Piloodikoolitus

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Piloodikoolitus

Postitus Postitas EOD »

Ühe lendaja vaimne testament

Tervitus kõigile lendajatele ja ka lennundusametnikele (viimaste suhtes mul isiklikku viha pole) oma (ilmselt) viimaseid lende sooritava subjekti poolt.

Oma esimese pilooditunnistuse (СВИДЕТЕЛЬСТВО ПИЛОТА- любителя) sain 28. augustil 1991.a. Enam-vähem samal ajal Eesti Vabariigi sünniga.
Tookord jäi mootorlennukiga lendamise aeg suhteliselt lühikeseks, kuna muutus riigikord, suuri rahasummasid harrastusele kulutada polnud võimalik...
Minu instruktor, (juudi rahvusest, nime ei nimeta, kuna ta elab) ja ALMAVÜ lennuklubi ülem, praeguseks surnud Nõukogude Liidu õhujõudude alampolkovnik Aleksandr Maškov soovitasid mul ümber õppida purilennukitele, millega lendamine oli odavam. Maksta tuli vaid ülesvedamise eest. Soovitasid vaatamata sellele, et üle 30 aasta vanuse inimese õpetamine pole eriti lihtne. Sai minu pärast vaeva näha ja ilmselt ka halle karvu kasvatada nii instruktor kui klubiülem.

Hakkama sain. Aastal 1991

Hiljem tekkis võimalus omandada lendur-pukseerija kvalifikatsioon. Puksiirlennu puhul maksab pukseeritava purilennuki piloot või tema reisija.
Praeguseks on kogunenud arvestatav hulk lennutunde ühemootorilisel mootorlennukil, purilennukil ja veidi ka mootorpurilennukil.
Piloodilitsentsi pikendamisel tekkis täna aga ootamatu tõrge. Nimelt puudus mul dokument, mis tõestaks minu eesti keele oskust. Inglise keele oskust ma ei hakanudki tõestama, kuigi läbisin ingliskeelse lennuinstruktori koolituse Rootsis kolmest sinna saadetud piloodist parima tulemusega.
Samuti sel aastal läbitud ROTAX lennukimootorite hooldaja koolituse Soomes.
Mida peaksin tegema???
Isiklikud ambitsioonid puuduvad, kuna olen sündinud 1953. aastal. Varsti ei luba tervis nii või teisiti (legaalselt) lennata.. Ootan arvamusi.

Peeter Lahe
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas Lemet »

Mida v...u sellise totruse peale arvata... :? Mida nad lendaja emakeeleks siis arvasid? Suahiili või???
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas EOD »

Inimene ja tema oskused ei loe kopikatki, Eesti Vabariigis loeb vaid PABER. Tänasest Westholmi Gümnaasiumist (kunagisest Tallinna 22. Keskkoolist) sain küll täna väga vastutuleliku sekretäri abiga paberi, et olen eestikeelse põhikooli lõpetanud (keskhariduse omandasin vene keeles) ja viisin selle ka Lennuametisse, kuid sügav solvumine jääb.
Hetkel on otsus teha pilootidele hooaja alguse kohustuslik treeninglend instruktoriga ära ja siis lõpetada.
Igaveseks.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas Lemet »

Mnjaa...vägisi tuleb meelde Oskar Luts...teie ise olete meile tundmatu ja käemehi pole teil ka...marutaudi vastu vaktsineerimise paberit ei tahetud? Milleks küll on eesti keelt puhtalt rääkiva lenduri puhul vaja eesti keele oskust kinnitavat paberit :wall:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas EOD »

Lutsu tekst kõlas vist: "Te ise olete meile tundmatu ja käemehi pole teil ka."
Mina ja minu keeleoskus pole Lennuametis tundmatu. Kusjuures litsentsidega tegelevad tüdrukud tundsid end ilmselt ebamugavalt kui olid sunnitud mind peedistama.
Lihtsalt ühes teatavas EL liikmesriigis on midagi väga viltu. :(
allatah
Liige
Postitusi: 1063
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas allatah »

Aga kas DNA proovi, mis tõestab, et Sa kaamel ei ole, ikka viisid neile?
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas EOD »

allatah kirjutas:Aga kas DNA proovi, mis tõestab, et Sa kaamel ei ole, ikka viisid neile?
Olen süüdi, selle tähtsa asja unustasin täiesti. :lol:
Tegelikult on keeleoskus igati vajalik. Ühe maailma suurima lennukatastroofi põhjuste hulgas oli tähtsal kohal ka kommunikatsioonihäire ehk vastastikune mittemõistmine. http://en.wikipedia.org/wiki/Tenerife_airport_disaster Lennundussidet kuulates võib tänagi ka ameti- ja liinilendurite sides parajaid prohmakaid kuulda. Parim nali oli kui Hiina kaubalennuki Boeing 747 piloot ei suutnud luba tagasi lugeda ja vidistas vaid pidžin-inglise keeles "Tänan meeldiva koostöö eest". :shock:
Muidugi paberi nõudmine inimeselt, kes ilmselgelt valdab keelt perfektselt nii kõnes kui kirjas, on bürokraatlik ülepingutus. Aga millegagi peavad ametnikud ju oma eksistentsi õigustama. :wink:
Praktikas kasutasin ingliskeelset sidet Tallinnas ajal kui oli rohkem liiklust, et ka teised piloodid mõistaksid, mis õhuruumis toimub. Ajal kui liiklus puudus, samuti juhul kui teised lendajad kasutasid eestikeelset sidet, oli ka minu raadioside eestikeelne.
Põhiline, mis pilli lõhki ajas, oli see, et esmaspäeval pabereid sisse viies oli kõik korras. Kästi reedel uue loa järgi tulla.
Nädala keskel helistas ametnik ja küsis keeletõendi kohta. Vastasin, et ingliskeelset keeletunnistust, mis vajalik väljaspool Eestit lendamiseks, ma tegema ei hakka. Pole mõtet iga paari aasta tagant nädalapalk tuulde visata. Eesti keele osas oli jutt, et mingil ajal tuleb siis C1 keelekategooria eksamile minna, millised toimuvad kord kvartalis. Jäädi rahule.
Reedel aga tuli uus avastus - mulle saab anda loa lennata vaid mittekontrollitavas õhuruumis. Ühe nädala jooksul kolm erinevat vastust! :evil:
Sellega sai minu mõõt täis. Ja nii ongi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis te siin võtate kritiseerida?
Kas teile ei meeldi meie hästitoimiv riiklik korraldus? :twisted:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
metssiga
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 11 Nov, 2005 19:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas metssiga »

Oli selline lugu Balti õhuturbe algusaegadest keele kohta: õhust tuli "Klondike" ja maa peal üks leedu asjapulk teisele "Mis Kloun Daikas??"
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9137
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas Kilo Tango »

Vii LA-sse oma põhikooli lõputunnistus. Ära jäta purilendureid pukseerijata.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas EOD »

Kilo Tango kirjutas:Vii LA-sse oma põhikooli lõputunnistus. Ära jäta purilendureid pukseerijata.
Keeleprobleem on küll lahenenud, nagu ennist kirjutasin. Tunnistuse viis varas juba 90. aastate esimeses pooles koos muude dokumentide ja tolleaegse ämma väärtasjadega, mida too meie juures hoidis, et tema noor austaja neid tuuri ei paneks. Aga kooli lõpetamise kohta paberi sain ja ametnikke see rahuldas.
Mis aga hinge närib ja lõpetamisotsust sundis tegema, on see, et selgete reeglite asemel valitseb ametnike suva.
Ülikerglennuki piloodi tunnistus tuleb MKM määruse järgi välja anda kuni 5 aastaks, antakse kaheks. Mille alusel? Eralenduri tunnistus kehtib 5 aastat. Sellele kantud pädevusmärkmed, näiteks ühe kolbmootori ja ratastelikuga lennuki oma, küll kaks aastat. Ülikerge pugul on aga nõutav vaid luba koos kehtiva tervisetõendiga. Sarnaselt sõiduautoga. Kas oleksime nõus iga kahe aasta tagant ARK järjekorras seisma juhiloa vahetuseks?
Ülikergetele ei anta lennukõlblikkussertifikaati, vaid lennuluba. Euroopas kehtivate reeglite järgi on see tähtajatu. Meil antakse kolmeks aastaks ja sedagi suure õiendamise tulemusel. Taheti anda aastaks. Ja seda ajal, kus Lennuamet tahab kontrolli ülikergete üle delegeerida kellelegi (EEHL-le?), kuna amet ise on ülekoormatud. No muidugi on. Eesti vähem kui 200 piloodi ja paarikümne lennuki kohta on alla 20 ametniku. Võrdluseks - USA Föderaalse Lennundusadministratsiooni FAA peakontoris töötab tervelt 200 inimest. Tõsi küll, Ühendriikides on paar lennukit rohkem kui Eestis ja FAA annab välja ka väga head tehnilist ja õppekirjandust.
Aga see-eest on meil nüüd teenusstandardid. Varem vaatas ametnik su paberid läbi ja kui kõik korras, väljastas oma paberi. Nüüd su pabereid kõigepealt menetletakse. Nagu minu omi.
Enne läks meelest, et veel enne Lennuametisse minekut helistasin ja küsisin, kas võin loale järgi tulle. Vastus oli, et jah, võib küll. Uue paberi nõudmine algas alles siis kui kohal olin. Kui seda oleks küsitud kohe, oleks ka olnud aega rahulikult probleemiga tegelemiseks. Nüüd aga tekitati selline stress, mis mõjub kahtlemata tervisele. Seni pole tervise üle kurtnud. Iga-aastased tervisekontrollid Lennundusmeditsiini Keskuses, samuti iga-aastased riigitööl, autojuhtide tervisekontroll, mis ette nähtud CE ja DE kategooria juhtidele, relvaloa pikendamisel ettenähtud kontrollid - kõik on läbitud probleemideta. Mai lõpus toimuva järjekordse kontrolli osas enam kindel pole.
Pukseerimise pärast ära muretse - sellega saavad ka minu õpilased hästi hakkama. :wink:
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9137
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas Kilo Tango »

Noh selle LA-ga ka ise maid jagatud. Näiteks teemal, miks peab purilendur teadma mehitamata õhupallide lennutamise või ülehelikiirusel lendamise reegleid.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas EOD »

Paar päeva varem oli Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis kerglennunduse ümarlaual ka sellest juttu. Nimelt, et õhupallide lennutamisega mitte seotud inimestel pole neid vabalennuõhupallide koorma ja trossi katkemise jõu nõudeid vaja teada. Samuti pole ülikerge piloodil vaja teada, mis värvi on vihm lennuki ilmaradari ekraanil. Navigatsiooni eksamil peab seda aga teadma.
Oli juttu ka muudest bürokraatlikest takistustest, mille tõttu väiksema sissetulekuga inimestel on legaalselt lendamine võimatu. Kes neist ikka väga lennata tahab, lendab "võsas". Seal aga käib õppimine omaenda vigadest. Õnneks on kiirused ülikergetel väikesed ja tagajärjed jäävad reeglina sinna suurusjärku, mis jalgrattaga kukkumisel. Kusjuures lennatakse reeglina väheasustatud alade kohal ja teisi inimesi sellega ei ohustata. Jalgratturid kimavad kõnniteel, jalakäijate vahel, teinekord ikka päris hullu kombel.
Eks see mõte käis ka peast läbi, et peedistamine oligi karistuseks suupruukimise eest. Aga parem õudne lõpp kui lõputu õudus. :lol:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võiks tuua paralleele amatöörlaevajuhi paberitega, mis kah mõni aeg tagasi omandatud sai.
Seal on probleem selgelt selles, et õpe+eksaminineerimine+järelevalve on mingite rubla ajastu mahakirjutatud kaptenite pärusmaa.
A'la meie mootorlaeval käis 1978 asi sedasi ja sedasi peab ka mujal olema.
Et vahepeal aeg edasi läinud on ning see tegevus ei anna kaptenipabereid tagasi - ei mõtle keegi.

Tulemuseks oli see, et kogu kursuse aja joonistati paberkaartidele pliiatsi ja rööpjoonlauaga kursse (mis on kah vajalik) ja kui eksamil oli vajalik simulaatoril manööverdada laev sadamasse, siis enamik osalejaid vajas selgitamist, et Vanasadamasse sissesõidul ei sõideta 30 sõlmega reisilaevade vahel. Veel mõttetum on õppida pähe USA-s kasutatavat poide süsteemi ja kumba pidi madalrõhkkond lõunapoolkeral pöördeb? Teab keegi? Samas kujutan ette, et kui tulnuks peale vette viskamist ise päästevest avada, jäänuks enamik poispetse jänni. Seejuures enamik kursuslastest tundis end isegi simulaatoril ebakindlalt (eks laevuke oli kah pandud 2000 hj võimsusega 18-meetrine) ja ma poleks nii kindel, kas peale eksamit sellise "kapteniga" tahaks merele ikka minna.

Tõstke käsi, kellel teist on 6 m lõbusõidukaatris kaarditööriistade komplekt ja kes teist suudaks reaalselt 60 kmh rappuvas paadis jälgida seda kaarti (eriti kui üksi olete)?
Hea kui oma plotterit jõuate vahtida ja mis sellest kaardist teil kasu on, kui kompass on teil matkale ette nähtud ja näitab töötava mootori juures +/- 10 kraadi?
Alles mõni aeg tagasi (üleeelmine aasta) oli C-kategooria veesõidukis (rannalähedased veed) nõutud selline hulk varustust, mis ei mahu nt 3-4 meetrisse paati kuskile äragi.
Õnneks vist tuli mõistus kohale ja osad asjad muudeti ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Piloodikoolitus

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas: Veel mõttetum on õppida pähe USA-s kasutatavat poide süsteemi ja kumba pidi madalrõhkkond lõunapoolkeral pöördeb? Teab keegi?
No see pole küll raketiteadus, et tsüklonid pöörlevad põhjapoolkeral vastupäeva ja lõunapoolkeral päripäeva. Antitsüklonid vastupidi. Nii et kui meite maal seisad seljaga vastutuult, siis vasakule jääb madalam ja paremale kõrgem õhurõhk.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist