Võtame siis kokku, mida sealt Beowulfi paberitest ja mujalt leida oli:
16.09. ründas Luftwaffe õhutõrjepatareid Heltermaa lähistel, perioodi kohta 14.9.-5.10. on veel ära märgitud, et visati alla ka lendlehti Hiiumaa kohal. Juttu tehakse siin seal veel ka õhufotodest.
enne Siegfriedi algust oli veel pisut hõõrdumist mereväe lennukite pärast, mereväel oli kiire KGr.506 viimisega Westerwaldi. Lõpuks lepiti kokku, et viimased lennukid pidid lahkuma 18.10. Lennukid pidid üle kolima Pärnu lennuväljale ja olema kasutada niikaua, kuni kaalukauss lahingutegevuses sakslaste kasuks kaldub.
Selle üksuse lennukitest said mitmed õhutõrjetulest kannatada, vähemalt? 3 lennukit tegid maandumise lennuväljale ühe mootoriga. (losslistis pole selle kohta kirjas midagi).
Luftwaffe lubas HG Nordile, et esimeseks päevaks eraldab ta ühe staffeli:
Zur Unterstützung des Angriffs auf Dagö wurde für den ersten Tag 1 Ju-88-Staffel zugeführt.
Tundub, et selleks staffeliks/grupiks? oli 2./K.G.77 või II./K.G.77 (järjekordselt segadus eri allikates), mis 12.10. alates kella 13:00 jälle ära võeti. Losslistist paistab, et üks selle üksuse lennuk sai pihta, oletan, et Muhu oli koht, kuhu ta maandus, mitte koht kus ta õhutõrjetuld sai:
II./KG.77 Ju88A-5 Wnr.2238 vigastused 70% püssi-ja kuulipildujatulest, Muhu saar.
KGr.806 kasutamisest märke ei leidnud, praegu siis ainsaks viiteks kaotus 14.10.:
KGr.806 Ju88A-4 Wnr.6504 kaotus 100% hävitaja rünnak, Hiiumaa
samal päeval kaotati ka üks hävitaja:
EGr./JG54 Bf109F-1 Wnr.8927 kaotus 100% avarii stardil, Vennarto lähedal. Prienil on raamatus segadus, tekstiosas saab piloot kergelt vigastada, aga tabelis mõned leheküljed edasi saab Gustav Dölling lennukis PB+SF startides surma. Äkki oli ta startimas, et teha õhukatet Hiiumaal?
ning lõpuks, kolmas sündmus, mis selle päeva kohta raporteeriti, on ühe lennuki kerge vigastamine, aga pole selge, kas selle puhul on olemas seos sündmustega Hiiumaal:
4.(H)/21 Fi156C-2 Wnr.5101 vigastused 15%, hädamaandumine, Saaremaa.
4.(H)/21 olevat olnud ainuke lennuväeüksus peale 18.10. seal piirkonnas, lennukorras olevat olnud ainult 1 masin, segane on, kas see arv kehtis alates 18.10. või kogu perioodi jooksul.
vaenlase lennukeid mainitakse esmakordselt 14.10., ka hiljem oli neid Hiiumaa kohal tegutsemas näha olnud.
nõukogude poole [mereväe?] dokumentidest on Strelbitski ühe nupukese kokku pannud, tasub tähelepanu pöörata, kuidas seal raporteeriti lennuki allatulistamisest:
http://forum.patriotcenter.ru/index.php ... #msg201946
ma oletan, et see oli juba mardile teada?
FW Anton kirjutas:Seenotstaffel Riias tegi sel perioodil kaks väljalendu ehk siis ühe võimalusena korjati üles ka see meeskond.
Ma arvan, et need 2 väljalendu käivad perioodi 14.09.-05.10 kohta ja mitmes kohas esinev perioodi lõppkuupäev 15.10. on lihtsalt trükiviga. Olen nendest Beneschiga seotud lendudest juba kirjutanud Kübassaare dessandi teema all. Küsitav on, kas see lennuki kaotamisega lõppenud lend loeti nende 2 hulka. See, et nad just Riiast lendasid, on järjekordne oletus, mitte fakt.
Muudatus 12.04.2015.a.: Strelbitski artikli viide.