Kapten Trumm kirjutas:Roamless postitas jälle eduraporti.
Ma pole öelnud, et reapolitsei sellega sõitis. Ütlesin vaid, et taolise hinnaklassi autosid osteti ka toona ja argumendid (olen nt nende autode ostu seletuskirja lugenud ja ostupaberites sorinud) olid täpselt samasugused nagu siin. Selles mõttes pole 17 aastaga midagi muutunud - edevusihalus ja raha kulutamine teisejärgulisele (kui põhitegevus logiseb) on Eestis olnud moes kogu aeg.
Inglismaal ja Soomes võivad sõita ükskõik millega- seal on rahalised võimalused ka teisest maailmast. Meil neid pole. Soomel on piiril okastraataed vähemalt. Meil pole.
Sai ju öeldud, et patrullautode pealt kokkuhoiuga ei saavuta eriti suurt kokkuhoidu, millega midagi eriti võidaks.
Seevastu kaotaks, aga väga palju.
Probleem ei ole kallites autodes, vaid selles, et riigieelarvest ei tule politseile piisavalt raha.
Siin on politsei rahapuuduse teemal ka intervjuu Elmar Vaheriga.
https://etv.err.ee/v/elusaated/pealtnag ... lmenetlust
Alustaks sellest, et palga tõstmiseks ütleb ta otse välja, et on vaja 10 miljonit eurot.
Ta ütleb ka, selleks, et töötajaid juurde saada on vaja väga suuri summasid, mida ta ei täpsusta, aga ilmselgelt kõvasti suuremad summad, kui 10 miljonit.
Ehk siis, kui me patrullautode arvelt mingi imenipiga suudame ka miljont eurot kokku hoida, siis on see köömes, millest poleks eriti kasu, küll, aga kõvasti kahju kehvade patrullautode näol.
Siin video sellest, kuidas Ungari politseil on ilmselgelt raskusi põgeneval Mitsubishi Evo järel püsimisel.
Õnneks või kahjuks, kuidas võtta on EVO roolis mitte nii osav juht, kes paneb matsu.
Aga, mis siis, kui seal oleks olnud osavam juht? Ta oleks äkki politsei Skoda eest ära saanud, mis ei olnud kahjuks eriti võimeka mootoriga ja ilmselt polnud ka nelikvedu, arvan.
https://www.youtube.com/watch?v=gUechtUL2YE
Niipalju, kui nad sabas suudavad püsida on tänu tihedale liiklusele,kohe, kui on hõredam liikus, kohe on EVO läinud või kaugemal, EVO ei saa lihtsalt täiega tallata.
Ja antud politsei Skoda seal on võimekam, kui Kaptentrummi tahetud Skoda Fabiad.
Aga nüüd mõtle, kui oleks hõredam liiklus või lausa öö, nagu inglismaal oli, kus EVO panigi politsei diisel Astral lihtsalt eest minema, seal oli ilmselgelt parem juht ka EVO roolis.
Siin põgeneti eestis 186 km/h, huvitav, kuidas Fabiaga ta kätte oleks saadud, mis niipalju väljagi ei lähe?
https://www.youtube.com/watch?v=ysTC8yY4quc
Siin on kunagine tagaajamise uudis Eestis, kus põgenev BMW sõitis 228 km/h.
Jälitav politsei Opel Vectra oli piisavalt võimekas ja juht piisavalt kõva, et kannul püsida.
Oleks tal olnud mingi lahja auto, ei oleks ta seda BMW-d kätte saanud.
https://www.youtube.com/watch?v=hqQYwsmx3pc
Kunagine politseiautode hange, mille seas on 40 Opel Vectrat, mille tippkiirus on 218 km/h ja kiirendus 9,5 sekundit 0-100 km/h ja seda aastal 2000, kui meie autopark oli tänavatel midagi muud, kui praegu.
Tollal ei olnud ka riik nii heas seisus, kui praegu, nii,et normaalsed politseiautod
http://mehele.ohtuleht.ee/97974/politse ... 0-uue-auto