Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kapten Trumm kirjutas:
Ka ei saa ma aru KaptenTrummi väitest, et Tallinna linnavalitsusel pole sellist rahapuudust? Mis puutub siia rahapuudus? Küsimus on raha effektiivne kasutamine igas riigiasutuses.
Tallinna linnavalitsuses pole sellist rahaprobleemi, et oleks vaja (olnud) läbi viia mitu koondamist nagu PPA-s tehtud on. Sellest on ka see autode maksumuse teema väiksem teema kui PPA-s. Ja misasi on efektiivne raha kasutamine? Kui vaadata majanduslikku olukorda, siis Daciatega peaks sõitma politsei, mitte mupo (mitte et ma sellest mupost ja KE-st midagi arvaks).
Raha effektiivne kasutamine tähendab seda, et autod ostetakse vastavalt vajadusele.
Mupo saaks hakkama odavate lahjade autodega, politsei, aga mitte.
Mistõttu Mupo on see, kes peaks kokku hoidma, aga politseiautode pealt ei saa kokku hoida, kõik patrullautod võiksid olla need uued Superbid, kahjuks ei ole.
Samuti tuleks igasse maakonda osta 1-3 Superbi 2,0 206kw bensiini oma, kahjuks nii palju neid ilmselt terve eesti peale ei osteta.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40178
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Miks saab mupo hakkama madala esiveolise sõiduautoga aga PPA mitte? Kui vahepeal talv ka tuleb?
Edasist eduraportit on raske kommenteerida selle jaburduse tõttu.
Kui uurijal on (kroonilise kaadri puudumise ja "optimeerimise" tagajärjel) laual 70-200 asja, mille kohta jõuab vaid uurimise lõpetamist teatavaid kirju kannatanutele teha, kõlab 206 kW Superbide vajaduse fantaasia nagu haige nali. Politseisse on vaja juurde inimesi, mitte kalleid autosid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kapten Trumm kirjutas:Miks saab mupo hakkama madala esiveolise sõiduautoga aga PPA mitte? Kui vahepeal talv ka tuleb?
Edasist eduraportit on raske kommenteerida selle jaburduse tõttu.
Kui uurijal on (kroonilise kaadri puudumise ja "optimeerimise" tagajärjel) laual 70-200 asja, mille kohta jõuab vaid uurimise lõpetamist teatavaid kirju kannatanutele teha, kõlab 206 kW Superbide vajaduse fantaasia nagu haige nali. Politseisse on vaja juurde inimesi, mitte kalleid autosid.

Ma ei ole öelnud, et neil esiveoline olema peab.
Samuti ei ole politseil ju kõrge auto, tavaline nelikveoline octavia ja superb.
Uurijaid on vähe jah, üldse on politseinikke vähe ja sellega ma olen nõus, neid olekski juurde vaja.
Ka patrullautosid on vähe.
Aga see ei muuda asjaolu, et patrullautod peavad piisavalt võimekad olema, isegi vähe neid.

Seda juttu ma olen ammuilma rääkinud, et politseinikke tuleks juurde palgata, lisaraha oleks vaja eraldada sinna.
Isegi arvutasin välja, et 10 miljoniga saaks 30 uut patrulli 24 tundi töös hoida ja tegelikult isegi paar miljonit väiksema summaga, nagu selgus hiljem ilmunud ühest artiklist.
See oli siis aasta maksumus.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
mart2
Liige
Postitusi: 5194
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mart2 »

Kas PPA saab hakkama ilma 4-veota? Kas varjatakse autode päritolu? jne.jne.
Lõin guuglisse sisse " PPA sõidukite hange " ja infot rohkem kui vaja. Näide kohe müüki saabuvatest autodest -
https://www.politsei.ee/dotAsset/749914.pdf

Kiirustage, seltsimehed unetud! Kiirustage! 8)
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40178
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sõidetud saab igasuguste autodega ja neliveolised autod ei alga ka 25 000 eurost (kus tõesti läbi ronida vaja on).
PPA probleem on täna ikkagi (kulude säästuks) ülemõistuse ära kärbitud personal ja kui Superbi asemel Aurisega sõitmine säästab aastas vajaliku 10 miljonit, siis tulebki Auristega sõita ja võtta tööle rohkem uurijaid (või keda iganes), et tavainimesel on oma autosse sissemurdmise või tänavanurgal lõuga saamisega ka mõtet politseisse pöörduda, mitte nagu täna, kus ei pöördutagi enam - teades, et asjaga tegelema keegi ei hakkagi, kuu aja pärast saad oma teavituskirja ja ongi kogu "sisejulgeoleku teenus" sinu jaoks.

Kui politseiuurija laual on kümmekond (või mis iganes mõistlik arv, mitte 200) kausta, siis minupärast sõitku see patrull kasvõi S-klass mürsuga. Senikaua aga, kui toimub valikuline võitlus kuritegevusega (avalikkust huvitavad asjad uuritakse, muu mitte), ei ole see sugugi ükskõik.

Analoogseid autoteemalisi vaidlusi on tsiviilelus pidevalt - näiteks üritavad töömehed väita, et hädavajalik on osta 27 000 eurot maksev kaubik sest "sinna mahub ka materjal sisse". Mina seepeale, et ostame hoopis 15 000 eurose väikekaubiku igati viisaka varustusega ja sinna juurde 700 eurose Respo käru - vead materjali käruga. Et tavakasutajad raha lugeda ei oska (või neid see ei huvita), pole midagi üllatuslikku (näide eelmisel neljapäeval peetud vestlusest). :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Sel teemal, milline tööandja sa oled, ma vaidlema ei hakka, sest õnneks ei tööta sinu all.
Niipalju ütlen, et kuna sa politseile väga ebasobivaid töövahendeid tahad anda, mis reaalsete tööoludega üldse ei arvesta, siis kardan, et tööandjana ostad ka üsna kehvad töövahhendid töölistele, mida nad kiruvad.
Ilmselt pole ruumi asjade jaoks näiteks jne.

Aga esiteks Superb ei maksa riigile 25 000 eurot, teiseks, isegi kui 5000 hoiaks näiteks 130 auto pealt kokku teeks see 650 000 eurot ja see küll eriline sääst ei ole.
Küll, aga hakkaks paljud kurjamid ära põgenema näiteks ka röövlid ja mõrvarid, kel on kiire auto, samuti ei saaks politsei väikese ja kehva läbivusega auto tõttu enam tööd teha.
Sa ei paista ikka aru saavat, et neid ostetakse massiga riigihankega ja hinnad on hoopis midagi muud, kui üksikule ostjale.
Samuti jätad sa arvestamata selle, et käibemaks võta ka omakorda hinnast maha, kuna käibemaksu maksab riik endale.

Ainuke raiskamine mida tehakse on liisimine, tuleks välja osta ja sõita kuni 300 000 läbisõiduni ja alles siis maha müüa.
Ma ei tea, kas viimane ports liisiti, aga alles mõned aastad tagasi vist küll liisiti, kasutusrent siis täpsemini.

Patrullautode autode kulude osakaal on kogu politseieelarvest nii väike, et see pole küll asi, mille üle kaubelda.
Kütusekulu on ka praegu väike, kuna sõidetakse diisliga ja arvesta, et riik maksab kütust ostes käibemaksu ja aktsiisi endale, mistõttu on nende jaoks kütus ka kõvasti odavam.
Selle tulemusel ei ole ka kütusekulu osas rahaliselt riigile erilist vahet, kas see auto võtab nüüd liitri vähem või rohkem.
Lisaks peab politseiauto olema turvaline.

Mina küll ei taha, et inimese surnuks sõitnud roolijoodik pääseks politsei käest, kuna ta sõitis kiire autoga ja politsei oma fabia või aurisega ei saanud teda kätte mingi 50-60kw mootoriga ja esiveoga.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40178
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Patrullautode autode kulude osakaal on kogu politseieelarvest nii väike, et see pole küll asi, mille üle kaubelda.
Kütusekulu on ka praegu väike, kuna sõidetakse diisliga ja arvesta, et riik maksab kütust ostes käibemaksu ja aktsiisi endale, mistõttu on nende jaoks kütus ka kõvasti odavam.
Selle tulemusel ei ole ka kütusekulu osas rahaliselt riigile erilist vahet, kas see auto võtab nüüd liitri vähem või rohkem.
Lisaks peab politseiauto olema turvaline.
Need on levinud eksiarvamused - kuidas nii väike summa asja ei mõjuta. Suured summad sellest koosnevadki. Kui KV-s oleks samasuguse loogikaga asju aetud, siis oleks meil ka seal täna 1-2 kutselist pataljoni ja laiutaks rahapuudusest käsi. Õnneks pole. Lisaks muidugi moraalne pool - kui piiril lokkas läbipääsmatu võss ja viiest ületajast saadi 2 kätte, kui väheste uurijate laual ("koondame bürokraate, mitte välipolitseid") kasvasid uurimata toimikute virnad laeni - on taoline suurejoonelisus igati taunitav. Politsei eesmärk on kuritegevusega võidelda ja piirivalve oma piiri pidavust tagada. Siit pole ka midagi ju pahaks panna, kui vaadata PPA ülema enda harjumusi - pean silmas seda ostuskandaali.

Seda kummastav on näha siin (kus peaks olema keskmisest teadlikum rahvas), et inimesed ei saa asjale õieti pihta ja näevad "paarist 206 kW Superbist" probleemide lahendust. Äkki tuleks kooli tagasi minna? :roll:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Soovitaks sul endal kooli minna, aga kahjuks loogilist mõtlemist seal ei õpetata.

Maksimaalsel juhul autode pealt 800 000-1000 000 kokkuhoid ei anna niipalju kasu, kui sellest kahju sünnib.
See kokkuhoid oleks ka veel 5a peale ehk siis maksimaalsel juhul 200 000 aastas, mis küll erilist kasu ei too, küll aga suur kahju, kehvade patrullautode näol.
Jutt ei ole ju igalt poolt miljoni kokku hoidmisest, vaid ainult patrullautode pealt, mujalt ei tuleks midagi.
On tähtsad kohad, kust ei saa kokku hoida ja need on patrullpolitsienike arv ja patrullautode võimekus.
Ma rääkisin üle riigiliselt pigem mitmekümnest 2,0 206kw Superbist, mis võiks olla ja et iga tavaline auto võiks olla see 140kw diisel Superb, nagu praegu siis suur osa õnneks on seda viimast.

Ma ei ole uurijate vähesuse vastu kunagi vaielnud, aga seda probleemi ei lahenda patrullautode pealt veidi kokku hoides.
Siin on vaja suuremat rahasüsti riigilt, mis võimaldaks tööle võtta sadu uusi uurijaid üle riigi.
Siin me räägime tõenäoliselt mitmest mljonist eurost aastas, kui kogukulu arvesse võtta.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1606
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Smith »

Muutes töökeskkonna ebaatraktiivseks on aina raskem sinna noori tööle saada.
Mina avan ka , et väga ökonoomse Škoda Superb/Octavia näol ei ole tegemist overkilliga.
Nii nagu veok ja takso peab ka patrullauto olema mugav ja ergonoomiline kuna juht veedab seal 8 tundi ööpäevas.
Samuti tuleb kontorirotile võimaldada mugav tool.

PPA töötajad, kes 8 tundi päevas rooli taga ei istu sõidavad ka tänasel päeval Corollade jms odavate autodega.

Spetsiaalselt Trummile : Kui palju on selle 700 eurose käru kandevõime ?
Vihmaga te ilmselt siis mööblit/kipsi jms vett ja mustust kartvat manti ei vea?
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Walter2
Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

klemmikas kirjutas:.
Mina küll ei taha, et inimese surnuks sõitnud roolijoodik pääseks politsei käest, kuna ta sõitis kiire autoga ja politsei oma fabia või aurisega ei saanud teda kätte mingi 50-60kw mootoriga ja esiveoga.
Lõppeks võiks politseile ka Veyronid või Lambod kätte anda - kurikaelad saadakse kätte siiski politseipatrullide operatiiv-taktikalise koostöö tulemusena mitte seetõttu kelle auto 0-100-ni paremini kiirendab.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Kapten Trumm tahab jälle uuele ringile minna? Kas võtame jälle kalkulaatorid välja ja vaatame kuhu need suured väited jõuavad?

Sai juba enne selgeks tehtud, et isegi kui absoluutselt kõik autod (kaasa arvatud kaubikud) vahetada Dacia Loganite vastu, siis isikkoosseisu sellega eriti ei suurenda. Terve PPA peale tegi see vist 140 töötajat, ehk siis ~15 vahetust. Juhiks tähelepanu ka asjaolule, et ainuüksi 2014. aastal vähenes töötajate arv PPAs 390 inimese võrra ja 2010-2015 perioodil vähenes töötajate arv üldse ~1300 võrra. Lisaks, need täiendavad 140 töötajad oleksid muidugi palja tagumikuga, sest mitte mingit varustust, väljaõpet ega muud sellist pole sealjuures arvestatud (ka täiendavaid autosid mitte), ainult palk. Kõigele lisaks peaksid koeratalitajad ja kaalubussi mehed mahutama oma varustuse Dacia Sanderosse, millede modifitseerimist politsei otstarbeks pole samuti arvestatud (ehk siis reaalne sääst oleks veelgi väiksem). :roll:

Ühesõnaga, Trumm ehitab õhulosse.

EDIT: Et asi korralikult perspektiivi panna, siis ühe PPA töötaja palgale kulub keskeltläbi sama palju kui nelja auto rendile.
Viimati muutis nimetu, 30 Okt, 2017 21:56, muudetud 1 kord kokku.
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas vk1 »

Kapten Trumm kirjutas: Analoogseid autoteemalisi vaidlusi on tsiviilelus pidevalt - näiteks üritavad töömehed väita, et hädavajalik on osta 27 000 eurot maksev kaubik sest "sinna mahub ka materjal sisse". Mina seepeale, et ostame hoopis 15 000 eurose väikekaubiku igati viisaka varustusega ja sinna juurde 700 eurose Respo käru - vead materjali käruga. Et tavakasutajad raha lugeda ei oska (või neid see ei huvita), pole midagi üllatuslikku (näide eelmisel neljapäeval peetud vestlusest). :dont_know:
aga kui pakkuda meestele, et kaubik 3000.- ja ülejäänud 24000.-/ 12000.- nende palgatõusuks?
http://www.auto24.ee/used/2550035
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Seda kummastav on näha siin (kus peaks olema keskmisest teadlikum rahvas), et inimesed ei saa asjale õieti pihta ja näevad "paarist 206 kW Superbist" probleemide lahendust. Äkki tuleks kooli tagasi minna? :roll:
Trumm üritas välja mõelda probleemi ja kaotas (ala politsei vanu panne sahkerdatakse salaja tavainimestele auto minevikust rääkimata). Nüüd siis läheb ta uuele ringile, sest 206 kW Superb on on järjekorde bla bla bla, patrullautod olid ikka 140 kW ja mitte Elegance varustusastmes. Trumm, loe nimetu post hoolikalt läbi, pole mõtet üht ja sama teemat siin mõttetult kerida, kasutades ära klemmikat, kes keskendub tagaajamise võimekusele, mis on ainult üks ja suhteliselt teisejärguline element kogu teemas.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40178
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma saan suurepäraselt aru, see autovärk on lihtsalt supiaur.
Probleem on selles, et PPA, kes on valinud endale tänaseks üle jõu käiva teenistusmudeli, on saanud poliitikutelt indulgentsi kergemaid pahategusid ignoreerida (sest kõik saavad suurepäraselt aru, miks). Tegelikult oli ka indulgents ignoreerida katastrofaalset olukorda idapiiri kontrollimisega, aga siin leidis aset ebaõnn Kohvri juhtumi näol, misjärel demos meedia piiriribaks nimetatavaid võpsikuid kogu publikumile ja asi muutus optimeerijatele-eduraportööridele piinlikuks. Lihtsalt küsimus on, mis litakas peab nüüd ära käima (ja mitme laibaga), et saadakse aru selektiivse sisejulgeoleku ekslikkusest. Piiri puhul piisas ühest juhtumist igatahes. Ökonomisti ja praktikuna saan hästi aru, miks asjad nii on, ainult see kodanik minus aga keeldub sellele jamale alla kirjutamast.

Kunagi 90ndate lõpus noore ametnikuna nägin sellist teemat hästi, et võrdlusi teha. Soomes sõidutati eesti kolleege 10a vana Golf 1,4-ga, millel polnud isegi konditsioneeri, kuid see tegevus mida näidati (see milleks asutus oli ellu kutsutud), tekitas vaimustust. Kord oli majas, seadmed olid uued ja mehed õppinud. Meie aga sõidutasime siia saabunud soomlasi tuliuute VW Passat 2.8tega, automaatne kliimaseade põske paitamas, kuid teatud kohtadesse soomlasi ei söandanudki viia, sest see oleks väga paha mulje jätnud. Huvitav, kas soomlased omavahel ja eestlaste prioriteeditunde üle irvitasid ka... Ka siis oli põhitegevus meil ligaloga, aga autod olid seevastu väga head. Ja ka argumendid olid toona täpselt samasugused nagu siin - NEED autod on ju pisike-pisike osa eelarvest, kuid tööks VÄGA-VÄGA vajalikud. Tead kui lahe oli sellise autoga lumesajus Tartust Tallinna sõita - 120 kmh oli spidokal kogu aeg, kütusekulu oli küll 16 liitrit sajale, aga noh, see ju ka pisike-pisike summa suures eelarves :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Huvitav, huvitav. Mina mäletan (90ndate teisest poolest) veel selgelt Opeleid, Nissaneid, Forde ja muidugi neid õnnetuid Vitarasid, kuid mingid tippvarustuses Passatid küll ette ei tule. Üksikuid eksemplare oli seal hulgas muidugi rohkem, kaasa arvatud paar mersut. Üheksakümnendate alguspoolest ei maksa rääkidagi, siis liikus ringi valdavalt vene tehnika (ja väike kogus humanitaarabiks saadud Opeleid).

EDIT: Mõned stiilinäited.
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=461208
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=229930
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=519004
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=486687
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=486693
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=455417
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist