www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Mai, 2019 18:32

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10570 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 700, 701, 702, 703, 704, 705  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 18 Apr, 2019 10:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16865
Hea kild venekeelsest foorumist...teemaks võitlas vaesusega.

Tsiteeri:
В то же время в правительстве объявили, что за последние несколько месяцев число бедных в России сократилось на 400 тыс.
Слушал я Медведева с этим заявлением. Все мучил один вопрос. Они умерли, что ли?


Tsiteeri:
Вполне вероятно, согласно данным статистики:
в 2018 г умерло 1 817 710 человек, если допустить, что их в 2019 будет столько же, то в среднем за 3 месяца 2019 г умерло порядка 454 427 человек, т.е. порядок совпадает.  
Можно, конечно, поискать статистику за 1-квартал 2019 г.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 19 Apr, 2019 9:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Mär, 2014 10:20
Postitusi: 849
Põhja-Kaukaasia piirkondade elanike koguvõlg gaasi- ja elektrienergia osas suurenes sel aastal 8 miljardi rubla võrra ja jõudis 120 miljardini, ütles asepeaminister Vitaly Mutko, teatas TASS.

https://lenta.ru/news/2019/04/19/dolg/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 19 Apr, 2019 17:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Mai, 2014 12:20
Postitusi: 1454
Autotööstuskontsern AvtoVaz: „Lõpetame oma sõiduauto Lada mudelite Euroopa Liitu tarnimise juba tänavu aasta lõpuks, sest need ei vasta seal kehtivatele keskkonnanõuetele.“
Tehas asus välja töötama uutele normidele vastavat mootorit. Eelmisel aastal müüs AvtoVaz Saksamaale 2545 uut sõiduautot.
https://arileht.delfi.ee/news/uudised/l ... d=85963609


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2019 13:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Jaan, 2012 0:54
Postitusi: 67
Selline uudis siis:Pihkva oblast tahab Eesti ja Läti elanikele kolmepäevast viisavabadust.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2019 12:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Mär, 2014 10:20
Postitusi: 849
Midagi on teoskil

Täna öösel peatas Ukraina nafta transiidi Venemaalt. Põhjuseks nafta madal kvaliteet...
https://lenta.ru/news/2019/04/26/ukr_drugba/

Ka Valgeven on tatanud vene nafta kvaliteedi langusest 19. aprillil

Toornaftas leidus suur hulk kloororgaanilisi ühendeid, mis põhjustasid kulukate seadmete purunemise Mozyri naftatöötlemisettevõttes.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2019 16:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Sept, 2011 18:35
Postitusi: 4541
huvitun kirjutas:
Midagi on teoskil

Täna öösel peatas Ukraina nafta transiidi Venemaalt. Põhjuseks nafta madal kvaliteet...
https://lenta.ru/news/2019/04/26/ukr_drugba/

Ka Valgeven on tatanud vene nafta kvaliteedi langusest 19. aprillil

Toornaftas leidus suur hulk kloororgaanilisi ühendeid, mis põhjustasid kulukate seadmete purunemise Mozyri naftatöötlemisettevõttes.


Huvitav uudis.
Kes rohkem naftaga seotud ja teab midagi rohkem naftakeemiast(parem isegi,kui keemiahariduse taustaga) võiks teistele kaasfoorumlastele asja ära seletada.
Minu küsimused oleks talle,sellised.
1.Kas kloororgaanilised ühendid on normaalne nähtus toornaftas,mida ammutatakse Venemaal?
2.Kas ekspordiks mõeldud toornafta eelnevalt puhastatakse sellest(kui on) ning kas puhastamise võimekuse vähenemine on seotud osade tootmisvõimsuste lagunemise(puhastusseadmete seiskumine) või kas seda tehakse tahtlikult,saates nendesse kahte riiki naftat,mida ei puhastata eelnevalt?
3.Küsimus transiidispetsidele.Millisesse seisu see paneb Valgevene tootja ning millisesse Ukraina?Gaasi piirangute ajal sai Ukraina ka kasutada Euroopast tulenevat gaasi,kas samamoodi saab seda teha nafta puhul?Valgevene pakun on sandimas olukorras,sest Ukrainal on juba piisav kogemus Vene majandussõdadega aga ikkagi tahaks teada,millisel suurusel ise Ukraina toodab endale bensiini ja muid naftatooteid?
Ning lõpuks minu isiklikud tähelepanekud.
Et Valgevene vastu otsustati kasutada nn.naftarelva räägib opositsiooniline meedia netis Venemaal juba mõnda aega.
Eesmärgiks olevat õõnestada Batkat majanduslikult,et viimane ei saaks kasutada kõva valuutat,mis tuli naftaproduktide ekspordist Poola ja Leetu.Leedu otsus ajutiselt lõpetada Valgevene bensiini sisseost seoses kvaliteediprobleemidega oli juba nädalake tagasi Postimehes.
Küll aga ei ole ma kuulnud,et Ukraina ekspordiks näiteks bensiini,seega Ukrainale mõeldud laks oleks puht poliitiline,lisaks sellele Vene passide kampaania algusega,mille Putin just ise avalikult välja kuulutas.
PS.Vaadates Lenta .Ru kommentaare,siis joonistub välja kaks asja.
Esiteks võimalus,et torudesse saadetakse mingit sodi,mis tehnoloogiliselt on seal naftakihi ja selle kihi piiripeal,mis võib a)olla märk sellest,et mingi maardla on tühjenemas ja põhjast võetakse viimast,b)tegemist on tehnoloogilise apaskuga.Kas tehnoloogiline viga on seotud seadmete kuluga või saadetakse sodi meelega,vot see on väga huvitav asi.
Teiseks tundub,et Ukraina pani asja kinni teiste riikide palvel,sest nii Slovakkia,kui Ungari pool hakkas tõstma hädakisa(sellise arengu selgitaks asjaolu,kui Ukraina ise naftaproukte ei toodaks ning allus Sloveenia ja Ungari palvetele kraan sulgeda,kuni Venemaa garanteeriks kvaliteedi).Ka Poola on Vene naftakraani kinni pannud,viidates halvale kvaliteedile.
Valgevene aga vist proovis s....saia teha ja sai laksu kätte,kui tehases sellise kvaliteediga toorainest tekkis õnnetus.
Seega otseselt tundub tahtliku saatmisega pole tegu,mis jällegi viib mind nende küsimuste juurde,mida enne esitasin.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2019 19:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Veebr, 2005 13:20
Postitusi: 1698
Asukoht: Dorpat
Keemiline haridus puudub aga erinevaid (teadus)artikleid lugedes võiks arvata, et midagi läks nihu tootmispaigas, kus peaks toimuma soolade eraldamise protsess Desalter. Lihtsustatult pestakse toornaftast soolad välja mingile rahuldavale tasemele. Vastasel korral tekivad soolade ja vee (toornafta loomulikud komponendid) koosmõjul erinevad happed, mh HCL, mis korrodeerib torujuhtmed ja naftatöötlustehaste seadmed. Kui sellist puhastamata kraami liiga pikalt läbi torude lasta, lähevad need korrosioonist tingituna katki.
Veidi lugemist: https://www.intechopen.com/books/advanc ... ng-process

_________________
Kui on probleem, tõmba lõuga


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2019 21:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Dets, 2007 23:35
Postitusi: 1494
Asukoht: Tallinn
Vene Delfi teatel algatati kriminaalasi nafta sihiliku solkimise eest https://rus.delfi.ee/daily/abroad/vozbu ... d=86034899


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2019 0:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Aug, 2014 18:38
Postitusi: 521
Kurjam kirjutas:
Vene Delfi teatel algatati kriminaalasi nafta sihiliku solkimise eest https://rus.delfi.ee/daily/abroad/vozbu ... d=86034899


(loeb sekundeid, mis on jäänud pressiteateni, et leiti "Ukraina jälg")


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 28 Apr, 2019 4:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Sept, 2011 18:35
Postitusi: 4541
Tänud selle artikli eest,pikk lugemine aga sain targemaks.
Asja võiks seletada selle lugemise valguses tavalise Vene bardakina selliselt,et vennikesed ülekandejaamas,kus peaks toimuma see lisakomponendi manustamine,lihtsalt unustasid selle ära aga siiski midagi ei klapi.
Ok,unustasid selle lisamise ühel päeval,sellega oleks ma nõus.Aga,kui Poola hakkas karjuma juba tükk aega varem ja seiskas nafta vastuvõtu ning ka probleemid Valgevenega oli teada selle Postimehe sõnumiga juba jupp aega tagasi,siis bardaki kaela seda ajada ei saa.
Jääb minu arust kaks võimalust.Ülekandejaamas vastav seade oli kaputt ja seda ei saa asendada.Võimalik,et viimane on kuskilt läänes toodetud ning embargo tõttu ei saada ka juppe asenduseks kätte.
Teine võimalus on,et see lisatav kemikaal oli otsakorral ja ülemused andsid korralduse seda vähem kasutada.Siin võib olla erinevad põhjused,kõige labasem on rahapuudus,mis raskendab ostusid.Võimalik,et ka sanktsioonide mõju,juhul,kui nad ise seda ei tooda aga raske uskuda,et sellist tavakemikaali,mida nad peaks igapäevaselt kasutama nad ise ei tooda,niipalju on seda tootmist ikkagi veel Venemaal alles.Võimalik muidugi on näiteks,et tootja ise on Venemaal pankrotti läinud ning sellest ka tarneraskused naftat pumpavatele firmadele.
Igatahes jama.Mulle meenub see gaasiplahvatus kopressorjaamas kaugel nõuka ajal,aastal 1986 või oli see 87,igatahes olin ma kroonus või juba natuke tagasi kodumaal.Seal oli ka küsimus kompressorjaama juppides,mida kehtiva USA sanktsioonide tõttu kõrgtehnoloogiale(osad jupid Simensi poolt toodetud komressorist oli USA tootjalt) ei saadud kätte ning kuigi hoolduse ajad olid ammu mõõdas,siis anti ikkagi vana viisi edasi,mis viis kopressori vigadeni ning suure kiiruse juures põhjustas päris paraja paugu.Isegi Vremja näitas tollal selle plahvatuse tagajärgi,päris pikalt oli trass vastu taevast lennanud,põhjustades ka rongiõnnetuse(trass jooksis paralleelselt raudteega),salastama enam ei hakatud.Oli ju ikkagi juba esimene perestroika aasta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 28 Apr, 2019 8:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Apr, 2009 10:37
Postitusi: 885
Ei ole olemas ühte ja sama toornaftat. Igast maardlast ammutatav nafta on erineva koostisega ning spetsialistid suudavad teatud juhtudel üsna täpselt nafta päritolu tagantjärgi kindlaks teha isegi mitte vaid riigi täpsusega vaid ka maardlate lõikes. (Seda on kasutatud nn verise nafta jälgede ajamiseks, uurimaks konfliktitsoonidest pärinevat illegaalset kütuseäri ja seost igasuguste kurjategijate / terroristide organisatsioonidega.) Näiteks on osade maardlate toornafta üsna vaharikas, mis tähendab et toatemperatuuril kipub "paksuks minema". Et see oleks üldse vedelikuna pumbatav, peab korralikult üles soojendama. Loomulikult mängib rolli ka juba viidatud maardla tühjenemine ja „põhjajäägi” väljavõtmine.

Kõnekeeles „nafta” võib tähendada oma sisult ka erineva kvaliteeditasemega vedelikku. Minu teada päris ehedat toornaftat välismaale ei ekspordita vaid sellele tehakse eelnev töötlus (üks või mitu) ja eksporditakse selle tulemusel saadud rohkem või vähem „pooltoorest” naftat – või siis juba naftast toodetud kütuseid. Töötlemise peamiseks majanduslikuks mõtteks on saada välisturul kõrgemat hinda: kodumaal on töötlemine odavam ja mida paremaks on vedelikud töödeldud, seda kõrgemat hinda saab nende eest küsida.

Seega see, kui hea/halb on eksporditava nafta kvaliteet sõltub eeskätt sellest, kui palju seda on töödeldud (sh „puhastatud”) ning see omakorda sõltub tellijast ja kokku lepitud hinnast. Kui ostja soovibki odavamat ja kehvema kvaliteediga naftat, siis seda ta ka saab. Idee, et „solkkütuse” saatmise eesmärgiks oli taristu (pumbad jms seadmed) rikkumine ning muude pingete tekitamine, on iseenesest päris huvitav …

PS: minu teada on maailma ühed suurimad seni kasutusele võtmata naftavarud Kaspia mere ümbruskonnas ja nagu näha, siis on see poliitiliselt / sõjaliselt üsna aktiivne piirkond. Seda, et sealsed konfliktid (sh Gruusia / Osseetia / Venemaa) võivad olla seotud nafta ja sadamatega, on käsitletud muuhulgas Lutz Kleveman’i raamatus The New Great Game.

Edit: see raamat anti välja 2004 ning juba siis analüüsis autor naftaga seotud pingeid Venemaa ja Gruusia vahel (sh Osseetia) ning nägi ette sõjalise konflikti võimalust. Neli aastat hiljem algaski augustis 2008 sõda. Mitte et see oleks vaid ja ainult nafta pärast peetud, kuid seda ei saa ka tervenisti kõrvale lükata.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 30 Apr, 2019 11:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Sept, 2011 18:35
Postitusi: 4541
https://www.youtube.com/watch?v=i5-RlxbRLOg
Siin on jälle selline arvamus sellest apsakast,lühidalt selline väljend on vene keeles õkonomjat.
Väidetavalt siis see kemikaal,miks peaks nafta müügikõlbuliseks tegema on päris korraliku hinnaga ning kuna Putleri maksukogujad on pidevalt eksporttolle tõstnud,siis tootjatel jääb üha vähem raha korralikuma kraami jaoks.
Algas solkimine väiketootjate poolt juba mõnda aega tagasi aga kuna nende kogused ühisesse torusse olid väiksed,siis lahustus see suures koguses ära.Nüüd aga tundub,et ka suuremad kasutavad selliseid kemikaale puhastamiseks,mis ammu juba keelatud(vastavalt rohkem keskonnale kahjulikud ja ka eriti magusad ei ole naftaproduktide tootjatele).Kasutatakse odavuse pärast,sest raha lihtsalt ka juba suurtootjatel ei pidavat jätkuma.Kemikaalide nimed ja toimed saate lgp.kaasfoorumlased kuulda videost.
Tundub,et selline bardaki ja kokkuhoiu segu,mis ilusasti Euroopa poole teele läks.Kusjuures videos väidetakse,et Balti transiidifirmasid ja ettevõtjaid olevat koheselt asjast teatatud,kui proovid hakkasid mingit jama näitama.Ammu enne seda,kui poolakad lärmi tõstsid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 30 Apr, 2019 16:39 
Foorumil
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 14539
Asukoht: Viljandimaa
Hiina ja India kavatsevad koostööd naftahinna langetamiseks: https://majandus24.postimees.ee/6645220 ... 1530278500

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 30 Apr, 2019 19:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 6626
See aasta ei kutsunud Venemaa 9. mai võiduparaadile mitte ühtegi teise riigi juhti.
Tsiteeri:
And then there were none. The Kremlin has not invited any foreign leaders to its annual Victory Day parade. The event used to attract the likes of George Bush and Gerhard Schroeder, but now it's zero as isolation with West intensifies

https://twitter.com/Amie_FR/status/1123191584437297154
Tsiteeri:
Moscow does not expect any foreign leaders to attend its Victory Day celebrations, Kremlin spokesperson Dmitry Peskov told the state-run RIA Novosti news outlet on Monday.

https://www.themoscowtimes.com/2019/04/ ... cow-a65430

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 30 Apr, 2019 22:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 6626
Venelaste kütusetarnete kvaliteediprobleemid on tekitamas kütusepuudust Ida-Euroopa kütuserafineerijate juures. Video MSN-i lingil.
Tsiteeri:
Whole Druzhba pipeline incident is sketchy, to say the least.
Many European refineries are suddenly without crude for unknown amount of time without backup supplies available

Tsiteeri:
It was a quiet Easter holiday at the offices of major European oil companies and refiners when an email in Russian landed. "What the hell does it say?" one manager recalled thinking as he sent it to his Moscow office for translation.

He was in for a shock.

The letter was from the state pipeline company in Belarus, Gomeltransneft, telling oil refiners and pipeline operators in Poland, Ukraine, Hungary, Slovakia and the Czech Republic that the crude heading toward them from Russia down the 3,400-mile Druzhba pipeline network was heavily contaminated.

"We ask you to immediately take all measures to avoid potential losses and other negative consequences," said the Gomeltransneft letter dated April 19 and seen by Reuters.

For the next 10 days, refiners and oil firms in Europe cut purchases of Russian oil by up to a million barrels a day, or 10 percent of European oil imports, in a major disruption to supply from the world's second largest oil exporter.

The disruption sent oil to a six-month high above $75 a barrel, tarnished Russia's reputation as an exporter at a time of rising competition with U.S. oil sales and triggered a Russian probe into whether the pipeline had been sabotaged.

As the crisis entered its 11th day Tuesday, oil buyers had yet to hear directly from Russian pipeline monopoly Transneft, the owner of the network that exported the tainted oil, 10 sources at Western oil firms and trading houses said.

"I have to rely on gossip and rumour to get an idea when clean oil will resume flowing," said a trading manager at a Western oil company that had to suspend purchases of Russian oil in Germany, which is connected to Druzhba via Poland.

Before the incident, Transneft, which operates 68,000 km of pipelines -- enough to go almost twice round the world -- was considered very reliable.

"It poses a huge problem for European refineries dependent on Russian pipeline flows," said Amrita Sen at the think-tank Energy Aspects. "While this looks like a one-off, it does raise the question of the need to look for alternative suppliers as a backup."

The oil was contaminated with organic chlorides, compounds used in the industry to boost extraction from oilfields by cleaning oil wells and accelerating the flow of crude.

The compounds must be removed before oil enters pipelines as they can destroy refining equipment or, at high temperatures, create the poisonous gas chlorine.

Tests by Belarus on oil from Druzhba showed organic chloride levels of 150-330 parts per million (ppm) between April 19 and 22, according to Gomeltransneft documents seen by Reuters, well above the maximum 10 ppm allowed by Transneft.


The state oil company in Belarus said on Tuesday it was not expecting to get clean oil before May 4 and said it might take months to resume normal operations.

https://www.msn.com/en-us/money/markets ... ar-AAAJUcj

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10570 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 700, 701, 702, 703, 704, 705  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ugandiklubi ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt