4. leht 79-st

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 18:14
Postitas nimetu
Edit: keda huvitab see autoteema, siis Amservi kodukal on selline põnev otsinguvõimalus maksumuse järgi, panin hinnalae 16 000, minuarust patrullteenistuseks sobivaid autosid mitu (jätke need pirukakärud välja)
Ja mida sa sellega enda arust tõestasid?
Auto24 lehel on selgelt näha, et Octavia universaali baashind on 15 400 EUR ning luukpära baashind on alates 14 600 EUR. See tähendab, et ilma soodukata on kõik seal Amservi lehel pakutud autod (va Peugeot Partner) tegelikult kallimad kui Octavia.
Kui tahad hindasid võrrelda, siis võta vähemalt võrdne konfiguratsioon ette.

Sa üritad siin patrullautoks võetud Superbi võrrelda mingi baasvarustuses väike-keskklassi masinatega. Eriline geniaalsus ikka.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 19:46
Postitas mutionu
nimetu kirjutas: Sa üritad siin patrullautoks võetud Superbi võrrelda mingi baasvarustuses väike-keskklassi masinatega. Eriline geniaalsus ikka.
Ei.
Trumm üritab öelda, et selle väike-keskklassi masinaga saab 98% patrullauto tegevusi tehtud.
Või tahad sa öelda, et Fabial on mingi põhimõtteline puudujääk, võrreldes Superbiga?

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 20:22
Postitas nimetu
Või tahad sa öelda, et Fabial on mingi põhimõtteline puudujääk, võrreldes Superbiga?
Jah. Esiteks suurus. Arvestades, et politseinikud peavad nendes autodes veetma pikki tunde (täisvarustuses) ja lisaks sinna sisse toppima väga erinevas konditsioonis ja meeleolus inimesi ning lisaks veel ära mahutama kogu oma varustuse (sealhulgas arvuti, printeri, kaamera, kiirusmõõtja, sideseadmed, eriseadmete juhtpuldi, relvahoidla, kuhu peab mahtuma Galil ning kurat teab mida veel), siis Fabial on VÄGA põhimõttelisi puudujääke.
Teiseks väga suureks puuduseks on mootorite valik. Kõige võimsam Fabia diisel on 77 kW. Sellest jääb üsna tõenäoliselt väheks kui juhuslikult on vaja kedagi taga ajada. On ennegi olnud juhuseid, kus politsei patrulli eest sõidetakse tuimalt ära.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 20:47
Postitas mutionu
nimetu kirjutas: Jah. Esiteks suurus. Arvestades, et politseinikud peavad nendes autodes veetma pikki tunde (täisvarustuses) ja lisaks sinna sisse toppima väga erinevas konditsioonis ja meeleolus inimesi ning lisaks veel ära mahutama kogu oma varustuse (sealhulgas arvuti, printeri, kaamera, kiirusmõõtja, sideseadmed, eriseadmete juhtpuldi, relvahoidla, kuhu peab mahtuma Galil ning kurat teab mida veel), siis Fabial on VÄGA põhimõttelisi puudujääke.
Teiseks väga suureks puuduseks on mootorite valik. Kõige võimsam Fabia diisel on 77 kW. Sellest jääb üsna tõenäoliselt väheks kui juhuslikult on vaja kedagi taga ajada. On ennegi olnud juhuseid, kus politsei patrulli eest sõidetakse tuimalt ära.
Enda arust kirjutasin üsna arusaadavalt, et "... väike-keskklassi masinaga saab 98% patrullauto tegevusi tehtud ...", aga ju läks keeruliseks.
Ma arvan, et keegi ei vaidle, et trassil võiks patrullmasina mootorimaht alata 2,5l, samas, kui palju on trassil patrulle patrullide üldarvust. Kui ma vaatan oma kodulinnas liikuvaid patrulle siis ei paista Superbi 2+ korda kallima hinna eelised kuskilt välja.
Ehk siis ... 98% tegevustest saab tehtud Skoda Fabiaga, mis on tegelikult üsna avar auto. Fabia ja Superbi hinnavahe on märgatav.
Ergonoomia on jah, point. Samas, millal see kedagi kottinud on ning, olen üsna kindel, on 500+ auto ostul võimalik istumisega midagi ette võtta.
Muide, mind isiklikult 100+ kilomeetrit Fabia kaassõitjana ei tapnud.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 21:02
Postitas Some
Mulle isiklikult akf Trumm meeldib. Nagu kunagi meeldis akf Corvus. Sellised foorumlased hoolitsevad, et alati miskit lugeda oleks. Aga....

:?: Mitu päeva veedab kaitseliitlane aastas KL auto roolis ja mitu patrullpolitseinik?
:?: Mitmel päeval aastas tõmbab kaitseliitlane saapad jalga ja mitmel patrullpolitseinik?
:?: Mitu kilomeetrit kestavad KL autod aktiivses kasutuses (st sõjaolukorras) ja mitu km peaksid kestma politseiautod igapäevatöös?Kui palju aparatuuri ja kui suure osa maksumusest sisaldab/moodustab KL auto ja kui palju politseiauto?
:?: Oman puhtjuhuslikult sama hinnaga autot mille politseigi ostis. Suht ebasoodsatel tingimustel (0% sissemakse, 5a kasutusliisingut) on mu kuumakse pisut vähem kui €300. Võtsin sama liisingupakkuja (DnB) kalkulaatori ette sisestasin samad andmed €16000 auto kohta ja sain kuumakseks €216. Seda siis tavalise eraisiku hinnakirja järgi. Loodetavasti riik siiski sai pisut parematel tingimustel liisingut. Ja minul paraku igal aastal lisandub ca €200 hooldustasu, mis riigil hinna sees.
:?: Niisiis, hinnavaheks €84. Ma ei tea kuidas patrullautot kasutatakse, kas nad sõidavad 24/7 erinevate vahetuste käes, või on igal kahemehelisel patrullil oma auto. Eeldame, et on igaühel oma auto. St, kahe mehe vahe puhul oleks odavama auto puhul inimese kohta sääst €42, mida saaks säästa ja palgafondi lisada. Võtame maksud maha ja iga patrullpolitseik saaks ca €20 palgalisa. Nüüd küsimus, kas politseinikuna eelistad €20 pangakontol ja istud DSG käigukastiga universaalSuperb-ist käsikäiguga Opel Astrasse? Kuulivestiga 12-tunnist vahetust tehes?

Aga, et ma ei ole ei kaitseliitlane ega politseinik, siis ma tegelikult panen puusalt huupi omi mõtteid, vabandan ette ja taha. :roll:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 21:43
Postitas nimetu
Enda arust kirjutasin üsna arusaadavalt, et "... väike-keskklassi masinaga saab 98% patrullauto tegevusi tehtud ...", aga ju läks keeruliseks.
Oled sa reaalselt patrullis käinud, et tead?
Fabia ja Superbi hinnavahe on märgatav.
Vali Fabiale diiselmootor ja automaatkast ning see hinnavahe väheneb ~8 000 euro võrra. Kusjuures võimsuselt jääb see masin ikka kõvasti alla, sest automaatkastiga diislid on ainult 66 kW.
Muide, mind isiklikult 100+ kilomeetrit Fabia kaassõitjana ei tapnud.
PPAl oli viimase arvestuse järgi kusagil ~900 sõidukit (vahepeal võeti neid 150 võrra vähemaks ja nüüd soovitakse neid veel 95 võrra vähendada), milledest varasemalt ~250 läbisõit oli üle 200 000 km. Praegu kavatsetakse nende kasutusintensiivsust veelgi tõsta (lepingus on limiidiks 250 000 km + kuni 10 000 km varu). See tähendab, et keskmine auto peab igapäevaselt läbima tublisti üle 100 km. Tegelikkuses jõuavad osad autodest selle limiidini kiiremini ning intensiivsemat kasutust näinud masinad lihtsalt roteeritakse värskemate vastu. Ma ütleks, et see sinu kaassõitjana tehtud ühekordne 100+ km ühel päeval on köki-möki ega ole kuidagi võrreldav sellega, kuidas neid autosid tegelikult hakatakse kasutama.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 22:21
Postitas London Bridge
mutionu kirjutas: Trumm üritab öelda, et selle väike-keskklassi masinaga saab 98% patrullauto tegevusi tehtud.
See on väga trummilik väide. Esitatakse absoluutsetes toonides oma arusaam asjast ning lisatakse pastakast imetud ja seda justkui kinnitav number.
kapten Trumm kirjutas:Kui Eestis erafirma osakonnajuhataja ei sõida Superbiga, ei pea sellega ja patrullpolitseinik sõitma. Lihtne.
Ma nüüd hakkan vist vaikselt taipama, kuhu see koer siin maetud on. Lihtne. :D

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 22:25
Postitas häh
mutionu kirjutas:Fabiaga, mis on tegelikult üsna avar auto
Oli see nali? Superbis olen tagaistmel protokolli täitnud, väga ei kujuta ette, mismoodi see Fabias välja näeks. Ma ei ole ülearu pikk, aga tuttava Fabiasse mahun vaid lõpuni taha lükatud istme korral, taha mahuks siis vaid laps.

P.S. kiiruseületamine :D

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 22:46
Postitas vanahalb
Politsei Superbid on umbes samas rollis nagu erafirmadel taksod ja pole päris õige võrrelda neid Superbidega sõitjaid kontoritööd tegevate osakonnajuhatajatega. Osakonnajuhatajad, kes millegipärast peavad pidevalt autos elama, kangutavad endalegi kasvõi vere hinnaga midagi Octaviast kobedamat istumise alla. Piirkonnavolinikud, kes lihtsalt aeg-ajalt sündmuskohal käivad( siinkohal on võrdlus osakonnajuhatajaga omal kohal) said ju Octaviad?
Lisaks teenindusvõrk (kõige idapoolsem Toyota esindus oli Rakveres kui suund Tallinnast Piiteri peale võtta), varuosade laoseis ja üleüldine reageerimiskiirus jms. Kes tarbemasinatega tegelevad, teavad isegi. Masina ostuhind pole pahatihti mingi eriline argument.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 23:27
Postitas EOD
vanahalb kirjutas: Lisaks teenindusvõrk (kõige idapoolsem Toyota esindus oli Rakveres kui suund Tallinnast Piiteri peale võtta), varuosade laoseis ja üleüldine reageerimiskiirus jms. Kes tarbemasinatega tegelevad, teavad isegi. Masina ostuhind pole pahatihti mingi eriline argument.
https://www.toyotanarva.ee/

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Veebr, 2017 23:46
Postitas vanahalb
Mõhõh.
Eelmise aasta oktoobrikuus käis selle koha peal alles kibe ehitustöö. Kusjuures ma imestasin juba viis aastat tagasi, et pool Narvat sõidab Landcruiserite ja Lexustega ning hooldamas käiakse neid Tallinnas. Rakvere Hat-autol olla ka mingi viga küljes.... vähemalt kohaliku koorekihi arvates.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Veebr, 2017 7:14
Postitas maksipoiss
Kui kogu see E- politsei mant sinna Fabiasse paigutada, siis patrulli teine liige vast taha mahuks kuidagi istuma kui kaasreisja iste eemaldada :) .

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Veebr, 2017 8:07
Postitas andrusjo
See tehnika ei ole vaid armatuuril,Superbi u25% pagasi ruumis võtab ära veel tagumise istme taha paigaldatud tehnika samuti heidke pilk mõne masina pagasi ruumi ning vaadake mida seal kõike leidub enne kui igat pisikest öko käkki soovitama asute.
Samuti on paljud tänapäeva kesklassi diisel masinad ennast tõestanud G4S käsutuses,et 24h tööd nad ei suuda teha sest algavad igat sorti probleemid. Kyll on tahmafiltrid umbes vaiksest tiksumisest jne. Ja yks kõige hullemaid autosid nende meeste jutu järgi on just nimelt Trummi promotud Auris. Ärme hakka sellest yldse rääkimagi,et enamus neist lahja mootoriga diisel käkerdistest isegi talvel kohapeal tiksudes sooja ei anna.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Veebr, 2017 9:15
Postitas Kapten Trumm
Talvisel soojenemisel pole vahet, kas on "väikse mootoriga käkerdis" või "korralik auto". Moodne diiselmootor lihtsalt ei tooda piisavalt sooja, et tühikäigul salongi soojaks saada. Superbi auto klassile mittevastava nõrga kütteseade kohta olid hapud kommentaarid ka viimases Tehnikamaailma talvetestis :) Siinkohal ei ole palju vahet, 2,5 diiselmootoriga Audi A6 läheb täpselt sama viletsalt soojaks kui 1,3 diiselmootoriga Opel (kogetud omal nahal). Probleemi lahendab (kuid mitte bensiinimootoriga võrdsel tasemel) diisliga lisasoojendus, mille töös hoidmine tähendab 1-1,5 liitrit suuremat küttekulu 100 km peale (ka kogetud enam kui ühe masinaga) ja mis seda kütmist päris bensiiniautoga võrdseks ei tee.

Ma sõidan igapäevaselt kogemata kaks aastat vana diiselautoga, millel on nii kütusega töötav sõidusoojendus ja 220V Defa seisusoojendus, ikkagi on autos jahe ja hommikul (mul kodus juhet seina pole kuskil panna), kulub umbes 10 km sõitu, enne kui salongi soojenemist tunda on.
just nimelt Trummi promotud Auris
Ma promon ikka mõistliku hinnaga tehnika kasutamist, mitte Aurist. Antud 15 tuhandene Auris on bensiinimootoriga, salong on tänase ilmaga 3 km sõidu järel kenasti soe ja jää kraapimise järel 15 min tühikäigul tiksudes hakkab jää klaasidel sulama.

Kui eeldada, et odavamate sõidukite kasutus annab kuumakses säästu ca 100 eurot ja autosid on 800+, siis sääst ainuüksi autode liisingmaksetelt on ca 1 miljon eurot aastas. Sellisel viisil, sent sendi haaval vähetähtsatele asjadele, miljonid põlevadki. 1 miljoni eest on võimalik palgata täiendavalt 50 patrullpolitseinikku/piirivalvurit (arvestades keskmiseks palgaks 1200 eurot).

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Veebr, 2017 9:23
Postitas Kapten Trumm
Mulle isiklikult akf Trumm meeldib. Nagu kunagi meeldis akf Corvus. Sellised foorumlased hoolitsevad, et alati miskit lugeda oleks. Aga....
:?: Mitu päeva veedab kaitseliitlane aastas KL auto roolis ja mitu patrullpolitseinik?
KL-lane (või KV-lane) peab selle 1978. a mersuga minema vajadusel ka sinna, kus metall lendab ümberringi ja inimesed surevad.
Seal pole autost sisse-väljakäimine mitte mugavus/stress, vaid elu ja surma küsimus.
Selles on vahe. Kes ei tea, siis G-mersud on kaheukselised ja tagaistmelt sealt just välja ei hüppa, 185 cm mees soomusvestiga peab end esiistmele kokku pakkima nagu taskunuga, mina (192 cm) sinna vestiga ei mahugi, mersu veoautosse hädaga mahub.