riikidelt kuigi kõik teadsid hästi kelle kätetöö see oli. Ka selles Smolenski laksus on palju vene ametivõimudele omast vassimist, ja tegelikult vaevalt meie seda tõde üldse kuulemegi...
Tsitaat: Seda et keegi leidis avalikult kättesaadavast infost killu, mis TEMA ARVATES üldpilti ei sobi - no palju õnne,tsitaadi lõpp. Paistab, et selle "mõtte" kirjapanija on üsna pinnapealselt asjaga kursis- no ei ole ju ainult mingi tühine väike killuke. Praeguseks paistab ju vene ametlikust versioonist klappima olevat jäänud, et lennuk on vastu maad laiaks tulnud ja eluga pääsenuid pole.
EOD-le: Smolenski linna foorumis on põhjalik seeria pilte lennuki teekonnast maa pinna kohal, soovitan vaadata, seal on näha ka majaka putka ja antenn, ühel pildil oli majaka kõrval ka mobiilne kung-majakas (vist oli Gaz-66 peal) ja vata see suudab küll lupsti kõrvale hüpata- aga rõhutan siin, et mina seda ei väida, vaid näen, et see on siiski lihtsalt võimalik. Muideks, sealsamas foorumis on ära toodud ka Smolensk-Severnõi lennuvälja lähenemisskeem, majakate kaardid jms tehnilised kaardid. Lennuväljal on glissaadiradar alles ja lisaks olevat Putini pärast toodud mobiilne sõjaväe kompleks, ei ole infot, et see oleks ILS olnud.

Lisan siia veel ühe minu kirjutatud vastuse kommentaarile kus pakuti, et oli udu ja lihtsalt lennujuht andis poolakaile vabad käed ja radarioperaatoril oli täielik õigus glissaadiradar välja lülitada kuna "sellise uduga maanduvad ainult hullud"...
vastuseks "lollustele". Te suhtute nagu tavalisse sõjaväe lennuvälja. Asjaolud olid ju hoopis teised. Nimelt oli tegemist "lend nr1"-ga. Sellised asjad vastavalt protokollile kooskõlastatakse väga kõrgel tasemel. Vastuvõtja aukohus on garanteerida külla tulnud riigipea ohutus-turvalisus. Lennuväli pidi olema turvatud, valmis pidi olema presidendi korteez, päevakavad, liikumistrajektoorid kooskõlastatud, press jne jne. Vnukovo lennuvälja lennuohutuse asejuhataja kirjutas oma artiklis üheselt, et isegi maandumist juhtiv lennujuht vahetatakse julgeolekukaalutlustel välja kõige-kõige kõrgemal tasemel persoonide lennukite juhtimiseks usaldatute vastu. TEGEMIST OLI ERILENNUGA, VALITSUSLENNUGA. SELLE KULGEMINE STARDIST MAANDUMISENI ON JULGEOLEKU ERIKONTROLLI ALL. SEE ON VAREM KOOSKÕLASTATUD. Ja nüüd te arvate naiivselt, et lennujuht vaatas, et udu ja lülitas kõik välja? Et radarioperaator vaatas, et udu ja otsustas, et pole vaja kohale minna?...Naljatilk Sellel hetkel polnud tegemist mitte mahajäetud lennuväljaga, vaid Venemaa poolt juba varem kooskõlastatud(garanteeritud?) Poola presidendi lend nr1 maandumispaigaga.

to XY: FSB il-76 tiirutas Smolenski kohal madalalt ikka päris pikalt enne kui "otsustas" Smolenskis mitte maanduda ja lahkus Moskvasse. Enne seda tuli samasse Poola ajakirjanike Jak-40 maha. Smolenski linna foorumis kirjutatakse, et poolakaid oli tol hommikul terve linn täi, ikka tuhandetes, nii rongide, busside, autodega tuldi ja kõik teadsid ka seda et president tuleb. Lennuväljal oli Poola TV kes oli suuteline edastama live Poolasse, oodati oma presidendi maandumist. Poolakad ise ütlesid, et FSB konfiskeeris kohe tehnika.
Lugege ise . Mida rohkem loed, seda rohkem küsimusi...


Ahjaa lisan siia veel ühe seiga, küll teisel teemal. Ma olen üle 40 aasta vana ja olen omaealiste vene kroonus käinud meestega koos saunas õlut libistades arutanud küsimust, et kas pronksöö aegu vene vägi teispool piiri ootas oma võimalust sekkumiseks, või oli tegemist ikkagi ainult venelaste lokaalse guljaaniega. Meie, kes me oleme CA-st läbi käinud ja ei oma illusioone vene masinavärgist, ei suutnud omavahel ära jagada kas nii või naa. Osad meist arvasid siiralt, et venelased tahtsid lihtsalt jalutada ja tina panna-pulli teha. Kui juba meievanused ära ei jaga, siis mida arvata nooremast generatsioonist kes pole vene kroonus käinud, vene ametnike riukalikkust näinud ja vene keeltki ei valda?
Praegu selle lennukiga paistab sammuti olema, mina näiteks ei usu seda ametlikku versiooni, aga osad paistavad suisa pimesi uskuvat vene ametnike sõnu ("...no egas vene võim ju valeta...")


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2010 1:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1527
Ma ei ole neid vandenõuteooriaid eriti uurinud.
Aga seda peaks märkima, et tavaliselt põhjustab Venemaal valetamise ja vassimise mingil tasemel ülemuste puhtinimlik soov oma tagumikku hoida. Tšernobõli plahvatuse ajal teatas ju kõigepealt elektrijaama direktor, et kõik on kontrolli all ning mingit ohtu pole. /vastukaaluks on kuulujutt, et see korraldati sisevaenlase poolt Reagani rahadega/ Samamoodi olnud Kurskiga kõik korras , sealhulgas side laevaga. Ja mida suuremaks katastroof paisub, seda kõrgemad otsustajad kõrbema hakkavad ning proovivad "oma jõududega" hakkama saada. Mulle näib küll, et näiteks lennuväljatulede kiirkorras remont oli mõne kohaliku praportšiku initsiatiiv pärast sõimatasaamist. Mitte FSB tasemel vandenõu.

Lennuaegadega soperdamine viib mõtted sellele, et võib-olla proovisid FSB lennuk ja poolakad mingi arusaamatuse tõttu ühel ajal maanduda. Üks kukkus puruks ja teine lendas minema. Aga võib-olla lendas FSB ka 10 minutit varem ära. Pole ju mingit infot peale kuulujuttude.

Ma olen oma töö tõttu ja muidu ka ajakirjandusega kokku puutunud ja võin täie vastutustundega öelda, et MITTE ÜHELGI korral pole ajakirjanik faktidega täpne olnud. Kui muidu ei saa, tehakse vähemalt MAZ -st KaMAZ ja vastupidi. Kõik need internetifoorumid kus keegi midagi nägi ja kuulis on veel hullemad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2010 15:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 342
Asukoht: Tartu
Aga ega mina ei ole vandenõuteooriatest rääkinud, mina ütlen lihtsalt, et on juba liiga palju fakte mis ametlikku teooriasse ei klapi. Ja sellepärast ma ei usugi ametlikku versiooni, vähemalt mitte enne, kui avalikult keegi spetsialist arukalt suudab need katkised killud mosaiigiks kokku panna. Praegu on vägisi tulemas hoopis teine pilt. Ja see ei ole argument, et ajakirjanikud liialdavad.. Sa VANAHALB loe neid dokumente ja proovi oma peaga kaasa mõelda. Praegu on ametlik situatsioon selline, et piloot tegi vale otsuse maanduda, seejärel hulljulge manöövri olematu nähtavusega ja põhjustaski katastroofi. Ja keegi muu nagu polegi süüdi. Järjestades nüüdseks väljatulnud fakte oma loogilise mõtlemisega, paistab palju asju teisiti. Nende ilmnenud asjaolude valguses ilmneb, et õnnetus toimus hoopis teistel asjaoludel, ja kes nüüd süüdlaseks osutub pole teada. Ja tõenäoliselt meie ei saagi kui juba riikide vahel on nii kokku lepitud. Mida on Poolale (ja kes?) pakutud, et Poola riik nõustuks Vene poole seisukohaga, et kõiges on süüdi ainult ja veelkord ainult Poola meeskond. Neid variante, miks (vähemalt kaassüü) süüdi on Vene pool, on ju piisavalt. Ja kui praegu poolakad võtavad kätte ja suudavad tõestada suure kella külge aetuna avalikult , et see oli kas venelaste pohuism, või mis veel hullem vandenõu, siis võib see muuta oluliselt paljude maailmapilti, isegi jänkile ei sobiks kui järsku pool Euroopat venelasega krillima kisuks, nagu ilma selle jamata veel vähe oleks.
Aga neid variante on piisavalt- alates lennuvälja vigastest seadmetest (mitte tulepirni vahetavast praporist, vaid valitsuslendu korraldavast FSB üksusest), Samara lennukitehasest (kust hiljuti remondist tulnud lennukid on arusaamatutel põhjustel alla kukkunud: Tu-204 Moskvas, Tu-154 Smolenskis ja veel üks Tu-154 Kesk-Venemaal) kuni LJ-piloodi ühissüüni. Ja kui venelane on algusest peale fakte vassinud (ja nii ajast aega) siis paljalt selle jutuga,et
...." Ma olen oma töö tõttu ja muidu ka ajakirjandusega kokku puutunud ja võin täie vastutustundega öelda, et MITTE ÜHELGI korral pole ajakirjanik faktidega täpne olnud. Kui muidu ei saa, tehakse vähemalt MAZ -st KaMAZ ja vastupidi. Kõik need internetifoorumid kus keegi midagi nägi ja kuulis on veel hullemad." ja ..."...no egas vene võim ju valeta..." nüüd küll "oma peaga" mõtlevat inimest ei veena.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2010 17:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1527
Noh, minu väide oligi see, et fakte on raske leida. See, mida faktideks peetakse võib olla tavaline infomüra. Ei tule mulle keegi asjaoludest ette kandma, pole see auaste :(
Sellest kurikuulsast amatöörvideost - igasugused kommentaariumid on juttu täis, et enamvähem terveks jäänud piloodikabiini juures lehvitas lendur käega. Sellest on tekkinud terve teooria, et kes millal maha lasti ja kuidas olid piloodid tundmatuseni moondunud kui kokpit peaeagu terveks jäi ja nii edasi.
Niipalju kui mina vaatan, on see nn "piloodikabiin " hoopis lennuki kõht ülespidi sabatükk. Isegi mootorid on veel küljes.
Ja otsi siis fakte ning mõtle oma peaga :dont_know:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2010 23:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
peeter kirjutas:
EOD-le: Smolenski linna foorumis on põhjalik seeria pilte lennuki teekonnast maa pinna kohal, soovitan vaadata, seal on näha ka majaka putka ja antenn, ühel pildil oli majaka kõrval ka mobiilne kung-majakas (vist oli Gaz-66 peal) ja vata see suudab küll lupsti kõrvale hüpata- aga rõhutan siin, et mina seda ei väida, vaid näen, et see on siiski lihtsalt võimalik. Muideks, sealsamas foorumis on ära toodud ka Smolensk-Severnõi lennuvälja lähenemisskeem, majakate kaardid jms tehnilised kaardid. Lennuväljal on glissaadiradar alles ja lisaks olevat Putini pärast toodud mobiilne sõjaväe kompleks, ei ole infot, et see oleks ILS olnud.


Nagu varemgi mainitud, võtan sõna põhiliselt tehnilisest küljest lähtudes. Kui jutuks, et tegu oli Venemaa valitsuse korraldatud atentaadiga või meelega organiseeritud bardakiga lootuses, et "ehk kukub puruks", siis sellistel teemadel pole pädev väitlema.
GAZ-66 baasil mingi mulle tundmatu aparatuuriga spetsauto on tõesti pildil olemas. Oletame, et see "asendas" õiget NDB majakat ja lennuki möödumisel sõitis teise kohta. Selle tagajärjel võis lennuk olla suunast 40 meetrit eemal, mis pole palju. Häda oleks siis kui "vale-majakas" oleks seatud üles tunduvalt madalamas kohas. See viiks piloodi eksituseni nii raja läve kauguse kui glissaadi osas (majaka kohal peab raadiokõrgusmõõtja näitama N jalga/meetrit). Kas on andmeid, et vale-majakas paiknes mingis pinnareljeefi madalamas punktis? Kasvõi selle auto rattajäljed mõnes suuremas lohus?
PAR- täppislähenemisradar võis ju alles olla, kuid kas ka töökorras?
Mingit "vastuse tooni" siin pole, lihtsalt piloodina püüan leida loogilisi seletusi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2010 1:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 342
Asukoht: Tartu
Ütlen veelkord, et mine ei väida midagi muud, kui et minu arvates nende faktide ilmnemisel ei ole nüüd ainult ja ainult piloodid küll süüdi. Trajektoori jälgides on ilusti piltidelt näha, et NDB majaka kohalt on ta väga madalalt ja kõrvalt mööda lennanud. Isegi mina leidsin netist selle lennuvälja lähenemisskeemi, on uskumatu, et poolakail seda polnud. Seesama meeskond oli 3 (kolm) päeva varem teinud sinna heades oludes maandumise ja kui oleks olnud mingi viga majakates(???), nad oleks selle ju fikseerinud. Kui nad eelmine kord võtsid ilusasti majakate kursile (või nägid, et valetab) ja maandusid, siis miks nüüd majakate kurss lennurajaga isegi paralleelne polnud? Kõrgus on üldse omaette teema-miks nad tulid üldse nii alla kui tegelikult oli neil lennuvälja info olemas- või anti neile õhurõhk vale? Seljuhul kes andis? See intervjuu lennujuhiga, mis avaldati, oli kah ju enam kui tobe: rääkis mingi ohvitser kuidas ta vaatas et ilm na sitt aga poolakad tulid ja tema soovitas neil mujale minna ja nii edasi umbes stiilis, et "mida te üldse mind nüüd painate?" Aga kellelt siis veel? On ju täitsa loogiline, et LJ oli selle maandumise hetkel FSB poolt kooskõlastatud-paika pandud kogenud tegelane. Miks tal üldse lasti ajada sellist juttu? Isegi meie omad oleksid osanud mehe ära peita ja öelda, et esitaga küsimused SM-i kirjalikult.Või oli veel mingi hoopis muu põhjus? Kohalikud on kohe alguses kirjutanud, et lennuvälja kandist kostis hullu mootori möirgamist, sellist mida polevat varem ammu kuuldud, samas tuli TU-154 ju maanduma, mitte ei startinud ja üleüldse olevat see linnarahva kõrva järgi IL-76 start olnud(???) nagu nüüd räägitakse? Neid küsimusi on hulgim ja oleks väga kena kui keegi ka reaalselt diskuteeriks millest sellised vasturääkivused. See ei ole ju argumenteeritud arutelu, kui loed hunniku materjale (mis on avalikud ja mida pole ükski komision ümber lükanud nagu näiteks vene pakutud 4 maandumiskatsega juhtus), näed seal igal sammul ametliku venemaa vassimist ja faktide mitte klappimist ja siis kirjutatakse vastuseks, et "ma tegelikult pole neid asju lugenud aga arvatavasti ajakirjanikud valetavad, mõtle oma peaga ja tegele oma asjadega, narr". Või olen ma "Pelikani memorandumi" otsa trehvanud??

