Oskad äkki täpsemalt juhatada, kuidas sinna (endisele) sõjatandrile uudistama/sõjakolu uurima saaks minna?(kust keerata ja kuhu jne )propatria kirjutas:Pean üles otsima antud raudteede täpse skeemi, hetkel ei ole võimalik kapitaalset otsingut teha. Kuskil peaks olema alles sõjajärgne maa- ja metsakorralduse töötajate töömaterjal.
Ise olen ka seal Poruni kandis kaunis palju liikunud ja võin öelda, et suur osa Poruni jõe suunas kulgevast (umbkaudu põhja-lõuna suunalisest) raudteeharust on alles, kuigi iga 30-50 m tagant kapitaalselt õhku lastud - praegugi reedavad seda kohutavat hävitustööd taeva poole turritavad rööpaotsad ja 10-15 m läbimõõduga vett täis kraatrid. Purustamata osa kujutab (soos) endast 20-30 cm jämedustele (soopinnast 30-50 cm väljaulatuvatele) pinnasesse rammitud palkidele rajatud kitsarööpmelist raudteed.
Kui oled huviline, võin isegi pakkuda sealt kaasa toodud rööpanaelu... lihtsalt suveniiriks...
Üldiselt on selle raudteeharu ümbrus täis kõikvõimalikku sõjategevusest pärinevat nänni... peamiselt muidugi mitmesugune lahingumoon, kuid ka varustus, relvastus ja Sirgala suunda liikudes võib kohata Junkers-88 maiseid jäänuseid, mida on täis vist terve ruutkilomeeter - tükid on sellised, et mahuvad kenasti seljakotti.
Tervitustega ProPatria
Väliraudtee
We're all God's people
[img]http://www.hot.ee/emulaator/toetan2.gif[/img]
[img]http://www.hot.ee/emulaator/toetan2.gif[/img]
väliraudtee
Lisaks oma viimasele postitusele, et minu poolt kirjeldatud raudteeharusid kasutasid igapäevasteks asjaajamisteks piirikaitserügementide võitlejad. (Kindlasti ka muud üksused, kes seal piirkonnas paiknesid)
Kui harusid oligi rohkem (tuleb välja, et oli!), siis vähemalt arvukates allikmaterjalides, mis puudutavad Narva rinde lõunalõiku, nendest ei kirjutata.
Hea oleks, kui keegi oskaks lisada veel mõne allika, eelnevatele lisaks. Ette tänud!
Kui harusid oligi rohkem (tuleb välja, et oli!), siis vähemalt arvukates allikmaterjalides, mis puudutavad Narva rinde lõunalõiku, nendest ei kirjutata.
Hea oleks, kui keegi oskaks lisada veel mõne allika, eelnevatele lisaks. Ette tänud!
Saksa väliraudteede uurija ja ajaloolane Gotwald ei ole oma raamatus suurt midagi selle raudtee kohta kirjutanud. Lavassaare raudteemuuseumis asuva kaardi aluseks on Vene kaart 1945. aastast, kus peal kõik säilinud ja paljud ülesvõetud harud. 1944 purustatud harusid on raske sellelt kaardilt leida (üksikud jupid). Raudteede võrgu täilelikuks rekonstrueerimiseks kasutati ka kahte Saksa sõjaaegset operatiivkaarti ning Vene lennuväe kaarti.
Väliraudteega olid ju lood sellised: eile pandi maha, ülehomme võeti üles ja paigutati teise kohta. Kõik käis operatiivselt, seetõttu ongi dokumentatsioon peaaegu olematu. Teada on vaid, et seal tegutses Heeresgruppe Nord Feldbahn Pioneerbrigade 3, mis tuli sinna Stalingradi alt. Väeosa direktsioon asus Riias.
Väliraudteega olid ju lood sellised: eile pandi maha, ülehomme võeti üles ja paigutati teise kohta. Kõik käis operatiivselt, seetõttu ongi dokumentatsioon peaaegu olematu. Teada on vaid, et seal tegutses Heeresgruppe Nord Feldbahn Pioneerbrigade 3, mis tuli sinna Stalingradi alt. Väeosa direktsioon asus Riias.
Anton - horridoo!
Ehk mitte päris teemasse...
Käisime sõbraga ühel päeval läbi raudteeharu Õismäe-Hiiu. Hiiul olid sellised peenikesed ja üldse väiksed rööpad, kui vaatasime mis seal peal kirjas on siis selgus et kõige vanem rööbas on aastast 1905 ja enamus 1030-ndad. Tundub et kitsarööpmeline raudtee on ümber ehitatud laiarööpmeliseks.
Pilte sai ka kohast tehtud parasjagu. http://lypsik.nohik.net/gallery/Roopad
Käisime sõbraga ühel päeval läbi raudteeharu Õismäe-Hiiu. Hiiul olid sellised peenikesed ja üldse väiksed rööpad, kui vaatasime mis seal peal kirjas on siis selgus et kõige vanem rööbas on aastast 1905 ja enamus 1030-ndad. Tundub et kitsarööpmeline raudtee on ümber ehitatud laiarööpmeliseks.
Pilte sai ka kohast tehtud parasjagu. http://lypsik.nohik.net/gallery/Roopad
Vanasõiduki huviline
Minu sõidukid: Gaz 22; Moskvich 412 1969
Minu sõidukid: Gaz 22; Moskvich 412 1969
väliraudtee
Kuna väliraudteega ja Narva rinde lõunalõiguga seonduv piirkond on ka looduslikult üsna huvitav (samas väga laiaulatuslik!), siis on pikemat aega juba meeles mõlkunud plaan, sinna üks retk korraldada. Ega enne vist jõua, kui varasügisel?
Kui kamraadide hulgas oleks mõttekaaslasi, siis võiks asja koos arutada? Oodatud nii nõu, kui jõuga toetajad!
Kui kamraadide hulgas oleks mõttekaaslasi, siis võiks asja koos arutada? Oodatud nii nõu, kui jõuga toetajad!
Käisime mööde seda raudtee just Narva rinde lõuna poolel. Leidsime isegi rööbas ja mingi jupid (vene keeles "вал"). Kohal kus oli kunagi istoriku sõnade jargi "Allukstein- Allenstein?- jaam, mis poolitas uue haru, siis Dobrina ja Poruni vahel." on väike künka palju hülse, punkreid, ja muud. Kaardi järgi see oli see sama koht
Re: Väliraudtee
Uut infot väliraudtee jaamadest:
1)Ahtmest kuni Wihtseni (Jaamaküla):
-Mannheim (Ahtme)
-Lubja
-Kurtna
-Cannstadt (Raudi)
-Feuerbach (Kuremäe)
-Ulm (Kuremäe ja Kivinõmme vahel)
-Dreitannen (Kivinõmme)
-Gleisdreieck (Dobrina)
-Gleisdreieck- Süd (Dobrinast veidi lõunas)
-Esslingen (Dobrina ja Agusalu vahel)
-Tübingen (Agusalu)
-Vaihingen (Judenlager)- Permisküla teerist
-Ludwigsburg (enne Wihtset/Jaamaküla)
2)Auverest kuni Gorodenkani:
-Auvere
-Grünwald (Porkoja/Kalmupõllu)
-Giesing (Uhe- ja Kärekonna vahel)
-Nymhenburg (Mitretski)
-Putki/Lalli
-Schwabing
-Bogenhausen
-Sendling
-Lötzen
-Owintschi
-Heilenberg (Gorodenka)
3)hilisem, u.15km pikkune vahelõik Dobrinast Porunini:
-Gleisdreieck
-Einsiedel
-Allenstein
-Lötzen
1)Ahtmest kuni Wihtseni (Jaamaküla):
-Mannheim (Ahtme)
-Lubja
-Kurtna
-Cannstadt (Raudi)
-Feuerbach (Kuremäe)
-Ulm (Kuremäe ja Kivinõmme vahel)
-Dreitannen (Kivinõmme)
-Gleisdreieck (Dobrina)
-Gleisdreieck- Süd (Dobrinast veidi lõunas)
-Esslingen (Dobrina ja Agusalu vahel)
-Tübingen (Agusalu)
-Vaihingen (Judenlager)- Permisküla teerist
-Ludwigsburg (enne Wihtset/Jaamaküla)
2)Auverest kuni Gorodenkani:
-Auvere
-Grünwald (Porkoja/Kalmupõllu)
-Giesing (Uhe- ja Kärekonna vahel)
-Nymhenburg (Mitretski)
-Putki/Lalli
-Schwabing
-Bogenhausen
-Sendling
-Lötzen
-Owintschi
-Heilenberg (Gorodenka)
3)hilisem, u.15km pikkune vahelõik Dobrinast Porunini:
-Gleisdreieck
-Einsiedel
-Allenstein
-Lötzen
Re: Väliraudtee
Väliraudtee ehitamisel oli 1944. a. alguses rakendatud organisatsioon Todti Oberbauleitung A eesotsas insener v. Freyholdiga, u. 7900 inimest.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist