www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 16 Jaan, 2019 17:12

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 11:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25006
Sellise assümmeetrilise tõstejõu juhtumi korral "roolitakse" juhisega vastassuunas, kui lennuk kaldub nt paremale (st vasak tagatiib on rohkem väljas) siis "reguleeritakse" seda kaldtüüridega vastassuunas (kallutades juhist vasakule). Vastus küsimusele, mis seda ei tehtud, peitub antud lennuki iseärasustes (kaldtüüridega antavast kallutusmomendist ei pruugi piisata või on kiirus liiga väike, et kaldtüüridega vastavat kallutusmomenti üldse saavutada).

Kuna reisilennukiga pole vajadust teha nt 270 kraadi sekundis kallutamist nagu hävitajaga, ei pruugi erinevalt väljunud tagatiibade kallutusmomendi tasakaalustamiseks reisilennuki (väiksevõitu pinna ja kaldenurgaga) kaldtüüridest üldse piisatagi. Osadel hävitajatel kasutakse isegi kaldemomendi ja -kiiruse tõstmiseks stabilisaatorite kallutamist eri nurga all (olen nii aru saanud). Lisaks suurendab kaldtüüride välja kallutamine takistust, mis omakorda segab kiiruse kasvu (mis on vajalik juhitavuse parandamiseks), sest kõikide aerodünaamiliste tüüride efekt kasvab kiiruse kasvuga.

Seega võis olukord olla lootusetu juba sellel hetkel, kui lennuk õhtu tõusis (eks Tu-154 piloodid oskavad seda kommenteerida). Mulle on kommenteerinud üks endine EA Tupolevi piloot seda, et Tu energiavarustus on nõrguke ja startida tuleb üldiselt "täiega", st kõrgusevõtmisel on mootorid täiskoormuse all ja mingeid veojõu reserve olukorra leevendamiseks (nagu 737-l) ei olegi. 737'd tollal ei pidanud täit mootori võimsust üldse kasutamagi. Sestap ei saa ka suuna korrigeerimiseks kasutada mootorite veojõudu (pannes ühele juurde ja tõmmates teisel maha).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 15:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16342
See, et tegu oli kaitseministeeriumi lennukiga, ei muuda ometi Tu-154 reisilennukist transpordilennukiks, härrased.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2016 22:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Nov, 2005 23:59
Postitusi: 1965
Asukoht: Lõuna
Õhus püsis 70 sekundit, viimased 10 sekundit kulus sellest alla tulemisele.
Kõrguseks oli 250m, kiiruseks 360-370 km/h.
http://www.ng.ru/news/567448.html
Tsiteeri:
"Особая" ситуация на борту Ту-154 развивалась последние 10 из 70 секунд полета

"Весь полет проходил около 70 секунд, максимальная высота, которую мы определили по параметрической информации, составляла около 250 метров, на этом эшелоне скорость в пределах 360-370 км час", - рассказал генерал.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 30 Dets, 2016 12:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25006
Probleem algas siis, kui oli aeg tagatiivad sisse tõmmata, ühelt poolt ei töötanud?
Kui tagatiivad olnuks startides erinevalt väljas, oleks see masin natuke peale lahtirebimist küljele kaldunud ja hunnikusse lennanud.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 31 Dets, 2016 0:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 213
Spekuleerida võib paljutki aga paar tõenäolisemat teooriat:

1. Starditi, telik sisse (esimene asi alati, et takistust vähendada), kiiruse kasvades hakati tagatiibasid sisse laskma takistuse vähendamiseks aga tekkis asümeetria ja lennuk läks pöörisesse. Kaldetüüride suurus on võrreldes tagatiibadega naeruväärne ja vähegi suuremat asümeetriat nendega enam ei korrigeeri. Kindel allatulek.

2. Ennem starti unustati tagatiivad välja lasta. Starditi, vaevu-vaevu saadi üle puulatvade aga lõpuks ikka läks varisemisse mingil põhjusel. Näiteks üritati liiga järsku tõusta väljalaskmata tagatiibadega, lennuk läks varisemisse ja kõrgus oli liialt väike, et kiirus taastada. Selle teooria kasuks räägib väga väike lennukõrgus 8km kaugusel lennuväljast.

_________________
Sa oled see, mida sa postitad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 31 Dets, 2016 3:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Veebr, 2015 1:14
Postitusi: 292
"Настанет день и журавлиной стаей
Я поплыву в такой же сизой мгле.
Из-под небес по-птичьи окликая
Всех вас, кого оставил на земле.

https://www.youtube.com/watch?v=yMCKGGseIg8

_________________
Shit stalo ludshe, shit stalo veseleje (J.V.Stalin)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 31 Dets, 2016 12:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16342
Näikse, et Tu-154 kabiinis on stardi ajal kibedalt tegu ka ilma allakukkumisohuta...

https://www.youtube.com/watch?v=0UwqJHxRP-U

Vähe ettekujutust sedatüüpi lennuki stardiettevalmistustest ja stardist. Konkreetselt on juba alguskaadrites jälgitav tagatiibade (zakrõlki) töö...

https://www.youtube.com/watch?v=Q-nmWyzl4Mg

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 31 Dets, 2016 22:03 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 22 Sept, 2005 13:03
Postitusi: 19
Ei taha kahtlustada, et keegi ei ole airbase.ru vastavat lõime jälginud, aga seal on viimaste teemade seas paar huvitavat näidet/infokildu välja tulnud:

1) http://forums.airbase.ru/2016/12/t95229 ... l#p4447121
http://www.nachfin.info/SMF/index.php?t ... #msg665089

У нас группа возвращалась этим бортом в пятницу из Владивостока. Экипаж был тот же. Вылет из Владика был в 8 с копейками мск. Время посадки в Чкаловском не узнавал, но по опыту - ближе к 22.00 мск. А в 5 утра в воскресенье они уже были в Сочи.

2) http://forums.airbase.ru/2016/12/t95229 ... l#p4450793

"... на мою команду "шасси убрать" он быстро и без колебаний хватался за ручку уборки закрылков. Первый раз было совершенно неожиданно для меня. Я его поймал за руку, когда он уже схватился за рукоятку управления закрылками, но не обжал боковые фиксаторы, а просто схватил её пальцами сверху и снизу и даже, несмотря на мои действия, упорно продолжал давить на рукоятку пару секунд. ..."


Need kaks asja kokku, et kui oli väsinud meeskond (s.t. _kui_ ei vahetatud meeskonda, mis tundub siiski vägagi imelik), siis võis jah olla vale lüliti lülitamine.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 31 Dets, 2016 23:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2043
Asukoht: Harjumaa
Et pean siinkohal vajalikuks veidi sekkuda... Vene lennukitel ei käi midagi peale pardatulede mingite tumblerite najal... Et klõps sisse-välja... Neil ikka käiguulatust nõudvad ehk siis Thumb-proof asjad. Ega lääneski eluliselt tähtsaid asju touchscreenile jäeta. :wink:

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 01 Jaan, 2017 3:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Nov, 2005 23:59
Postitusi: 1965
Asukoht: Lõuna
Venediktov oma allikatele toetudes, valesti paigaldatud ja lubatust raskem kaup, mille tulemusena halveneb antud lennukimudeli juhitavus märgatavalt.
https://www.youtube.com/watch?v=uGHtcTYZROs


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2017 20:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 6225
Hukkunute nimekiri
http://function.mil.ru/news_page/country/more.htm

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene transalennuki katastroof
PostitusPostitatud: 04 Jaan, 2017 17:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Dets, 2007 23:35
Postitusi: 1430
Asukoht: Tallinn
Ei meeldi ka idanaabritele ametlik versioon.
https://www.youtube.com/watch?v=biBH9Fwb0sw
See ekspert ei tohiks siin foorumis tundmatu olla.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 11 Jaan, 2017 23:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Mär, 2014 10:20
Postitusi: 721
Eho Moskvõ kommentaariumis on selline postitus:
http://echo.msk.ru/blog/alex_melnikov/1 ... ments.html

http://yamaha3.livejournal.com/706302.html

Kasutaja: welder_56

Muinasjutt ja (ametlik) tõde

1) Ametlikult hukkus 93 inimest, muinasjutus 163, neist 23 lendurit, kes siirdusid Süüriasse vahetama välja kolleege, 17 lennukitehnikut ja inseneri, 3 kindralit, 25 spetsialisti CCO-st. (snaiprid, lennujuhid, operaatorid jne), 6 inimest- ФCО
2) Aleksandrovi ansambel ja doktor Liza olid vaid katteks, sirmiks et katta põhisaadetist.
3) Erikoorem - raketid "Kornetile" - 120 tk, neist 20 eksperimentaalsed, padrunid 338 Lapua - 30000 tk, Barret 10,5mm - 10000 tk, Tšiltek (Чилтэк - ma ei oska tõlkida ja googeldades ei leidnud) 10,5mm - 40000 tk, rahalised vahendid, dollarid 332 000 000.

Sotšis istusid lennukisse 2 kindralit ja 6 saatjat (ФCО) kes saabusid otse koosolekult Putiniga. Väljalend Moskvast korraldati spetsiaalselt kell 2 öösel. Loodeti "läbi lipsata".

Ärge unustage, et see kõik on muinasjutt ega oma mingit seost tegelikkusega.


Viimati muutis huvitun, 11 Jaan, 2017 23:21, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 12 Jaan, 2017 10:47 
Foorumil
Liige

Liitunud: 13 Sept, 2011 18:35
Postitusi: 4356
huvitun kirjutas:
Eho Moskvõ kommentaariumis on selline postitus:
http://echo.msk.ru/blog/alex_melnikov/1 ... ments.html

http://yamaha3.livejournal.com/706302.html

Kasutaja: welder_56

Muinasjutt ja (ametlik) tõde

1) Ametlikult hukkus 93 inimest, muinasjutus 163, neist 23 lendurit, kes siirdusid Süüriasse vahetama välja kolleege, 17 lennukitehnikut ja inseneri, 3 kindralit, 25 spetsialisti CCO-st. (snaiprid, lennujuhid, operaatorid jne), 6 inimest- ФCО
2) Aleksandrovi ansambel ja doktor Liza olid vaid katteks, sirmiks et katta põhisaadetist.
3) Erikoorem - raketid "Kornetile" - 120 tk, neist 20 eksperimentaalsed, padrunid 338 Lapua - 30000 tk, Barret 10,5mm - 10000 tk, Tšiltek (Чилтэк - ma ei oska tõlkida ja googeldades ei leidnud) 10,5mm - 40000 tk, rahalised vahendid, dollarid 332 000 000.

Sotšis istusid lennukisse 2 kindralit ja 6 saatjat (ФCО) kes saabusid otse koosolekult Putiniga. Väljalend Moskvast korraldati spetsiaalselt kell 2 öösel. Loodeti "läbi lipsata".

Ärge unustage, et see kõik on muinasjutt ega oma mingit seost tegelikkusega.


Pole küll lennukikaalu spetsialist aga oma teenistusest Moskvast meenub,et Tškalovo lennuväljal kontrolliti kogu kastide ja varustuse kaal lipikute pealt üle ning tüürimees kalkuleeris ka lasti paigutust.
Vahest oli õnnetuse põhjuseks lihtlabane pagasiruumis oleva raskema lasti liikuma hakkamine?Nagu sellest kaasfoorumlase poolt lisatud lingist aru saab,siis lasti osaliselt lisati viimasel minutil vahest?Ja reisilennuki pagasiruum ei ole ikka rakettide vedamiseks vast parim koht.
Kui ma 1986 aasta septembrikuus turvasin laadungit,siis just eelmine päev oli An-12 samamoodi vastu maad prantsatanud,nii,et kogu meeskond hukkus(täispaakidega lennuk süttis põlema ja plahvatas).Lihtsalt halvasti kinnitatud last hakkas liikuma ja kogu lugu,lendurid proovisid asja päästa aga tulutult.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Süüria (kodusõda)
PostitusPostitatud: 12 Jaan, 2017 12:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Okt, 2005 19:42
Postitusi: 6938
Asukoht: Siilis
..misste jahvatate siin mingist lastist, kui "lõplik tõde on juba kõlanud" - rumal teine piloot ajas kangid segamini ju :mrgreen: :twisted:

_________________
Infanterie - königin aller Waffen


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 57 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt