Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36620
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

Vead, mis avastati Peugeot’ margiesinduses Amservis, küündisid 4000 euroni.
Roamless
Liige
Postitusi: 3811
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Politsei sõidab autod 300 000 km-ni ja mingi vanuseni. Üle selle näitab nende kogemus, et autod kisuvad väga rappeks kätte.
Lisaks paigaldab politsei oma lisaseadmed armatuurile ilma auke puurimata. SMITi spetsid on need nõksud kenasti kätte saanud. Kui liisingmasinaid tagastatakse, siis on iga auto puhul korralik vaidlus puuduste üle. Ja pole mitte harvad juhud, kus politsei peab kahju hüvitama. Siit ka põhjus, miks auke pole armatuuri mõttekas teha. Ja ka see, miks ollakse liikumas järelmaksu poole, sest nii suudetakse sõidukipargi läbisõite ja üldist ressursikasutust (kütus, kulumine jm) paremini juhtida.

Ja kui liisingus olnud masinaid müüb liising, siis politseile ei saa mingit etteheidet teha, sest tema andis auto liisingule. Liising omakorda annab selle autofirmale, kes omakorda paneb selle müüki. Kui politsei müüb sõidukeid riigivarana, siis on samuti kõik andmed ausalt näha.

Takso- ja turvafirmad on ilmselgelt omaette keiss. Kui on keritud, siis on ostja petmine.
Unforeseen consequences
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas taara »

http://www.ohtuleht.ee/799395/autosalon ... us-remonti

Teeme Krikule lühikese kokkuvõtte artiklist.

Triin ostis ühest Tartu nimekast autosalongist 5000€ Peugeoti. Sõitis sellega 600km ja hakkasid vead välja tulema. Sõitis esimesse Amservi esindusse autot kontrollima. Triin sai väikese koolirahaga auto tagasi antud.

Artiklist ei tule välja, et auto oleks ostetud esindusest vaid seal käidi autot kontrollimas peale vigade esinemist. Suure tõenäosusega osteti auto mingilt platsilt või viisakama renomeega poelt (näiteks eelmise postituse näide NordAuto).
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36620
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

Vabandust, sul on õigus.

Siiski ei välista Amservi mees sellist juhtumit mõnes muus esinduses. See muidugi võib olla niisama konkurentide tahmamiseks häma.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas maksipoiss »

Politsei autod ülevaatusel käivad ikka? Nendest andmetest tulevad ju läbisõidu kerimise anomaaliad ilusti välja.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

taara kirjutas:Need on tutikad autod, mis on ostetud PPA poolt esindustest. Need käivad esindustes hooldustel ja remondis (rohkemal või vähemal määral). Need autod lähevad lepingu lõppemisel tagasi esindustesse müüki koos ajalooga. Tahad öelda, et esindus ja PPA võltsib autode ajalugu täiel määral?
Mitte politsei. Ma lihtsalt ei taha vihjata millelegi - pole tõendeid.
Kui aga vaadata sõiduki müüjate motiive, on seda piisavalt.
Esiteks kiletatud sõidukid näevad peale kile eemaldamist välja nagu uued. Narr oleks neid ju mitte "peaaegu uue" pähe müüa. Teiseks esinduses on piisavalt vahendeid, et läbisõitu täiesti usutavalt võltsida. Alates auto mäludes oleva info kustutamisest kuni kapitäiest uutest teenindusraamatutest ja templist nende täitmiseks. Minul oleks ärimehena küll kiusatus teha särava Octavia 300 tuhandest läbisõidust 122 tuhat ja küsida selle eest paar tuhat rohkem.

Seepärast on kiletatud sõidukite aktsepteerimine ja nendega sõitmine tehnilise amortiseerumise piirile ning seejärel käte puhtaks raputamine on ebaaus eelkõige iseenda kodanike suhtes.

Müüdavad autod on platsil arvelt maha võetud seisundis, kus avalike päringutega midagi ei selgu. Selle kasutamiseks peab sõiduk arvel olema. Ülevaatuste ajalugu ja läbisõitu on võimalik ARK-i e-keskkonnast vaadata ainult omanikul või volitatud kasutajal. Avalikus päringus (just kontrollisin) paistab ainult ülevaatuse olemasolu, liikluskindlustuse olemasolu ja tehnilised andmed (arveloleva sõiduki kohta). Ülevaatuse ajalugu sisselogitavast osast paistab ainult sinu omanikuks olemise aja piires.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja kui liisingus olnud masinaid müüb liising, siis politseile ei saa mingit etteheidet teha, sest tema andis auto liisingule. Liising omakorda annab selle autofirmale, kes omakorda paneb selle müüki. Kui politsei müüb sõidukeid riigivarana, siis on samuti kõik andmed ausalt näha.
Liisingud ei müü sõidukeid juba ammu. Kui liising ostab salongist auto, tehakse ka kokkulepe tagasivõtmise kohta. Seejärel toimub müügieelne maagika ja sõiduk leiab koha esinduse kasutatud autode platsil.

Loomulikult ei saa politseile midagi ette heita - asi on JOKK.
Lihtsalt avaldades politsei kodukal kasutusel olnud autode VIN koodid või nõudes auto värvimist (mida üle värvida pole niisama lihtne) saab ka kodanik teada, mida ta ostab. Seni tuleb tunnistada, et politsei (mugavus)tegevus toetab kasutatud autoturul toimuvat.

Jah, vanasti kui politsei autosid omas, siis müüdi oksjonil kord aastas. Ja sinikirjud autod - sellisel juhul ollakse ostjaga aus. Täna aga müües pärlmutter punast tippmudeli Superbi, ei oska keegi karta, et tegemist võib olla endise politsei autoga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 5194
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mart2 »

Mõni sõna nende PPA liisinguautode kohta.

Mitte ammu müüdi hulgem PPA Škodasid Tallinnas. Müüja nende politsei taustast mingit saladust ei teinud. Edasimüüja juurde toodi neid riburada pidi üle terve Eesti. Enam-vähem oli teada, millisest maakonnast ja millise kasutusega autodega on tegu. Kuna autode liising oli lepingus ühesuguste tingimustega (erisused sisuliselt ainult selles, kas liisitut tarvitati administratiivtööks või patrullteenistuses - nõuded näiteks mootori võimsusele), siis olid müügiplatsis ka müügihinnad pea ühel joonel (mõningane kõikumine nn. iluvigade pärast). VIN-koodiga oli võimalus esindusest näha auto ajalugu (mõnel olid avariijärgsed remondid). PPA-l pole mingit vajadust petta ja edasimüüja teab, et tegelikku tehnilist tausta saab kontrollida.
Ah-jaa ... jutu lõpuks võin öelda, et peale pikemat valikuaega, mitme masina taustauuringut ja sõiduproovi ostis poeg omale sealt auto ja on siiani rahul. Käinud ainult korralistel hooldustel. Eks automüüjad ja muidumehed armastavad elu juttudega põnevamaks teha ning kliinilised vandenõuteoreetikud pigistavad oma "vee kivist" misiganes asja puhul. :D

Lõpp.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Roamless
Liige
Postitusi: 3811
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Trumm, miks sa arvad, miks politsei autokiletamise teed on läinud. Kiletatakse sellepärast, et esiteks nii on odavam ja teiseks saab seda peale kilede eemaldamist ja auto tagastamist seda müüa, ilma, et peaks üle värvima, sest seaduse silmis politseiauto värvidega sarnase sõidukiga eraisikud liikluses liikuda ei või. Meenuta kasvõi räppar/poeröövel Beebilõuga, kes oma autolt kiled pidi maha kiskuma, samuti kui palju või kas kunagi oled saa viimastel aastatel liikluses näinud endist politseiautot oma sinivalges värvikavas liikumas.
Teiseks ka Pirni Skoda platsil vedeleb tagasi antud taksosid, müügimeeste saane ja vist ka vanu politsei Superbe. Ükski normaalne esindus ei hakka neil hodomeetrit tagasi kerima ja muid näite võltsima, kui neilt küsid, siis öeldakse ilusasti jah tegu on vana takso või politseisõidukiga. Üldiselt on taksod ja politseisõidukid sõidetud juba parajateks raibeteks (vt teksti eespool), sest nö paremad eksemplarid ostab või ostis politsei ise välja ja müügis olevatel saanidel on hinnad üliodavad. Ma arvan, et kui nö petturid neid üldse ostavad, siis viiakse vanu läbisõidetud taksosid ja politseiautosid otse välismaale, sest Eesti ajalooga auto on ju väga lihtsalt kontrollitav Eestis. Kui sul on tutvus, siis saad tasuta, kui mitte, siis võibolla väikese raha eest saad esindusest Eesti ajalooga auto kohta infot st midagi salajast ei ole. Eestis on suurem risk osta välismaalt tulnud autosid, kui kodumaise ajalooga (muidugi leidub ka siin "meistrimehi", kes autosid kerivad, kes liisingu petmiseks, kuna läbisõidupiirang peal, kes parema hinna saamiseks).
Loomulikult ei saa politseile midagi ette heita - asi on JOKK.
Lihtsalt avaldades politsei kodukal kasutusel olnud autode VIN koodid või nõudes auto värvimist (mida üle värvida pole niisama lihtne) saab ka kodanik teada, mida ta ostab. Seni tuleb tunnistada, et politsei (mugavus)tegevus toetab kasutatud autoturul toimuvat.
Mingit politseid puudutavat JOKK skeemi ei ole olemas. Sa kipud siin teemas panema, nagu Lobjakas, lood kunstliku probleemi ja siis asud seda materdama. Mina väidan, et Eestis on esindusest vana autot ostes endine politseisõiduk tuvastatav. Kui ostad mingilt teisejärguliselt platsilt, siis on tõesti võimalus, et keegi on hodomeetri maha kerinud , värvi läikima löönud ja ilusa muinasloo juurde jutustanud, kuid alati tasub teha väike auto ajaloo uuring ja Eesti auto puhul paljastub sedasorti ajalugu kergesti.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina väidan, et Eestis on esindusest vana autot ostes endine politseisõiduk tuvastatav
Vaid siis, kui esindus soovib seda sulle öelda. Osad kindlasti ütlevadki. Muud legaalset võimalust seda teada saada tegelikult pole (vt mu eelmised mailid). Esindus (hoolimata neide mainekampaaniast) pole aga alati aususe etalon - neid lugusid, kus esindusest ostetuga on petta saadud, on piisavalt (ka minu tutvusringkonnas on).

Taksod pole veel kõige hullem variant - kuna seal mootor praktiliselt pidevalt töötab. Probleem on suure läbisõiduga autod, mida kasutatakse episoodiliselt, sest mootorit ei lõhu mitte töötamine, vaid (külm)käivitamine ja hooldamatus (sh esinduste reklaamitud hiigel-hooldusvälpade uskumine).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 3811
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Vaid siis, kui esindus soovib seda sulle öelda. Osad kindlasti ütlevadki. Muud legaalset võimalust seda teada saada tegelikult pole (vt mu eelmised mailid). Esindus (hoolimata neide mainekampaaniast) pole aga alati aususe etalon - neid lugusid, kus esindusest ostetuga on petta saadud, on piisavalt (ka minu tutvusringkonnas on).
On sul mõni konkreetne näide ka tuttavale endise politseiauto müügi kohta, sest räägime politseiautodest. Tegu on ju enamasti parajate surnuks sõidetud rimakatega, mida ostetakse pojale, et peale autokooli läbimist kätt saaks harjutada või, et ämm/äi saaks maalt linna kartuleid vedada. Esindustest on nö kasutatud autona p...ka saadud on küll ja küll, kuid enamasti on tegu kellegipoolt sissemaksuks antud autoga (st esindus tõesti pole sinna peale nö silmaga ülevaatuse ja puhtaks pesemise raha matnud) või isiklikust varamust aastate tagune lugupeetud luksusmargi edasimüüja näide, kus autot müüv suurklient palus keskusel valetada auto tehniliste probleemide suhtes. Kuid viimane juhtus peaaegu 10 aastat tagasi. Aga takso ja politseiauto ajaloo kohta sulle korralikus esinduses keegi valetama ei hakka, sest selline vale tuleks siin kiiresti välja, kuna isegi mõnele penskarile müües võib sellel olla advokaadist või ajakirjanikust laps ja jama oleks rohkem, kui küll. Samuti pole see esinduste list kuigi pikk, kus vanu politseiautosid võib müügil olla. Eriti vanu väljaostetud panne on politsei müünud oksjonil ka otse osta.ee-s. Mina julgen väita, et Eesti takso või politseiauto puhul ei hakka keegi sulle valetama ja hodomeetrit kerima, ühest kunagisest leheartiklist mäletan, et põhiliselt osteti vanu politseiautosid kuhugi välisriiki ala Leedu ja seal võime muidugi vaid arvata, mis nendega tehakse, kuid Eestis pole jõudnud ajakirjandusse mitte ühtegi juhtumit, kus esindus näiteks vana politseisõidukiga hodomeetriga manipuleerinud oleks.
Taksod pole veel kõige hullem variant - kuna seal mootor praktiliselt pidevalt töötab. Probleem on suure läbisõiduga autod, mida kasutatakse episoodiliselt, sest mootorit ei lõhu mitte töötamine, vaid (külm)käivitamine ja hooldamatus (sh esinduste reklaamitud hiigel-hooldusvälpade uskumine).
Muide ka politseiautodel, nagu taksodel, mootor tihtilugu niisama tiksub, sest kas arvad, et politseinikud talvel istuvad külmas autos ja külmetavad või? Lisaks on politseil kohustus ka oma autosid hooldada vastavalt lepingule ettenähtud hooldusvälpade puhul, miks muidu volkari ja skoda ees nende autosid seismas näeb. Väiksemaid hooldusi nad vist tõesti teevad ka ise.
Unforeseen consequences
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas taara »

Lisaks töötavad mootorid ka selle pärast, et seda suurt elektroonikat ära toita.

Ma tunnen Trummile kaasa. Sellist paranoilist elu on raske elada. Igal pool on mölakad ja pätid, kes alati üritavad seitset nahaka koorida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Elu muudavad masendavaks igasugu eduraportöörid, kes ei pea paljuks vajadusel musta valgeks rääkida :?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 3811
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Elu muudavad masendavaks igasugu eduraportöörid, kes ei pea paljuks vajadusel musta valgeks rääkida :?
Kus praeguses arutelus see "eduraportöörlus" peitus? Võibolla lihtsalt mõne asjaga ei ole alati "kõik pekkis", hetkel ju asjad toimivad ja kellegile "p...ska" kaela ei määrita, nagu sa teemasse kinda heitsid. Kusjuures kui natukene muiata, siis politsei kasutab vägagi "efektiivselt" oma ressursse. Eilses uudisklipis võeti taksomaffia maha ca 2001 Audi A6-ga ja samast aastakäigust Sharaniga, mõlema turuväärtus ca 1000-4000 euri, aga näe liiguvad ja kasutatakse aktiivselt. :D
Unforeseen consequences
mart2
Liige
Postitusi: 5194
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas: ... Taksod pole veel kõige hullem variant - kuna seal mootor praktiliselt pidevalt töötab. Probleem on suure läbisõiduga autod, mida kasutatakse episoodiliselt, sest mootorit ei lõhu mitte töötamine, vaid (külm)käivitamine ja hooldamatus (sh esinduste reklaamitud hiigel-hooldusvälpade uskumine).
Ära enam peale võta! Eks.
Kui sa ei tea tõesti suurt nendest PPA liisinguautodest, siis ei maksa ka oletada.
a) Politsei autod trassi ääres on külmal ajal enamasti töötava mootoriga, sest vaja soojendada, toita aparatuuri ja olla valmis koheselt startima/jälitama.
b) Külm käivitamine? Ekstra helistasin pojale üle ja küsisin - platsil olnud PPA Octaviad olid kõik mootoribloki elektrilise soojendusega. Keegi midagi müügi ajaks juurde aga maha ei kruvinud.
c) liisingufirmad ajavad päris hoolega järge, et korralised hooldused tehtud saaks, sest kui midagi masinaga hooldamatusest juhtub, peavad nemad (oma tasku arvelt) andma probleemi likvideerimise ajaks asendusauto.

Aga ilmselt (nagu alati) tead sina teistest kõike paremini ... :write:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist