www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Jaan, 2019 3:57

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2016 16:38 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 13304
Asukoht: Viljandimaa
Dr.Sci kirjutas:
ambur123 kirjutas:


Ootamatu sidekatkestuse põhjus on see et sideaparatuurist kadus lihtsalt toide. Kui toide kadus ka mujalt, on ilmselge et sellises olukorras lennuk alla kukub. Ja eks sõltub kellele see lennuk kuulus - 33 aastat iseenesest pole veel hull vanus kui regulaarselt hooldatakse. Muidugi ei saa välistada ka sabotaazi... Aga eks paistab, selliste õnnetuste info tuleb aja jooksul tavaliselt välja.


Uues selleteemalises loos pole enam mingeid ootamatuid katkestusi:
Avaldati Musta merre kukkunud Vene lennuki pilootide viimased sõnad: komandör, me kukume!
Tsiteeri:
Venemaa kaitseministeeriumi lennuki Tu-154 pardasalvesti dešifreerimise esialgsed andmed annavad tunnistust sellest, et lennuk kaotas juhitavuse probleemide tõttu tiivaklappidega.

Must kast salvestas lennuki meeskonna omavahelise vestluse kokpitis, vahendab Life.

Vestlus katkeb sellega, kui üks pilootidest hüüatab: „Klapid, kurat!“ Seejärel kostab karje: „Komandör, me kukume!“

Pilootide vestlus oli pardasalvesti järgi järgmine:

- …Kiirus 300… (arusaamatu)
- (arusaamatu)
- Tõmbasin telikud sisse, komandör.
- (arusaamatu)
- Uhh, joomajoo!
(kõlab terav signaal)
- Klapid, kurat, mis jama see on!
- Kõrgusmõõtur!
- Meil… (arusaamatu)
(Kõlab ohtliku maapinnale lähenemise signaal)
- (arusaamatu)
- Komandör, me kukume!

Salvestuse lõpp.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2016 17:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25016
Tsiteeri:
Pilootide vestlus oli pardasalvesti järgi järgmine:

- …Kiirus 300… (arusaamatu)
- (arusaamatu)
- Tõmbasin telikud sisse, komandör.
- (arusaamatu)
- Uhh, joomajoo!
(kõlab terav signaal)
- Klapid, kurat, mis jama see on!
- Kõrgusmõõtur!
- Meil… (arusaamatu)
(Kõlab ohtliku maapinnale lähenemise signaal)
- (arusaamatu)
- Komandör, me kukume!


Kas see (arusaamatu) tähendab tegelikult "piip" või "tsenseeritud"? :)
Vene koloriidis asuvad sellistes olukordades muidu igasugu ebatsensuursed sõnad.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2016 18:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 1055
Kriku kirjutas:
Dr.Sci kirjutas:
ambur123 kirjutas:


Ootamatu sidekatkestuse põhjus on see et sideaparatuurist kadus lihtsalt toide. Kui toide kadus ka mujalt, on ilmselge et sellises olukorras lennuk alla kukub. Ja eks sõltub kellele see lennuk kuulus - 33 aastat iseenesest pole veel hull vanus kui regulaarselt hooldatakse. Muidugi ei saa välistada ka sabotaazi... Aga eks paistab, selliste õnnetuste info tuleb aja jooksul tavaliselt välja.


Uues selleteemalises loos pole enam mingeid ootamatuid katkestusi:
....
[/quote]

Lugesin. See jutt oli küll kokpitivestluse salvestis mida lennujuhtimiskeskus vaevalt kuulis, personalil läks kiireks et midagi ette kanda ja tehniliselt salvestatakse muidugi see kõik musta kasti ka siis kui peatoide puudub; tundub aga et kui signaalid jms toimisid siis toide oli olemas. Seega, tehnika, või inimfaktor või mõlema koostöö. Piisaks vist tõesti sellest kui piloot teliku asemel elroonid ära tõmbas...või siis juhtus viimastega midagi. Arvatavasti õnnestub juppidelt midagi tuvastada, ja kui ikka kiirus on 300+ km/h ja lennuk veepinda tabab lauge nurga all võivad rusud paikneda tõesti suht pikal alal.

_________________
Hundid on söönud, kuid lammastel on ka positiivne iive


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2016 18:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Apr, 2009 10:37
Postitusi: 866
Avaldati Musta merre kukkunud Vene lennuki pilootide viimased sõnad: komandör, me kukume!
Tsiteeri:
Venemaa kaitseministeeriumi lennuki Tu-154 pardasalvesti dešifreerimise esialgsed andmed annavad tunnistust sellest, et lennuk kaotas juhitavuse probleemide tõttu tiivaklappidega.Must kast salvestas lennuki meeskonna omavahelise vestluse kokpitis, vahendab Life. Vestlus katkeb sellega, kui üks pilootidest hüüatab: „Klapid, kurat!“ Seejärel kostab karje: „Komandör, me kukume!“

Pilootide vestlus oli pardasalvesti järgi järgmine:
- …Kiirus 300… (arusaamatu)
- (arusaamatu)
- Tõmbasin telikud sisse, komandör.
- (arusaamatu)
- Uhh, joomajoo!
(kõlab terav signaal)
- Klapid, kurat, mis jama see on!
- Kõrgusmõõtur!
- Meil… (arusaamatu)
(Kõlab ohtliku maapinnale lähenemise signaal)
- (arusaamatu)
- Komandör, me kukume!
Salvestuse lõpp.


Mida aeg edasi, seda vähem tõenäolisem tundub olevat terrorismiakt (selle aja peale oleks mingi grupeering juba kilkama kukkunud, et nende töö), ent "terrorismiakti" ehk mingi kaugema plaaniga erioperatsiooni täiesti välistada ei saa - eks lähiaja ütlemised ja tegevused annavad selgust.

Kuid kui kaitseministeeriumi (!) lennuk, mille pardal on pealegi "VIP" seltskond (!), mingi labase tehnilise kehva seisu (hooldamatuse?) tõttu merre kukub, siis on see pozor missugune ...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2016 19:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Jaan, 2015 17:26
Postitusi: 396
Asukoht: puu otsas
Miski info kuskilt meelde jäänud, et lennukitel pidavat olema kindel lennutundide arv (olenemata hooldusest, remondist vmt.).
Kui norm täis, enam lennata ei või, olenemata tehnilisest korrasolekust (arusaadavalt ei ole ju materjalide väsimine alati silmale nähtav).
Võimalik, et nimetatud reeglid kehtivad vaid "teatud" maades ning loomulikult Venemaad need ei puuduta.
Lennatakse seni kuniks silm seletab ja värv peal..

Võibolla mõni lennuspetsialist teab täpsemalt kommenteerida?


Viimati muutis Miki, 28 Dets, 2016 19:50, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2016 19:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Juun, 2014 9:48
Postitusi: 1915
Venekeelne transkriptsioon.
Tundub, et osa teksti (mis tundub, et pärit lennukikomandöri poolt) ei saa edasi anda helisalvestuse halva kvaliteedi tõttu. Roppused, mis kuulda, on kenasti ikka sees..

Tsiteeri:
Скорость 300... (Неразборчиво.)
- (Неразборчиво.)
- Забрал стойки, командир.
- (Неразборчиво.)
- Ух, е-мое!
(Звучит резкий сигнал.)
- Закрылки, сука, че за х***ня!
- Высотометр!
- Нам... (Неразборчиво.)
(Звучит сигнал об опасном сближении с землей.)
- (Неразборчиво.)
- Командир, мы падаем!


Viimati muutis Yks, 28 Dets, 2016 19:50, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2016 19:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Nov, 2011 2:55
Postitusi: 1250
Twitteris jäi silma päris teravmeelne noomitus:
"Lõpetage nende inimeste kontide peal tantsimine, kes tahtsid ise teiste inimeste kontide peal tantsida!" (Originaalis: pljasat na kostjah)

_________________
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2016 22:52 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16355
Tu-154 laialt teadaolevaks probleemiks on tagatiibade (zakrõlki) mittesünkroonne liikumine, mida on küll üritatud praavitada, kuid mis sellele vaatamata on mitmel korral intsidente põhjustanud. Tiivamehaanika erinev toimimine kummalgi tiival võibki põhjustada tagurpidi pöörisesse sattumise, mille poolest jällegi nimelt see lennukitüüp on kurikuulus...ka pealtnägijad kirjeldavad lennuki kukkumist nimelt sellisena.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 0:14 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 13304
Asukoht: Viljandimaa
"Delfis" tõlgiti klappideks :D

Aitäh akf-ile selgituse eest!

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 0:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Aug, 2015 10:46
Postitusi: 146
Päris korralik reportaaž TU juures käivast otsingutest
http://pda.spb.kp.ru/daily/26626.4/3643590/

25 m sügavust,tasane liivapõhi. Hukkunud pole enamasti ühes tükis. Päästeveste kellelgi seljas pole.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 0:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4420
Asukoht: Tallinn
Toetan Lemetit.
Tagatiivad (flaps, zakrõlki) on tiibade tagaosas asuvad lisapinnad, milliste väljalaskmisel suureneb tiivakonsooli pindala ja kumerus.
Kui need jäid startival lennukil stardiasendisse (klassikaliselt ca 10 kraadi), siis häda pole. On võimalik sooritada lend lennuväljaringil ja maanduda. Edasine on tehnikute teema.
Peab vaid jälgima, et ei ületataks väljalastud tagatiibadega lendamise kiirust VFE. Midagi hullu pole.
Kui aga üks tagatiib tõmbub sisse ja teine mitte, tekib asümmeetriline tõstejõud, mis pöörab lennukit ümber pikitelje. Piisab lisada orientiiride puudumine avamere kohal, veidi paanikat, mistõttu aviohorisondi ja kõrgusmõõtja jälgimineb jäävad unarusse - ning ongi häda käes. :cry:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 0:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2043
Asukoht: Harjumaa
No ma ei tea ... Ma olen näinud mõnda kes vabalangemise kiirusel alla patsatasid ... olid ühes tükkis kõik ...
Ja see tagatiibade jura on mu meelest BS. Isegi kui nende juhtimisautomaatika ei toimi saab neid käsitsi reguleerida.
Kas piloodid purjus või mis iganes, telik tõmmatakse sisse vahetult peale starti... :dont_know:

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 1:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Mär, 2008 0:34
Postitusi: 311
Asukoht: Harjumaa
Kulibin kirjutas:
No ma ei tea ... Ma olen näinud mõnda kes vabalangemise kiirusel alla patsatasid ... olid ühes tükkis kõik ...
Ja see tagatiibade jura on mu meelest BS. Isegi kui nende juhtimisautomaatika ei toimi saab neid käsitsi reguleerida.
Kas piloodid purjus või mis iganes, telik tõmmatakse sisse vahetult peale starti... :dont_know:


No mis seal imestada tegelikult asub lennuki allakukkumiskoht ainult 8-9 kilomeetrit lennuraja lõpust ning lennuk pidi merekohal tegema tagasipöörde ja lendama Süüriasse ümber Gruusia ja Azerbaidsjaani . Ilmselt nii lähedal lennuväljale ei ole kõrgus ka eriti suur ja kui pöörde peal mingi jama nende "tagaklappidega" oli ei olnud reageerimiseks lihtsalt aega , sest kõrgust oli vähe !

_________________
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 2:52 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Aug, 2014 18:38
Postitusi: 481
Kulibin, misasja sa ise sellises situatsioonis käsitsi reguleeriksid? Tead ikka, et tagatiibadel/maandumisklappidel on üldjuhul kruviajamid?

Aga olemata ka ise teab mis ekspert, annaks sel teemal sõna asjatundjamatele. Läbiv teema: maandumisklapid ei tulnud sisse tagasi, kiirusel 300 km/h hakkas täislastis lennuki nina allapoole kiskuma, mistõttu pilootide intuitiivne reaktsioon oli juhist enda poole rabada, tekkis kriitiline kohtumisnurk, õhuvool tiivalt rebenes ja antud kõrguselt juhtus edasine väga kiiresti...

«Закрылки — это очень критично»


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 7:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2043
Asukoht: Harjumaa
No jah, situatsioon oli seal ilmselt keerukam kui räägitakse. Tu-154 stardieelne rutiin näeb ette lausa nende tagatiivakeste topeltkontrolli ... Üldiselt kulges start väidetavalt normaalselt. Millegipärast tundub mulle, et jama tekkis vahetult teliku sissetõmbamise järel või selle protsessi käigus. Pöörake tähelepanu piloodi tekstile. Piloot ütles et koristb teliku. See asi võtab veidike aega, sest see ei ole hävitaja ja hüdraulika on uimane. Pärast teliku täieliku sissepakumist oleks siis tavaliselt seda kinnitatud vastavate kontrolllambikeste sütimisel. Igaljuhul on IMHO senine info lünklik ja kohati vastuoluline. Väidetavalt leiti rannale lähemal ja esimesena just esitelik...

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt