Kui ma Ämaris käisin seisid need angaarid nukralt kaugustes ja liitlaste lennukeid hoiti plekkkuuris. NATO õppuste korral on need suisa lageda taeva all lennuraja kõrval.
Need angaarid on konstrueeritud ja ehitatud perioodil, kui NSVL kasutas väikese tiivaulatusega lennukeid (MiG-21, Su-9 jne). Venelastel seisavad uuemad Su-27'd Kalingingradis ka lageda taeva all, kuna vanadesse angaaridesse need ei mahu, aga uusi pole. NSVL lõpuajal saadi neid kasutada seepärast, et siin asusid kokkupandud olekus pisikese tiivaulatusega masinad nagu Su-24 ja MiG-23.
Mälu järgi (mõõtsin ühte Haapsalu angaari) on selle laius sobiv Gripeni jaoks. F-16 läheb sinna suure toppimisega (st napilt), F-15 ja Eurofighter enam mitte. Ehk neid angaare me sisuliselt kasutada ei saa lennukite jaoks - vajalik on rajada analoogsed, suuremad. Või piirduda nt kokkupandavate tiibadega lennukitega.
Rootsis näiteks ehitati angaarid ajal, kui olid veel kasutusel Drakenid. Järgnevate lennukite loomisel oli raudne nõue, et peavad mahtuma olemasolevatesse, suhteliselt madalatee angaaridesse. Järgmine lennuk, Viggen tehti seepärast kokkupandava vertikaalsabaga ja Gripen oli niigi pisike.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.