34. leht 34-st

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 27 Dets, 2018 14:38
Postitas andrus
Kuna see teema muutus kõigest-kõike teemaks, siis postitame siia ka mõned youtube viited (kõik vene keeles):

Sellel kanalil astuvad üles mõned päris head spetsialistid, allpool valisin neist mõned lennundusega tegelejad:
https://www.youtube.com/channel/UCQrPG8 ... Pnw/videos

Rastrenin on tuntud ründelennuväe uurija. Tema puhul tuleb esimesena pähe saksa poole andmete nõrk kasutamine - ründelennuväe reaalse efektiivususe mõõdupuu jääb nõrgaks.
Олег Растренин о становлении штурмовой авиации
https://www.youtube.com/watch?v=FpRPdmGBPg0&t=1278s

Олег Растренин о создании "летающего танка" штурмовика Ил-2
https://www.youtube.com/watch?v=Afp9hEfgO8k

Latkin koos kaasautoriga on uurinud merelennuväe tegevust Põhja-Jäämerel ja sõja lõppfaasis ka Läänemerel. Kaasautori kaudu peaks tema töödes saksa poole andmetega kõik korras olema.
Андрей Латкин: торпедоносцы и другие самолеты ВВС СФ против немецкого конвоя Rp.120.Ki
https://www.youtube.com/watch?v=YmRpoeP7vYk&t=109s

Геннадий Серов о создании элитных частей ВВС КА и развитии тактики свободной охоты. Часть 1.
https://www.youtube.com/watch?v=izSGLNzD6ng&t=2853s

Геннадий Серов о создании элитных частей ВВС КА и развитии тактики свободной охоты. Часть 2.
https://www.youtube.com/watch?v=dphcl8s8ge0

Kusnetsov on tugev Jaki konstrueerimisbüroo spetsialist
Сергей Кузнецов о создании истребителя Як-1 и других самолетах А.С. Яковлева
https://www.youtube.com/watch?v=X67Q6MqSsn4&t=4s

Prokofjev on tegelenud lennukivrakkide arheoloogiga. Kui leiate mõne tundmatu allakukkunud nõukogude lennuki, siis igasuguste seerianumbrite järgi tuvastamiseks tasuks kõigepealt tema kontakte otsida.
Илья Прокофьев о восстановлении самолета Пе-2 и новостях поискового движения
https://www.youtube.com/watch?v=AXGbpfGukLo

Ja see ettekanne polnud seal kanalil, aga tegelased on samad. Kiseljev on spetsialiseerunud Nõukogude Liidu-Soome sõdadele.
«ВВС Красной Армии по состоянию на 22 июня 1941 года». Лекция Михаила Тимина и Олега Киселева
https://www.youtube.com/watch?v=TXqdoevEAhM

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 28 Mär, 2020 14:17
Postitas andrus

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 13 Apr, 2020 2:10
Postitas andrus
Ma lihtsalt ei saanud seda dokumenti ära toomata jätta.

Kui diletandid foorumil räägivad et lendas 640 km/h 7800 m kõrgusel, siis siin on tegelike kasutajate seisukohad.
Lääna sõjaväeringkonna hävituslennuväe piloteerimistehnika instruktor ütles peale MiG-ga lendamist, et tema jääb ootama Jakki või mõnda muud tüüpi lennukit :)
MiG üksuses 1.jpg
MiG üksuses 2.jpg
MiG üksuses 3.jpg
Накануне. Западный особый военный округ (конец 1939 г.-1941 г.): Док. и материалы. — Минск: НАРБ, 2007

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 19 Nov, 2020 22:05
Postitas andrus
Tu-2 ja kolm tonni pomme. Vikipeedias unustati öelda, et sellisel juhul kütust lennule kaasa võtta ei saanud...
Tu-2 1.jpg
Tu-2 2.jpg
Tu-2 3.jpg
https://kris-reid.livejournal.com/1021064.html

Või-olla hiljem olukord paranes?

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 04 Okt, 2021 21:35
Postitas andrus
Aruanne 1939.a. tööst uute lennukite ja mootorite ehitamisel.
0001r.jpg

0002r.jpg

0003r.jpg

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 04 Okt, 2021 21:36
Postitas andrus
0004r.jpg

0005r.jpg

0006r.jpg

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 04 Okt, 2021 21:36
Postitas andrus
0007r.jpg

0008r.jpg

0009r.jpg

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 04 Okt, 2021 21:37
Postitas andrus
0010r.jpg

0011r.jpg

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 20 Mär, 2022 18:06
Postitas andrus
andrus kirjutas:Täpsustame - lahingutegevuses Hispaanias osalesid lisaks Bf 109 katsemasinatele (V3, V4, V6) lennukid seeriatest A, B, C, D, E.
A osas on vaidlusi, kas osalesid või mitte, aga pilti see ei muuda (omadused sarnased B seeriale). E seeria tuli 1938.a. lõpus või 1939.a. alguses, ca 44 masinat, kindlalt on teada ühe Bf 109E kaotus 6. veebruaril 1939.a.
Teadmata on suhe palju oli E-1 ja E-3 (ainult viimase relvastuses olid kahurid). E-3 esmalend toimus 1938.a. viimases kvartalis, arvatavasti oktoobris, mitte aasta hiljem, nagu Solonin väidab.
Kopeerime teadaolevate E-1/E-3 info siia foorumile:
Maciej Góralczyk kirjutas:Not so few actually - amongst 41 Emils sent to Spain, there are only 7 confirmed E-1s (6•118, 6•119, 6•120, 6•121, 6•122, 6•123 and 6•124) and 5 aircraft that I'm unsure about the exact variant (6•103, 6•113, 6•114, 6•129 and 6•131). As for the serial numbers, I'm only aware of one: WNr. 715 of Bf 109 E-3 coded 6•92. 6•99 is also from the 7xx range, but the exact number is impossible to read from the the photo.
http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=61622

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 02 Dets, 2022 15:37
Postitas andrus
Eespool oli juttu radaritega nõukogude lennukitest, võrdlusmomendiks artikkel sakslastest Mustal merel:

Андрей Кузнецов: «Лихтенштейны» и «Хоэнтвили» над Черным морем.
https://tacticmedia.ru/news/likhtenshte ... m-chast-1/
https://tacticmedia.ru/news/likhtenshte ... m-chast-2/

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 15 Okt, 2023 18:51
Postitas andrus
Saksa lennuväe kaotuste nimekirjad on viimasel ajal vabalt suurele uurijaskonnale kergelt kättesaadavaks saanud.
Sellega seoses on tekkinud venekeelses internetis diskussioon, kui usaldusväärsed need andmed on (kuna nad on üldjuhul räigelt erinevad NLiidu poolsetest võiduraportitest/claimidest).

Üks uurija on kirjutanud nende materjalide kohta väikse artikli, kahes osas (Andrei Kusnetzov, Eestiga seos - artikkel võitlustest Saaremaal nov. 1944.a.):
Потери люфтваффе - что мы о них знаем?
https://akuznetz.livejournal.com/3981.html
https://akuznetz.livejournal.com/4293.html

Teine uurija on võtnud vaevaks kritiseerida ühte antud kaotuste nimekirja halvaks allikaks pidavat uurimust, jõuab järeldusele, et uurimus jama ja "uurija" on lihtlabane petis:
Списки генерал-квартирмейстера Люфтваффе и их тотальная неполнота
https://igor-ktb.livejournal.com/67123.html
https://igor-ktb.livejournal.com/67553.html

kolmas osa pole otseselt petise paljastamine:
https://igor-ktb.livejournal.com/67830.html


Ja veel, see võib küll tunduda uskumatu, et ka idapool on internetis selliseid isikuid, kes seletavad tähtsa näoga internetis asjadest, millest nad midagi ei tea ja andmete otsimise asemel eelistavad "fakte" lihtsalt välja mõelda või lihtsalt ei tee vahet oma peas oleva maailma ja pärismaailma vahel. Pole see meie foorum midagi nii unikaalne :)
Ühe sellise tegelase kirjutise kallal lõbutseb Oleg Kiselev, muidu Talvesõja uurija:
Нераскрытый «секрет генерала-квартирмейстера" или Несостоявшийся подвиг «виртуального пилота».
https://vk.com/@talvisodanhis-nesostoya ... ogo-pilota (vk.com hägustab pildid, aga oluline on tekst)


Livejournalis on välja ilmunud veel kaks tuntud õhusõjast kirjutavat autorit:
Roman Larintsev - https://rilarwmw.livejournal.com kasutab saksa dokumente, aga järeldused on liiga rutakad/kallutatud ja loomulikult NSVL poole.
Andrei Dikov - https://dikov77.livejournal.com kirjutab NL Läänemere merelennuväe tegemistest
Näide memuaaridest ja nende usaldusväärsusest - eriti nendele kes Pokrõškini memuaaridega vehivad:
О точностях и неточностях в мемуарах.
https://dikov77.livejournal.com/2765.html
Kaks korralikku artiklit oli tal veel warspotis: viewtopic.php?p=696854#p696854

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 15 Okt, 2023 19:51
Postitas speedsta
Kas saaks teema mõne sõnaga kokku võtta, milles täpselt poleemika seisneb? Saksa materjal on avaldatud (arvatavasti tõepärane?), aga NL on endale liiga palju juurde kirjutanud? Teema nii palju huvi ei paku, et artiklid läbi lugeda, aga huvitav oleks siiski teada.

Re: Jak-3 ja Pokrõškin

Postitatud: 16 Okt, 2023 10:24
Postitas Kapten Trumm
Saksa ässade juurdekirjutused on usaldusväärsemad kui venelaste omad.