Nüüd sellest kurikuulsast mobiilivideost. Sellest pole mina veel kirjutanud aga kui see tõsi on, siis on tegemist ikka vene poole teadliku tegevusega ja kellegi poolt antud käsu täitmisega. See on avalik ja igalpool üleval. Mitte ükski komision vmt organ pole seda kommenteerinud, ammugi siis veel valeks tembeldanud. Küll aga on erinevate spetside poolt selle autentsust kinnitatud video osas, poolakeelsed hääled olevat veel uurimise all. Selle video tegija oli Ukrainast pärit ajakirjanik, kes jooksis lähedalt asuvast võõrastemajast kukkumispaika. Peale video üleslaadimist olevat tema eluküünal kohe kahe katsega kustutatud, seda mainivad nii poola, vene kui ukraina ajakirjanikud aga vat mina tema matustel pole käinud ja seda 100% kinnitada ei saa. See selleks, tuubis on piisavalt versioone sellest erinevas keeles ja erinevate märkmetega. Ka mina arvasin alguses, et tegemist on kabiiniga, aga teiste hiljem tehtud võtetega võrreldes jõdsin ka mina arvamusele, et see "kabiin" on hoopis keskmine mootor jalad taeva poole keeratuna. Küll aga nägin ilusasti vähemalt kahte elusat inimest rusude vahel käega viibutavat, üks neist siis valges riietuses (meeskonnaliige?) ka oli näha kuidas nad üritasid minema minna kuid kukkusid peale seda kui helis kostus lask(?). Ma ei pretendeerigi sellel, et mina ütlen mis seal toimus aga ütelgu keegi siis mis seal näha on ja kuidas see haakub selle ametliku versiooniga. Minu arvates ei haagi ta üldse. Küll aga sobib see video teooriasse, et vene valitsuslendu organiseeriv meeskond tegi mingi hullu prohmaka ja piisavalt kõrge ülemus (kes sai väga hästi aru millega nad hakkama said-võieisaanud) andis kohese juhtnööri: sealt metsast keegi elusana välja ei tule! Tõenäoliselt oli ju lennuvälja territoorium FSB Moskva meeste poolt kontrollialla võetud ja seetõttu käsuliin toimus kiiresti. See on ikkagi veel sammuke leebem lahendus võrreldes FSB erioperatsiooniga.
Praegu paistab selle videoga korduvat selle atlandiluku poldi saaga "Estoonialt"- mis tast ikka uurida viskame tagasi vette! Ja praegu on selle videoga nagu kuidagi tuttav seis- mis tast ikka uurida, me juba leppisime ju kokku, et piloodid süüdi! Ja poolakad koogutavad takka nagu Katõni haudade puhul, ise teavad kes tegi, aga koogutavad... Miks?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2010 3:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1527
Selle video kohta - sellel on mitmesuguseid tõlkeid olnud ja mõned on ikka kapitaalselt mööda tõlgitud. Mis minu mõtted on sellele viinud, et keegi tegi "ägedalt nalja". Kui tõlkida "tõmmake siit nah...i" inglise keelde et "anna relv" siis võib heal juhul ainult pildimaterjali usaldada. Lasu moodi plaksatuste pealemonteerimine on veel lihtsam.
Ja mina pole näinud sel videol valges riietuses lehvitavat meest. On üks ähmane valge laik, mille juures liigub korraks teine laik, aga see võib samahästi olla tuules hõljuv riidetükk vms.
Rusude vahel koperdab mitu meest. Võib-olla ka samasugused uudishimulikud. Minumeelest on kogu video suunatud tooniga - näidatakse mingit kahtlast laiku ja kirjutatakse, et see on haavatud lendur.
Ja põhiküsimus- miks peaks maha laskma kui saab vaiksemalt?

Üleüldise bardaki kohta - täpselt samasugune vassimine ja sogamine oli Kurski uppumise ajal. Mingi vene eripära :dont_know: mis iseenesest tingimata vandenõud ei tähenda.

http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNe ... 1912437762
Selle pildi järgi tundub mulle maandumiskurss küll õige olema. Või on mingeid teistsuguseid versioone? See, et liiga madalalt on iseasi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2010 8:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Tõestamaks, et katastroof oli organiseeritud, peaks leidma tõendeid, et vale-raadiomajakas oli rajast kaugemal, kuna maapind tõuseb raja poole ja lennukile anti vale õhurõhk - QFE või QNH.
Nelja maandumiskatse kohta on kirjutatud, et lennuk tegi mitu tiiru lennuvälja kohal ja siis asus maanduma. Ühesõnaga - tegi ülelennud olukorraga tutvumiseks, leidis, et visuaalmaandumine on võimalik ja asus maanduma. Paraku on udu selline ilmastikunähtus, mis on maa kohal õhukese kihina. Ülalt paistab maa ilusasti, kuid maandumisel on vaja horisontaal- ja kaldnähtavust. Ja seda pole piisavalt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2010 10:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 342
Asukoht: Tartu
EOD: poolakad on ise öelnud kohe alguses, et nende andmetel neli ringi ei klapi lennuajaga. Nende musta kasti andmetel oli lennuaeg oluliselt lühem (vt see imelik veerandtunnike katastroofiaja vahel) ja vene pool taganes jutust. Nüüdseks on mõlemad osapooled kinnitanud, et Poola presidendi lennuk tuli kohe esimesel katsel maanduma ja kukkus alla. Selle udu kohta ma kirjutasin juba, et keegi kohalik väitis, et 9 polnud maad näha- st vertikaalnähtavus ca30meetri peal alla 30 meetri, horisontaal olevat olnud suurem- 400meetri kauguselt võõrastemajast nähti, et lennuki siluett kukkus, aga täpsemalt mitte ja mootori müra polevat sealt kandist suurt tulnud. Müra oli linna ja lennuvälja koha(?) EOD, kui piloot palun kommenteeri sellist varianti: neile anti vale õhurõhk (versiooniks inimlik eksitus või tehniline viga, aga mitte vandenõu), poisid tuli alla kuid avastasid, et NDB asub kõrgemal kui rõhk näitab, "katkestasid" laskumise, tulid horisontaalis jälgides NDB-d ja rõhku kuni ühel hetkel tõusis orust neile võsa kõhualla (kõrguste vahe lennuvälja ja oru pöhjaga 60-80m) ja tõusis edasi aga nemad ei suutnud nii ruttu enam kõrgust võtta.
Vanahalb: vaata seda pilti tähelepanelikult ja pane kasvõi joonlaud peale, see pole sirgjoon, nad olid enne kontakti maaga-võsaga üritanud kurssi korrigeerida paremale, võib-olla viis neid ootamatu küljetuuleke kõrvale vasakule, võib-olla mitte, aga majakast on nad ca40 meetrit lõuna poolt üle tulnud puude latvu katsudes, üritanud tõmmata paremale raja poole. Seda on mitmel pool näidatud, et neil oli kurss paigast (vähe, aga oli) ja ka sellel pildil on seda märgata, et nad vaskpoolse lennuki kujutise kohal on üritanud paremale (ja ka üles) hoida. Ja alles tõsise maakontakti järel on kaldunud juba vasakule. Vaata ka samast seeriast järgmist 48 pilti ja seal on ilusti näha, et lennuk on tiba nihkes, jõnks käib läbi paremale ja peale seda jõnksu 100 meetri pärast muutub punane pidev joon katkendlikuks ja suundub otse stardirajale, pidev joon aga vasakule.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2010 10:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1527
Jutt oli neljast maandumiskatsest ehk siis keegi tiirutas üleval. Kui vene FSB IL ka maanduda proovis ja Moskvasse tagasi läks, siis tiirutas võib-olla tema. Või olid poolakad kes üldist olukorda hindasid. Fotode põhjal ikka udu oli ja läbi udu igaüks neil lennukitel vahet ei tee. Seda peab ka arvestama, et kellaaja tajumine on inimestel eriti ebakindel.

Mul oli töökoht kunagi Tallinna lennuvälja lähedal (aga pole ise lennundusega seotud) Aeg-ajalt tegi seal mõni väike lennuk (nagu poolakate Smolenskisse maandunud JAK) maa peal seistes väga rõvadat häält. Nagu hakkaks reaktiivhävitaja õhku tõusma või midagi sellist. Võib-olla puhuti leegitorusid tühjaks :D ja ma kahtlen ka selles, et kas linnaelanik teeb hääle järgi vahet TU-l ja IL-l.

Kursist: Smolenski foorumist http://smolensk.ws/blog/168.html olen mina lugenud, et paremale hoidmine on tõenäoliselt sellest, et märgati suurt puud ja prooviti kõrvale võtta. See ei õnnestunud , vasak tiib jäi puu taha ja sellest hetkest muutuski kurss järsult vasakule.
EOD teab kindlasti paremini, aga minumeelest pole nii suure lennukiga 40 meetrit vasakul või paremal kilomeetri kauguselt midagi katastroofilist.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2010 13:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mär, 2009 11:32
Postitusi: 1108
(estonia paralleel) elik, mida võib teha veel:
- kõige kesisem stsenaarium jätkub sellega, kui materjalid pannakse kuskile arhiivi luku taha, ning juba natuke hiljem avastatakse, et seal on vaid osad üleantud materjalid.
- Ametlikku juhtumit pannakse uurima mees, kes pool aastat hiljem ära sureb. Hädise tervisega tegelane. Muu seltskond on ka hägune. Nende tehtav töö ei oma selgeid kinnitatud eesmärke, ega neile pole antud seadusega nõudeid ega lubasid teatuid inimesi protokollide ega vaibale kutsuda jne. Avastatakse kümneid aastaid hiljem, et "toona" ei tuldud selle peale, et uurimist kuidagi seadustada.
- Tegemist on riikide vahelise probleemiga. näit. Soome, Rootsi lugupidamisega Eesti vastu salastasid olemasoleva dokumentatsiooni järgnevaks 70neks aastaks arhiivi.
- Kui tehakse kordusuurimine, on kaasatud vaid üksik esindaja, ja salvestatakse vaid see osa, mida on protokollimisel palutud. Muul ajal seda ei tehta. Muid küsimusi ka ei esitata. Näiteks küsitakse kindla kellaaja kohta, ja saadakse vastus a la Peetri toodud ametliku kellaaja kohta, et siis toimus see ja see, aga mitte kümme minutit tagasi nagu Peeter välja tõi. Vastatakse ju õigesti, et sellel kellaajal pole seda või teist toimunud vms.

_________________
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2010 13:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Okt, 2005 19:02
Postitusi: 33
Asukoht: Tallinn
Küsimus EOD-le: kas lennukitel pole sellist seadet, mis annaks jooksvalt infot lennuki kõrguse kohta maapinnast ning kui maapind tuleb liialt lähedale, annab ta signaali, et piloot lennuki üles tõmbaks? Või pole maandumisel see seade operatiivne, kuna maandudes on lennuk niikuinii maapinnale väga lähedal?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2010 13:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 342
Asukoht: Tartu
Vanahalb, me jõuame jälle sama asja juurde, et vene ametkond vassis, poolakad tulid kohe maha ilma ringi tegemata, küll aga tiirutas tõesti Il mida tõenäoliselt oligi kuulda. Udu ei olegi ju ka mina vaidlustanud, ma kirjeldasin tingimusi mida tunnistajad on väitnud. Kellaaja tajumisest: Tu-154 purustas kukkudes maa peal 3(kolm) erinevat elektriõhuliini. Seal piirkonnas toimus ulatuslik katkestus. Elektrikatkestus on fikseeritud kohalikus võrgus ja kellaajaks oli kas 10.39 või 10.41, täpselt peast nüüd ei mäleta.
Sellest trajektoorist: ma kirjutasin ju oma arust arusaadavalt, vaata järgmist pilti. Sellelt on ilusti näha, et lennuk on teinud kursikorrigeerimise paremale peale mida on ta otsekursil maandumisrajale, enne seda oli ta viltu, küll vähe, aga nii piisavalt, et rajast oleks mööda läinud- ta pidigi kurssi korrigeerima kui ta oleks stardi-maaandumisrajale tahtnud jõuda. Võta kasvõi kõige lihtsam asi joonlaud appi ja vaata seda järgmist pilti.Peale kursi korrigeerimist otse maandumisrajale on lennuk 100 meetri pärast kaldunud vasakule, seda siis juba kokkupõrkest (vasaku tiivaga puusse).
Nüüd sellest erineva hääle vahettegemisest. Ma olen Tartu poiss ja minust vanemad mäletavad väga hästi kuidas Tartus lendasid Tu-22M-id ja transportnike Il-76-d. Ja tartlased tegid kohe vahet kas oli tu22-tede või transportnike lennupäev, ja ka külalistel olid erinevad hääled. Käisin ka ise paarkümmend aastat tagasi Raadil pea trajektoori all vaatamas kuidas trobikond 76-si 5minutilise intervalliga reas mahatuli. Ka Smolensk on sõjalennuvälja linn ja samasugust asja aaastaid läbi elanud. Lisaks on enamuste nende markide kommenteerijate taga endised ohvitserid-lendurid või muidu lennuväljateenistujad.
Ja nüüd vastad sa neile märkustele lihtsalt "no seal oli ju udu ja üleüldse kust need inimesed üldse teavad mida nad räägivad!" Kas see ei ole kuidagi primitiivne lähenemine? Või peabki maailm leppima teadmisega, et seal oli udu... (mida oli ju ka kohe näha) (ja mis hajus samaruttu nagu tuli, kahe tunni pärast oli taevas ilusti puhas).

KRI- minuteada kui telikud on väljas ja kiirus all, siis maa ohtliku lähenemise hoiatus ei tööta kuna tegemist on maandumisreziimiga ja süsteem eeldab maandumist.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2010 13:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Okt, 2005 19:02
Postitusi: 33
Asukoht: Tallinn
Kommentaariks (vanahalb ja peeter): imestama paneb see, et siiani pole (minuteada) ametlikku raportit õnnetuse asjaolude kohta. Isegi regulaarlende tegeva reisilennuki allakukkumise korral tuleks raport kiiremini, kuid nüüd on juba õnnetusest kuu aega möödas ja Poola uurijate poolt pole ametlikku versiooni veel tulnud. Kuna asjasse on segatud Vene uurijad, siis käib seal, nagu ikka, jorutamine ja venitamine. Tõenäoliselt tuleb lõplik raport (minu hinnangul) sõnastuses "piloodi eksimus ja halvad ilmastikuolud" vms. Sellisel juhul võiks ju selle raporti kohe ära koostada, kartmata tagajärgi.

Kommentaariks veel ütlen, et minu arvates on jutt piloodi eksimusest absurd, kuna vaevalt, et presidendi lennukit juhivad algajad piloodid. Mõlemal piloodil oli tuhandeid lennutunde ning sellise kaliibriga mehed peaksid ju igasugusteks olukordadeks treenitud olema.

Ilma on muidugi kõige lihtsam süüdistada...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 202 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt