www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 18 Sept, 2020 11:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 883 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 59  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 24 Mai, 2018 10:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2895
Tsiteeri:
Noh, "tagaajamise võimekus" on ju siiski ka üks osa sellest, mida jõustruktuuride tehnikapark peaks tagama.

Nõus, aga seda võiks teha tulevikus lühemalt ja konkreetsemalt, mitte nii öelda ühe ja sama teema kordus lehekülgede kaupa sh minu enda postitused.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 26 Mai, 2018 13:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 154
Nägin ka eile oma rõõmuks neid politsei uusi Superbe, sõitis mulle vähemalt 3 tükki vastu, akna nurgas oli ka number, ilmselt mingi autode nummerdus, noh ajutine number.

Lõin ka numbri sisse ja õnneks on ka nende puhul tegemist 140kw nelikveoliste diislitega.
Tühimass on muidugi päris palju, ilmselt seetõttu ka tippkiirus 226, muidu oli 228 ja kiirendus 7,7, pakun, et võibolla on siis raskemal ka kiirendus näiteks 7,8.
No igatahes endiselt head politseiautod ja mul rõõm, et need osteti.

Sama luukpära/sedaan oleks 230 tippkiirus ja 7,6 kiirendus, mida neil on ka eravärvides.

Seda oleks rõõm näha küll, kui iga patrullauto oleks Superb, ehk siis vahetavad alles jäänud Octaviad Superbide vastu, väga tore oleks küll.
Paistab, et patrullautode osas läheb olukord väga heaks, lõpuks ometi, see on suur rõõm :wink:

_________________
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.


Viimati muutis klemmikas, 29 Mai, 2018 13:45, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 29 Mai, 2018 9:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2895
Uudis kah ja seal juures ka pilt uuest ja vanast patrullautost. Superbid saavad olema patrullautoks, mitte piirkonna politseiniku igapäeva sõitudeks.
https://www.postimees.ee/4495729/saarte ... vahet-teha
Lisaks kollasele triibule, on katsetatud uutel Superbidel ka valge triibuga
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... SQi4vVPzpT

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 30 Mai, 2018 12:58 
Foorumil
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 5137
Natukene positiivsema poole pealt: vabatahtlikud saavad Päästeametilt tuletõrjemasinaid.
https://www.err.ee/835690/paasteamet-an ... aasteautot


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 30 Mai, 2018 15:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2895
Tsiteeri:
Natukene positiivsema poole pealt: vabatahtlikud saavad Päästeametilt tuletõrjemasinaid.
https://www.err.ee/835690/paasteamet-an ... aasteautot

Lisaks niipalju, et peale Scaniate, on Päästeamet seoses uute autode lisandumisega juba järjest ka muid vanemaid kasutusest mahaminevaid autosid vabatahtlikele andnud või kohe andmas. Täpsemat pildimaterjaliga infot lingilt.
http://galerii.estrescue.eu/thumbnails. ... stup&cat=9

Seda juttu, et vanemad Scaniad lähevad vabatahtlikele, on ammu räägitud, ainus, mis pidi vabatahtlike natukene muretsema panema, on see, et enamus vabatahtlike komandosid on maapiirkondades ja antud Scania Rosenbauer pidi rohkem nö linna tuletõrje auto olema ehk natukene nadide maastikuomadustega. Mõned rikkamate või paremate tutvustega piirkondade vabatahtlikud päästjad on Soomest suutnud isegi võimekamat tehnikat hankida, kui Scania Rosenbauerid, kuid kahjuks on need erandlikud näited. Üldiselt on vabatahtlikel tõesti olukord suht kurb, sattusin näiteks Tudulinnas nägema, et kohalikud vabatahtlikud päästjad käitasid tõelist 60ndate alguse museaali, mis küll töötas, kuid millelega on tõsiseid probleeme juba lihtsalt tehnika kõrge vanuse pärast.
Lisainfoks, tuletõrjujate endi väitel, pidi kõige õnnetum st ebaõnnestunum tuletõrjemasin praegu olema 2007 aasta MAN-ide partii.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 30 Mai, 2018 17:01 
Foorumil
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2020
Asukoht: Reval
nimetu kirjutas:
Natukene positiivsema poole pealt: vabatahtlikud saavad Päästeametilt tuletõrjemasinaid.
https://www.err.ee/835690/paasteamet-an ... aasteautot

Kas nende ülalpidamine veeretatakse ka sujuvalt vabatahtlike õlule?

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 05 Juun, 2018 15:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29601
Tsiteeri:
Seda juttu, et vanemad Scaniad lähevad vabatahtlikele, on ammu räägitud, ainus, mis pidi vabatahtlike natukene muretsema panema, on see, et enamus vabatahtlike komandosid on maapiirkondades ja antud Scania Rosenbauer pidi rohkem nö linna tuletõrje auto olema ehk natukene nadide maastikuomadustega. Mõned rikkamate või paremate tutvustega piirkondade vabatahtlikud päästjad on Soomest suutnud isegi võimekamat tehnikat hankida, kui Scania Rosenbauerid, kuid kahjuks on need erandlikud näited. Üldiselt on vabatahtlikel tõesti olukord suht kurb, sattusin näiteks Tudulinnas nägema, et kohalikud vabatahtlikud päästjad käitasid tõelist 60ndate alguse museaali, mis küll töötas, kuid millelega on tõsiseid probleeme juba lihtsalt tehnika kõrge vanuse pärast.
Lisainfoks, tuletõrjujate endi väitel, pidi kõige õnnetum st ebaõnnestunum tuletõrjemasin praegu olema 2007 aasta MAN-ide partii.


Sa Roamless mine külla Hüüru vabatahtlikku komandosse (Hüüru külas, Tallinna poolt kohe peale silda paremale) - saab küll kui tahetakse. Seal on valdavad NSVL päritolu masinad, mis on lausa eeskujulikus korras.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 05 Juun, 2018 15:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Juul, 2008 11:30
Postitusi: 68
Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Seda juttu, et vanemad Scaniad lähevad vabatahtlikele, on ammu räägitud, ainus, mis pidi vabatahtlike natukene muretsema panema, on see, et enamus vabatahtlike komandosid on maapiirkondades ja antud Scania Rosenbauer pidi rohkem nö linna tuletõrje auto olema ehk natukene nadide maastikuomadustega. Mõned rikkamate või paremate tutvustega piirkondade vabatahtlikud päästjad on Soomest suutnud isegi võimekamat tehnikat hankida, kui Scania Rosenbauerid, kuid kahjuks on need erandlikud näited. Üldiselt on vabatahtlikel tõesti olukord suht kurb, sattusin näiteks Tudulinnas nägema, et kohalikud vabatahtlikud päästjad käitasid tõelist 60ndate alguse museaali, mis küll töötas, kuid millelega on tõsiseid probleeme juba lihtsalt tehnika kõrge vanuse pärast.
Lisainfoks, tuletõrjujate endi väitel, pidi kõige õnnetum st ebaõnnestunum tuletõrjemasin praegu olema 2007 aasta MAN-ide partii.


Sa Roamless mine külla Hüüru vabatahtlikku komandosse (Hüüru külas, Tallinna poolt kohe peale silda paremale) - saab küll kui tahetakse. Seal on valdavad NSVL päritolu masinad, mis on lausa eeskujulikus korras.


Kas vabatahtlik päästja peab olema ka vabatahtlik autoremondilukksepp?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2018 0:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 125
Need kes soovivad politseile kiireid masinaid, siis sellise masina üle peate küll rõõmsad olema:
Pilt
Bussil on siis võimsaim mootor mida pakutakse (2.0 biturbo 150kw/204hj) ja nelikvedu.

Ükspäev nägin seda ka Tallinn-Narva maanteel kiirust mõõtmas. Muidu polegi seda enne kohanud...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 11 Juun, 2018 11:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29601
Tsiteeri:
Kas vabatahtlik päästja peab olema ka vabatahtlik autoremondilukksepp?


Meie rahalises seisus oleks vastus: jah, peab küll. Kaitseliitlastel on see üsna tavapärane - mitte kõigil, aga autojuht peab tegema natuke rohkem kui autojuht tavapäraselt ja paljud asjad tulebki teha talgukorras (BTR-id näiteks). Olen ka mina tavotipritsiga seal all roomanud (mitte, et meestepuudus oleks, aga tehnikat jagan ma keskmisest paremini nii teoorias kui praktikas). Kojamehekumme, pirne jne ka oma raha eest bensujaamas ostmas käidud. Seda muidugi juhul, kui sa tahad, et su tehnika korras on ja selle peale loota saab.

Et kokkuvõtteks: vabatahtlikud komandod on ellu kutsutud seepärast, et kutselist süsteemi vajalikus mahus ei jaksata üleval pidada. Sealhulgas ka nend uute Scaniate mitme tuhande euroseid aastahoolduse arveid.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2018 5:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Juul, 2008 11:30
Postitusi: 68
Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Kas vabatahtlik päästja peab olema ka vabatahtlik autoremondilukksepp?


Meie rahalises seisus oleks vastus: jah, peab küll. Kaitseliitlastel on see üsna tavapärane - mitte kõigil, aga autojuht peab tegema natuke rohkem kui autojuht tavapäraselt ja paljud asjad tulebki teha talgukorras (BTR-id näiteks). Olen ka mina tavotipritsiga seal all roomanud (mitte, et meestepuudus oleks, aga tehnikat jagan ma keskmisest paremini nii teoorias kui praktikas). Kojamehekumme, pirne jne ka oma raha eest bensujaamas ostmas käidud. Seda muidugi juhul, kui sa tahad, et su tehnika korras on ja selle peale loota saab.

Et kokkuvõtteks: vabatahtlikud komandod on ellu kutsutud seepärast, et kutselist süsteemi vajalikus mahus ei jaksata üleval pidada. Sealhulgas ka nend uute Scaniate mitme tuhande euroseid aastahoolduse arveid.

Tehnikale hooldust teha, sellest saan aru. Ei jätku jätku meil kõikidele vabatahtlikele Leivategijaid kes sita jälle saiaks teeksid. Muide ükspäev nägin maamtee peal Hüüru paakautot, selle kiirus oli nii aeglane, et klemmikas oleks infarkti saanud :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2018 9:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2895
Tsiteeri:
Sa Roamless mine külla Hüüru vabatahtlikku komandosse (Hüüru külas, Tallinna poolt kohe peale silda paremale) - saab küll kui tahetakse. Seal on valdavad NSVL päritolu masinad, mis on lausa eeskujulikus korras.


Piisas natukene eemal olla, kui seltsimees Trumm kohe pirne laduma kukkus. Võtku siis teadmiseks, et olen Hüüru komando tehnikaga tutvunud. Mati Leivategija on aastatepikkuse kogemusega autode ehitaja (kogemus, millist enamikus vabatahtlikes Päästekomandodes vaevalt leidub), tema lemmikuks on just Vene tehnika, mida ta ei taasta mitte algupärasena, vaid ehitab ümber nö paremaks ja sobivamaks.
https://www.tehnikamaailm.ee/isemoodi-tuletorjeauto/
Näiteks on ZIL-131 paakautol on peal hoopis vanema Volvo diiselmootor jne jne. Samuti ei piirdu 60-ndate tehnika hooldus "tavotipritsiga ülekäimises ja kojameeste kummide vahetuses", vaid vahetust hakkab vajama kogu juhtmestik koos igasugu kummiosadega. Ka kere pehkimise vastu tuleb võidelda. Muidugi teevad mehed mingid nö lihtsamad hooldused ise. Lõpuks aga ongi olukord, kus üle poolte vabatahtlike komandode Päästetehnika ei suuda vanusest tulenevate probleemide tõttu ülevaatust läbida.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2018 10:30 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29601
Noh, kokkuvõte on nagu vanasti - kes tahab, leiab võimaluse, kes ei taha - põhjuse.
Tegelikult oleks aus, kui nende museaalide lappimise kulutusi PA välja ikka maksaks, mitte ei kuluks kogu sõidukite raha tulitera masinate täisteenushooldusele ja vabatahtlikul on lisaks mutrite keeramisele veel vaikimisi kerjakotiga käimise kohustus, sest paljud neist on tegelikult kutselised päästjad - ja sellest närust palgast veoautosid päris ei renoveeri.
Olles näinud, kuidas taassündis ühe Peipsi äärse vaese valla vabatahtlike Gaz-66 (mis on sama läikiv kui Hüüru oma), siis tuleb tõdeda, et rahakasutus jätab soovida paremat.
Keegi annetas mootori, keegi annetas piimanõu täie värvi ja sedas santimise teel see saigi.

Ja tihti polegi alternatiivi, sest nende ülekaaluliste ja formaalselt maastikuvõimeliste Manide ja Scaniatega jääb metsapõlengu üritus tihti poolikuks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2018 14:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Mär, 2018 12:29
Postitusi: 965
klemmikas kirjutas:
Roamless kirjutas:
Kuule klemmikas, ei taha küll nii öelda, kuid aitab juba jurast. Politseil on tunduvalt suuremaid probleeme, kui mingisugused sport ja ülivõimsate mootoritega autod, mis ei muuda midagi siseturvalisuse seisukohalt. Kuna meil puuduvad kiirteed, siis pole ka mingid sportautod politseile vajalikud, 140 kW Superbist on enam kui küll. Hetkel on lisaks sinu mainitud Golfidele hangitud ka uusi Superbe patrullautodeks (praegugi seisab neid Pirni Skoda ees mitu tükki), lisaks on neid uusi va kollasetriibulisi näha ka järjest rohkem linnapildis. Auto hankel lähtutakse prioriteetidest, näiteks piirkonna politseinikul ei ole vaja suurt ja suure mootoriga autot oma tööülesannete täitmiseks, selleks neile ka Golfid. Nii et tõesti, ma ei saa aru, miks on koguaeg tagaajamise teemat vaja sisse tuua. Patrullpolitseile on 140 kW Superb suur edasiminek kasutusmugavuse ja sellesama võimsuse kohapealt, hangete järgi hetkel paistabki, et kavas on kas kõik või enamik patrull sõiduautosid Superbideks vahetada, teistele üksustele hangitakse autod vastavalt nende vajadustest ja tööülesannete iseloomust lähtuvalt. Võrreldes teiste Baltimaadega on meil asjad autod hanke kohapealt paigas, ei mingeid mõttetuid Fabiad või Leedu vürstiriigi stiilis üliluksuslikke Audi A6-tesid. Muide võibolla sind lohutab, klemmikas, teadmine, et meie krimipolitseis vurab ringi paar uuemat eravärvides, kuid tulede ja vildega varustatud Audi A6-te.


Sa nimetad tagaajamise vajalikkust juraks või? See näitab, et eriti laialt sa küll mõelda ei oska.
Näha on ka seda, et sa ei mõista lugeda. Ma olen korduvalt öelnud, et 140kw Superb on õige patrullauto ja ma tahaksin, et kõik oleks sellised politseil.
Lihtsalt lisaks sellele võiks olla 10 tükki 206kw Superbe.
191kw Superbe ka oli Vabariigi peale päris mitu, hetkel on neid müüki läinud ridamisi ja ma ei tea, mis asemele tuleb, vähemalt üks politseivärvides 191kw on kasutusel veel.

Piirkonnapolitseinikele põhimõtteliselt sobivad need Golfid, kui need tõesti neile lähevad, aga neil oleks vaja nelikvedu, kuna palju on kehvasid maateid ja talve.

Kui tõesti uusi Superbe tuli, siis sellega olen ma väga rahul, loodan, et taas 140kw.

Kui tagaajamist nii mõttetuks pidada, siis poleks neile ju tulirelvi ka vaja? Nagunii ei lähe eriti tarvis.

Kui seda loogikat edasi arendada, siis pole ju vanglaid ka tarvis, nagunii on seal nii väike osa elanikkonnast, paneme vanglad ka kinni, hoiame palju raha kokku.
Nagu tagaajamine on ohtlik, siis on pättide kinni võtmine ka ohtlik ju, võivad vastu hakata, ärme parem võta kinni, on ohutum politseinikele ja siis pole vanglaid ka vaia, see on täpselt sama loogika.
Ja see oleks samamoodi lühinägelik mõtlemine, mis juhtuks ühiskonnaga, kui pätte kinni ei võeta, neil oleks vaba vesi tegutseda, nagu ka rullnokkadel liikluses ja muidu kurjategijatel, kes sündmuskohalt kiire autoga põgenevad, neil oleks vaba vesi kihutada, kuna taga ei aetaks.

Audi RS4 ja RS6 oli pigem Rootsi politseile mõeldud ja et ideaalis võiks Eestis ka paar tükki olla.
Kiirteed võivad meil puududa, küll aga leidub hulgaliselt teid, kus füüsiliselt saab sõita üle 200 ja 300 km/h ja ära unusta kiirendust.


Ei taha küll midagi halba öelda aga mängi vähem GTA-d. Mida krt sa teed Eestis RS4 ja RS6-ga? Töötad politsei autojuhina, et soovid selliste autodega sõita? Ulme :scratch:
Tunne nagu maanteel piirkiiruse ületamine on ainus asi, millest polirtsei peab lähtuma kui autosid valib. :wall: Mingi kinnisidee. Muide-ületan ise maanteel stabiilselt piirkiirust +10+15km/h


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 17 Juun, 2018 0:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 154
hjl85
Loe mu postitused uuesti läbi ja mõttega, saad ehk pointile pihta ka.
Pole ma kuskil öelnud, et kõik peaks olema Audi RS4 ja Audi RS6, samuti pole ma öelnud, et mõned kindlasti peavad olema, aga võiksid olla.
Kuid hea on juba see, kui 206kw superbe tuleks teatud hulk, nagu enne oli teatud hulk 191kw superbe, millest vähemalt üks politseivärvides on ka veel alles, teised vist müüdi maha, vähemalt auto24-s üleval olid.
Loe läbi, mida ma olen rääkinud politseiautode kohta, mitte ära lahmi suvalt sõnu, kui ise pole aru saanud.
Praegused 140kw Superbid, mida paistab nüüd enamus olema, on tava patrullautodeks väga head ja olen rahul sellega, et neid osteti.

Ei mina ei tööta politseis.

Pole ma kuskil öelnud, et ainult tagaajamistega tegeletakse, kust sa seda välja loed?
Kuid see ei muuda asjaolu, et politseiautod peavad olema võimelised ka taga ajama.
Politsei tuleb kõigega varustada, millega vaja, patrullide osas õnneks nüüd on sellest aru saadud ja 140kw Superbid ostetud neile patrulli, mis on väga õige tegu.

Paistab, et ka Rootsis on asjast aru saadud ja politseile on ostetud hulk Volvo V90-d 235 hobujõudu.
https://www.motoringresearch.com/car-ne ... olice-car/

_________________
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 883 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 59  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: kobra ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt