www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 14 Dets, 2017 18:09

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 317 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Nov, 2017 18:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 40
vk1 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Analoogseid autoteemalisi vaidlusi on tsiviilelus pidevalt - näiteks üritavad töömehed väita, et hädavajalik on osta 27 000 eurot maksev kaubik sest "sinna mahub ka materjal sisse". Mina seepeale, et ostame hoopis 15 000 eurose väikekaubiku igati viisaka varustusega ja sinna juurde 700 eurose Respo käru - vead materjali käruga. Et tavakasutajad raha lugeda ei oska (või neid see ei huvita), pole midagi üllatuslikku (näide eelmisel neljapäeval peetud vestlusest). :dont_know:

aga kui pakkuda meestele, et kaubik 3000.- ja ülejäänud 24000.-/ 12000.- nende palgatõusuks?
http://www.auto24.ee/used/2550035


Usun, et see oleks meestega läbirääkimise küsimus, kas nad on nõus kannatama mittesobivat töövahendit selleks, et saada kõrgemat palka.
Eraettevõttes ei ole selles osas küsimust, kuni ohutus ei kannata, aga politseil on elutähtis, et oleks korralikud töövahendid, see on siseriikliku julgeoleku koha pealt ülitähtis.

Tegelikult kaubiku puhul ei ole hind ainuke näitaja, vaid ka muidu selle sobivus, kuna neid toodetakse väga erinevaid.
Tõsi ta on, et suuremad ja rohkemate võimalustega kipuvad rohkem maksma.
Kuna ma ise autojuhina töötan ja kaupa vean, siis ma tean väga hästi, kui oluline on korralik töövahend, mis töö ära teeb ja samas minu tervist ei riku liigse müra ega vingugaasiga, mis salongi tuleb näiteks.
Sealhulgas korralik tagaluuktõstuk, mis ikka kaupa tõsta ka jõuab ja auto, mis ka koormaga sõita jõuaks.
Lisaks auto töökindlus, pidevalt remonti vajava autoga ei saa korralikult tööd teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Nov, 2017 18:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 40
Roamless kirjutas:
Tsiteeri:
Seda kummastav on näha siin (kus peaks olema keskmisest teadlikum rahvas), et inimesed ei saa asjale õieti pihta ja näevad "paarist 206 kW Superbist" probleemide lahendust. Äkki tuleks kooli tagasi minna? :roll:

Trumm üritas välja mõelda probleemi ja kaotas (ala politsei vanu panne sahkerdatakse salaja tavainimestele auto minevikust rääkimata). Nüüd siis läheb ta uuele ringile, sest 206 kW Superb on on järjekorde bla bla bla, patrullautod olid ikka 140 kW ja mitte Elegance varustusastmes. Trumm, loe nimetu post hoolikalt läbi, pole mõtet üht ja sama teemat siin mõttetult kerida, kasutades ära klemmikat, kes keskendub tagaajamise võimekusele, mis on ainult üks ja suhteliselt teisejärguline element kogu teemas.


See ei ole sugugi teisejärguline ,aga ma olen nõus, et elemente on palju, mis loevad.
Sellepärast peavadki politseil olema optimaalsed autod, milleks see 140kw Superb suurepäraselt sobib, kahju, et enamik patrullautosid need ei ole, võiks olla.
Lihtsalt sellele lisaks on vaja 206kw superbe, enne olid 191kw, usun ,et nüüd tulevad 206kw, aga lihtsalt neid võiks mõned rohkem olla, et rohkema Eesti peale jaguks.
Need mõned ongi selleks, et kiiremaid põgenejaid püüda, et need liiga julgeks ei läheks.
näiteks 10-15 206kw Superbi terve riigi peale, ei oleks eriline kulu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Nov, 2017 18:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 40
Kapten Trumm kirjutas:
Ma saan suurepäraselt aru, see autovärk on lihtsalt supiaur.
Probleem on selles, et PPA, kes on valinud endale tänaseks üle jõu käiva teenistusmudeli, on saanud poliitikutelt indulgentsi kergemaid pahategusid ignoreerida (sest kõik saavad suurepäraselt aru, miks). Tegelikult oli ka indulgents ignoreerida katastrofaalset olukorda idapiiri kontrollimisega, aga siin leidis aset ebaõnn Kohvri juhtumi näol, misjärel demos meedia piiriribaks nimetatavaid võpsikuid kogu publikumile ja asi muutus optimeerijatele-eduraportööridele piinlikuks. Lihtsalt küsimus on, mis litakas peab nüüd ära käima (ja mitme laibaga), et saadakse aru selektiivse sisejulgeoleku ekslikkusest. Piiri puhul piisas ühest juhtumist igatahes. Ökonomisti ja praktikuna saan hästi aru, miks asjad nii on, ainult see kodanik minus aga keeldub sellele jamale alla kirjutamast.

Kunagi 90ndate lõpus noore ametnikuna nägin sellist teemat hästi, et võrdlusi teha. Soomes sõidutati eesti kolleege 10a vana Golf 1,4-ga, millel polnud isegi konditsioneeri, kuid see tegevus mida näidati (see milleks asutus oli ellu kutsutud), tekitas vaimustust. Kord oli majas, seadmed olid uued ja mehed õppinud. Meie aga sõidutasime siia saabunud soomlasi tuliuute VW Passat 2.8tega, automaatne kliimaseade põske paitamas, kuid teatud kohtadesse soomlasi ei söandanudki viia, sest see oleks väga paha mulje jätnud. Huvitav, kas soomlased omavahel ja eestlaste prioriteeditunde üle irvitasid ka... Ka siis oli põhitegevus meil ligaloga, aga autod olid seevastu väga head. Ja ka argumendid olid toona täpselt samasugused nagu siin - NEED autod on ju pisike-pisike osa eelarvest, kuid tööks VÄGA-VÄGA vajalikud. Tead kui lahe oli sellise autoga lumesajus Tartust Tallinna sõita - 120 kmh oli spidokal kogu aeg, kütusekulu oli küll 16 liitrit sajale, aga noh, see ju ka pisike-pisike summa suures eelarves :D


isegi 206kw superb ei võta 120ga sõites 16 sajale, alla 10 võtab.
Isegi minu kunagi 5nda seeria 2,0 110kw BMW, mis muidu omajagu bensiini võttis, ei võtnud 120ga 16 sajale, vaid äärmisel juhul 10, kui sedagi.
Seejuures arvesta, et enamus kütuse hinda on riigimaksud, mille riik endale maksab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Nov, 2017 18:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 40
nimetu kirjutas:
Huvitav, huvitav. Mina mäletan (90ndate teisest poolest) veel selgelt Opeleid, Nissaneid, Forde ja muidugi neid õnnetuid Vitarasid, kuid mingid tippvarustuses Passatid küll ette ei tule. Üksikuid eksemplare oli seal hulgas muidugi rohkem, kaasa arvatud paar mersut. Üheksakümnendate alguspoolest ei maksa rääkidagi, siis liikus ringi valdavalt vene tehnika (ja väike kogus humanitaarabiks saadud Opeleid).

EDIT: Mõned stiilinäited.
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=461208
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=229930
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=519004
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=486687
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=486693
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=455417


90ndad olid jah vaene aeg, palju oli Opel Astraid ja Vectraid.
Tõsi, kui tulid Vectra B-d, siis need olid isegi suhteliselt võimekad, vähemalt osad kindlasti, aga mitte midagi eriliselt võimsat.
Vitarad vist lausa osteti? Aga midagi kallist need küll ei olnud.
90ndate lõpus tulid mazda 626-d ka.
Muideks kellelgi olid ka 2,8 128kw Vw Ventod, aga need küll kallid autod ei ole.
Nägin selliseid hiljem müüa, sestap tean, mõned E36 3nda seeria BMW-d olid ka, üks vist laenati tasuta äkki?
Kuskilt tuli ka mingi ameerikaauto, mida mingi aja politseiautona kasutati, sellest oli isegi saade.
Saates tehti nalja, küsiti politseinikult, mida ta sellega teete ja ta ütles, et käime bensiini järel :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Nov, 2017 18:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 40
Markko kirjutas:
Ei tea, kas Trumm tingimata politseist rääkis, kuid julgestuspolitseis olid küll sajandivahetuse paiku uued Passatid. Kas just 2,8, seda ei tea


2,8 liitrit Passat oli neil täiesti olemas, aga see oli haruldane kindlasti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Nov, 2017 18:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 40
Roamless kirjutas:
Need 2,8 liitrised olid 1997 aastakäigu Passat Syncro-d, mida mälu järgi kogu politsei peale oli 3 või 5 tükki (siin võin ka vabalt eksida, kuid 10-tes neid kindlasti polnud)). Põhiautoks oli selle Passati ajal politseis Opel Vectra ja Astra (võrreldes põtrade Saabidega, Volvodega, polnud nagu kusagilt otsast overkill). Politseitööks sobimatu Vitara hakkas vist juba tolleks hetkeks vaikselt minevikku vajuma. Aga need paar Passatit nüüd küll selles süüdi polnud, et politseijaoskonnad tollal parajad peldikud olid (eriti õudne urgas oli Erika tänava oma). Tollase jama põhjusi tuleb otsida mujalt (poliitikute tõmbetuuled ja hoogsad politseijuhtide vahetused, vastavalt tuulte suundade muutustele)
Kui järgmiseks tahad Subaru Impreza-d ette võtta, siis ka neid oli kõigest 3-5 tükki, ei olnud põhiautoks.
Tuues Inglismaalt näite, siis ka Londonis ei sõida politsei tänapäeval enam 1,4 liitriste Opel Astratega, vaid millegipärast sõidavad igasugu kiirreageerijad seal suisa tuliuute X5-tega ja neid ei ole ainult mõned üksikud politseivärvides (muidugi vajadust selliste autode järgi, ei oska kommenteerida). Ei sõida ka Balti naabrid Dacia Loganitega. Kokkuvõtvalt, nagu seletas nimetu ilusasti oma postituses lahti, Dacia Loganitele üleminek ei anna meile sadu uusi mehi piirile, patrulle tänavatele ja uurijaid tööpostile.



Nii ta on jah.
Lisan veel seda, et inglismaal on eriüksus, millel vähemalt vahepeal oli kasutudes ka vähemalt üks Mitsubishi EVO.
Kuid sealsed diisel astad suurde linna sobivad küll.
Kuigi ka seal on olnud tagaajamisi linnavahel, kus kurjategijad, kas röövisid või varastasid, ma ei mäleta, pääsesid minema, kuna politsei diisel astra oli liiga aeglane ja ka kehvema juhitavusega.

Leidsin ka selle video, siin politseinik ise ütleb, et nad ei saa kätte, kuna politsei auto on liiga aeglane ja kehvema juhitavusega, kui põgenev Mitsubishi EVO, täpselt see, miks mina politseile piisavalt kiireid ja piisavalt hea juhitavusega autosid tahan.
https://www.youtube.com/watch?v=-Dfq2FAZWoA


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Nov, 2017 18:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 40
Kapten Trumm kirjutas:
Roamless postitas jälle eduraporti.
Ma pole öelnud, et reapolitsei sellega sõitis. Ütlesin vaid, et taolise hinnaklassi autosid osteti ka toona ja argumendid (olen nt nende autode ostu seletuskirja lugenud ja ostupaberites sorinud) olid täpselt samasugused nagu siin. Selles mõttes pole 17 aastaga midagi muutunud - edevusihalus ja raha kulutamine teisejärgulisele (kui põhitegevus logiseb) on Eestis olnud moes kogu aeg.

Inglismaal ja Soomes võivad sõita ükskõik millega- seal on rahalised võimalused ka teisest maailmast. Meil neid pole. Soomel on piiril okastraataed vähemalt. Meil pole.


Sai ju öeldud, et patrullautode pealt kokkuhoiuga ei saavuta eriti suurt kokkuhoidu, millega midagi eriti võidaks.
Seevastu kaotaks, aga väga palju.
Probleem ei ole kallites autodes, vaid selles, et riigieelarvest ei tule politseile piisavalt raha.

Siin on politsei rahapuuduse teemal ka intervjuu Elmar Vaheriga.
https://etv.err.ee/v/elusaated/pealtnag ... lmenetlust

Alustaks sellest, et palga tõstmiseks ütleb ta otse välja, et on vaja 10 miljonit eurot.
Ta ütleb ka, selleks, et töötajaid juurde saada on vaja väga suuri summasid, mida ta ei täpsusta, aga ilmselgelt kõvasti suuremad summad, kui 10 miljonit.
Ehk siis, kui me patrullautode arvelt mingi imenipiga suudame ka miljont eurot kokku hoida, siis on see köömes, millest poleks eriti kasu, küll, aga kõvasti kahju kehvade patrullautode näol.

Siin video sellest, kuidas Ungari politseil on ilmselgelt raskusi põgeneval Mitsubishi Evo järel püsimisel.
Õnneks või kahjuks, kuidas võtta on EVO roolis mitte nii osav juht, kes paneb matsu.
Aga, mis siis, kui seal oleks olnud osavam juht? Ta oleks äkki politsei Skoda eest ära saanud, mis ei olnud kahjuks eriti võimeka mootoriga ja ilmselt polnud ka nelikvedu, arvan.
https://www.youtube.com/watch?v=gUechtUL2YE
Niipalju, kui nad sabas suudavad püsida on tänu tihedale liiklusele,kohe, kui on hõredam liikus, kohe on EVO läinud või kaugemal, EVO ei saa lihtsalt täiega tallata.
Ja antud politsei Skoda seal on võimekam, kui Kaptentrummi tahetud Skoda Fabiad.
Aga nüüd mõtle, kui oleks hõredam liiklus või lausa öö, nagu inglismaal oli, kus EVO panigi politsei diisel Astral lihtsalt eest minema, seal oli ilmselgelt parem juht ka EVO roolis.

Siin põgeneti eestis 186 km/h, huvitav, kuidas Fabiaga ta kätte oleks saadud, mis niipalju väljagi ei lähe?
https://www.youtube.com/watch?v=ysTC8yY4quc

Siin on kunagine tagaajamise uudis Eestis, kus põgenev BMW sõitis 228 km/h.
Jälitav politsei Opel Vectra oli piisavalt võimekas ja juht piisavalt kõva, et kannul püsida.
Oleks tal olnud mingi lahja auto, ei oleks ta seda BMW-d kätte saanud.
https://www.youtube.com/watch?v=hqQYwsmx3pc

Kunagine politseiautode hange, mille seas on 40 Opel Vectrat, mille tippkiirus on 218 km/h ja kiirendus 9,5 sekundit 0-100 km/h ja seda aastal 2000, kui meie autopark oli tänavatel midagi muud, kui praegu.
Tollal ei olnud ka riik nii heas seisus, kui praegu, nii,et normaalsed politseiautod :)
http://mehele.ohtuleht.ee/97974/politse ... 0-uue-auto


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 29 Nov, 2017 9:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 1686
Vabatahtlike päästekomandode sõidukid ei vasta nõuetele.
http://www.err.ee/645518/vabatahtlikke- ... l-nouetele
Ühelt poolt saan aru, et tehnika ja paberid peavad korras olema, kuid kui keegi õlga alla ei pane, siis ei saagi teistsugust tulemust loota. Ega need komandod puhtalt õhust ja armastusest tegutse. Siin ongi riigil kolm valikut: kas ajab oma bürokraatliku joont sinnamaani, et osad komandod lõpetavadki sisuliselt tegevuse; pigistab silma kinni; või hoopis otsib nende komandode jaoks paremaid vahendeid. Tasuta lõunaid ei ole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 04 Dets, 2017 20:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 22122
Muinasjuttu "lauake, kata end" tead?
Sama loogikaga on rajatud ka vabatahtlik pääste. Vahe on lihtsalt selles, et Tallinna lähedal, kuhu on koondunud rohkem know-howd ja raha, võib see asi töötada, aga keskustest kaugemal jäävad asjad ikkagi kiratsema. Palju sõltub asi ka omavalitsuse rahalisest seisust ja hoiakust. Näiteks Tallinna lähedale Tammemäele rajati 10a tagasi korralik päästekeskus, mis jäi kärpekääridele ette ühel hetkel. Omavalitsus otsustas aga, et nemad päästest ei loobu ja võeti asi omale kostile.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 05 Dets, 2017 0:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Nov, 2005 22:30
Postitusi: 1677
Asukoht: Harju
Kapten Trumm kirjutas:
Muinasjuttu "lauake, kata end" tead?
Sama loogikaga on rajatud ka vabatahtlik pääste. Vahe on lihtsalt selles, et Tallinna lähedal, kuhu on koondunud rohkem know-howd ja raha, võib see asi töötada, aga keskustest kaugemal jäävad asjad ikkagi kiratsema. Palju sõltub asi ka omavalitsuse rahalisest seisust ja hoiakust. Näiteks Tallinna lähedale Tammemäele rajati 10a tagasi korralik päästekeskus, mis jäi kärpekääridele ette ühel hetkel. Omavalitsus otsustas aga, et nemad päästest ei loobu ja võeti asi omale kostile.

Tammemäe komando teeotsal on sildil ka muuseum, on sellest mingit pildimaterjali?

_________________
Huvitun maisest rasketehnikast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2017 16:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Jaan, 2006 22:05
Postitusi: 122
Võrdluseks, uudiseid Leedust.
Kui peen helendav värvilahendus kõrvale jätta, siis:
Audi A6, 200kW 3-liitrine diisel. Selle kõrval ei tohiks kellelgi köhimist olla, et Eesti politsei Škodad on raha RAISKAMINE. Pildi peal on neid Audisid üle ühe eksemplari ka.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2017 16:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2333
Osteti siis 12 tükki. Helendav kleepimislahendus on hea, kuid küsimus on, milleks nii kalleid autosid liisida. Selle kõrval on Superb suisa odav pann, sest Audi A6 letihind hakkab 40 000 eurist, kuid 200kW isend maksab ka suursoodustusega politseile rohkem, kui 40 000 euri tk ehk liisingumakse ei peaks kuigi soodne olema. Natukene arusaamatu see Leedu ametiauto poliitika, masinaid on seinast seina, puudub autopargi ühtlus. Pole seal suuri kiirteid, kus nii võimsaid masinaid on vaja. Võibolla siis nö VIP eskordi masinad ja tõenäoliselt on Leedu tunduvalt rikkam maa, kui Eesti :D :D :D

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2017 16:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 1686
Kolme liitrine (200 kW) diisel on peal quattro variantidel. Selle hind on 57 000 eurot. :shock:
Jeesus Kristus! Leedukad ujuvad vist rahas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2017 17:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 869
Asukoht: Reval
nimetu kirjutas:
Kolme liitrine (200 kW) diisel on peal quattro variantidel. Selle hind on 57 000 eurot. :shock:
Jeesus Kristus! Leedukad ujuvad vist rahas.

Ega nad seda hinda siis kohe letti löö vaid tõenäoliselt ikka liisingus või kasutusrendis - maksetingimused võivad ka riigile olla hoopis muud kui eraisikule.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda :mrgreen: lollide :mrgreen: peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2017 17:21 
Foorumil
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2011 22:13
Postitusi: 482
Ostaks kohe välja oleks see hind. Võtad liisingusse, maksad rohkem kui hind kohe ostes. Vahet ei ole, mis diili riik välja võlub, osta kohe hind on ikka madalam kui liisingu hind. Pank tahab ka kasumit saada.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 317 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt