1. leht 2-st

Piirivalve lennusalk

Postitatud: 25 Jaan, 2016 23:15
Postitas aero+
Tere,

Mäletan, et aasta 4-5 tagasi oli meil selline tore lehekülg, www.lennusalk.ee , mis jagas Eesti lennundushuvilistele küll nappi kuid siiski huvitavat informatsiooni lennusalga toimetustest ja arengutest. Neil oli kunagi avalik ka arengukava aastani 2024, milles olid plaanid välja vahetada lennukid, soetada 4. AW139 ning baasid Tartusse ja Kuressaarde. On kellelgi aimu veel mis on nendest plaanidest saanud ja oskab kirjeldada lennusalga tegemisi nüüd, aastaid hiljem.

Ette tänades

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 26 Jaan, 2016 9:09
Postitas Roamless
Viimaste uudiste järgi vahetatakse välja üks lennuk. Vahepeal oli ka juttu, et teine läheb üldse vanarauaks, ka see on võibolla aktuaalne. Päästekoptereid on ikkagi kolm , lisaks ka väiksem kunagine Villu Reiljani endine keskonnaminni hangitud kopter ja juurde ei tule, sest lisaraha lisameeskondade ja kopterite pidamiseks pole. Kuressaarde alalist baasi ei ole tulnud, kuid on valmidus angaari näol, kui mälu ei peta.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 26 Jaan, 2016 15:18
Postitas Kirs
Jah, Kuressaarde ehitati eurorahadega vinge kopteribaas ja kordon ühes. Kordonid kaotati Lääne prefektuuris 2014 sügisese reformiga ja alaliselt pole kopteri hoidmiseks meeskonda. See tähendab pole raha. Põhimõtteliselt seisab maja kasutuseta. Politsejaoskonna merepääste rühma tehnikat hoiustatakse ka seal.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 27 Jaan, 2016 1:39
Postitas Tschy
Roamless kirjutas:Päästekoptereid on ikkagi kolm , lisaks ka väiksem kunagine Villu Reiljani endine keskonnaminni hangitud kopter ja juurde ei tule
Võibolla panen totaalselt võssa aga mingis mälupildis on, et lisaks eelnimetatutele on ka mingisugune "taskukopter", midagi sikorsky s 300 tüüpi.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 27 Jaan, 2016 9:32
Postitas EOD
Schweizer 300 võib nüüd Lennundusmuuseumis vaatamas käia. :(
Cessna 172 on veel alles.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 27 Jaan, 2016 10:44
Postitas Roamless
4 kopter kasutusel on Enstrom 480B, mis on rohkem vaatluslendudeks ja tunduvamalt odavama lennutunniga, kui Augustad.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 27 Jaan, 2016 14:27
Postitas aero+
Meditsiinilendudeks oleks mõistlikum soetada vist midagi väiksemat kui AW139. Tegemist küll vist võimeka päästekopteriga aga Tallinna ja saarte vahel rallimiseks oleks vist ka soodsama lennutunniga masinaid saada. Eitea kas kopterite hooldusega tänaseks päevaks asjad korras, või oleme endiselt olukorras kus välja võimalik saata vaid 1 kopter. Oskab keegi öelda, mitu meeskonda meil stardivalmis Tallinnas on üldse?

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 27 Jaan, 2016 15:17
Postitas Kirs
Olen selle AW139- ga veidi kokku puutunud ja ei saa küll öelda, et seal ruumi lahvelt oleks. Haiglate poolt tellitud med.lendudel on lisaks meeskonnale kaasas ka kiirabibrigaad. Sellistel lendudel transporditakse haigeid üldjuhul ka lamavas asendis ja siis pole seal kopteris küll ruumi enam ülearu laiutada midagi.

Veidi ka valveteemast: http://www.hiiuleht.ee/2014/09/lennusal ... imekusest/
Lisaks veel ka lennuvahendite meeskondade valmisolekust juttu: http://www.riigikogu.ee/download/7cf182 ... bd540f0c2c

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 27 Jaan, 2016 15:32
Postitas Frost
Tagasihoidlik meeldetuletus, et PPA ressursside operatiivne valmisolek ei ole avalikuks plätramiseks mõeldud info.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 27 Jaan, 2016 15:50
Postitas Roamless
No PPA ei ole nagu Kaitsevägi ja siiani toodud info on kõik vabalt netist kättesaadav. Samuti kasutatakse Augustasid ka Kaitseväe poolt, seega ristkasutus ikkagi toimub, mis on positiivne.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 27 Jaan, 2016 17:51
Postitas aero+
Frost kirjutas:Tagasihoidlik meeldetuletus, et PPA ressursside operatiivne valmisolek ei ole avalikuks plätramiseks mõeldud info.
Mingit avalikku plätramist või salastatud infot ma siin küll ei näe. Lihtsalt kui peaks juhtuma intsident merel, siis juhul kui kopter parasjagu muul väljasõidul on või ministreid lõbusõidule veab, pole ju teoorias mingisugust lootust õigeks ajaks kohale jõuda. Mis 25 aastat pärast taasiseseisvumist tõstatab küsimuse, kas sisejulgeoleku tagamisel oleks võimalik miskit parandada.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 10 Sept, 2016 12:08
Postitas HeiniR
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ro ... d=75580883

Kui meil siin räägitud aastate tagusest olukorrast, kus operatiivvalmiduses oli ainult üks või mitte ühtegi PPA LS helikopterit, siis juhtub ka teistel tegijatel.

Hea asi on see, et kui rootslased samuti sama kopterit kasutavad, on võimalik nendega ehk mitmetki mured koos ära lahendada või mingid riskid paremini maandada. Oli ju kunagi teemaks kallivõitu varuosade puudumine.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 13 Aug, 2017 10:53
Postitas Kriku
PPA müüb keskkonnaseireks kasutatud kopteri "Enstrom" 480B maha: http://www.postimees.ee/4206387/politse ... pteri-maha

Asemele ostetakse lennuk.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 13 Aug, 2017 16:11
Postitas trafomees
Ministrid võiks oma kontrollkäike teha KV Robinsoniga, et mitte kulutada PPA häirekopterite ressurssi ja aega.

Re: Piirivalve lennusalk

Postitatud: 25 Sept, 2017 8:58
Postitas Roamless
Pilte PPA uuest lennukist
http://www.postimees.ee/4254229/ppa-saa ... irelennuki
Lisaks sellele jätkab PPA-s esialgu kaks lennukit
Äsja pensionile saadetud senine seirelennuk Let-410 oli 36 aastat vana ja neid sai Eesti sakslastelt abi korras 1992. aastal kaks tükki, üks neist on tänaseni töös.
Vana lennuk muuseumis.
http://tartu.postimees.ee/4230993/piltu ... -pensionil