www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 24 Veebr, 2020 16:47

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 788 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 16 Jaan, 2020 0:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 1762
Hmm, kas ma teataks joogisest sõbrast kui tean, et läheb 1-4ks aastaks istuma? Praegu teataks, sest tahaks, et enne crashi rajalt maha võetaks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 16 Jaan, 2020 17:16 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 0:55
Postitusi: 1594
Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Sellega jääb mul üle vaid nõustuda. Rohkem patrulle ja karmimad karistused võivad probleemi mingil määral ehk leevendada, aga mitte likvideerida. Olukorras, kus Eestis sõidab teedel igapäevaselt sadu tuhandeid autosid, teedevõrk on kümnetes tuhandetes kilomeetrites, asutustihedus aga suhteliselt hõre, ei hakka meil kunagi olema nii palju politseinikke ja patrulle, et täis peaga sõitmisel või ka muude eeskirjade ja seaduste rikkumisel muutuks politseile vahelejäämine vältimatuks. Küll aga on väga suure tõenäosusega iga roolijoodiku lähikonnas rohkem kui üks kaine või vähemalt kaine mõistusega inimene, kelle elementaarne kohustus peaks olema roolijoodiku takistamine, peatamine enne autosse istumist, koheselt politseile sellest teada andmine jne.


See on kahjuks EE poolt latist allpoolt läbijooks - narratiiv "õhuke politsei on optimaalne ja hea".
Täpselt samad teemad tekivad ka muude asjadega peale joobes sõitmise - pruugib vaid teha üks temaatiline reid (neid on harva, sest politseinikke pole) ja täpselt samasugune lausprobleem on ka tehniliselt mittekorras autod (peamiselt veoautod ja bussid, aga ka sõiduautod), puuduvad ülevaatused, üleväsinud juhid roolis, kiiruse ületamised, siledad rehvid talvel jne jne. Ja see tekib kahjus sama toimemehhanismiga kui massiline roolijoomarlus - vahelejäämise võimalus on väike.

Eestis kahjuks on mindud kergema vastupanu teed - paneme mõned (teadaoleva asukohaga) kiiruskaamerad ja võimegi raporteerida järjekordsest töövõidust kiiruseületamisega võitlemisel. Tulin just Pärnust - sõitsin püsikiirushoidjaga kaamerate vahel ca 100 kmh spido järgi ja mulle ei jäänud ette ühtegi autot, küll sõideti minust mööda ikka rohkem kui 20 korda. Tükati tekkis mulje, et ma oma 90-95 kmh tegeliku kiirusega (auto spido näitab rohkem) takistan liiklusvoogu ja sunnin teisi ohtlikele möödasõitudele.

Eriti lahe on võrrelda ametlikku liiklusõnnetuste statistikat liikluskindlususte omaga, vaata A4 ja imestad isegi. Uus trend pidi muidu olema puuduva juhtimisõigusega ringi sõitmine. Toimemehhanism jällegi sama - puudulik järelevalve muudab vahelejäämise võimaluse tühiseks.


Võiks alustuseks muidugi EE artikli ikkagi läbi lugeda. Seal iseenesest õhemast politseist ei räägitud, vaid eelkõige roolijoodikute kaaskondlaste vastutusest. Laiendus lisapatrullide ja karmimate karistuste vähe-efektiivsusest oli minupoolne. Aga see selleks.

Suures pildis taandub küsimus (vähemalt minu jaoks) selleni, kas Eesti teedel hukkub ja saab vigastada rohkem või vähem inimesi. St kõige tähtsam statistiline näitaja on minu arvates inimeludega ja tervisega seotu, mitte see, kui tihti kohtad maanteedel patrulli, millise kiirusega kuskil parajasti sõidetakse, kas keegi kuskil sõidab ilma kehtiva juhtimisõiguseta või kui palju plekimõlkimisi liikluskindlustusfondid registreerivad. Ja selles mõttes on statistika minu teada täiesti ühene – kuigi patrulle on teedel (väidetavalt) vähem, hukkub liikluses igal aastal aina vähem inimesi. Vahe 1990. aastatega on neljakordne, 2000. aastatega võrreldes kahekordne. Need näitajad on tänaseks Euroopa keskmisel tasemel ning püüdlevad maailma parimate, Põhjamaade statistika poole. Kuigi autosid ja liiklemist on rohkem kui kunagi varem.


Selles mõttes on minu jaoks sügavalt arusaamatud väited, et Eesti liikluses on kord täiesti käest ära ning peamine parandusmeede on rohkem patrulle. Nõus, et parandamisruumi on küllaga, lisapatrullid teatava efekti kindlasti annaksid. Aga autode arvu, teedevõrku jne vaadates on ilmne, et patrullid saavad tegeleda eelkõige tagajärgedega ja neid ei hakka kunagi olema nii palju, et kogu teedevõrk piisavalt tiheda „võrguga ära katta“. Vaid tuleks mõelda süsteemsemate lahenduste peale – et oleks rohkem turvalisemaid, sh 4-realisi teid, et inimene ja tema ümberkaudsed mõtleksid, enne kui inimene purjus peaga rooli istub või kiirust ületab, et transpordifirmad ise ei laseks liiklusesse tehniliselt mittekorrasolevaid autosid ega palkaks rekkajuhiks roolijoodikuid jm liiklushuligaane jne.

Mis puudutab liikluskindlustusfondide vs „riiklikku“ statistikat, siis sellest „dihhotoomiast“ on siin juba räägitud. Mingit andmetega manipuleerimist või tegeliku olukorra ilustamist siin ju ei toimu. Lihtsalt liikluskindlustus fikseerib oma statistikas ära absoluutselt kõik kindlustusjuhtimid, riiklik statistika aga keskendub inimkannatanutega õnnetustele, ehk sisulisele prioriteedile ja murekohale.

Aga no vaatame korra siis seda statistikat: viimase 10 aasta jooksul on liikluskindlustusfondide poolt registreeritud õnnetuste arv olnud muutumatult 30 ja 35 000 õnnetuse vahepeal. St olukord pole läinud ei paremaks, ega ka halvemaks. Inimkannatanutega liiklusõnnetusi on nendest maks. 500: u 50-70 hukkunuga liiklusõnnetust ning u 400 vigastatutega liiklusõnnetust aastas. Aga need viimased numbrid on võrreldes 10 aasta tagustega tunduvalt vähenenud. Suurem osa liikluskindlustusfondide poolt registreeritud õnnetusi on kergemad plekimõlkimised, mis peamiselt toimuvad mitte maanteel (kus kiirused ja risk viga saada suurem), vaid tiheda liiklusega linnasisestel ristmikel ning ostukeskuste parklates. Nii et kui soovida aluseks võtta liikluskindlustusfondide „tegelik“ statistika, siis tuleks patrullid maanteedelt üldse ära korjata ning panna kükitama ristmikele ja parklatesse. Ainult et seal ei saa üldjuhul keegi eriti viga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 16 Jaan, 2020 17:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 27546
Tsiteeri:
Aga no vaatame korra siis seda statistikat: viimase 10 aasta jooksul on liikluskindlustusfondide poolt registreeritud õnnetuste arv olnud muutumatult 30 ja 35 000 õnnetuse vahepeal. St olukord pole läinud ei paremaks, ega ka halvemaks. Inimkannatanutega liiklusõnnetusi on nendest maks. 500: u 50-70 hukkunuga liiklusõnnetust ning u 400 vigastatutega liiklusõnnetust aastas. Aga need viimased numbrid on võrreldes 10 aasta tagustega tunduvalt vähenenud. Suurem osa liikluskindlustusfondide poolt registreeritud õnnetusi on kergemad plekimõlkimised, mis peamiselt toimuvad mitte maanteel (kus kiirused ja risk viga saada suurem), vaid tiheda liiklusega linnasisestel ristmikel ning ostukeskuste parklates. Nii et kui soovida aluseks võtta liikluskindlustusfondide „tegelik“ statistika, siis tuleks patrullid maanteedelt üldse ära korjata ning panna kükitama ristmikele ja parklatesse. Ainult et seal ei saa üldjuhul keegi eriti viga.


Autod ja teed on läinud palju paremaks! See hoiabki "mõlkimiste" arvu endise, kuid kannatanute arvu on vähendanud. Mis tekitab näilise paranemise fenomeni. Kui lubatud või mõistliku kiiruse ületamise tõttu oli vanasti kerge tulema kabelimats, siis tänapäeva autoga võid käia kolm korda üle katuse ja ronida sealt kergelt uimasena välja. Ning politseid pole kutsuda tarvis.

Et asjad sugugi paremaks ei lähe, näitabki see tegelike õnnetuste arvu püsimine (ka autode paremaks minekuga peaks mõlkimiste arv langema, paremad rehvid, parkimiskaamerad, tagurdusandurid jne kõik vähendavad õnnetuse võimalust) ja räigete, palju kõneainet tekitavate juhtumine jätkumine. Eile oli 2 surmaga lõppenud avariid! Jääd ja lund pole!

Tsiteeri:
Võiks alustuseks muidugi EE artikli ikkagi läbi lugeda. Seal iseenesest õhemast politseist ei räägitud, vaid eelkõige roolijoodikute kaaskondlaste vastutusest. Laiendus lisapatrullide ja karmimate karistuste vähe-efektiivsusest oli minupoolne. Aga see selleks.


Refraseerin: kuniks ei parane liiklusjärelevalve (kodune järelvalve roolijoodikuid ei paranda - igasugu "kaine juht" kampaaniad on produtseeritud aastaid suurema eduta), jäävadki sellised Saaremaa ilmkärakad juhtuma. Enamik, põhimass sõidab kultuuritaseme tõttu enamvähem viisakalt (noh, 90 teel 110ga, aga ei tee midagi räiget - selliseid aga miskipärast peedistatakse kaameratega), aga joodikud ja kroonilised huligaanid jätkavad oma tegevust, sest miski ei takista. Ja vahele jäämise võimalus, kui ise silma väga ei paista, on olematu.

Joobes juhtide põhjustatud õnnetuste arv on kaugelt suurem kui näitab politsei statistika. Miks? Sest 95% õnnetustest ei too kaasa vigastust, puudub politsei kutsumise kohustus. Teades, et oled vintis, ei kutsu ka keegi vabatahtlikult politseid. Enamikel autodest on kaskokindlustus. Peale kaineks saamist minnakse kindlustusse, näe juhtus. Ma olen näinud paari avariid (sõideti puruks teeäärset inventari), kus juht maksis ise omast taskust kõik kinni - et ei tuleks politseid ja ei tekiks probleeme kaskoga (vintis sõitmise kahjusid kasko ei maksa). Magab kodus end selgeks ja marsib kindlustusse - näe sõitsin oma hoovis kogemata vastu posti, las kindlustus remondib.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 17 Jaan, 2020 16:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 144
Autod on kindlasti jah läinud turvalisemaks, võrreldes 1991 aastaga on selles mitmekordne vahe, kui tollal oli 491 hukkunut.

Enamikel autodel muidugi parkimiskaameraid jne pole, kuna Eestlane ei ole rikas, siis sõidavad enamik alla 8000 Euriste autodega.

Sellega olen ma täiesti nõus, liiklusjärelvalve peab paranema.
Kuid ei ole ma nõus sellega, et kuidagi tava kodanikke peedistataks, õnneks siiski enamik isegi Tallinn-Tartul ei sõida 110 vaid vähem, tean seda omadest kogemustest öelda.
Sest sättides omal püsikiirusehoidja 100 peale on minust Tallinn-Tartul üsnagi vähe möödasõitjaid, pigem sõidan ise rohkematest mööda, kuidas kunagi.
Kuid kiiruseületamine pole õigus, see on rikkumine ja pole mitte kuskilt otsast peedistamine, kiiruskaamerate kasutamine, vaid just õige samm.
Niipalju võiks vahet olla, et kaamera võiks trahvi teha, mitte 97 pealt vaid 99 või 100.
Roolijoodikuid paraku on keeruline kaameratega püüda, vastasel korral seda juba tehtaks.

Tõsi ta on, et paljudest roolijoodiku õnnetustest kindlasti ei teatata, samas ma isiklikult ei usu, et enamikel autodel kasko on, sest Eestlaste autopark on võrdlemisi odav ja vana, enamik autosid alla 8000 Eurised ja eelistatakse palju 17-25a vanu Sakslasi.
Lisaks jääb Eestlasel tihti auto pidamiseks vähe raha või ei raatsita kulutada kasko peale, seda näitab ka kasutatatud kehvade rehvide ostmine või muidu odavate rehvide kasutamine.
Mõlemat, ma isiklikult väldin üldjuhul enda auto puhul.



Rohkem patrulle kutsub esile ikkagi selle, et paljud inimesed hakkavad korralikumalt liiklema, kuna on oht vahele jääda.
Põhjus, miks mõned transpordifirmad lasevad teedele mittekorras veokid on suhtumises ja muidugi ka tihedas konkurentsis ellujäämises.
Kuid ka selle vastu aitab rohkem patrulle.
Ma ei loodagi, et kõik pidevalt kaetud oleks, politseiriiki ma siiski ka ei soovi, kuid peaks olema ikkagi toimiv korralik liiklusjärelvalve, mis kahjuks praegu minu hinnangul praktiliselt puudub, sest kohtan üsna harva patrulle.
See, kui statistiselt paistab asi paremaks minevat, ei tähenda, et see seda tegelikult on.
Palju on ikkagi liikluses närvilist tõmblemist ja iga päev on ilmselgelt tuhandeid juhte, kes päästavad õnnetusest hulga idioote.
Kuid need idioodid tuleks korrale kutsuda politsei poolt, aga kui isegi Tallinn-Tartul kohtab piisavalt harva patrulle ja seal käib tõsine ralli, osade liiklejate poolt, siis on asi ikka jama.

_________________
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.


Viimati muutis klemmikas, 17 Jaan, 2020 16:55, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 17 Jaan, 2020 16:55 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 17272
Asukoht: Viljandimaa
Täpselt sellest uudis, millest just juttu oli: bussiga taga ajades sõideti teelt välja. https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=88677785

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 17 Jaan, 2020 16:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 144
Ma kusjuures imestan, et mingit vana VW Borat kätte ei saadud, see auto ei ole sooritusvõimelt, mitte midagi erilist.
Bora on muidugi tõsisem auto, kui 71 aasta vaz 2101, see on selge.
Eks politseis ole ka juhte erinevaid ja juhtub ka neil, muidugi ma olen nõus, et mikrobuss ei ole sõiduautoga sugugi mitte võrdne kurvides, kuid vana VW Bora ei paku mingit erilist sooritusvõimet selles osas.

No igal juhul, parem olgu see buss 140kW, kui 105kW, siis on vähemalt mingigi võimalus järgi saada.
Nägin videot ka, kus politseibuss järgi kihutas, minu meelest ta ei jõudnud sellele järgi ja pingutas lihtsalt üle ning pani teelt välja.
See otseselt ei näita seda, et see buss kurvides vanast Borast kehvem oleks oluliselt, aga muidugi mingi 1200kg vs 2500kg autod kurvides loomulikult käituvad erinevalt.
Eks see tagaajamine on üldse psühholoogiliselt raske asi, kui oled temast maas, siis üritad ju järgi saada ja nii on kerge tulema ülepingutamine, sama asi võidusõidus.

_________________
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 18 Jaan, 2020 2:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Jaan, 2009 2:04
Postitusi: 446
Võimsus on võrdsete masinate võrdluseks, mõnikord tuleb puuduv kilovatt ainult kasuks. Osav mees õiges keskkonnas astubki boraga mersu bussi eest minema. Nagu ka suvaline endurotsiklist lõdva randmega politsei tonnkolmesajase FJR-i eest. Praegu kohe ei leia, mingis venemaa videos tüüp sõitis belarussiga väga edukalt politsei eest ära...

Pilt

_________________
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 29 Jaan, 2020 16:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Juun, 2007 22:22
Postitusi: 556
Sellised kaks tükki on eile Tallinna ilmunud, huvitav, kelle struktuuri need kuuluvad:D


Manused:
Faili kommentaar: sellised apastraadid
IMG_0604.jpg
IMG_0604.jpg [ 493.16 KB | Vaadatud 1535 korda ]

_________________
paraadil näeme, raisk


Viimati muutis kert122, 29 Jaan, 2020 17:32, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 29 Jaan, 2020 21:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 7452
Tundub, et mingit VIP-i visiiti hakatakse ette valmistama.

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2020 12:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2797
Kombatit vist vorbitakse Venemaal edasi teha, meil läks ta mõne aja eest pankrotti.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2020 20:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 211
Asukoht: Saaremaa
Roamless kirjutas:
Kombatit vist vorbitakse Venemaal edasi teha, meil läks ta mõne aja eest pankrotti.


Firma vist hoopistükkis Bulgaariasse regatud. Samas kodulehel osadel piltidel autodel Eesti proov reg. numbrid küljes. Ka eespool kaasfoorumlase pandud pildil oleva mudeli leiab sellelt saidilt.
https://www.rusarmscompany.com/military ... d-vehicles


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 31 Jaan, 2020 20:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1797
Asukoht: Reval
ruger kirjutas:
Tundub, et mingit VIP-i visiiti hakatakse ette valmistama.

Jõudis ju hiljuti ka Maybachi limusiin Eestisse (kas ka registrisse?)

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 01 Veebr, 2020 21:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Dets, 2006 21:35
Postitusi: 2429
Asukoht: Tallinn
Need Kombatid millegipärast eriti hästi kaubaks ei lähe, kuigi võiksid minna, sest on tehtud jänkide raami, käigukasti ja mootori peale ning sisuliselt on tegemist väiketootjana, kes teeb üksikeksemplare või väike-seeriaid täpselt vastavalt tellija soovile. Näiteks Soome politseile soetati äsja 15 MB soomusmaasturit raskemate olukordade lahendamiseks tükihinnaga u 400000 € ja eeldatava kasutusajaga 20 aastat. Sealt saab igaüks arvutada, mis Kombati valmistaja käive võiks olla, kui nad aastas kasvõi paarkümmend soomukit müüks. Pildil olevad on katusel paiknevate alustega, mida tavaliselt tellivad eriüksused, sellisega on hea mõni värav või aed maha sõita ja katusele kinnitatud redeli või rambi kaudu kohe maja teisele korrusele ronida. Eesti politseil on soomusmaasturid olemas, ma väga ei usu, et neid juurde ostetakse.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 05 Veebr, 2020 9:38 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 17272
Asukoht: Viljandimaa
Suurbritannias oleks aga politsei õnnelik, kui elektriautode asemele diislid tagasi saaks... :crying:

https://forte.delfi.ee/news/auto/uk-pol ... d=88827811

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 06 Veebr, 2020 17:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4377
Tsiteeri:
Näiteks Soome politseile soetati äsja 15 MB soomusmaasturit raskemate olukordade lahendamiseks tükihinnaga u 400000 € ja eeldatava kasutusajaga 20 aastat. Sealt saab igaüks arvutada, mis Kombati valmistaja käive võiks olla, kui nad aastas kasvõi paarkümmend soomukit müüks

On siiski vaks vahet. Mercedes on suurtootja, kelle masinad lähevad kaubaks pea igalpool ning nendele masinatele on tagatud ka teatav tugi, kas siis läbi kohaliku teeninduse ja varuosade või siis lausa tehase poolt koolitatud spetsialistidega. Kombatiga on jälle see lugu, et mingit erilist tootjapoolset tuge tõenäoliselt pole ja ei saa selleski kindel olla, et see firma üldse homme alles on. Ma arvan, et riigiasutused ja organisatsioonid maksavad parema meelega seda kõrgemat hinda, teades, et vajadusel saavad kuhugi pöörduda, selle asemel, et peaks ise hakkama kusagilt varuosasid välja võluma, mida võib-olla enam ei toodetagi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 788 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt