www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Sept, 2020 21:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1174 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 79  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2019 15:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17820
Tsiteeri:
Kas koolid ja lasteaiad on elutähtsad asutused, et need peaksid olema reservtoitega tagatud?


Ilmselt on, kuna nendesse kohtadesse oleks loogiline majutada talvel ärakukkunud küttega korrusmajade elanikke ja ka evakueerituid.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2019 16:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10448
Asukoht: Metsas / Ämbris
Health kirjutas:
Tänasest Päevalehest sai lugeda et väidetavalt neid bensukaid kust elektrikatkestuse korral täiendust saab on riigi peale kokku 24.


Eilne AK kell 21
07:50
Viola Murd. Sisemin. asekantsler.
Tsiteeri:
Aastaks 2022 PEAKS üle Eesti olema kolmkümmend tanklat, kust on võimalik saada kütet kätte ka elektrikatkestuse korral.
TÄNASEKS ON NEID KÜMME ÜLE EESTI
https://etv.err.ee/992829/aktuaalne-kaamera-ilm

Fucs kirjutas:
Kui kõik tanklaoperaatorid tagavad ainult ühes tanklas maakonna kohta (kusjuures ise valivad kaks maakonda millistes) varutoite ja need asuvad kõik nt maakonna keskuses, siis osade suuremate maakondade äärealadel on olukord väga nutune. Samuti ei saa aru süsteemi toimimisest olukorras, kus mõni maakond jääbki ilma sellise varutoiteta tanklata, sest sellise vähemalt ühe tankla olemasolu on seaduse järgi tagatud üksnes Harjumaal. Selliste tanklate rajamise asukohti ei saa jätta tanklaoperaatorite endi otsustada, vaid see peaks olema üleriigiliselt süsteemselt reguleeritud, kus selliste tanklate maksimaalsed kaugused teineteisest on üle Eesti ära määratud. S.h. kohustus iga maakonna keskuses omada vähemalt ühte sellist tanklat. Lisaks kahtlen, kas viiest-kuuest või kaheksast tanklast (paljukest meil neid erinevaid operaatoreid on?) piisab kogu Harju maakonna jaoks (s.h. Tallinn)
viewtopic.php?p=596580#p596580

Kui neid varutoitega tanklaid on kümme, nagu siseministeeriumi asekantsler ütles ja juhul kui kolm tanklaoperaatorit on rajanud oma kolm kohustuslikku varutoitel tanklat + 1 operaator ühe, ja nendest igal operaatoril peab üks asuma Harjumaal/Tallinnas, siis jääb muu/ülejäänud Eesti jaoks kuus varutoitega tanklat.

Milliste tegevustega on siseministeeriumi arvates võimalik aastaks 2022 tagada üle eesti kokku 30 varutoitega tanklat, kui igalt operaatorilt saab nõuda ainult kolme sellise tankla rajamist? Kas meil on selliseid operaatoreid 10 keda saab pigistada ja nõuda? Kui jah, siis nendest 30-st tanklast 10 saavad vastavalt hädaolukorra seaduse lisale "Elutähtsa teenuse kirjeldus ja toimepidevuse nõuded vedelkütusega varustamisel" asuma Harjus/Tallinnas ja 20 üle kogu terve Eesti (s.o. siis Harju +14 muud maakonda, mis teeb ca 1,4 sellist tanklat iga maakonna kohta kui võrdselt jagada). Aga kuna tanklaoperaator saab kaks maakonda peale Harju ise oma äranägemise järele valida, siis kuidas saab olema tagatud, et vähemalt igas maakonnas ükski selline tankla oleks?

Ja IMHO ainult üks või kaks varutoitel tanklat maakonna peale, oleks ikkagi liiga vähe. Kui enamus neist ilmselt hakkab asuma maakonna keskustes + mõnes maakonnas mõnes suuremas linnas lisaks (näiteks Idaviru on selliseid linnu suht täis kuhu peaks sellise tankla tegema).
Maakond, rahvaarv, pindala ruutkilomeetrites, asustustihedus, inimest tankla kohta (Harjus 10 tanklat, mujal 1,4), tanklat ruutkilomeetri kohta

HARJU MAAKOND..........582 556......4 338.34......134.3......58256......0,002
PÄRNU MAAKOND...........82 535......4 809.53......17.2......58954......0,0003
VILJANDI MAAKOND........47 288......3 420.04......13.8......33777......0,0004
LÄÄNE-VIRU MAAKOND.....58 856......3 628.59......16.2......42040......0,0004
IDA-VIRU MAAKOND.......143 880......3 336.62......43.1......102771....0,0004
TARTU MAAKOND..........145 550......2 993.00......48.6......103964....0,0005
RAPLA MAAKOND............34 085......2 979.98......11.4......24346......0,0005
SAARE MAAKOND............33 307......2 937.64......11.3......23791......0,0005
JÕGEVA MAAKOND..........30 840......2 604.17......11.8......22029......0,0005
JÄRVA MAAKOND............30 378......2 459.24......12.4......21699......0,0006
LÄÄNE MAAKOND............24 301......2 413.14......10.1......17358......0,0006
VÕRU MAAKOND.............33 505......2 305.56......14.5......23932......0,0006
PÕLVA MAAKOND............27 963......2 164.15......12.9......19974......0,0006
VALGA MAAKOND............30 084......2 042.93......14.7......21489......0,0007
HIIU MAAKOND.................9 335......1 032.44......9.0........6668......0,001

Manus:
tanklakett.png
tanklakett.png [ 433.27 KB | Vaadatud 1082 korda ]

Naabermaakondade keskuste (teoreetiliste keskustes asuvate tanklate) vahekaugused ja edasi-tagasi takistusteta sõidu aeg circa
(Hiiumaa ja Saarema välja arvatud, sest üle mere ei hakka keegi kütuse järele sõitma)

Tallinn - Rakvere 98km ca 2h 40min
Jõhvi - Jõgeva 89km ca 2h 30min
Tallinn - Haapsalu 88km ca 2h 30min
Haapsalu - Pärnu 84km ca 2h 25min
Paide - Pärnu 83km ca 2h 20min
Tartu - Valga 78km ca 2h 15min
Tallinn - Paide 77km ca 2h 15min
Haapsalu - Rapla 72km ca 2h 5min
Rapla - Pärnu 71km ca 2h 5min
Viljandi - Valga 70km ca 2h 5min
Paide - Rakvere 68km ca 2h
Jõgeva - Rakvere 67km ca 2h
Viljandi - Tartu 66km ca 2h
Pärnu - Viljandi 64km ca 1h 50min
Viljandi - Jõgeva 63km ca 1h 50min
Jõhvi - Rakvere 59km ca 1h 40min
Paide - Viljandi 58km ca 1h 40min
Valga - Võru 58km ca 1h 40min
Paide - Jõgeva 50km ca 1h 25min
Tallinn - Rapla 48km ca 1h 25min
Rapla - Paide 46km ca 1h 20min
Jõgeva - Tartu 45km ca 1h 20min
Tartu - Põlva 41km ca 1h 10min
Põlva - Võru 23km ca 40min

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2019 16:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 5140
Tsiteeri:
Aga kuna tanklaoperaator saab kaks maakonda peale Harju ise oma äranägemise järele valida, siis kuidas saab olema tagatud, et vähemalt igas maakonnas ükski selline tankla oleks?

Siin artiklis väidab MKM juhataja, et riik üritab garanteerida lubade väljastamise kaudu, et kuhugi mingit tühimikku ei jää.
Tsiteeri:
Ehk kokku peaks järgmise aasta lõpus Eestis olema vähemalt 24 autonoomset tanklat, neist kaheksa Tallinna juures. Reinaste sõnul kindlustab riik lubasid väljastades, et suuri valgeid laike Eestisse ei jää ja vähemalt ühe niisuguse tankla saab iga suurem linn. "Kütuseettevõtted vaatavad oma investeeringuid ka selle pealt, et nad saaks oma raha tagasi teenida. See tähendab, et neil on huvi, et nad ei koonduks ühte kohta."

https://www.err.ee/996779/torm-naitas-e ... eel-valmis

Tsiteeri:
Ja IMHO ainult üks või kaks varutoitel tanklat maakonna peale, oleks ikkagi liiga vähe.

Nõus, kuid kusagilt peab ikkagi alustama. Enne seda oli olukord veel nutusem.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2019 17:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Mär, 2019 14:27
Postitusi: 326
Kapten Trumm kirjutas:
Ikka tean kullake, sina lihtsalt näid siin lihtsalt tellimustrollimist tegevat.


Appi missugune objektiivse enesepildi puudumine!!

Kasutaja kraal on reganud ennast foorumi liikmeks aastal 2006 ja teinude selle aja jooksul 15 postitust. Kõva tellimustroll küll! Erinevalt mõnest siinsest väga produktiivsest tegelasest...

Mode võib selle jutu nüüd siit ära kustutada - täielik offtopic, aga ei saanud sellise karjuva lolluse peale vaikida. Sorry vaan!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2019 17:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 25 Aug, 2019 15:13
Postitusi: 422
nimetu kirjutas:
Nõus, kuid kusagilt peab ikkagi alustama. Enne seda oli olukord veel nutusem.


Samas oleks see hea "vabandus" panna korralikumad päitsed tanklakettidele, ning miks ka mitte teistele eluks vajalike teenusepakkujatele, pähe.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2019 17:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Mär, 2019 14:27
Postitusi: 326
Ettevõtjate survestmine on kahe otsaga kaigas ja libe tee. Eriti veel - nagu eelpool ka kirjutati, võttes survestamise aluseks ilmaolud, mis korduvad a'la kord 50 aasta jooksul.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2019 17:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 25 Aug, 2019 15:13
Postitusi: 422
See et asi toimub harva ei ole küll väga adekvaatne vabandus mitte valmistumiseks. See, et ta kahe otsaga on on nagunii arusaadav, pole maailmas probleemi mida ei sarnaneks vorstiga. Aga erasektor ei saa eksisteerida eraldi ruumis ning oodata, et riik tagab vajaliku ükskõik mis juhtub.

Eriti kuna meie riigikaitse on laiapinnaline peab hakkama erasektorit harjutama sellega, et nende panus ei ole ainult see et nad makse maksavad ning lasevad reservistidel vile korral minna.

Võib-olla siis hakkatakse jõudma ka järeldusele, et kuidas see asi peaks toimima kui ebasõbralik idanaaber peaks tahtma vahele segada. Ja miks ka mitte kuhu panna tsiviilisikud selleks et neid punakotkaste ülelendude eest kaitsta.

Epistli lugemisest pole siin muidugi kasu, et oleks võinud nii ja naa. Pigem oleks tark edasi liikuda ning veenduda kuidas oleks võimalik teha nii et riik suudaks vähemalt too esimesed 72 tundi ilma elektrita hakkama saada ning miks ka mitte rohkem.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2019 19:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10448
Asukoht: Metsas / Ämbris
Tsiteeri:
Siin artiklis väidab MKM juhataja, et riik üritab garanteerida lubade väljastamise kaudu, et kuhugi mingit tühimikku ei jää.
Tsiteeri:
Ehk kokku peaks järgmise aasta lõpus Eestis olema vähemalt 24 autonoomset tanklat, neist kaheksa Tallinna juures. Reinaste sõnul kindlustab riik lubasid väljastades, et suuri valgeid laike Eestisse ei jää ja vähemalt ühe niisuguse tankla saab iga suurem linn. "Kütuseettevõtted vaatavad oma investeeringuid ka selle pealt, et nad saaks oma raha tagasi teenida. See tähendab, et neil on huvi, et nad ei koonduks ühte kohta."

https://www.err.ee/996779/torm-naitas-e ... eel-valmis

Hea jutt Reinastel.
Milliseid lubasid? Uute tanklate ehitamise ja rajamise lubasid?
Siis tuleb oodata, millal kõik kaheksa suuremat kütusemüüjat omale kaks-kolm uut tanklat ehitada kavatsevad. Ja kui riik ütleb, et saate ehitusloa kohta X ainult juhul, kui see töötab ka hädaolukorras, siis alati on kütusemüüjal õigus üldse loobuda sinna X kohta oma uue tankla ehitamisest. Vaatab, et ei tasu ära ja loobubki. Või ehitab selle hoopis kohta Y kus riik ei tahagi/nõuagi, et seal see tankla 24/7 iga ilmaga töötaks. VÕI on ta juba oma kolm kohustuslikku pommikindlat tanklat püsti pannud, kaks nendest kusagile kuhu ise tahtis ja rohkem talt nõuda ei saagi.

Krt. on seadus ja määrus, mis kohustab omama igal kütusemüüjal kolme sellist pommikindlat tanklat ja võimaldab neil ise valida kuhu kaks sellist saab olema, ükskõik kas juba olemasolevate või uute tanklate baasil. Seaduses ja määruses on kõik sõnaselgelt ja ühemõtteliselt kirjas. Mis "lubade väljastamisel" jms jama? Tehke oma määrused korda ja pange sinna sisse, et MKM/valitsus määrab/ütleb kõikidele kütusemüüjatele alates sellest päevast eraldi, kus neil peavad need kolm tanklat alates tollest päevast olema ja kogu moos. Muudes seadustes ja määrustes on kohati presenteeritud hämmastavat tahet ära reguleerida iga tööks kasutatava pliiatsi jämedus ja köhimise kohad, ning võimet sekkuda juuksekarva jämeduste detailideni asju ära reguleerida, aga nüüd ei saa sellise elementaarse asjaga kuidagi hakkama.

Või oli mõeldud hoopis kütusemüüja tegevuslubasid? Siis saaks jah panna loa väljastamise eeltingimuseks, et "ehitad kolm pommikindlat tanklat X; Y ja Z kohta, muidu luba ei saa".
Aga kütuse müügi, impordi, ekspordi või hoiuteenuse osutamise tegevusluba väljastatakse Maksu-jaTolliameti poolt tähtajatult. Siis peab ootama uusi suuri tulijaid, sest juba turul ennast sisse seadnud müüjad ei pea tegevuslubasid uuendama.

Tsiteeri:
Tsiteeri:
Ja IMHO ainult üks või kaks varutoitel tanklat maakonna peale, oleks ikkagi liiga vähe.

Nõus, kuid kusagilt peab ikkagi alustama. Enne seda oli olukord veel nutusem.

Jah. Enne oli veel hullem.
Küsimus on, et kas siis polnudki määruseid ega vastavaid seadusepunkte?
Või olid, aga lihtlabaselt neid ei täidetud?
Ja eraldi absoluutselt põhjapanevalt muljetavaldav on ka tähtsate asjadega tegelemise, toimetamise ja tegutsemise kiirus.
ERR kirjutas:
"See tähendab, et suuremad tanklaketid, mida on Eestis kaheksa, peaksid 2020. aasta lõpuks vähemalt kolm tanklat üles seadma, mis peaksid olema töös elektrikatkestuse korral. See tähendab, et neil oleks võimekus kütust välja anda, raha vastu võtta, logistikat ülal pidada. Üks nendest tanklatest peaks olema Tallinna piirkonnas Harjumaal," selgitas Reinaste.
Miks "peaksid" mitte "peavad" ?

Praegu kehtiv Hädaolukorra seadus (HOS) võeti vastu 08.02.2017 ja jõustus 01.07.2017.
Tsiteeri:
§ 37. Elutähtsa teenuse toimepidevust korraldava asutuse kohustused
(2) Elutähtsa teenuse kirjelduse ja elutähtsa teenuse toimepidevuse nõuded kehtestab elutähtsa teenuse toimepidevust korraldava asutuse juht või kohaliku omavalitsuse üksuse organ määrusega.
Tsiteeri:
§ 36. Elutähtsate teenuste loetelu ja nende toimepidevust korraldavad asutused
(1) Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium korraldab järgmiste elutähtsate teenuste toimepidevust:
3) vedelkütusega varustamine;

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumil oli viis kuud aega pärast seaduse vastu võtmist ja enne seaduse jõustumist anda välja vastavad määrused, mida seadus kohustas välja andma. Ma parem ei hakka uurima, kui mitu kuud veel enne seda see uus HOS ministeeriumide vahel keerles, parandusi tehti, kooskõlastusi anti ja seadust riigikogus ette loeti.

Üks kuu vähem kui aasta peale seaduse jõustumist (ja üks aasta neli kuud peale seaduse vastu võtmist), 28.06.2018, annab lõpuks majandus- ja taristuminister välja määruse "Elutähtsa teenuse kirjeldus ja toimepidevuse nõuded vedelkütusega varustamisel".
Tsiteeri:
§ 4. Vedelkütuse varustamise teenuse katkestuse ennetuse nõuded

(1) Vedelkütuse müüjal on kohustus elutähtsa teenuse osutamise tagamiseks varustada autonoomse elektritoitega üks tankla vähemalt kolmes maakonnas, millest üks tankla on Tallinnas või Harjumaal.

.....

§ 11. Rakendussäte

Paragrahvi 4 lõikes 1 sätestatud kohustus tuleb täita hiljemalt 2022. aasta 1. jaanuariks.

Ja nagu näha, siis kohustus omada kolme hädaolukorras toimivat tanklat tuleb täita omakorda veel alles viis aastat hiljem.

Enamgi veel.

See 2017 HOS pole esimene pääsukene meil.
2009a HOS (pärast naabrimehe laamendamist Gruusias hakati meil kiirelt eri- ja hädaolukordi reguleerivaid seaduselünki täis toppima) juba sätestas, et
Tsiteeri:
§ 34. Elutähtis teenus, selle toimepidevus ja toimepidevuse korraldaja

(2) Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium korraldab järgmiste elutähtsate teenuste toimepidevust:
...

3) vedelkütusega varustamise toimimine;

...

§ 35. Elutähtsa teenuse toimepidevust korraldava asutuse või isiku kohustused

Elutähtsa teenuse toimepidevust korraldav asutus või isik:
1) koordineerib elutähtsa teenuse toimepidevuse tagamist ja nõustab elutähtsate teenuste osutajaid;
2) teostab ise või määrab oma allasutuse teostama järelevalvet elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamise üle;
3) esitab üks kord iga kahe aasta jooksul Siseministeeriumile ülevaate elutähtsa teenuse toimepidevuse korralduse seisust. Kui elutähtsa teenuse osutajaid on ühe teenuse lõikes rohkem kui kaks, siis peab ülevaade sisaldama teenuse kui terviku osalise või täieliku katkestuse tagajärgede leevendamise või teenuse toimepidevuse taastamise meetmete kirjeldust.

§ 36. Siseministeeriumi kohustused elutähtsate teenuste toimepidevuse korraldamise koordineerimisel

Siseministeerium lisaks käesoleva seaduse § 34 lõikes 3 nimetatud elutähtsate teenuste korraldaja kohustuste täitmisele:
1) koordineerib käesoleva seaduse §-s 34 sätestatud kohustuste täitmist elutähtsate teenuste toimepidevust korraldavate asutuste poolt;
2) töötab välja elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamise poliitika;
3) nõustab asutusi elutähtsate teenuste toimepidevuse korraldamisel;
4) esitab üks kord iga kahe aasta jooksul Vabariigi Valitsusele ja Vabariigi Valitsuse kriisikomisjonile ülevaate elutähtsate teenuste toimepidevuse korralduse seisust.

§ 37. Elutähtsa teenuse osutaja

(1) Elutähtsa teenuse osutaja on riigi- või kohaliku omavalitsuse asutus või juriidiline isik, kelle pädevusse kuulub käesoleva seaduse §-s 34 elutähtsa teenusena määratletud avaliku halduse ülesande täitmine või käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud juhul elutähtsat teenust osutav ettevõtjana tegutsev isik.

(2) Seadusega määratakse kindlaks tingimused, mille täitmise korral loetakse ettevõtjana tegutsev isik elutähtsa teenuse osutajaks ning sätestatakse ettevõtja kohustused elutähtsa teenuse toimepidevuse tagamisel.

(3) Elutähtsa teenuse osutaja on kohustatud:
1) koostama tema poolt osutatava elutähtsa teenuse toimepidevuse riskianalüüsi (edaspidi toimepidevuse riskianalüüs);
2) koostama tema poolt osutatava elutähtsa teenuse toimepidevuse tagamise plaani (edaspidi toimepidevuse plaan);
3) teavitama viivitamata elutähtsat teenust korraldavat asutust või tema määratud asutust elutähtsa teenuse toimepidevust oluliselt häirivast sündmusest või sellise sündmuse toimumise vahetust ohust;
4) andma elutähtsat teenust korraldavale asutusele või asutusele, kelle ta on määranud elutähtsa teenuse toimepidevuse üle järelevalvet teostama, tema nõudmisel teavet elutähtsa teenuse osutamise kohta;
5) täitma muid õigusaktidega talle elutähtsa teenuse toimepidevuse tagamiseks pandud kohustusi.


Vedelkütuse seadus
Vastu võetud 29.01.2003
Tsiteeri:
§ 3. Kütuse käitlejatele esitatavad nõuded
...
(7) Kütuse müüja, kes omab 10 ning enam tanklat ja kes on esindatud vähemalt kolmes maakonnas, on hädaolukorra seaduse § 34 lõike 2 punktis 3 nimetatud elutähtsa teenuse osutaja.

Praegu kehtiv HOS ja selle lisamäärused on tegelikult juba vana HOS "lahjendatud" versioon.
Enne seda polnud mingit "vähemalt kolme tanklat mis töötavad hädaolukorras".
Kui sul oli 10 või enam tanklat, siis pidid need kõik töötama ka hädaolukorras, sest sa olid "elutähtsa teenuse osutaja". Mingit numbrilist "leevendust" ma kusagilt välja ei loe, et mitu tanklat võib mitte töötada ja mitu vähemalt peab töötama. Sul pidi olema iga kahe aasta tagant uuendatud/täiendatud plaan, kuidas seda jätkuvalt tagada (HOS §37 lg 3) ja see esitatud iga kahe aasta tagant MKM-ile, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium pidi seda kontrollima ja korraldama, et "elutähtis teenus" toimiks ning oleks "elutähtsa teenuse osutaja" poolt kohustused täidetud (HOS §34) + MKM aruanded iga kahe aasta tagant Siseministeeriumile ja Siseministeerium pidi iga kahe aasta tagant olukorrast ette kandma EV valitsusele (HOS §36).

Sellest 2009 HOS-ist ja Vedelkütuse seadusest on aga juba 10 aastat möödas.
2017 aastaks (uus HOS) oli 8 aastat möödas. S.o. kokku 8 aastat kontrolli kütusemüüjate tegevuse üle/elutähtsa teenuse tagamist iga ilmaga, ning neli iga kütusemüüja ettekannet MKM-ile koos plaanide uuendamise/parandamisega, neli MKM ettekannet/aruannet Siseministeeriumile ja neli SiseMin ettekannet Vabariigi valitsusele. Kokku 12 ettekannet iga kütuse müüja kohta.

Nüüd lahjendati see "igailmaga töötavate tanklate" asi ära "vähemalt kolme toimiva tanklani kütusemüüja kohta" ja anti veel +5 aastat otsa kütusemüüjatele aega asjad korda teha. 2009 HOS ja 2022 vahele jääb 13 aastat.

Mind ajab nii hirmsasti pöördesse see (sest see praktika ei taha kuidagi lõppeda ja trukib juba pikemalt pidevalt muudes valdkondades ka minu ajusid), kuidas meil tuleb seaduseid ja määruseid nagu Vändra saeveskist laudu, mida seaduste ja määruste väljaandja ise ei täida (kas ei suudagi keegi täita - seega ebapädev seadusakt, või ei tahetagi täita - seega kriminaalne seaduste mittetäitmine, või täidab seaduseandja ise neid valikuliselt - teised täitku, aga meie vaatame mida me täidame või ei täida).

:evil:

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2019 23:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Juul, 2014 19:18
Postitusi: 820
AndresTy kirjutas:
Ettevõtjate survestmine on kahe otsaga kaigas ja libe tee. Eriti veel - nagu eelpool ka kirjutati, võttes survestamise aluseks ilmaolud, mis korduvad a'la kord 50 aasta jooksul.


Suurem analoogne torm enne viimast oli jaanuar, 2005(?). Ikka märksa lähemal kui 1969. Ja kui mu mälu ei peta, siis 1969 - 2005 vahele jäi ka vähemalt üks väga metsik laastaja..
Arvestama peaks ka et kliima on muutumas, kutsutakse seda globaalseks soojenemiseks aga reaalis tähendab see ilmamuutuste ekstreemsuste kasvu. Suved muutuvad kuumemaks, talv võib olla üks päev +5 ja järgmisel -20 ning tormide jõud kasvab koos ilmakõikumiste suurenemisega.
Järgmine selline torm võib lajatada juba lähitulevikus (<5a)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2019 0:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Dets, 2007 23:35
Postitusi: 1544
Asukoht: Tallinn
Kui kütuse kättesaadavusest rääkida siis ei ole vist keeruline korraldada nii, et iga päästekomando hoovinurgas oleks paras tsistern puutumatu kütusevaruga. Siis ei peaks teise maakonna otsa tankima sõitma.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2019 0:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 1895
Kurjam kirjutas:
Kui kütuse kättesaadavusest rääkida siis ei ole vist keeruline korraldada nii, et iga päästekomando hoovinurgas oleks paras tsistern puutumatu kütusevaruga. Siis ei peaks teise maakonna otsa tankima sõitma.
Biokütusega?

_________________
Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin.
Muammar al-Gaddafi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2019 0:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Dets, 2007 23:35
Postitusi: 1544
Asukoht: Tallinn
Unustage see biokütuse möla juba ükskord ära, ei hakka keegi oma tehnikat lõhkuma.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2019 10:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29601
Selleks, et üks tankla saaks töötada, piisab täiesti vabalt ühest 25 kW suurusjärgus 3-faasilisest diiselgenekast.
Jutt on mõnedest pumpadest, valgustusest, arvutitest ja mõnest elektriradiaatorist, et tankla töötada saaks.
Meie ostsime see suvi 2 tk taolisi, Cumminsi omad, haagise peal, 9900 eurot tükk. Millest haagis ise on juba mingi 2000 (genekas kaalub ca tonni, mis eeldab 2-teljelist piduritega haagist, need aga ei maksa enam 700 eurot).

Ses mõttes, et see ettevõtjate survestamine vähemalt bensujaamade osas pole teab mis suur (üks Statolili kuvandi muutmise ümberehitustööd jaamas maksavad rohkem). Teiseks võiks need ka siseministeerium välja maksta (summad pole suured) - luues näiteks mingi toetuse taotluse võimaluse. Näiteks taotleja maksab 20% ise ja ülejäänu maksab välja Sisemin peale tööde ülevaatust ja katsetust.

Ühesõnaga, vähemalt bensiinijaamade puhul pole raha niiväga tugev argument. Kui ma viimati tellisin statsionaarse paigalduse, siis Cumminsi 44kVA genekas koos FIBO-st 12 m3 ruumi rajamisega maksis 16 tuhat+ km. Täna on ilmselt mõnevõrra kallim.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2019 10:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29601
kraal kirjutas:
Kui sa tead siis palun jaga oma teadmisi ka teistega ja ära jahu siin mingisugustest punastest pistikupesadest.
Mis tellimistrollimisest sa siin sonid? Ma soovin lihtsalt teada mida sa tead, ja soovin ka, et teised saaksid osa sinu ääretust tarkusest.
Kas koolid ja lasteaiad on elutähtsad asutused, et need peaksid olema reservtoitega tagatud?


Sa ära alusta juttu, et ma midagi ei tea. See on trollimise võte.
Ma olen seda kriisidega toimetulekut täitsa õppinud. Olen ka kogemata ühes kriisikomisjonis.
Mis hakkab saama siis, kui elekter on juba 72 tundi ära olnud Või 96h?
Hakkavad tänavale ilmuma tigedad inimesed, kes ei taha oma külmas korteris istuda. Sest katlamaja ei tööta enam.
Süüa teha ei saa, sest tänapäeval on kõigil elektripliidid.
KOV peab siis pakkuma mingeid lahendusi - näiteks kohta, kus on soe, kus saab laadida telefoni akusid, kus saab soojas nurgas magada ja kust saada ämbritäis kuuma vett enda pesemiseks. Või veel midagi. Või kus saada arstiabi.
Koolid ja lasteaiad sobivad selleks hästi, sest enamikus neist on sooja toidu valmistamise võimalusega, suured ruumid, võimla laost saab matte, kus peal magada jne.

See, kas kool või lasteaed on kuskil seaduses elutähtis või mitte, on puhas bürokraatlik lähenemine. Praktiline lähenemine on omada plaani ja pakkuda lahendusi ka siis, kui seadus juba vaikib. Sinna on vaja ühte-teist veel peale geneka, aga ainuüksi elektri olemasolu lahendab palju muresid. Muide, ka Võrus leidis jälle kinnitust see, et kui kannatanud oleks tahtnud/suutnud mõelda paar liigutust ette ja poleks vaja AK-s halada või advokaadibüroosid pidi nüüd joosta. Eriti käis see selle piimakarja pidaja kohta.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 30 Okt, 2019 10:24, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2019 10:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Juul, 2014 19:18
Postitusi: 820
Miks peaks riik midagi välja maksma? Panna seadusega kohustus IGASSE tanklasse varugeneka soetamiseks või käsiajamiga pumpamise võimaldamiseks.
Kontrollimisel selgus et 30m/s tuulega tormid esinesid meil 2005 (koos üleujutusega Pärnus), 2011, 2013, 2015 ja nüüd siis 2019.. Aga kõik on järsku nagu kuu pealt kukkunud.

Samasugune kohustus oleks võinud olla veel Soome eeskujul (uus)ehitistesse varjendite kaasamiseks. Kui sõda peaks puhkema, on linnad surmalõksud..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1174 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 79  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt