40. leht 79-st

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 11 Aug, 2019 11:14
Postitas Roamless
Politseiautodel on vast mingid piirajad maha võetud, mis muidu on mootori pikaealisuse suhtes olulised.
Kuna ka Superbid osteti vist kasutusrendi liisingusse, siis mingeid piirajaid seal vaevalt keegi maha tohib võtta või nn chipi tuuningut teha :D , seega mootorid peaksid ikka standartsed olema.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 11 Aug, 2019 21:31
Postitas aht0
Roamless kirjutas:
Politseiautodel on vast mingid piirajad maha võetud, mis muidu on mootori pikaealisuse suhtes olulised.
Kuna ka Superbid osteti vist kasutusrendi liisingusse, siis mingeid piirajaid seal vaevalt keegi maha tohib võtta või nn chipi tuuningut teha :D , seega mootorid peaksid ikka standartsed olema.
Chip-tuuningut võib täiesti teenusena teha ka ametlik esindus. See on tehase juhtmooduli seadete re-map. Kui "tehaseaju" asendatakse järelturu juhtmooduliga, siis võivad jah asjad minna "kurjaks" nii kindlustuse, liisija kui garri poolelt.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 11 Aug, 2019 22:13
Postitas Roamless
Chip-tuuningut võib täiesti teenusena teha ka ametlik esindus. See on tehase juhtmooduli seadete re-map. Kui "tehaseaju" asendatakse järelturu juhtmooduliga, siis võivad jah asjad minna "kurjaks" nii kindlustuse, liisija kui garri poolelt.
Chipi tuuningut pakub meil ametlikult minuteada Volvo ja võibolla veel keegi, Skodadel igastahes seda varianti tehase poolt aktsepteerituna siin pole, lisaks tean tutvusringkonnast autohuvilisemate tegelaste juttudest, kuidas selle nn chipituuninguga on ka auto õhtale lastud või endale mingi lisaprobleem tekitatud (mitteametlikuga siis). Vaevalt, et politseiautodel keegi sellist keerulist jama ette hakkab võtma, sest hiljem müüakse need ju ikkagi läbi esinduse maha, lisaks 140 kW on rohkem kui küll, et hakata eraldi kusagil veel lisaks kruttima. Meil pole siin USA, kus politseiautod on kohe spetsiaalselt politseile ehitatud ala tugevdatud vedrustus, kinnipeetavate puur, politseile vajadusteks mõeldud mootor jne jne. Minu arusaamist mööda lisab esindus meil ainult tuled, viled ja lisaakud ja vahetas ka välja originaal makid vist lihtsamate vastu, seda vist põhjusel, et E-politsei kraam ära mahuks. Juhtusin ise nägema ühte Superbi üleandmist esinduse poolt patrullile ehk kaasa anti fotodega kaust, mis kirjeldas, kus on erinevad tuled ja viled ning mis nad teevad ning kust neid sisse ja välja lülitada saab

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 12 Aug, 2019 10:28
Postitas klemmikas
Selle kasutusrendi puhul on ilmselgelt arvestatud, et tegemist on politseiautodega, mis elavad raskemat elu.
Asi saaks olla nii kokkuleppeline, kui lihtsalt asjaoluga, et tegemist on politsei jaoks ettevalmistatud autodega.
Tehasel ei ole keeruline autodele natuke vunki juurde anda, nii, et kõik ka korralikult toimiks.
Loomulikult ma ei tea, kas see ka nii on, aga kui praegusi infokilde vaadata, siis võib vabalt midagi olla.
Tõsi ta on, et ka originaal 140kW on piisav.


https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=87127129


Oh jah, leiti ka koht, kust raha vähemaks võtta
Väike väljavõte artiklist

"Näiteks kärpides sõidukipargi uuendamiseks kavandatud eelarvet 90 protsendi võrra, hoiaksime järgnevatel aastatel kokku umbes miljoni, kuid peame leidma kokkuhoiukohti 21 miljoni ulatuses ,“ ütles ta. Investeeringutega seotud võimalikud kärpekohad on seotud sõidukite ja relvastusega."

PPA 2019. aasta eelarve on kokku ligikaudu 220 miljonit eurot, millest personalikulu on 130 miljonit on personalikulu ning ülejäänu kas majanduskulu või muu kulu.

Ehk siis, need 140kW Superbid on eelarves täielik peenraha, mille pealt kindlasti kokku hoidma ei pea, kui autosid nagunii ostetakse, nagu neid osteti.
Superb vs Octavia siis.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 14 Aug, 2019 13:02
Postitas nimetu
Hetkel arutluse all oleva kärpimisega seoses on see tõik huvitav, et isegi kui sõidukipargi uuendamise eelarvet kärpida 90%, siis säästu tuleks ainult miljoni eest. Vaja oleks aga paarkümmend miljonit.
Tähendab, varustuse osakaal PPA eelarvest on üsna marginaalne.
https://www.postimees.ee/6753084/ppad-a ... uut-uksust

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 14 Aug, 2019 13:35
Postitas Leo
Jah, Postimees kirjutab, et PPA eelarve on 220, millest 130 personalikulud ehk eesti keeles palk, ülejäänud 90 miljonit on siis kõik muu, autode uuendamine 1 milj, kinnisvara, riietus, erivarustus ja relvastus ning samuti kütus kõikidele nendele sadadele masinatele aastaringselt.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 23 Sept, 2019 14:50
Postitas klemmikas
Järjekordne tagaajamine, kus kiirused kasvasid pea 200-ni.

https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=87516159

Uus Superb sai kasutust, pikalt juht ei üritanud eest ära sõita, aga kes teab, võibolla sai aru, et politsei Skodal eest ära ei vajuta ja pages seetõttu jala edasi.
Oleks lahja Octavia olnud, võibolla oleks tagaajamine pikemalt kestnud ja minemagi saanud koos autoga, kes sedagi teab.

Igatahes 140kW Superb, sai siin sihtotstarbelist kasutust.
Ilmselgelt see mõjub põgenejale psühholoogiliselt, kui ta näeb, et politsei ei jää maha ja nii mõnigi võib seejärel sõitmise lõpetada.
Tõsi, mõni võib hakata ka hullemaid manöövreid tegema, kuid sinna pole midagi parata, see on iga tagaajamise risk.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 23 Sept, 2019 15:13
Postitas Kapten Trumm
Klemmikas on jälle Need for Speed lainel :shock:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 23 Sept, 2019 17:16
Postitas Walter2
Pigem ikka GTA. :mrgreen:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 05 Okt, 2019 12:05
Postitas Kriku
Siin nüüd on üks õnnestunud eest ära sõitmine: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=87658475

Üsna ilmselt ei olnud politseiauto võimsus see, millest puudu jäi. Idioot saadakse muidugi lõpuks kätte, selles pole erilist kahtlust.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 06 Okt, 2019 12:07
Postitas aht0
Roamless kirjutas: Chipi tuuningut pakub meil ametlikult minuteada Volvo ja võibolla veel keegi, Skodadel igastahes seda varianti tehase poolt aktsepteerituna siin pole, lisaks tean tutvusringkonnast autohuvilisemate tegelaste juttudest, kuidas selle nn chipituuninguga on ka auto õhtale lastud või endale mingi lisaprobleem tekitatud (mitteametlikuga siis). Vaevalt, et politseiautodel keegi sellist keerulist jama ette hakkab võtma, sest hiljem müüakse need ju ikkagi läbi esinduse maha, lisaks 140 kW on rohkem kui küll, et hakata eraldi kusagil veel lisaks kruttima. Meil pole siin USA, kus politseiautod on kohe spetsiaalselt politseile ehitatud ala tugevdatud vedrustus, kinnipeetavate puur, politseile vajadusteks mõeldud mootor jne jne. Minu arusaamist mööda lisab esindus meil ainult tuled, viled ja lisaakud ja vahetas ka välja originaal makid vist lihtsamate vastu, seda vist põhjusel, et E-politsei kraam ära mahuks. Juhtusin ise nägema ühte Superbi üleandmist esinduse poolt patrullile ehk kaasa anti fotodega kaust, mis kirjeldas, kus on erinevad tuled ja viled ning mis nad teevad ning kust neid sisse ja välja lülitada saab
Tavakliendile vbl.
Riik ostab masinaid
a)hulgi, mis annab kindlasti võimaluse kõrvalekalleteks tavakliendile pakutavast, eriti kui toodangu kasutaja on nö jõuametkond.
b)vaatamata kasutusrendile, on masinad tava-Škodast erineva sisu/varustusega. Alates elektroonikast, lõpetades mugandustega erivarustuse jaoks. Näiteks tavakodanik ei saa seda masinat käimagi.

Kes neid siis politsei vajadusteks ümber ehitas, nii et garantii kaduma ei lähe? Seda mõttelõnga edasi arendades ei tundugi mootori-seadistuste tehasepoolne redaktsioon kah enam ulme.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 06 Okt, 2019 19:21
Postitas maksipoiss
See ei olegi mingi ulme ,näiteks Pärnu esinduses pakuti vähemalt Hiluxile seda chiptuningut.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Okt, 2019 9:32
Postitas Kapten Trumm
b)vaatamata kasutusrendile, on masinad tava-Škodast erineva sisu/varustusega. Alates elektroonikast, lõpetades mugandustega erivarustuse jaoks. Näiteks tavakodanik ei saa seda masinat käimagi.
Seal ei ole midagi erilist ega eriskummalist, tavaline seeriauto mõnede lisavidinatega ja kilega üle kleebituna, mis rendi lõppedes eemaldatakse ja auto võtab koha sisse esinduse kasutatud autode platsil.

Kuna auto "tsiviili" tegemine maksab raha, siis on loobutud autode värvimisest ja varustus paigaldatakse ka nii, et sellest ei jää mingeid märke salongi järgi. Tuunimise jutt on väheusutav, sest need politsei autod sõidavad maha enne platsile minekut 180-200 tuhat km ja 2,0 TDI mootorist on tehase 190 hobujõudu niigi vingelt. Sealt edasi hakkab mootori ressurss karmilt kukkuma. Peale politseiteeninstust peab see auto ju veel kellegi käes 100-200 tuhat vastu pidama.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Okt, 2019 12:34
Postitas aht0
Kapten Trumm kirjutas:
b)vaatamata kasutusrendile, on masinad tava-Škodast erineva sisu/varustusega. Alates elektroonikast, lõpetades mugandustega erivarustuse jaoks. Näiteks tavakodanik ei saa seda masinat käimagi.
Seal ei ole midagi erilist ega eriskummalist, tavaline seeriauto mõnede lisavidinatega ja kilega üle kleebituna, mis rendi lõppedes eemaldatakse ja auto võtab koha sisse esinduse kasutatud autode platsil.
Et siis elektroonika rebitakse ka maha? :lol:
Istu ja sõida mõnega. Ma ei hakka teemat sügavamalt lahkama, teatud piirist alates ei ole see enam avaliku foorumi jutt.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Okt, 2019 13:22
Postitas nimetu
Istu ja sõida mõnega.
Kas paned ette, et akf hakkaks mõnda seadust rikkuma? :lol: