21. leht 79-st

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Nov, 2017 17:40
Postitas klemmikas
Markko kirjutas:Ei tea, kas Trumm tingimata politseist rääkis, kuid julgestuspolitseis olid küll sajandivahetuse paiku uued Passatid. Kas just 2,8, seda ei tea
2,8 liitrit Passat oli neil täiesti olemas, aga see oli haruldane kindlasti.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Nov, 2017 17:47
Postitas klemmikas
Roamless kirjutas:Need 2,8 liitrised olid 1997 aastakäigu Passat Syncro-d, mida mälu järgi kogu politsei peale oli 3 või 5 tükki (siin võin ka vabalt eksida, kuid 10-tes neid kindlasti polnud)). Põhiautoks oli selle Passati ajal politseis Opel Vectra ja Astra (võrreldes põtrade Saabidega, Volvodega, polnud nagu kusagilt otsast overkill). Politseitööks sobimatu Vitara hakkas vist juba tolleks hetkeks vaikselt minevikku vajuma. Aga need paar Passatit nüüd küll selles süüdi polnud, et politseijaoskonnad tollal parajad peldikud olid (eriti õudne urgas oli Erika tänava oma). Tollase jama põhjusi tuleb otsida mujalt (poliitikute tõmbetuuled ja hoogsad politseijuhtide vahetused, vastavalt tuulte suundade muutustele)
Kui järgmiseks tahad Subaru Impreza-d ette võtta, siis ka neid oli kõigest 3-5 tükki, ei olnud põhiautoks.
Tuues Inglismaalt näite, siis ka Londonis ei sõida politsei tänapäeval enam 1,4 liitriste Opel Astratega, vaid millegipärast sõidavad igasugu kiirreageerijad seal suisa tuliuute X5-tega ja neid ei ole ainult mõned üksikud politseivärvides (muidugi vajadust selliste autode järgi, ei oska kommenteerida). Ei sõida ka Balti naabrid Dacia Loganitega. Kokkuvõtvalt, nagu seletas nimetu ilusasti oma postituses lahti, Dacia Loganitele üleminek ei anna meile sadu uusi mehi piirile, patrulle tänavatele ja uurijaid tööpostile.

Nii ta on jah.
Lisan veel seda, et inglismaal on eriüksus, millel vähemalt vahepeal oli kasutudes ka vähemalt üks Mitsubishi EVO.
Kuid sealsed diisel astad suurde linna sobivad küll.
Kuigi ka seal on olnud tagaajamisi linnavahel, kus kurjategijad, kas röövisid või varastasid, ma ei mäleta, pääsesid minema, kuna politsei diisel astra oli liiga aeglane ja ka kehvema juhitavusega.

Leidsin ka selle video, siin politseinik ise ütleb, et nad ei saa kätte, kuna politsei auto on liiga aeglane ja kehvema juhitavusega, kui põgenev Mitsubishi EVO, täpselt see, miks mina politseile piisavalt kiireid ja piisavalt hea juhitavusega autosid tahan.
https://www.youtube.com/watch?v=-Dfq2FAZWoA

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Nov, 2017 17:49
Postitas klemmikas
Kapten Trumm kirjutas:Roamless postitas jälle eduraporti.
Ma pole öelnud, et reapolitsei sellega sõitis. Ütlesin vaid, et taolise hinnaklassi autosid osteti ka toona ja argumendid (olen nt nende autode ostu seletuskirja lugenud ja ostupaberites sorinud) olid täpselt samasugused nagu siin. Selles mõttes pole 17 aastaga midagi muutunud - edevusihalus ja raha kulutamine teisejärgulisele (kui põhitegevus logiseb) on Eestis olnud moes kogu aeg.

Inglismaal ja Soomes võivad sõita ükskõik millega- seal on rahalised võimalused ka teisest maailmast. Meil neid pole. Soomel on piiril okastraataed vähemalt. Meil pole.
Sai ju öeldud, et patrullautode pealt kokkuhoiuga ei saavuta eriti suurt kokkuhoidu, millega midagi eriti võidaks.
Seevastu kaotaks, aga väga palju.
Probleem ei ole kallites autodes, vaid selles, et riigieelarvest ei tule politseile piisavalt raha.

Siin on politsei rahapuuduse teemal ka intervjuu Elmar Vaheriga.
https://etv.err.ee/v/elusaated/pealtnag ... lmenetlust

Alustaks sellest, et palga tõstmiseks ütleb ta otse välja, et on vaja 10 miljonit eurot.
Ta ütleb ka, selleks, et töötajaid juurde saada on vaja väga suuri summasid, mida ta ei täpsusta, aga ilmselgelt kõvasti suuremad summad, kui 10 miljonit.
Ehk siis, kui me patrullautode arvelt mingi imenipiga suudame ka miljont eurot kokku hoida, siis on see köömes, millest poleks eriti kasu, küll, aga kõvasti kahju kehvade patrullautode näol.

Siin video sellest, kuidas Ungari politseil on ilmselgelt raskusi põgeneval Mitsubishi Evo järel püsimisel.
Õnneks või kahjuks, kuidas võtta on EVO roolis mitte nii osav juht, kes paneb matsu.
Aga, mis siis, kui seal oleks olnud osavam juht? Ta oleks äkki politsei Skoda eest ära saanud, mis ei olnud kahjuks eriti võimeka mootoriga ja ilmselt polnud ka nelikvedu, arvan.
https://www.youtube.com/watch?v=gUechtUL2YE
Niipalju, kui nad sabas suudavad püsida on tänu tihedale liiklusele,kohe, kui on hõredam liikus, kohe on EVO läinud või kaugemal, EVO ei saa lihtsalt täiega tallata.
Ja antud politsei Skoda seal on võimekam, kui Kaptentrummi tahetud Skoda Fabiad.
Aga nüüd mõtle, kui oleks hõredam liiklus või lausa öö, nagu inglismaal oli, kus EVO panigi politsei diisel Astral lihtsalt eest minema, seal oli ilmselgelt parem juht ka EVO roolis.

Siin põgeneti eestis 186 km/h, huvitav, kuidas Fabiaga ta kätte oleks saadud, mis niipalju väljagi ei lähe?
https://www.youtube.com/watch?v=ysTC8yY4quc

Siin on kunagine tagaajamise uudis Eestis, kus põgenev BMW sõitis 228 km/h.
Jälitav politsei Opel Vectra oli piisavalt võimekas ja juht piisavalt kõva, et kannul püsida.
Oleks tal olnud mingi lahja auto, ei oleks ta seda BMW-d kätte saanud.
https://www.youtube.com/watch?v=hqQYwsmx3pc

Kunagine politseiautode hange, mille seas on 40 Opel Vectrat, mille tippkiirus on 218 km/h ja kiirendus 9,5 sekundit 0-100 km/h ja seda aastal 2000, kui meie autopark oli tänavatel midagi muud, kui praegu.
Tollal ei olnud ka riik nii heas seisus, kui praegu, nii,et normaalsed politseiautod :)
http://mehele.ohtuleht.ee/97974/politse ... 0-uue-auto

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 29 Nov, 2017 8:17
Postitas nimetu
Vabatahtlike päästekomandode sõidukid ei vasta nõuetele.
http://www.err.ee/645518/vabatahtlikke- ... l-nouetele
Ühelt poolt saan aru, et tehnika ja paberid peavad korras olema, kuid kui keegi õlga alla ei pane, siis ei saagi teistsugust tulemust loota. Ega need komandod puhtalt õhust ja armastusest tegutse. Siin ongi riigil kolm valikut: kas ajab oma bürokraatliku joont sinnamaani, et osad komandod lõpetavadki sisuliselt tegevuse; pigistab silma kinni; või hoopis otsib nende komandode jaoks paremaid vahendeid. Tasuta lõunaid ei ole.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 04 Dets, 2017 19:15
Postitas Kapten Trumm
Muinasjuttu "lauake, kata end" tead?
Sama loogikaga on rajatud ka vabatahtlik pääste. Vahe on lihtsalt selles, et Tallinna lähedal, kuhu on koondunud rohkem know-howd ja raha, võib see asi töötada, aga keskustest kaugemal jäävad asjad ikkagi kiratsema. Palju sõltub asi ka omavalitsuse rahalisest seisust ja hoiakust. Näiteks Tallinna lähedale Tammemäele rajati 10a tagasi korralik päästekeskus, mis jäi kärpekääridele ette ühel hetkel. Omavalitsus otsustas aga, et nemad päästest ei loobu ja võeti asi omale kostile.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 04 Dets, 2017 23:33
Postitas plekkpea
Kapten Trumm kirjutas:Muinasjuttu "lauake, kata end" tead?
Sama loogikaga on rajatud ka vabatahtlik pääste. Vahe on lihtsalt selles, et Tallinna lähedal, kuhu on koondunud rohkem know-howd ja raha, võib see asi töötada, aga keskustest kaugemal jäävad asjad ikkagi kiratsema. Palju sõltub asi ka omavalitsuse rahalisest seisust ja hoiakust. Näiteks Tallinna lähedale Tammemäele rajati 10a tagasi korralik päästekeskus, mis jäi kärpekääridele ette ühel hetkel. Omavalitsus otsustas aga, et nemad päästest ei loobu ja võeti asi omale kostile.
Tammemäe komando teeotsal on sildil ka muuseum, on sellest mingit pildimaterjali?

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Dets, 2017 15:23
Postitas manjabes
Võrdluseks, uudiseid Leedust.
Kui peen helendav värvilahendus kõrvale jätta, siis:
Audi A6, 200kW 3-liitrine diisel. Selle kõrval ei tohiks kellelgi köhimist olla, et Eesti politsei Škodad on raha RAISKAMINE. Pildi peal on neid Audisid üle ühe eksemplari ka.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Dets, 2017 15:37
Postitas Roamless
Osteti siis 12 tükki. Helendav kleepimislahendus on hea, kuid küsimus on, milleks nii kalleid autosid liisida. Selle kõrval on Superb suisa odav pann, sest Audi A6 letihind hakkab 40 000 eurist, kuid 200kW isend maksab ka suursoodustusega politseile rohkem, kui 40 000 euri tk ehk liisingumakse ei peaks kuigi soodne olema. Natukene arusaamatu see Leedu ametiauto poliitika, masinaid on seinast seina, puudub autopargi ühtlus. Pole seal suuri kiirteid, kus nii võimsaid masinaid on vaja. Võibolla siis nö VIP eskordi masinad ja tõenäoliselt on Leedu tunduvalt rikkam maa, kui Eesti :D :D :D

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Dets, 2017 15:59
Postitas nimetu
Kolme liitrine (200 kW) diisel on peal quattro variantidel. Selle hind on 57 000 eurot. :shock:
Jeesus Kristus! Leedukad ujuvad vist rahas.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Dets, 2017 16:15
Postitas Walter2
nimetu kirjutas:Kolme liitrine (200 kW) diisel on peal quattro variantidel. Selle hind on 57 000 eurot. :shock:
Jeesus Kristus! Leedukad ujuvad vist rahas.
Ega nad seda hinda siis kohe letti löö vaid tõenäoliselt ikka liisingus või kasutusrendis - maksetingimused võivad ka riigile olla hoopis muud kui eraisikule.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Dets, 2017 16:21
Postitas taara
Ostaks kohe välja oleks see hind. Võtad liisingusse, maksad rohkem kui hind kohe ostes. Vahet ei ole, mis diili riik välja võlub, osta kohe hind on ikka madalam kui liisingu hind. Pank tahab ka kasumit saada.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Dets, 2017 10:46
Postitas Roamless
Veel "änksasid" pilte Leedu uutest patrullautodest.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 4&page=102

Toome ära ka lingatud foorumi leedukast liikme kommentaari
Old Mitsubishis, Audis, BMW, VW Golfs are out of service few newer Mitsubishis left, but they will be also replaced by Audis.
LT Police park now: Škodas (Superb 2016, Yeti 2014-16), Volkswagens (Passat 2016-17, Caddy 2015-17 and Caravelle 2015) and Audis (A6 2017)
Ehk siis lühidalt maakeeli ümber panduna Audi A6 patrullautosid ostetakse juurde :shock: Vahi vürstiriiki, sakslastega kõrval järsku püstirikkaks saanud, muudkui ostavad siin lisaks sõjaväe igasugu "tuliuutele kahuritele ja tankidele" ka luksusautosid politseiautodeks :D :D :D
Reaalsemalt rääkides, siis tegu lihtsalt mingi suvalise leedukast foorumlase arvamusega (mille taga võib olla tõeäoliselt kohalikus ajakirjanduses ilmunu tõlgendus). Näiteks faktiveaks on juba see, et Passatid on neil 2016-2017 aasta omad teenistuses. Vuravad ikka 2011-2013 aastavahemiku omad ringi, mis muidugi ei tähenda, et uusi ei peaks hankima või ei hangitaks juurde. Igati mõistliku hinnatasemega ja omadustega auto, võrreldes Audiga. Samuti ei mainita poole sõnaga ka uuemaid Octaviaid ca 2013 aastast, mis tegelikuses peaks sealse politsei põhiauto olema Yeti kõrval, uusi Superbe on esialgu samapalju, kui neid Audisid.
Aga meil, kohalikele kadetsejatel, tuleb tunnistada antud foorumi eestlasest liikme sõnu. :D
"Damn, Lithuania must be very rich to buy Audi A6 patrol cars :P"

Olukorrast riigis

Postitatud: 09 Dets, 2017 21:00
Postitas Dr.Sci
Ei oskagi kohe midagi öelda:
Täna hommikupoolikul kella 8.40 ajal sai häirekeskus teate, et Ida-Virumaal, Toila vallas, Tallinna-Narva maantee 156. kilomeetril on raskete teeolude tõttu teelt välja sõitnud veoauto Fiat. Fiat juhi aitamiseks peatusid mööduvad autod. Väljakutse edastati ka kiirabile ja politseile.

Vahetult enne sündmuskohale jõudmist sõitis politseiauto ees liinibuss, mis pidurdas järsult. Libeda tee tõttu ei saanud politseiametnik piisavalt kiiresti pidurdada ning tagant otsasõidu vältimiseks tegi politseiauto juht manöövri paremale teeserva, põrkas kokku teepervel seisnud sõiduautoga Škoda, mis sõitis otsa liinibussile ja teepervel seisvale Volvole ning teelt välja põllule vastu kaubikut. Volvo paiskus omakorda vastu selle ees seisnud kiirabi.

Artikkel: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=80439670
Aga küsida võiks küll et milline on politseisõidukite rehvide olukord kui ei suuda pidurdavat liinibussi vältida?

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 21 Dets, 2017 21:11
Postitas klemmikas
Audi a6 tõesti ka minu arvates otseselt vajalik pole, kui tõesti just raha palju pole.
Samas, kui ostetakse mingi väiksem hulk eesmärgiga, kiired ja hea juhitavusega politseiautod, siis võib ju ka vähe rohkem raha välja käia.
ise ma arvan, et Eestis piisaks teatud hulgast 206kw Superbidest, mida ma usun, et ka ostetakse, kui pole juba ostetud.
Pluss siis need 140kw Superbid.

Kiirteid polegi vaja, ka tavateedel saab väga edukalt 250 km/h sõita ja taga ajada, mida ka tehakse.

Kuid milleni ma tahtsin jõuda, kas vaatasin keegi saadet "Eest Kõige Rajumad Fännid`"?
Seal oli üks mootorrattaga kihutaja, kelle puhul ma sain aru, et ta on ka politseil eest ära sõitnud.
Tegemist on täpselt nagu näitega minu õpikust, kui mul oleks õpik, mis käsitleb politsei tagaajamisi ja nende autosid.
Inimene kihutab, teab, et politsei teda kätte ei saa ja tekib karistamatuse tunne.
Kätte ei saa politsei teda, aga sellepärast, kuna patrulle on vähe ja kiireid autosid veel vähem ja politsei mootorrattaid veel vähem.
Kapten Trummi juhtimisel nähtaks seda mootorratast vaid korraks ja ei jõutaks isegi järgi minna, kuna ei teataks enam, kuhu mootorratas kadus, kuna tema valitud politseiautod võtaksid 150 km/h välja tükk aega ja ikka jääks väheks.

Samas saates toodi välja ka Rootsi Ghost Rider, kes 10 aastat politsei eest ära sõitis ja seda lausa filmis.
Rootsi kuningas olevat marus olnud.
See on ehe näide sellest, kui politseile ei anta piisavat tagajamise võimekust, sellised kihutajad saavad rahuga kihutada ja neil tekib karistamatuse tunne.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 19 Jaan, 2018 12:30
Postitas Roamless
Offtopic: Ghostriderina esines 10 aasta jooksul tõenäoliselt ka mitu erinevat mootoratturit, alustajaks oli rootslasest stuntman. Kui Rootsi omast on teada tõenäolise tegelase nime, siis Šveitsi oma pandi 2016 aastal kinni.
Eestis on olemas ka "wannabe Ghostridereid", kellest üks mingis saates oma tegudega kiitles, kuid üldiselt saadakse sellised ülbikud varem või hiljem kätte, kui nad varem ennast ise kabelisse või haiglasse ei sõida, mis kodumaiste klounide puhul on suht tõenäoline.