Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
smr
Liige
Postitusi: 868
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas smr »

klemmikas kirjutas:Noh, kes siin seletavad, et pole vaja tagaajamise võimekusega arvestada?
Ma võrdlen nüüd õunu praemunaga

2 kuud vana video Pariisist, kus 350 cm3 roller päris tsiklitel eest ära sõidab

https://www.youtube.com/watch?v=5wHgeybOfqA

näe, on arvestatud kõigega aga ikka pääseb pätt plehku
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mart2 kirjutas:Kiirused, massid ja kiirendused on väga olulised, kuid veelgi olulisem on riski hindamine.
Kas ja kui palju võidab politsei selle auto tabamisest vs. ekipaaži sõit koos autoga igavestele jahimaadele?
Autojuhil võis kurjategijana olla kaotada paljut, kuid samas ei olnud ka teada, et ega ei ole tegemist lihtsalt mehega, kes ei tahtnud lubadeta vahele jääda?

Risk ajada kahe autoga sõitjad (politsei ja Porshe) kasti vs. fight another day?
PS. Lõpuks saadi ju kurikael kätte ja sai karistuse. (Kuigi minu arvates mitte piisava!)
Sellise Skoda puhul, mida PPA kasutab, saabub ohtlik piir märksa ennem kui näiteks Porsche Boxteril. Sõit muutub ohtlikuks palju varem - seda siis muudel võrdsetel tingimustel - sama tee, samahead juhid. Lihtsalt viimase puhul on taolise sõidu võimekuseks märksa enam arendustööd ja konstruktorite ajurakke kulutatud, mitte võetud VAGi varuosalaost enamvähem sobivad jupid ja loodud üks keskpäraste omadustega osavapoolsem auto. Eriti ohtlikud ongi talvel sellised libaneliveoga autod, mis tavaliselt annavad libedusest märku siis, kui liiga hilja juba on. Olen enda kahest teelt väljasõidust (mul on juhistaazi ca 800 000 km) kaks just selliste autodega teinud.

Vaadates seda videot, palju teel oli teisi autosid, siis politsei poolt 160 kmh seal vahel uhamine polnud nüüd ka just eriline riskide vältimine. Allajäämist (ehk ohtlikku piiri) tajudes lihtsalt tõstab Skoda juht oma ellujäämise instinkti ajel gaasilt jala enne.

Aga see pole kõik peamine - vene keeles on vanasõna "klin võbivajut s klinom" (eesti k - kiil lüüakse välja kiiluga). Sobib siia hästi. Taoline tagaajamine võidetakse kas taktikaga (kaks Toyota Aurist on parem kui üks Skoda) ja taolist kineetilist tagaajamist taolise vastase vastu pidada olekski samatark kui üritada reisilennukiga F-16 vastu õhulahingut pidada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Manurhin »

klemmikas kirjutas: Praegu sai juht karistuse, kuid, mis siis, kui poleks saanud ?
Praegu jäi mees pooleteiseks aastaks jalameheks. Kui oleks seaduskuulekalt peatunud, aga autost oleks leitud nt. suur kogus narkotsi, oleks võinud hoopis pikaajalise või koguni eluaegse vanglakaristuse saada. Seega on kurjategijal igas mõttes kasulik eest ära sõitmist vähemalt üritada. Kui ei õnnestu ja saadakse kätte - tagajärg on täpselt sama mis oleks olnud märguande peale peatudes (karistused liiklusrikkumiste eest loetaks kaetuks raskema karistusega sõidukist leitud mille iganes illegaalse eest). Sõidad ennast surnuks - suva. Sõidad ennast vigaseks - kui väga vigaseks, siis võib isegi vangistusest pääseda; kui mitte nii vigaseks, siis kargud või ratastool on vanglas ehk isegi eeliseks - ei saa sundida tööle ja invaliidil on ehk ka veidi paremad šansid enne tähtaega vabaneda. Sõidad kellegi teise sandiks või kasti - kui kohe kätte saadakse, siis ei muuda see midagi, kui kohe ei saada ja jõuad vahepeal autos olevast valgustkartvast kraamist vabaneda - kellegi surnukssõitmise eest saab igal juhul vähem aastaid kui relva- või narkolaadungi eest. Kurjakal igatpidi kasud sees või siis kehvemal juhul mingit vahet pole, asja hullemaks ikka ei tee.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ega see lubade ära võtmine kedagi jalameheks tee. Kui ise silma ei paista, on lubade kontrolli võimalus täna (õhuke riik) kaunis tühine.
Sõidad nt autoga, mis ei ole "kangelase" nimel, liikluses sõitvates politseiautodes pannakse arvutisse järjest eesolevate autode numbreid, kui antud auto numbriga ei seostu mingi roolikangelase nimi ja sa liikluskorda politsei nähes ei riku, siis võid selle 1,5 aastat sõita rahulikult lubadeta.

Lisaks on täna igati JOKK võimalus sõita nn joodiku autoga ehk mopeedautoga, mille juhtimine täisealise poolt ei eelda üldse mingeid lubasid (juriidiliselt on see motoroller). Kas nüüd Porsche mees selleks paindub, aga täna Eestis see poolteist aastat jala käima ei pea. Lihtsalt variandid on kas mittelegaalne või legaalne.

Ma ise julgen arvata, et tänase puuduliku liikluskontrolli (üks patrull maakonna peale vägeva Skodaga) tingimustes sõidab meil sedasi ringi tuhandeid inimesi - osa neist kindlasti selliseid, kes pole ka autokoolis käinud ega kunagi eksamit teinud. Lihtsalt vahelejäämise võimalus on tühine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Leo
Liige
Postitusi: 3303
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Leo »

Lubade äravõtmine tähendab, et lubasid ei ole, kuid see ei takista kuidagi sõitmist, näiteks ämma nimel oleva Toyota Corolla vms tavalise silmapaistmatu autoga. Kui keegi otseselt ei kaeba ja patrull ei tule koduvärava kõrvale luurama, siis on juhusliku vahelejäämise võimalus ülipisike.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jutt hakkab jõudma sinna, kuhu ma viitan.
Politseilise korrakaitse puhul on nagu suurtükiväega, et maksab (ka) en masse.
Ehk siis patrull Ferrari Enzoga, üks neist on Chuck Norris ja teine William Shattner (mäletate, oli selline politseiseriaal nagu TJ Hooker) võib maksta mitme patrulli hinna, kuid nad ei anna mitme patrulli efekti. Võibolla annavad 1,25 patrulli efekti. Sest paraku saavad nad asuda vaid ühes kohas ja nende võimalused tõkestada õigusrikkumisi on piiratud sellega, mis nende lähedal toimub.

Sama jutt kehtib ka nende mittepeatujatega. On kaks võimalust, kas kihutada järgi ja sundida peatuma või teatada raadio teel teisele 3 km kaugusel olevate patrullile, et selline hull tuleb, tõmmake siil lahti. Tänaste patrullide nappuse tingimustes (eriti maapiirkondades) on võimalik enamasti vaid taga ajada. Siit edasi hargneb terve müriaad probleeme, eelkõige selles, kas see on võimalik ja piisavalt ohutu. Maastikuautoga keerad teelt maha sopasele metsasihile ja teed sealt Skoda meestele lehva-lehva. Mingi kiirema autoga sõidad lihtsalt minema (230 kmh kiirust ja 8 sek 0-100 pole just eriti kõvad näitajad täna), kui tee piisavalt puhas - maakohtades on vähevõimalik, et sulle mingi teesulg saadakse teha (sest pole teisi patrulle). Pole nt numbreid küljes kah - leidmise võimalus on väike.

Lihtsalt politsei (ja sellega kaasneva vahelejäämise puudumine) toob kaasa selle, et tükati ei ole üldse mingit kontrolli, mis toimub. Kiiruskaamera on küll tore, aga kui ma kiirust ei ületa, siis liikluskindlustuse või ülevaatuse puudumist nad ikka ei näe. Politsei pideval kallimaks muutmisel on omad piirid ja minumeelest on kättesaadavuse osas see piir mõnes kohas ammu ületatud. Maakonnakeskuses olev patrull, mis sõidab maakonna piirialadele pool tundi, ei kannata hästi nimetada kättesaadavuseks. Pätid on selle ajaga ammu kaugel. Omakohus?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

jah on täiesti loomulik, et osa pääseb, midagi ei ole teha, kuid oluline on, et enamik ei pääseks ja see ei tohi liiga kerge olla.
Tiheda liiklusega linnavahel on lisaks muudele ohtudele ka see jama, et on palju takistusi ja politseil võib ette tekkida takistusi, mida põgenejal ei olnud ja nii on põgenejal, kergem pääseda.
See on paratamatu, et keegi ikka pääseb.


Kindlasti olen ma selle osaga nõus, et meil on patrulle liiga vähe, ei vaidle üldse vastu.
Kahjuks ei leita raha selle jaoks, et saada juurde lisapatrulle.
Minu hinnangul 30 lisapatrulli 24/7 liikvel, maksaks aastas mingi 10 miljonit Eurot, kahjuks seda raha ei eraldata.
Paraku 10 miljonit sa odavate autodega kokku ei hoia, millega politsei võimekus kõvasti langeks.
Odavate autodega hoiaks võibolla 3 miljonit kokku 5 aasta peale, mis aasta peale teeks ainult 600 000 ja millise hinnaga varustuse arvelt, see kõik tuleks.
Ka mina leian, et hädasti oleks vaja lisapatrulle, kuid isegi 30 lisapatrulli puhul ei oleks sul kohe teist patrulli tihti ette võtta, mistõttu me ei pääse tagaajamisest.



Vahele jäämise oht on tõesti väike, samas 1,5 aastat sõita ilma juhiloata, kui sa oled ka tihedam sõitja, siis on siiski üsna suur tõenäosus, et sa vähemalt korra jääd kuskil vahele.

No ei ole need Skoda Superbid midagi odavad ega ka mitte kehvad autod ega suvalt ehitatud, ka seal on korralik inseneritöö taga.
Tegemist on ikkagi uute heade rafineeritud autodega, mis on vaiksed ja hea sõita, seal on kõva inseneritöö taga, lihtsalt Porsche puhul on kõik kallim, ka arendustöö ja suunitlus teine, sellepärast ta kiirem ongi.
Ära liigita Superbe odavauto klassi, sest nad ei ole seda.
Mismõttes auto tõttu teelt väljas käinud? teelt väljas käinud oled sa ikkagi enda süül, mitte auto tõttu, autod ei ole selles mitte kuidagi süüdi.
Ikka ise tuleb sõita piisavalt ohutult ja arvestada ka libedaga, mida sa ei tunne ja ei näe, näiteks must jää.
Eks liikluses ongi tihti näha, et musta jää ohuga antakse minna nagu suvel, üldse ei mõelda selle peale ja siis pärast ollakse häda täis, kui avarii on, selle hooletuse tõttu.
Toon veelkord välja, et politsei Superbide kiirendus on 7,6 luukpäral ja 7,7 universaalil, tippkiirus universaalidel 226-228 ja luukpäradel 230.
Jah seda ma tõesti ei tea, palju on nende kiirendus, millel tippkiirus 226 on, võibolla on neil sinna 8 poole tõesti.


Eluaegset karistust Eestis naljalt ei saa, aga jah, eest ära sõitmise põhjust ei tea kunagi.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Crispy »

Vahepeal rääkisite sõjaväepolitsei autodest. Nägin KV soomuskolonni ees sõitmas SP värvides Škoda Karoqit või Kodiaki. Täpselt neil vahet ei mõistnud teha...
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Pirni tänava Skoda esinduse ees seisab terve kari uusi politseivärvides Skoda Scalasid. Tõenäoliselt mõeldud ala piirkonna politseiniku sõiduriistaks. Kes ei tea, siis tegu Fabiast suurema ja Octaviast väiksema väikeautoga. Varutustaseme ja mootori kohta ei oska esialgu midagi öelda.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Markko
Liige
Postitusi: 454
Liitunud: 28 Sept, 2007 7:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Markko »

Crispy kirjutas:Vahepeal rääkisite sõjaväepolitsei autodest. Nägin KV soomuskolonni ees sõitmas SP värvides Škoda Karoqit või Kodiaki. Täpselt neil vahet ei mõistnud teha...
https://www.postimees.ee/6867637/sojava ... rmsoidukid

http://www.mil.ee/et/uudised/10933/s%C3 ... 3%B5idukid
Aspelund
Liige
Postitusi: 1139
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Aspelund »

Vähemalt üks uus värviline Scala omab mnt.ee andmetel jõuallikana kolmesilindrilist liitrist 85 kW mootorit.

A.
Roamless kirjutas:Pirni tänava Skoda esinduse ees seisab terve kari uusi politseivärvides Skoda Scalasid. Tõenäoliselt mõeldud ala piirkonna politseiniku sõiduriistaks. Kes ei tea, siis tegu Fabiast suurema ja Octaviast väiksema väikeautoga. Varutustaseme ja mootori kohta ei oska esialgu midagi öelda.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Kuidagi väga hale oli see eest ära sõitmine :lol:
Aga idioot muidugi, kesklinnas selliseid manöövreid tegema, tüübid ei mõtle ikka üldse.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Viimasel ajal ikka väga palju tagaajamisi.
Kas viimase aja sündmuste valguses tõesti julgeb veel mõtlev inimene öelda, et politseiautodel ei pea arvestama tagajamise võimekusega?
Õnneks praegu on sellega arvestatud.
Viimane Audi tagajamine oli kenasti näha, kuidas Audi on võimsam ja läks vahepeal vaikselt eest ära, kuid see vahe oli väike ja ei päästnud Audit, pluss ilmselt polnud juht piisavalt kõva, et politseil eest ära saada.
Audi oli 3,2 188kW, aga vana Audi, ehk siis kindlasti on sealt palju kW jalga lasnud, pluss vanem tehnoloogia.

Seekord igatahes saadi kätte, põgeneja, küllap sai aru, et ta ei saa eest ära.

Kapten Trummi tahetud 1-1,2 liitrine Skoda Fabia oleks kohe kaugele maha jäänud ja Audi oleks põgenema pääsenud.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=88623387
Roolijoodik põgenes ja tappis 3 inimest
Unforeseen consequences
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist