Venemaa majandus ja sanktsioonid I

Kõik käimasolevast sõjast
Suletud
Martin Peeter
Liige
Postitusi: 4513
Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Martin Peeter »

Ühel Vene sõltlasest nafta-gaasimajandusel on hing kinni:

Usbekistan devalveerib valuutat 48%. Rahaühik on muideks som.

https://twitter.com/XSovietNews/status/ ... 7061327873
Dona nobis pacem!
Kasutaja avatar
ermot
Liige
Postitusi: 1020
Liitunud: 25 Dets, 2011 15:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas ermot »

Kapten Trumm kirjutas:...
Sõjalennukitehased vuravad igatahes edasi. Olen algusest peale olnud sanktsioonide mõju suhtes skeptiline ja seni näib praktika minu poolel olevat.
Saab näha, kas ka antud keissis.
Nääh, las pusivad! Üks asi on puuduv jupp patuga pooleks kusagilt hankida, teine asi aga seda käigus hoida ja hooldada. Pole ju kahvliga tegemist, mille stantsi all ise valmis vorbid. Pane siia juurde vähenenud töökindlus ja hoolduskogemus ja tarneahelad ja koguterviku tõrkekindlus ning vaatame asja uuesti. Jah, vene mees teeb kodus külmikuga maagaasist autokütust (muuseas, täitsa tõsine jutt, intenetist leiab juhendeid), aga see aeg ja see vaev on ikka üüratult suurem kui hästivarustatud tanklas nupuvajutuseg kütus voolama panna. NLiidu lagunemise lõpuaeg oli väga silmiavav tulemus "kodumaistest analooge mitteomavatest tööstussaavutustest". Lühiajaline lahendus, mis ei suuda keskpikas perspektiivis konkureerida tippmajanduste innovatsioonitaseme ega tootmiskvaliteediga.

Hiina on aga tõesti tiba teine nähtus. Tean fakti, et näiteks Mercedes peab Hiinas oma toodangu turustamiseks varustama sealsed vastutavad ametnikud kõikvõimalike spetsifikatsioonidega kasutatava tehnoloogia kohta ning seda vähimate tehnoloogiliste muutuste korral. Viimasel ajal kipvad nad kelkima, et toodavad kohati originaaltoodangust parema kvaliteediga asju. Suudavad ka vajaliku võimsusega tarneahelad ja hoolduse vajadusel kohale sikutada, aga sellel on oma hind- hiina töölised, hiina kapital, hiina tingimused.

Siit küsimus Kapten Trummile: kui kodumaine selline tootmise siis on, kui Cumminsi mootorid asendatakse Hiina mootoritega?
No one said survival was fun.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19534
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas ruger »

Venemaa tahab vähendada USA diplomaatide hulka veel 155 inimese võrra
Путин заявил о возможности сократить дипмиссию США еще на 155 человек
http://theins.ru/news/69746
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Raubritter
Liige
Postitusi: 328
Liitunud: 03 Mai, 2014 21:01
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Raubritter »

ermot kirjutas: Viimasel ajal kipvad nad kelkima, et toodavad kohati originaaltoodangust parema kvaliteediga asju.
Suudavadki vaikselt. Elektroonikavallas "Made in China" enam erilist hirmu ei tekita. On muidugi vana kooli soperdajad ka alles aga ikkagi... Hommikust õhtuni raiudes õpib lõpuks korralikult raiuma. On hulganisti nii kobedaid telefone, helitehnikat kui arvuteid. Miks mitte mootoreid või sõjatehnikat?
Aga mõttekam on muidugi teha mitte paremat, vaid originaaltoodangu kvaliteediga, ja lihtsalt madalama hinnaga.
"Venemaa on tanklakett, mis mängib riiki." -John McCain
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Siit küsimus Kapten Trummile: kui kodumaine selline tootmise siis on, kui Cumminsi mootorid asendatakse Hiina mootoritega?
Nad ise väidavad, et selliseid mootoreid juba ehitatakse ka kohapeal venekeelsete tädide osavate näppude poolt.
Algus tehti sellele kuskil 2006 paiku, kui know-how tuligi Cumminsilt endalt. Eks sanktsioonid segasid vahele.
Ehk kui know-how USA-st ei tulnud, muretseti see Hiinast.
Kiire lahendusena valmismootorite ost ning pikema lahendusena tootmise know-how muretsemine.
Vene tööstuses on kogu aeg rolli mänginud intellektuaalse omandi varastamine - lihtsalt vahepealsel sula ajal üritati (niivõrd kuivõrd) mängida ilusti.

Eks vahepealsel (UKR eelsel) ajal kerge tehnoloogia sisseost naftadollareid lehvitades tegi ka venelased mugavaks - lihtsam oli ju osta kui ise leiutadada.
Eks nüüd tuleb topelt higistada. Sellised poolkõvad santsioonid aga saavad kohalikku tööstust vaid tugevdada ja muuta impordist sõltumatumaks.
Kui nende ajakirjandust vähe lugeda, siis tundub, et jutud vene tehnilise intelligentsi kadumisest on olnud enneaegsed - järjest rohkem esitletakse uusi asju, mis on tehtud omamaiselt.
Eks seal ole ka kõva annus riigipropat, mis raskel ajal peab hoidma pööbli võitlusvaimu kõrgel.

Vene veokitööstus on viimase 10a jooksul läinud vaikselt, ilma suurema kärata üle uuele reaskuuesele diiselmootorite põlvkonnale, mis asendavad seniseid V6 ja V8 anakronisme.
Olete ehk märganud: http://www.uralaz.ru/en/models/ural-next/
Kas seal on nt Cumminsi või mõne muu tootja käsi (või intellektuaalomandi virutamine) mängus, kahjuks ei tea.
Viimati muutis Kapten Trumm, 05 Sept, 2017 14:45, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kriku »

Vahet pole, kas kodumaine või ei. Hiina toodang jääb ettenähtavas tulevikus kättesaadavaks ja see on asi, mis praeguse teema kontekstis loeb.
Kasutaja avatar
Otto K
Liige
Postitusi: 2364
Liitunud: 07 Juul, 2014 19:43
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Otto K »

Kriku kirjutas:Vahet pole, kas kodumaine või ei. Hiina toodang jääb ettenähtavas tulevikus kättesaadavaks ja see on asi, mis praeguse teema kontekstis loeb.
Samas ei tohi ära unustada, et Hiina ei ole Jõuluvana. Ilma omakasuta ei tee / anna / müü ta midagi. Hiina huvisid seoses Huilandiaga teame / mäletame me kõik - sajad tuhanded hektarid metsa- ja põllumaad 49-ks aastaks rendile + "sajandi diil" gaasitarbete valdkonnas + suisa Huilandia maade (Ussuuri saared) Hiinale andmine.
Kaine peaga vaadates on Huilandia tehingud Hiinaga Huilandiale oluliselt kahjumlikumad kui tehingud muu maailmaga.... aga mis sa hädaga teed. Kes tegi? Ise tegi.
Veiko Palm
Liige
Postitusi: 1018
Liitunud: 10 Okt, 2014 9:23
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Veiko Palm »

Üle pika aja võtan sõna, sest vaikselt hakkab asi häirima.

kpt Trumm väidab, et lääne sanktsioonid Venemaale ei toimi, illustreerides seda veoautode mootorite (minu jaoks natuke segasevõitu) näitega. Ning ka sõjalennukite tehased töötavad (ja teises teemas on ka tankidega superseis).

Palun minu harimist teemal, et kuidas lääne sanktsioonid piiravad veoautode mootorite müüki Venemaale?

Ning palun minu harimist teemal, kuidas on võimalik ilma lääne elektroonikata teha moodsat "omamaal lendamiseks sobivat" lennukit. Et kas tänapäeval nõutakse lennuki "sertifitseerimiseks" nö lääne juppide olemasolu, aga kui lennuk lendab Venemaal, siis needsamad jupid oleksid täpselt samasugused, kuid Venemaal tehtud. Kas nii või? Kui vastus läheb 1970-te tehnika peale, siis sellisest vastusest võiks hoiduda.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2014. a kehtestatud sanktsioonidega VF-i vastu blokeeriti USA ja USA ettevõtete (sh nimetatud Cummins) poolsed tehnika- ja tehnoloogiasiirded mitmes valdkonnas -lennundus, kosmos (aerospace), masinaehitus, naftatööstus ja kindlasti veel midagi.

Kunagi 2000ndate alguses hakati Kamazidele (mis ei olnud algusest peale Jaroslavi tehase mootoritega, vaid Kamaz tootis oma mootorid ise) paigaldama Cumminsi mootoreid.
Selliste mootoritega Kamazid sõidavad ka Eestis täna ringi. Teadjamad ilmselt teavad, et diisel-BTR-id aga sõidavad ringi just Kamazi tehase mootoritega.
BTR-90 peal räägitakse 500 hobujõulisest turbodiislist - edasi võib igaüks arvata, kuskohast see pärit on.

2006 asutati vene riigi (Kamazi) ja Cumminsi ühisettevõtte Nabereznõje Tselnõ's Cummins mootorite tootmiseks. Vist 2008 Putini osalusel lõigati linte. Ürituse idee oli ilmselt 1930ndate vaimus - kiirkorras kodumaise tööstuse moderniseerimine. Mõistetavalt jäi üritus peale 2014 sanktsioone seisma, sest osasid komponente veeti piiri tagant sisse ja nende tootmise saladusi venelastele ei antud.

2013-2014 tegid Cummins, Caterpillar ja veel mitmed USA ettevõtted aktiivset lobi, et nende sektor sanktsioonidest pääseb, kuid tundub, et asjata.

Sanktsioonid ei mõju ses mõttes, et vastavad tehased pole ju seisma jäänud.
Samuti ei näi seisvat ka lennukitehased ja analoogide põhjal võiks oletada, et küllap see Suhhoi reisilennuk ka muud moodi lendama pannakse.
Irooniliselt ju toodetakse seda Superjet 100 KNAAPO-s ehk samas tehases, kust tuleb enamus venelaste uusi lennukeid, sh need, mis Süürias figureerivad.
Tehas näib töötavat edasi.

Umbes analoogne näide on Thalesega koostöös rajatud termooptika tootmine Vologdas. Täna pusivad venelased seal ise midagi teha (küsimuse vastus sõltub, palju õnnestus venelastel kriitilist infot enne sanktsioone omandada).

Sanktsioonidest laiemalt. Kui tahetakse tõsimeeli Ukrainat aidata, siis tuleb ukrainlastele anda piisavat abi, et nad lööks okupeeritud aladele platsi puhtaks. Sanktsioonid tänasel kujul venelasi Ukrainast kotte pakkima ei pane.
(ja teises teemas on ka tankidega superseis).
Kuskohas ma seda ütlesin? Omastarust ma ütlesin, et Armata värgiga on tegelikult kehvasti, sest kahe põhikomponendiga on kehvasti. Küll aga saab ju need Armata viled keerata T-90 külge ja sellega veel mõnda aega toores seista (vähemalt tekitada seis, kus osapooled teineteist hoobilt läbi ei lase). Vene tankiehituse tase täna siiski pole T-72M aastast 1980, millel esimese tabamusega kuppel lendab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tehas Hiinas, kust tulevad räägitud mootorid.
http://www.wme.cn/CUMMINS/

Cumminsi kodulehel taolist tootmist ei paista olevat
https://www.cummins.com/investor-relati ... -locations
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
toomasv
Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 07 Aug, 2014 17:52
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas toomasv »

Üritan siis jääda majanduse ja sanktsioonide piiridesse.

Ma tõesti ei näe mõtet jaurata nende Kamaza mootorite üle. Vaatasin neid andmeid ja noh, ongi üleeelmine põlvkond. Ainuke asi mida järeldan, et nad on oma autotööstusega ajast maas. Ja jäävad sanktsioonide tõttu veel rohkem maha. BTR... Pangu või 500, 600, vahet ei ole. Dakari Kamazad on ka ju vist 900 HP!! Aga vist mitte ühtegi kodumaist osa. Ometi, miks selle BTR siia tõin, siis pisike täpsustus. Vähemalt 80 on peal "traktori diisel". Kõige lihtlabasem algeline pritsung ja ilma vahejahutita. Ja see tekitab kohe suure hulga probleeme, kuna mootor kipub ülekuumenema. Puhas füüsika. Aga jahutada on teda keeruline, aga temperatuur peab olema kogu aeg 90 ligi.

Suhhoi lennuk, SuperJet, see ei sobi ka näiteks, kuna valmis sai ta 2000 esimese kümnendi lõpus, kui kapten Trumm tahab midagi kirjutada Vene lennukitööstusest, siis las kirjutab MS-10 najal. Kas ja kui palju on sanktsioonid seda mõjutanud.

Tunnistan ausalt, ma ei tea täpselt, punktide kaupa, millised need sanktsioonid on. Mida aga arvan teadvat, on see, miks nad kehtestati. Kõigepealt, minu jaoka. Jah, et minu õiglustunne ei saaks riivatud, et ma teaksin, et õiglus veel kehtib, meie õigussüsteem kehtib. Karistatakse neid, kes rikuvad reegleid, kokkulepitud reegleid. Võib tunduda banaalne, aga ma arvan nii.

Teine tähtis osa, võibolla tähtsaim, oli see, mida taheti näidata kõikidele Euroopa riikidele ja poliitikutele, et see ei ole aksepteeritav ja antakse kohe vastulöök. Seda on siin kindlasti korratud, aga riigipiirde püsimine Euroopas on Euroopa rahu alus. Neid ei vaidlustata. Et ei lasta tekkida võimalust, kus keegi hakkab sellega tegelema ja sellest johtuvalt lükatakse veerema lumepall, mis viib Euroopa jälle sinna, kus ta kunagi oli. Loll eeskuju on nakkav. Kunagi lugesin T. Judt, kes lahkas oma kirjutistes seda asja. Neid kokkuleppeid oli veel, kasvõi naiste massiline vägistamine jne. Jugoslaavai näide on sellest hea, et kõik riigid tekkisid selle riigi sees ja vist keegi ei ole hakanud esitama väljaspoole endist Jugoslaaviat pretensioone.

Kolmandaks siis alles, et Venemaa vastu. miks alles kolmas? Jah, sanktsioonid on nõrgad. Kui Venemaa majandus oleks 14- aastal tugevam, siis oleks vist sanktsioonid ka tugevamad. See aga lihtsalt jäi juba 12 aasta lõpuks seisma, kasv oli vist 1 protsent. Kellegi huvides ei ole, et Venemaa kohe kokku kukuks ja seal kaos tekiks, seda ei ole kellelegi vaja ja seda teab ka Venemaa. Eesmärk on teha elu ebamugavaks niikaua, kui taastub esialgne olukord. Päevapealt ei juhtu midagi, kõik see võtab aega. Millest ma muidugi aru ei saa, on see, et miks nad seda kõike varem ei teinud.... Majandust ei arendanud.

Siia lõppu sobib ka vist see Nord Stream 2 asi, et miks sakslased seda pussivad. Täiesti pragmaatilistel põhjustel. Näiteks, on meil 10 tehast, kuhu pool gaasist tuleb läbi Ukraina toru. Kui peaks midagi selle toruga juhtuma, siis pooled tehased seisavad. Milliseid plaane sa sellise perspektiiviga teed ja aktsionäride ette lähed?? Et ok, kui toru seal lõhkeb, siis kannate kahjusi. Miljonites. Nii või?? Seda nimetatakse riskide maandamiseks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Venemaa ja vene majanduse suurim probleem valge ilma käsitluses (kuhu hakkame ka vaikselt meie oma käsitlusega sattuma) - Rossiju ne umom ponjat (Venemaad mõistusega võtta ei saa).
Seepärast, kui meie arust on sanktsioonid majandusele paha-paha, siis venelane ei pruugi sellest üldse nii aru saada. Seepärast on abiks aeg-ajalt lugeda/kuulata, mis nad seal teisel pool piiri ise asjast arvavad.

Lennukites on peened vidinad toredad. Tänu sellele lendab B737 2 mehega kabiinis, samal ajal Tu-154 vajas 4 meest. Hiigelpalkadega lääne lennunduses on poole vähem kabiinipersonali tohutu võit.
Venes - mitte nii väga. Läänes on lennuki poole hõredam hooldus jälle kõva võit. Venes - no seal ju vajavad need NSVL ajast jäänud asutuste inimesed tööd. Mismoodi nad majandavad - ei saagi aru.
Oma lennud saaks nad lennatud ka Tu-154-ga (vist lendavadki). Õhku tõuseb, soovitud kohta jõuab, x reisijat ära veab, ülesanne täidetud. Võtab rohkem petrooli? Well, aga poolriiklik või riiklik lennufirma ei osta seda ju seal ka turuhinnaga nagu Finnair. Sajavad tihedamini alla? Well, vaadake palju 737-d on venes hunnikusse aetud.

Meil on siin juba unustatud, et 30 aastat tagasi veeti meie kaubad poodi, lapsed kooli ja haiged kiirabisse tehnikaga, millele me täna teeme vuih ja pähh. Nagu ütles lp brigadiir, 70ndate tehnikast me ei räägi. Aga elu sai ka siis elatud, kui kallurauto ei täitnud Euro 6 nõudeid ja juhil turvapatja polnud. Need viimased on valge ilma leiutatud probleemid, mis tegelikult ülesande täitmist ei mõjuta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19534
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas ruger »

Euroliit pikendas sanktsioone
It is not yet known whether changes were made to the lists of individuals and companies, to whom sanctions were applied in the form of an entry ban and asset freeze. In the latest list, sanctions were applied against 153 individuals and 40 companies. At the same time, a number of media outlets reported that the company "Crimean Sea Ports" could be added to the list.
https://www.unian.info/politics/2118444 ... -mths.html

Venemaa tahab ehitada Sahhaliinide ja Jaapani vahele ka silda. Raha ja ilmastikuingimused vist ei ole probleemiks.
Дорога в Японию: Россия предложила соединить Сахалин и Хоккайдо транспортным переходом
https://twitter.com/RT_russian/status/9 ... 1306725377

Lisaks on probleem tekkimas 2-le Hollandi firmale, kes osalevad Kertši väina ehitustöödel
Scandal as Dutch companies help build bridge to occupied Crimea, violating sanctions
https://twitter.com/EuromaidanPress/sta ... 6049019904
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
toomasv
Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 07 Aug, 2014 17:52
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas toomasv »

Oskad sa juhatad, millisest allikatest seda teadmist, mida venelased ise arvavad, otsida?? Vene ametlikest telekanalitest?? Või on veel mingeid alternatiive??
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis puudutab autotehnikat, siis venest tuuakse meile vähemalt 2 vene autoajakirja - mõnikord on seda "ah nad sõidavad seal 70ndate gazoonidega" vahele päris vaheldusrikas lugeda. Et näiteks mis uued arengud seal on. Mulle lihtsalt tundub taolisi teemasid lugedes, et eestlane armastab väga soovmõelda ja niisama lonti põristada - mis tuleneb enamasti ikka teadmiste nappusest. Kõik mõistagi pole seal tõsi - siin just kulub pokasuhha kogemus ära, sorteerimaks, mis on jama ja mis mitte.

Tehnika puhul on väga suure teene agressiivsele Venemaale teinud Lääs ise - täiesti Karl Marxi vaimus (paku kapitalistile 300% kasumit ja pole tegu, mida ta ei teeks kasvõi võlla hirmus). Selle teene abil on venelased mitmeski valdkonnas rabelenud välja nõuka tehnoloogiliselt tasemelt ja jõudnud umbes sinna, kus läänes olid 2000ndate alguses. Ilma selle "omakasupüüdmatu abita" oleksid nad võib-olla tõesti tehniliselt Põhja-Korea tasemel täna.

Kogu toimunud protsess, mida venelased ajasid täiesti küüniliselt ja kaalutletult, Lääs aga rahajahi ja poliitilisel tasemel mingite roosade prillide tasemelt, meenutab vägagi NSVL pingutusi 1930ndatel Lääne tüüpi industriaalmaa ja tehnilise taseme nimel. Ka tollal hangiti endale külma kõhuga, mida tarvitada kõlbas ja mis võimaldas jalgratta leiutamiselt 5-10 aastat kokku hoida, et edumaad kiiresti vähendada. Nii nagu Henry Ford aitas Punaarmeed motoriseerida, on seda täna teinud hulk suurettevõtteid. Loomulikult on venelastel vaja nt raskediiselmootorite ehitust kaasajastada, sest täna on vaja BTR-idele 500 ja tankidele 1500 hobujõulisi mootoreid, poole lahjematest, mida toodagi eiteamisaegsete näidiste alusel, enam ei piisa. Sellest ehk piisab 40-45 tonnise T-90 jaoks, aga üle 50 tonni (kuhu seeriatankid selgelt lähevad, jääb väheks - ja eluiga võiks ka natuke olla).

Üks põhjuseid, mis venelased lükkavad edasi oma Armata-tanki projekti, võibki olla raskused mootoriga, nende õnnetuseks Cummins või Caterpillar, kes oma tehnoloogiat Venemaale jagasid, sellist X-kujulist diiselmootorit ei tooda, kuskilt maha teha ei saa - ja jalgratta leiutamine võtab soovitust enam aega ja raha. Lihtne. Vene tankiehitus aga vajab hädasti ka mootorite moderniseerimist, sest täna kasutatakse endiselt T-34 tankilt pärinevat vana 38,8 liitrist assümmeetrilise kolvikäiguga V2 diiselmootori lahendust, millest 1000 hobujõust ülespoole pole lihtne minna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ri_mees ja 11 külalist