www.militaar.net
http://militaar.net/phpBB2/

Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=68&t=38793
52. leht 53-st

Autor:  Leo [ 07 Veebr, 2020 20:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

See MB ja Kombati tausta võrdlus suure riikliku kliendi vaatenurgast on täiesti õige. SKJ näiteks ei osta põhimõtteliselt sisse suures koguses prototüüpe, sest peab olema kontrollitud tehnika ja valmistaja. See oleks ikka räige skandaal, kui väiketootja odavale masinale peab mingi treial Pekka Kinnunen Luumäen Metallipajast (suvalised nimed) mõne aasta pärast ühekaupa juppe treima, sest müüja on haihtunud ning isegi jäljed on liivas kustunud ja selle tõttu ei saa autosid kasutada. Karhul oli skandaal, et telliti erivarustust oma käpa firmast ja saadi osa raha üle laua tagasi ning osteti soomusmaastur, mis ei olnud päris Soome oludesse sobiv. Sarnast ämbrit ei soovi Sisäministeriö Poliisiosastolla keegi. Asi peab olema õige ja kui ongi kallis, siis voivoi, politseinike tööturvalisus on tähtsam!

Autor:  hjl85 [ 13 Veebr, 2020 14:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

klemmikas kirjutas:
Ma kusjuures imestan, et mingit vana VW Borat kätte ei saadud, see auto ei ole sooritusvõimelt, mitte midagi erilist.
Bora on muidugi tõsisem auto, kui 71 aasta vaz 2101, see on selge.
Eks politseis ole ka juhte erinevaid ja juhtub ka neil, muidugi ma olen nõus, et mikrobuss ei ole sõiduautoga sugugi mitte võrdne kurvides, kuid vana VW Bora ei paku mingit erilist sooritusvõimet selles osas.

No igal juhul, parem olgu see buss 140kW, kui 105kW, siis on vähemalt mingigi võimalus järgi saada.
Nägin videot ka, kus politseibuss järgi kihutas, minu meelest ta ei jõudnud sellele järgi ja pingutas lihtsalt üle ning pani teelt välja.
See otseselt ei näita seda, et see buss kurvides vanast Borast kehvem oleks oluliselt, aga muidugi mingi 1200kg vs 2500kg autod kurvides loomulikult käituvad erinevalt.
Eks see tagaajamine on üldse psühholoogiliselt raske asi, kui oled temast maas, siis üritad ju järgi saada ja nii on kerge tulema ülepingutamine, sama asi võidusõidus.

Sul oleks ükskord aeg arusaada, et ainult KW ei määra midagi. Nagu sulle korduvalt on kirjutatud loeb juhitavus, kaal, juht ja keskkond.
Selle bussi eest on ka mopeediga minema sõidetud, rääkimata isegi 55 kw vanadest Golf-st jms.

Autor:  klemmikas [ 13 Veebr, 2020 21:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Ma tean väga hästi, et kW ei ole ainuke asi, aga see määrab väga palju, koos pöördemomendiga.
Selle uue Mersu bussi juhitavus ei ole nii kehv, et ei peaks mingit vana lihtsat autot kätte saama, auto võimekuse taha ei tohiks asi jääda.
Aga eks me kõik eksime, tagaajamise käigus võib ka politseinik ülepingutada, nagu ka Tallinnas ühe Superbiga vist juhtus hiljuti, nagu ma aru sain ?
Tagaajamine ikkagi selline raske asi ja ekstreemolukord, ei ole seal autojuhil lihtne.

Autor:  Roamless [ 13 Veebr, 2020 23:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Teemasse kah, täna õnnestus näha politseivärvides uut Skoda Kodiaqi linnamaasturit. Ei olnud sõjaväepolitsei oma, kuna oli tavapolitsei värvides sinivalge ja ei olnud ka tõenäoliselt piirivalve oma, kuna oli tähistatud kollaste triipudega, millega patrulle tähistatakse. Ütleme nii, et politseivärvides Kodiaq oli silmale väga esinduslik vaadata. Huvitav palju neid hangiti, kas tegu on mingite üksikute nn eskort/esindussõidukitega või osteti mingi ca 25-50 autot nö maapiirkondade vajadustega arvestades. Uudistest pole igastahes läbi käinud.

Autor:  Kapten Trumm [ 18 Veebr, 2020 16:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Klemmika irriteerimiseks - kui odav on täna performance.
5 tuhande euro eest sai soetatud selliste näitajatega 1995 a sõiduk - tühimass 1560 kg, mootoril jaksu 206 kW ja jõudu 380 Nm, kiirendus 0-100 6,5 sek ja kiirus piiratud 250 kmh. Täiesti sõitev, ülevaatuskorras auto (paar pisiasja oleks vaja teha). Võidusõiduks Laagri Circle K - Ääsmäe võtaks 140 kW Superbi väljakutse vastu küll. Mina sellega muidugi taolist tsirkust tegema ei asu, aga sama sõiduki natuke uuem ja 19 kW võimsam versioon on hetkel müüa umbes 9000 euroga. Foori tagant (automaatkast) pühib ikka minema nii, et põsed saavad korraks kuklataga kokku :D

Autor:  Some [ 18 Veebr, 2020 23:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Trumm, Golf R?

Autor:  klemmikas [ 18 Veebr, 2020 23:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Ma tean, et võimsaid autosid leidub, kuid olen seda teemat juba lahanud.
Need vanad autod ei ole tihti nii võimekad nii mootorilt, vanalt automaatkäigukastilt, kui juhitavuselt, kuna on vana tehnoloogia, teiseks on seisukord kulunud, mis kiirust maha võtab.
Politsei uus Superb on ikka midagi muud, samuti olen ju välja toonud, et ei peagi 100% võimekuselt sabas püsima, oluline on, et liiga palju ei kaotaks.

Kuid Krimis oli just üks politsei tagaajamine, kus vähemalt mulle tundus, et politseibussiga sõideti süsteemi järgi 180 km/h sabas.
Kui nii oli, siis ehe näide, et bussivõimekusest oli kasu.

Vanu autosid on omajagu testitud erinevate autosaadete poolt, sealt on see kõik kenasti näha olnud ja eks tean seda ka oma kogemustest, mis vana auto tähendab.
Ühtlasi tuletan veelkord meelde, olen ju tunnistanud, et osa saabki eest ära, midagi ei ole teha, kuid oluline on see, et neid oleks võimalikult vähe ja see ei tohi lihtne olla.

Enamik eest ärasõitjaid on nagunii võimelised vaid sirgetel ja laugetes kurvides tõelisi kiiruseid arendama.
Järsemates kurvides, suudavad vähesed neid kiirelt ja osavalt läbida.

Autor:  EOD [ 19 Veebr, 2020 0:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Odessas elav sõber kurtis mõned aastad tagasi, et sealses liikluses on tõeliseks nuhtluseks mopeedid, mis mingeid reegleid ei järgi. Numbreid neil pole, peatamismärguannetele ei reageeri ja jälitamisel sõidavad lihtsalt käest ära, kasutades kohti, kust jälitaja läbi ei pääse.
USA-s lahendataks olukord politseikopterite abil. Rikka riigi värk.
Meil peab juhuslik möödakäija rollamehele kotiga virutama, et see kukuks. Riskides seejuures süüdistusega kehavigastuse ja materiaalse kahju tekitamises ning võimaliku nõudega kahju hüvitada. :cry:

Autor:  nimetu [ 19 Veebr, 2020 12:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Tsiteeri:
Meil peab juhuslik möödakäija rollamehele kotiga virutama, et see kukuks.

Ennegi juhtunud:
https://youtu.be/A5C7HBo4OZI?t=69
:lol:

Autor:  Walter2 [ 19 Veebr, 2020 15:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Some kirjutas:
Trumm, Golf R?

1995 a. Golf R?

Autor:  hjl85 [ 19 Veebr, 2020 15:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

klemmikas kirjutas:
Ma tean, et võimsaid autosid leidub, kuid olen seda teemat juba lahanud.
Need vanad autod ei ole tihti nii võimekad nii mootorilt, vanalt automaatkäigukastilt, kui juhitavuselt, kuna on vana tehnoloogia, teiseks on seisukord kulunud, mis kiirust maha võtab.
Politsei uus Superb on ikka midagi muud, samuti olen ju välja toonud, et ei peagi 100% võimekuselt sabas püsima, oluline on, et liiga palju ei kaotaks.

Kuid Krimis oli just üks politsei tagaajamine, kus vähemalt mulle tundus, et politseibussiga sõideti süsteemi järgi 180 km/h sabas.
Kui nii oli, siis ehe näide, et bussivõimekusest oli kasu.

Vanu autosid on omajagu testitud erinevate autosaadete poolt, sealt on see kõik kenasti näha olnud ja eks tean seda ka oma kogemustest, mis vana auto tähendab.
Ühtlasi tuletan veelkord meelde, olen ju tunnistanud, et osa saabki eest ära, midagi ei ole teha, kuid oluline on see, et neid oleks võimalikult vähe ja see ei tohi lihtne olla.

Enamik eest ärasõitjaid on nagunii võimelised vaid sirgetel ja laugetes kurvides tõelisi kiiruseid arendama.
Järsemates kurvides, suudavad vähesed neid kiirelt ja osavalt läbida.

Näha oli kuidas politseinik oma Superbiga järsemat kurvi võttis. 15 aastane poisike sai vana Volvoga palju paremini hakkama
Sulle räägi nagu seinale. Võitlusi tuleb valida. Maanteel ei ole mõtet eest kimada nõrga autoga, samas linnas saab, sest võimsus ei pääse maksumusele.
vana on suhteline näide. Mul oli hobiautoks kunagi VR6 Golf. Seisukord oli tal parem kui mõnelgi uuemal. Mida ma tahan öelda on see, et auto vanus ei näita auto seisukorda.

Autor:  Kapten Trumm [ 19 Veebr, 2020 15:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Walter2 kirjutas:
Some kirjutas:
Trumm, Golf R?

1995 a. Golf R?


Korralikud kiirestisõitmise autod on ikka tagaveoga. Kas mootor ees, tagavedu või mootor kuskil tagapool.
1995. a oli tootmises veel Golf III, mille kõige võimsam mudel oli 2,9 VR6 võimsusega 140 kW.
Need R-tähega Golfid tulid IV põlvega ikka tükk aega hiljem, R32 tuli Golfil alles 2001 ja seegi oli vaid 177 kW.

Autor:  Kapten Trumm [ 19 Veebr, 2020 15:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

EOD kirjutas:
Odessas elav sõber kurtis mõned aastad tagasi, et sealses liikluses on tõeliseks nuhtluseks mopeedid, mis mingeid reegleid ei järgi. Numbreid neil pole, peatamismärguannetele ei reageeri ja jälitamisel sõidavad lihtsalt käest ära, kasutades kohti, kust jälitaja läbi ei pääse.
USA-s lahendataks olukord politseikopterite abil. Rikka riigi värk.
Meil peab juhuslik möödakäija rollamehele kotiga virutama, et see kukuks. Riskides seejuures süüdistusega kehavigastuse ja materiaalse kahju tekitamises ning võimaliku nõudega kahju hüvitada. :cry:


Taoline pardakk oli omal ajal ka siin - kuni hakati alaealistelt mopeedijuhtidelt nõudma juhiluba ja mopeedilt regamist ning ülevaatust. Peale seda kadusid need rolleritega noortekambad liikluspildist ära. Mina näiteks rõõmustasin, sest minu auto bensiinipaagi kallal käisid sellised tegelased 2 korda. Kodust bensiiniraha ei anta, siis varastati autodest. Ühel mu töömehel oli akutrelliga puuritud kütusepaaki auk ja siis sealt bensiini võetud. Ülejääk lasti tuimalt maha joosta, hea et põlema ei läinud (uus plastikust paak esindusest oli mitusada eurot). Ühesõnaga, taolise subkultuuri taga on enamasti ka noorte kuritegevus.

Praegu on samasugune probleem nn joodiku autod (mopeedautod), millega roolijoodik laseb peale lubade äravõtmist edasi ja igasugu elektritõuksid, tasakaaluliikurid ja muu jamps. Viimastega on juba oma kehaosi ka asfaldile laiali määrida jõutud.

Peagi saame ilmselt näha (peale ühte kulukat ilmkärakat liikluses) ka nende Tallinna linnavahel õiguslikus vaakumis liikuvate pakitrollide liikluskindlustamist, sest kui selline asi süüliselt tänapäeva sõiduautole ette sõidab, on kahju tuhandetes. Seni, kuni ilmkärakat ei käi, asjadega eriti ei tegeleta.

Positiivse juhtumina märgiks ära, et peagi lõpeb ära see M+S tähisega suverehvidega JOKK talvesõit, vist 2023 alates peavad talverehvid olema põhjamaa tähistusega. Näiteks pargimaasturite suverehvid on tänagi igati legaalsed talvel uisutamiseks - suverehvid M+S tähisega.

Autor:  klemmikas [ 19 Veebr, 2020 17:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

hjl85

Kust sa võtad, et 15 aastane paremini hakkama sai? Ta lihtsalt sõitis aeglasemalt, politseinik ilmselt üritas kiiresti järgi jõuda ja nõnda üle pingutaski, vana Volvo poleks eluski, seda kurvi nii kiiresti läbida suutnud.
Ega psühholoogiliselt on üsna keeruline kedagi jälitada, tahad kogu aeg kiiresti järgi saada ning ülepingutamine tuleb kergelt, kõik me teeme vigu, ka politseinikud ja ma polegi kuskil öelnud, et kõik politseinikud rallisõitja tasemel on.
Pigem ei saa sina asjadest aru.

Vana auto reeglina ei ole teab, mis heas korras, 1% erandeid ei ole mainimist väärt ja pole reeglina ka odavad osta.
Ühtlasi näitab auto vanus seda, et selle sooritusvõime hoolimata passis olevatest kW-dest on kehvem, kui uutel. Nii kulumise, kui tema vana tehnoloogia tõttu.
Pealtnäha võid vaadata, et on heas korras, aga mitte ideaalses ja mootorgi ei ole enam 100% võimeline jne.

Ka linnas on võimsusest kasu, sest lauged kurvid ja sirged, saab siiski natuke lapatsit vajutada, aga tõsi, linnas pääseb võimsus vähem mõjule, kuigi auto juhitavus võib isegi tulla välja.

Sa vist ei saanud aru, mida ma mõtlesin, kui ütlesin, et enamik suudavad vaid sirgetel ja laugetes kurvides politseil eest ära sõita, võimsa autoga.
See tähendaski seda, et võimsate autode saadavus ei tähenda, et politseil 140kW Superbidest kasu ei oleks, on ja kõvasti, sest valdava enamiku püüavad nad nendega kinni, see ongi see, mis on oluline.
Samuti tekitab see selle, et ka oskajatel ei ole lihtne eest ära saada, nii peabki olema.

Autor:  Kapten Trumm [ 19 Veebr, 2020 17:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Klemmikas ei jaga autodest eriti matsu, see on selge. Viimane post kinnitas vaid arvamust.
Kui mul oleks vaja Sauga ringrajal saada kiiret ringiaega, võtaksin ma 10-15a vana Honda Civic Type-R, mitte ülekaalulise Skoda Superbi.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... 2824230%29
Alla 10 tuhande euro on saada 4 autot, suvaline neist nagu ta on - võtan väljakutse uue, politsei spetsiga Superbi vastu ette iga kell.
Skoda kaotus ühe ringiga saab olema 5-10 sekundit. Alguses vähem, kui pidurid üles ütlevad, siis rohkem. Ja pidurid Skodal on taoliseks asjaks viletsapoolsed ja mass liiga suur, suur mass tabab keskpärased pidurid esimese ringi lõpuks.

Võimsuse ja pöördemomendiga siin palju muidu pistmist polegi, samal rajal on küll ja küll täiesti silmapaistmatu võimsusega autodega (nt Mazda MX-3) võidetud 2-3 korda võimsamaid autosid. Võimsusega on võimalik võita siis, kui on hulk kilomeetreid sirget ja tühja teed. Kui sa pead poole sirge peal juba pidurdama hakkama, kurvikiirus on aeglasepoolne, siis peale kurvi võimsusega ajavahe tagasi tegemiseks peab see ikka kordades suurem olema.

Üldiselt on tehnikas nii, et šveitsi armeenuga teeb natuke kõiki asju, kuid hästi ei tee ta midagi. Tavapatrullile mingi 100 kW väikeauto ja tagaajamiseks liikluspatrullile võimsad nagu olid vanasti Jupol (olid BMW 330i ja Subaru Impreza WRX) on odavam ja paremate tulemustega lahendus. Mõlemad ületaks ringrajal jällegi Skodat mäekõrguselt.

52. leht 53-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/