www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Jaan, 2019 4:35

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 49 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Hiina laevastik
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2017 14:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1629
Kuznetsovi "draamade" kõrvale sobib hästi uudis, et Hiina sai valmis oma teise (ning esimese kodumaal ehitatud) lennukikandja, mis on ehitatud sama projekti alusel mis Varyag ja Kuznetsov.

http://www.err.ee/592108/fotod-hiina-la ... nukikandja

Pilt
See on siis nende esimene katsetus kohalikult ehitatud lennukikandjaga, ning sõsarlaev Liaoning'ile (endine Varyag). Nüüd kui "Käed soojad" on siis uued lennukikandjad tulevad sisemaiste projektide järgi. Esimene, CV-18 (Type-002 klassist) on juba ehitamisel ning on ülemineku disain, millel on katapuldid, ning millelt hakkavad lendama ka AWACS'id. CV-19 plaanitakse juba Type-3 klassina, mille jõuallikaks on tuumareaktor ning mis on täitsa USA lennukikandjate mõõtu.


Vaadates mis tempoga hiinlased uusi frigatte ja hävitajaid hetkel valmis vorbivad (mõlemaid 3-4 tükki aastas igasugu 40 000 tonniste varustuslaevade, korvettide jms kõrvalt, mida toodetakse samuti palju) ning arvestades nende tuumaalvelaevade kogemust, tundub see plaan kuidagi vähe realistlikum kui idanaabri oma :D

Liaoning'i kohta meeldetuletuseks:
2002 aastal ukrainast ostetuna:
Pilt
ning 2017 (veel pilte siit)
Pilt
Pilt

Piltidelt on ka näha, et hiinlaste "torn" on mõnevõrra erinev venkude omast ning ka uuel lennukikandjal (Shandong) märgatavalt erinev Liaoning'ist. Mõlemal on AESA radari-paneelid, kuid viimasel on need asetatud nurkadesse 360 kraadise katte saamiseks sarnaselt viimastele hiina hävitajatele (mis peaksid omama USA Aegise analoogi):
Pilt
Pilt

Alates 2008. aastast muide on hiinlased ehitanud moodsaid frigatte 23 (+ 3 valmimas see aasta).
Moodsaid hävitajaid on valminud alates 2013. aastast 9 ning lisaks merekatsetustel ja lõpetamisel veel 7.
Need on siis lisaks mõnekümnele aastatel 1999-2008 valminud "vananenud" frigatile ja hävitajale (sinna hulka loetakse ka venemaalt ostetud 4 Sovremenny klassi)
Uusi korvette on üldse hakatud ehitama alates aastast 2013 ning neid on praegu 32 (+ 3 valmimisel).
Lisaks siis veel tuuma- ja tavaallveelaevu, varustuslaevu, miinitõrjujaid, 83 raketikaaterit ning muud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2017 15:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25016
Kogu selle tubli hiina lennukikandja ehituse probleemid on täpselt samad, mis "originaalil". Ehk laev on samasuur ja katapultideta ning lennukid on nendesamade Su-33 Hiina koopiad (J-10 või mis nad ongi). See omakorda tähendab, et lennukite kasutusel eksisteerivad samasugused probleemid nagu Kuzjal, kus lennukid lendavad suht pisikese lahinugkoormaga ning osaliselt tangituna.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2017 15:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1629
Kapten Trumm kirjutas:
Kogu selle tubli hiina lennukikandja ehituse probleemid on täpselt samad, mis "originaalil". Ehk laev on samasuur ja katapultideta ning lennukid on nendesamade Su-33 Hiina koopiad (J-10 või mis nad ongi). See omakorda tähendab, et lennukite kasutusel eksisteerivad samasugused probleemid nagu Kuzjal, kus lennukid lendavad suht pisikese lahinugkoormaga ning osaliselt tangituna.

Nõus, aga see lennukikandja oligi pigem selline "sissejuhatus" ja õppimine kõigepealt roomama, seejärel kõndima ning alles siis jooksma. Uus, suurem ning katapultidega lennukikandja on juba ehitamisel, nagu mainisin.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2017 15:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25016
Vaatasin igaks juhuks järgi, hiina Kuzjal on peal samamoodi auruturbiinid ja vedelkütusekatlad nagu originaalil (eks nad originaali järgi tegid).
Hetkel tossamise pilte ei leia, võib-olla hiinlased tegid korralikumalt ja seni tossamist pole pildile saadud.
Pilt

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2017 16:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1629
Lisan paar pilti võrdlemaks kahte Hiina "Kuzjat" (Type 001 Liaoning ja äsja vette lastud, kuid veel radariteta Type 001A Shandong).
Nagu piltidelt näha on tornid neil ikkagi mõnevõrra erinevad. Tundub et hiinlased on sarnaselt ameeriklastele eraldanud kaptenisilla ja lennujuhtimise eraldi korrustele (erinevusi on väidetavalt omajagu ka mujal, kuid see kõige nähtavam).

Kuna Liaoning on ümberehitatud Varyag, on täiesti loogiline et tal on peal täpselt samasugune aurukatel (siinsamas foorumis ju näidati pilte, võrrelduna Kuzjaga). Shandong'i kohta täie kindlusega ei tea, aga suure tõenäosusega on ka temal sama iganenud jõuallikas (lõik allpool eelmise aasta septembrist pärit uudisest). Hiina frigatid ja hävitajad kasutavad igatahes moodsaid jõuallikaid, mitte sellist kiviaegset värki.

Tsiteeri:
Fabricated in a covered facility on the dockside, the forward island module is nine decks high and around 30 m long. The aft island module, containing the propulsion plant air intakes and funnel uptakes, was also fabricated on the dockside.

Once this is installed, it will give a very clear indication of the carrier's propulsion, which is most likely to be oil-fired boilers and steam turbines, though previously there has been speculation that it could be gas-turbine propelled.

http://www.janes.com/article/64097/furt ... 1a-carrier

Pilt
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2017 16:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25016
Tsiteeri:
Hiina frigatid ja hävitajad kasutavad igatahes moodsaid jõuallikaid, mitte sellist kiviaegset värki.


Pole seal Hiina laevastikus midagi niiväga moodsat, ainult viimane hävitaja tüüp on gaasiturbiini peal, vanemad hävitajad on samuti auruturbiinidel ning fregatt ja sellest väiksemad laevad on diiselmootorite peal. Üldiselt üsna vene moodi tase tundub olevat, auruturbiinide ja diislite lai kasutamine viitab nõrgavõitu mootoriehitusele (sama probleem on ka venes). Lihtsalt auruturbiini ja diislit on toimima saada lihtsam kui gaasiturbiini. Vene turbiiniasjanduse põhiprobleem on kehva vastupidavus ja küllap vene tehnoloogiat agaralt kasutaval Hiinal samad hädad.

Gaasiturbiini kasutamise põhjus sõjalaevadel on tema (ja temaga seotud seadmete) väike mass võimsuse kohta. Kui 10 000 hj auruturbiinil tuleb turbiinile lisaks veel hunnik katlaid, siis gaasiturbiinis toimub põlemine turbiini enda sees ja katlamajandus jääb ära. See annab vaba kaalu ja ruumi muudele asjadele.

Ahjaa. USA Nimitz klassi lennukikandjad on ka auruturbiinidel. Ja Pjotr Velikii. Aga seal on põhjus selles, et tuumajõuseadmega laeval polegi muud võimalust kui auruturbiin.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2017 18:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1629
Lihtsalt infoks mainin, et see viimane hävitajatüüp (Type 052D), ei ole tegelikult päris viimane. Praegu on ehituses (ning võimalike et juba sel aastal vettelastav) Type 055, mis peaks endast kujutama ka veel üsna suurt sammu edasi.

Kapten Trumm kirjutas:
Pole seal Hiina laevastikus midagi niiväga moodsat, ainult viimane hävitaja tüüp on gaasiturbiini peal, vanemad hävitajad on samuti auruturbiinidel ning fregatt ja sellest väiksemad laevad on diiselmootorite peal. Üldiselt üsna vene moodi tase tundub olevat, auruturbiinide ja diislite lai kasutamine viitab nõrgavõitu mootoriehitusele (sama probleem on ka venes). Lihtsalt auruturbiini ja diislit on toimima saada lihtsam kui gaasiturbiini. Vene turbiiniasjanduse põhiprobleem on kehva vastupidavus ja küllap vene tehnoloogiat agaralt kasutaval Hiinal samad hädad.

Nõrgad turbiinmootorid on tõepoolest olnud Hiina sõjatehnika täielik Achilleuse kand juba väga pikka aega. Edasiminek on olnud masendavalt aeglane, kuid ühteteist on ikka saavutatud. Lennukite mootoritest: WS-15 asendab lähiaastatel (ennem 2020) praegused vene mootorid J-20 peal. Varasem WS-10 oli 2016 aasta lõpuseisuga kasutusel nii J-10B kui ka J-15 (Su-33 analoog) peal vähemalt viies rügemendis:
Tsiteeri:
First launched in 2005, Taihang engines have been deployed by the People's Liberation Army Air Force in five air force regiments. Various fighter jets are also equipped with the engine, including the J-11B and J-15 carrier-based fighter jets. So far, there have been no crashes due to engine failure among fighter jets equipped with Taihang engines.

http://www.globaltimes.cn/content/1020206.shtml

Paraku on näiteks turboventilaatormootorite arendus prototüübist reaalsuseks ka jõletuma pikk protsess, mistõttu praegu näeme Hiina puhul alles 90ndate lõpu ja 2000ndate alguse disainide vilju. See on üks põhjus, miks USA kipub mootorite arendust alustama kõvasti ennem uue põlvkonna lennukite arendamist. Vähemasti oli see nii F-22, F-35 mootorite ning samuti ka tulevase 6. generatsiooni hävitaja puhul, mille varieeruva tsükliga mootoreid on arendatud juba vähemalt 10 aastat. Viimane 2 miljardi dollariline hange nii General Electircu'le kui Pratt & Whitney'le, on leitav näiteks siit. GE demob napisõnaliselt oma disaini siin


Mis Hiina enda arengutesse puutub, siis pole seal viimase 20 aasta jooksul mitte midagi (tehnoloogilises mõttes) aeglasemalt arenenud kui korruptiivne, sanktsoonidega ja riigi alluvuses olev sõjatööstus. Ei tasu aga jääda vene inforuumi lõksu (kel meeldib just seda võrrelda) vaid vaadata laiemat pilti. Soovitan väga lugeda hiljutist Economisti artikliseeriat Pärlijõe Delta arengutest. Väga väga palju on muutunud viimase 5 aasta jooksul ning muutub edas). Kohati teeb Hiina toote-arenduses ja materjaliteaduses silmad ette juba kõigile teistele ning see tundub olevat kiirenev protsess. Mõned stiilinäited artiklist:

Tsiteeri:
This has paid dividends. Huawei is one of the world’s most prolific generators of high-quality international patents. Along with Sweden’s Ericsson it is at the forefront of 5G, which will replace the current 4G networks for mobile telephony. Its narrow-band internet-of-things protocol, a cheap and low-energy way to connect machines to the cloud, was recently approved as a global standard.
...
One of Shenzhen’s most daring startups, Royole, is expanding its output of an extraordinary product: the world’s thinnest foldable full-colour touchscreen display. Liu Zihong, a mainlander, earned his doctorate in electrical engineering at Stanford University, where he dreamt of radical new ways for machines and humans to interact. When he started Royole, he says, he knew it had to be based in Shenzhen. Getting from early-stage research to manufactured product would require a massive amount of what he calls integrated innovation: “Materials, process, device design, circuit design—all needed to be innovated…if you changed one material, you had to change the process.” His team had to develop entirely new materials and factory tools, including custom-built robots, to make his screens, accumulating over 600 patents along the way. He insists this could not have been done even in Silicon Valley, because California cannot match Shenzhen’s ecosystem of “makers”.
...
Another promising startup that moved to Shenzhen is Wazer, an American firm. A conventional metal-cutting machine on a factory floor costs $100,000 or more. Shenzhen’s know-how helped Wazer perfect a way to cut any material precisely with pressurised water. Its desktop cutter costs about $5,000 and will disrupt the industry when it comes to market later this year.

Artikkel ja küljeribal viidatud sõsar-artiklid on IMO kõik väärt vähemalt laiuti läbi lubemist. Muuhulgas mainitakse, et peatselt toodetesse jõudvad volditavad puuteekraanid on otsast lõpuni Hiinas arendatud ja tootestatud ning seda paari viimase aasta jooksul koos sadade rahvusvaheliste patentidega. Samuti on mitmete lääne startup'ide tooted on arendatud välja Shenzhen'is (Wazer 5000$ maksvad veejoa-metallilõikurid näiteks). Kõrge kvaliteediga 5G patentides osas konkureerib Huaweiga ainult Ericsson jne, näiteid on seal veel.

Igatahes on Hiina praegu täiesti suuteline tegelema maailma tipptaseme tootearendusega sedavõrd, et järjest enam juhtivaid Lääne firmadsid suunavad terve oma tootearenduse sinna. See oli veel 5 aastat tagasi üsna naeruväärne mõte, heal juhul suudeti midagi odavamalt toota. Kui seda võimekust viimaks ka Hiina sõjatööstustuses rakendatama hakatakse, muutub see "järelsörkimine" ikka väga ootamatult ning totaalselt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 26 Apr, 2017 19:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Jaan, 2014 10:00
Postitusi: 3690
Asukoht: Estland
Lisa offtopic-uks.
https://qz.com/760804/chinas-new-quantu ... able-code/

Tahame me või ei taha Hiina tõuseb tegijaks üsna pea. Venemaale jääb vist vasalliroll.

_________________
https://www.propastop.org/
Propamon: uus robot propaganda otsimiseks
World Alert Map


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Hiina laevastik
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2017 13:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25016
Loomulikult on võimalik, et hiina sõjastööstusse on kõik parem suudetud kokku korjata, aga vähemalt laiatarbe tehnika (pean silmas mitte nuti-tuti asju, vaid masinad) pole siiani Eestis teab mis kõrge mainega (analoogselt vene asjadega). Mulle kingiti hiljuti hiina päritolu mootorsaag, millega natuke töötades saab üsna lihtsalt aru, mismoodi seal asju tehakse. On võetud lihtsalt Stihli eelmine mudel ja tehtud midagi samasugust. Paraku on ka kurat detailides ja kohe avastad, et kui lääne (ka tsehhi) saagidel pannakse bensiini ja õli 50:1 või 40:1 vahekorras, siis hiina asjal on see 25:1 ja sissetöötamisel üldse 20:1. See räägib millest? Liikuvad osad on tehtud suvalisest materjalist ja et see vastu peaks, pannakse määrdeainet rohkem. Tõsi, hinna ja kvaliteedi suhe on paigas, kui analoogse suurusega Stihli saag maksab 600 eurot, siis koopa-hiinakas maksis alal 50. Tõsi, kohe tuli osta korralik saekett, sest originaal oli tehtud vist konservikarbi plekist.

Umbes sama juttu on kuulda ka hiina omatoodangu autode ja mootorrataste kohta. Võib-olla see nüüd kõik paraneb ja varsti pole teema, aga hetkel mingit maailmakvaliteeti ei paista. Sest kui tarbekaubad on sitad, on tavaliselt kehva ka sõjatehnika (ka NSVL ajal oli sedasi).

Tsiteeri:
First launched in 2005, Taihang engines have been deployed by the People's Liberation Army Air Force in five air force regiments. Various fighter jets are also equipped with the engine, including the J-11B and J-15 carrier-based fighter jets. So far, there have been no crashes due to engine failure among fighter jets equipped with Taihang engines.


Domeenilaiend .cn viitab hiina enda allikale? Miks arvad, et seal pada ei panda?
Muide, J-11 ja J-15 on mõlemad kahemootorilised lennukid, nt Soomes pole ka kaotatud ainsatki lennukit mootoririkke tõttu. Sõnastus on osav (no crashes).
Mis muidugi ei tähenda, et mootoririkkeid pole olnud. Ka Soomes, soome töökultuuri ja USA kvaliteedi juures on korduvalt lennukid pöördunud koju ühe töötava mootoriga. No crashes.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Hiina laevastik
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2017 14:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Kapten Trumm kirjutas:
... kohe tuli osta korralik saekett, sest originaal oli tehtud vist konservikarbi plekist.
...


Sellele järgneb kiire lati vahetus, sest selle õlitus ei tööta korralikult. Kui aeg-ajalt pudelist õli lati peale valada, saab täitsa toimetada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Hiina laevastik
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2017 15:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1629
Eks ta ole, loomulikult on väga kerge selle punahiina ülistamisega üle piiri minna. Nende odavtooted saranselt 90ndate omadele ei kannata enamasti kriitikat, korruptsiooni rumalust ja mõttelaiskust on seal endiselt kõvasti ning reaalse innovatsiooniga on, eriti rahvaarvu vaadates, lood ikka üsna nadid (kasvõi seesama Economisti toob Zhensen'i metropoli uued suundumused välja kui meedliva erandina). Samas Hiinal on luksus olla kohati 4x ebaefektiivsem kui USA või 10x ebaefektiivsem kui Venemaa (ostupariteediga SKP järgi elaniku kohta on see vahe aga oluliselt alla 2x ning kiiresti kahanev).

Lihtsalt tihti inimestega rääkides mulje jäänud (ei süüdista kedagi siit) nagu tegu oleks mingi "küll potentsiaali näitava, kuid endiselt 3. maailma paariariigiga" Kus on rannikul mõned ülerahvastatud linnad ning muidu džungel ja tagurlikud riisipõllud. See väide, arvestades Hiina praegust keskklassi suurust (mis on suurem kui Venemaa rahvaarv), kindlasti enam ei päde. Näiteks on viimase 10 aastaga Hiinast saanud selgelt maailma kõige parema transpordi-infrastruktuuriga riik. Loomulikult on neil ka selles osas olnud probleeme kvaliteediga ning isegi suuremaid skandaale (kui üks uus raudteesild näiteks kokku kukkus), ning "valge elevandi" projekte, mis on sarnases seisus praegu nende Hiina kummituslinnadega, siiski ei ole see midagi võrreldavat Venemaaga.

Näiteks Mitmerealiseks kiirteeks (Expressway) kvalifitseeruvat teed on praeguse seisuga:
  • Eestis 115 km (2011 aasta andmed)
  • Venemaal 806 km (2016 aasta andmed)
  • Indias 1324 km (2016 aasta andmed)
  • Saksamaal 12 917 km (2013 aasta andmed)
  • USAs 77 017 km (2017 aasta andmed)
  • Hiinas 131 000 km (2017 aasta andmed)


Praeguseks on Hiina sisemaal kiirteevõrk sisulselt valmis, kui veel 5-6 aastat tagasi oli täitsa poolik (2014, 2015 ehitati umbes Saksamaa jagu teed juurde iga aasta).
Wikist võetud pildilt on see hästi näha. Siia on joonistatud ainult kiirteed. Kõik mis ei ole katkendlikud jooned, on juba valmis. Nagu näha jäävad pooleliolevad juba pigem kohtadesse, kus rahvastik on ikka väga hõre võrreldes rannikuga:
Pilt

Samamoodi raudteega. Kui me siin vaidleme Rail Baltic'u mõtekuse üle, siis Hiina kiirraudteed (roheline on üle 200km/h, sinine on üle 300 km/h) on 2016 aasta lõpu seisuga sellised:
Pilt

Sama trend on igasugu (tegelikut küll suht tuimade ja väheütlevate numbrite) võrdemisel, nagu päikesepaneelide ja tuuleparkide arv ja tootmine (mõlemat toodab Hiina rohkem kui ülejäänud maailm kokku), industriaalrobotite kasutuselevõtt, superarvutite hulk ja võimsus jms. Eks selle kõige osas tuleb olla ettevaatlik, nagu ka NSVL'i 60ndate kiirekasvulised numbritega, kui teatavasti kohe kohe pidi mindama USAst ette.



Sellest kõigest hoolimata ikka, loomulikult keskmine Hiinlane elab üle mõistuse sitast, toodab elaniku kohta jube vähe, ei oma mingeid õiguseid ning on Lääne mõistes harimatu ( maailma Top 500s on Hiina ülikoole ainult 7, kui Itaalial 17, Venemaal jälle sama palju kui Eestis, 1 :D) jne. Olen täiesti nõus et Hiina võimsust hinnatakse Läänes kohati ka palju üle. Lihtsalt et ei ole Hiina kõiges nii Venemaa sabas sibav hädine 3. maailma pätakas nagu Vene meedias pigem näidatakse.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Hiina laevastik
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2017 15:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Hiinaga on väga lihtne - neil on muule maailmale müüa pea ammendamatut ressurssi - 2,6 mlrd usinat kätt, mis on kinnitatud vähenõudlike kandajate külge. Selle ressursi varal on pikalt elatud. Et asjad perspektiivi panna piisab mainida, et KOGU USA rahvaarv on Hiinas pärast koma.

Oma pojale just seletasin eile, (see kurtis, et haridussüsteem on paha) et kümned miljonid hiinlased oleks väga õnnelikud sellise hariduse üle, mida tema siin naudib ja ihuvad hammast kõikide tema tulevaste töökohtade peale.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Hiina laevastik
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2017 16:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Gideonic kirjutas:
...

Näiteks Mitmerealiseks kiirteeks (Expressway) kvalifitseeruvat teed on praeguse seisuga:
  • Eestis 115 km (2011 aasta andmed)
  • Venemaal 806 km (2016 aasta andmed)
  • Indias 1324 km (2016 aasta andmed)
  • Saksamaal 12 917 km (2013 aasta andmed)
  • USAs 77 017 km (2017 aasta andmed)
  • Hiinas 131 000 km (2017 aasta andmed)

...


Tegin selle kohta parema tabeli - kiirteede suhe kogu teedevõrku:

United States 11,5%
Hong Kong 11,1%
United Arab Emirates 6,2%
Luxembourg 5,2%
Malta 4,8%
Bhutan 4,6%
Croatia 4,3%
Mexico 3,9%
South Korea 3,8%
Portugal 3,6%
Madagascar 3,4%
Oman 3,2%
Azerbaijan 3,1%
Chile 3,1%
China 2,8%
Switzerland 2,6%
Jordan 2,4%
Spain 2,4%
Israel 2,4%
Taiwan 2,4%
Germany 2,0%
Peru 2,0%
Slovakia 2,0%
Honduras 1,8%
Tunisia 1,8%
Greece 1,8%
Saudi Arabia 1,8%
Puerto Rico 1,7%
Canada 1,6%
Syria 1,6%
Paraguay 1,5%
Kosovo 1,4%
Serbia 1,4%
Italy 1,4%
Austria 1,4%
Venezuela 1,3%
Malaysia 1,3%
Cuba 1,3%
Cyprus 1,2%
Algeria 1,2%
France 1,2%
Trinidad and Tobago 1,1%
Belgium 1,1%
Guatemala 1,1%
Iran 1,1%
Ireland 1,1%
Bangladesh 1,0%
Panama 1,0%
Czech Republic 0,9%
United Kingdom 0,9%
Romania 0,8%
Egypt 0,8%
Vietnam 0,7%
Poland 0,7%
Japan 0,7%
Georgia 0,6%
Brazil 0,6%
Nicaragua 0,6%
Turkey 0,5%
Belarus 0,5%
Norway 0,4%
Pakistan 0,4%
Australia 0,4%
Lithuania 0,4%
Hungary 0,4%
Sweden 0,4%
Indonesia 0,3%
Argentina 0,3%
Thailand 0,2%
New Zealand 0,2%
Costa Rica 0,2%
Estonia 0,2%


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Hiina laevastik
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2017 17:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1629
Kilo Tango kirjutas:
Tegin selle kohta parema tabeli - kiirteede suhe kogu teedevõrku:

United States 11,5%
...
China 2,8%
...


Siin on sul USAga küll midagi rappa läinud.

Hiina: 131 000/4 696 300 * 100% = 2.78%
USA: 77 017/6 722 347 * 100% = 1,15%


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Hiina laevastik
PostitusPostitatud: 28 Apr, 2017 9:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Gideonic kirjutas:
...

Siin on sul USAga küll midagi rappa läinud.

Hiina: 131 000/4 696 300 * 100% = 2.78%
USA: 77 017/6 722 347 * 100% = 1,15%


Usaldasin liigselt Excelit.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 49 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt