Riigipiiri häda ja valu
Re: Riigipiiri häda ja valu
Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Riigipiiri häda ja valu
Sa Kriku lihtsustad asju liigselt.
Need rikkujad, kes ohtlikud on, ei jää sohu istuma ja soo pole neile ka eriline takistus - nad teevad igapäevaselt trenni ja on paremas vormis kui meie piirivalvurid. Mind ausalt öelda salasigaretivedajad või Vietnami mugavuspagulased niiväga ei morjendagi - ikka natuke kurjemad elukad, Vintorez kaelas, keda fekaali venti lendamisel hakkab üle meie piiri kõvasti tulema.
Olen mõned aastad oma elust sellise probleemiga tegelenud (kuidas midagi valvata ja püüda ebasoovitavaid isikuid) ja vastava koolitusdiplomi omanik - sellegi vähese põhja ütlen, et ligipääs ja reaktsioonikiirus taoliste olukordade lahendamisel on tohutu väärtus ja kui seda pole, on sinu valvepostidel vaid psühholoogiline roll. Olen pidanud nt võitlusgruppi metsast otsima - no kui sul puudub elementaarne olukorrateadlikkus, võid neid padrikuid kammima jäädagi - varjujal on siin alati eelis.
Seega mulle on PV tegevusmotiiv perfektselt arusaadav, sh ka sama teede ehitamine.
Need rikkujad, kes ohtlikud on, ei jää sohu istuma ja soo pole neile ka eriline takistus - nad teevad igapäevaselt trenni ja on paremas vormis kui meie piirivalvurid. Mind ausalt öelda salasigaretivedajad või Vietnami mugavuspagulased niiväga ei morjendagi - ikka natuke kurjemad elukad, Vintorez kaelas, keda fekaali venti lendamisel hakkab üle meie piiri kõvasti tulema.
Olen mõned aastad oma elust sellise probleemiga tegelenud (kuidas midagi valvata ja püüda ebasoovitavaid isikuid) ja vastava koolitusdiplomi omanik - sellegi vähese põhja ütlen, et ligipääs ja reaktsioonikiirus taoliste olukordade lahendamisel on tohutu väärtus ja kui seda pole, on sinu valvepostidel vaid psühholoogiline roll. Olen pidanud nt võitlusgruppi metsast otsima - no kui sul puudub elementaarne olukorrateadlikkus, võid neid padrikuid kammima jäädagi - varjujal on siin alati eelis.
Seega mulle on PV tegevusmotiiv perfektselt arusaadav, sh ka sama teede ehitamine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Riigipiiri häda ja valu
Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Riigipiiri häda ja valu
Miiniväli ilma julgestuseta pole just palju väärt - asjasthuvitatutel on selle eemaldamine vaikselt küllalt lihtne.Lemet kirjutas:Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Riigipiiri häda ja valu
See tunduks mõistlik kasvõi seepärast, et ehitades suurepäraseid teid piirini, tagame ühtlasi ka sellel, et vaenlane tuleb sealt soost kiiremini läbi ning saab kasutada ka näiteks rohkem ratassoomukeid. Võiks sinna aia ette siis vähemasti paiguti tankidevastsaseid betoontõkkeid teha.Kriku kirjutas:Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
-
- Liige
- Postitusi: 193
- Liitunud: 13 Nov, 2017 15:02
- Kontakt:
Re: Riigipiiri häda ja valu
Pealegi vajab see pidevat uuendamist pasteediks lastud sigade ja põtrade tõttu!Kapten Trumm kirjutas:Miiniväli ilma julgestuseta pole just palju väärt - asjasthuvitatutel on selle eemaldamine vaikselt küllalt lihtne.Lemet kirjutas:Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust!
-
- Liige
- Postitusi: 1000
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Riigipiiri häda ja valu
Samas tuleks ka suur kokkuhoid, kuna miini otsa astunud piiririkkuja enam kinnipidamist ei vaja. Loodus koristaks jäägid suht kiirelt ise ja piisaks vaid uue miini paigaldamisest.Andrus1973 kirjutas:Pealegi vajab see pidevat uuendamist pasteediks lastud sigade ja põtrade tõttu!Kapten Trumm kirjutas:Miiniväli ilma julgestuseta pole just palju väärt - asjasthuvitatutel on selle eemaldamine vaikselt küllalt lihtne.Lemet kirjutas:Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Riigipiiri häda ja valu
Ma pole väga maaplaanidega kursis, aga see eeldaks ilmselt riigi poolt uute kruntide äraostmist? Praeguste plaanide järgi pandi omajagu raha maatükkide ära ostmisele piiritsoonis ja osad sundvõõrandamise juhtumid on vist siiani pooleli.Kriku kirjutas:Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
Re: Riigipiiri häda ja valu
Kapten Trumm kirjutas: Majanduses on rusikareegel, et üks keskmine töökoht maksab aastas 50 tuhat eurot.
500 täiendavat piirivalvurit tänases süsteemiks tähendaks 25 miljonit eurot lisa iga aasta.
NovatLeo Kunnas kirjutas:Nagu ka eile riigikontrolli raportist võisime lugeda, on selle hinnanguline maksumus järjest suurenenud – 2015. aasta umbes 80 miljonilt eurolt 320 miljonini.
Kui maksta 25 miljonit aastas piirivalvurite töötasudeks, siis saaks 320 miljoni eest seda teha 12 aastat ja 10 kuud, kusjuures maksud töötasudelt laekuks riigile...
Just täpselt. ma olen seda kogu aeg mõelnud, et mis valu neil on oma transpordiga sõita otse piirijooneni, või vahetult selle kõrvale. Samuti ei saa ma aru, miks ei võiks olla teatud laadi tõkked ja seiresüsteemid piirist eemal seal, kuhu neid on võimalik ehitada/paigaldada lihtsamini ja odavamalt.Kriku kirjutas:IMHO pole mingit mõtet keset sohu teid rajada. Tee peaks kulgema läbitaval maastikul võimalikult lähedal piirile....
...Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
IMHO saaks seda tahtmise korral lahendada ka VÕS § 158 järgi talumiskohustusega (sama moodi nagu on maaomanikel elektriliinide, trasside jms talumiskohustus)dm7 kirjutas:Ma pole väga maaplaanidega kursis, aga see eeldaks ilmselt riigi poolt uute kruntide äraostmist?
+ alles eelmise aasta suvel (peamiselt tänu Rail Balticale) nägi ilmavalgust terve rida uusi seadusemuudatusi, mis teeb nüüd teatud juhtudel asja vähe lihtsamaks kui enne...
Kinnisasja avalikes huvides omandamise seadus, s.h. Sundvalduse seadmine
Re: Riigipiiri häda ja valu
Meie kliimas on need sood päris pika perioodi aastas väga mugavalt läbitavad.Kriku kirjutas:IMHO pole mingit mõtet keset sohu teid rajada. Tee peaks kulgema läbitaval maastikul võimalikult lähedal piirile. Kui piiririkkuja soos piiri ületab ja sinna istuma jääb - mis vahet seal on?
Re: Riigipiiri häda ja valu
...ja kuna pärast "mugavalt läbitud" sood "mugavused" lõppevad, siis tuleb ulatada abistav sõbrakäsi ja tulla omalt poolt teega vastu...?AMvA kirjutas: Meie kliimas on need sood päris pika perioodi aastas väga mugavalt läbitavad.
Ja soojal ajal paneme lihtsalt liiklemist keelava märgi?
Ei näe argumenti.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Riigipiiri häda ja valu
Näitab kui vähe teemat valdad. Vietnamlased on kõike muud kui "mugavuspagulased". Nad tulevad Euroopasse justnimelt tööle. Needsamad sigaretivedajad on jälle pahatihti FSB informaatorid, mis Sa arvad, kust allikatest need "Vintorez'i"-mehed suure osa endale vajalikku taustinfo saaksid? Suitsusmugeldajad püütakse sealpool piiri kinni, lüüakse näpud sahtli vahele ja antakse valida kinnimineku ja FSB kaastööliseks saamise vahel.Kapten Trumm kirjutas:Mind ausalt öelda salasigaretivedajad või Vietnami mugavuspagulased niiväga ei morjendagi - ikka natuke kurjemad elukad, Vintorez kaelas, keda fekaali venti lendamisel hakkab üle meie piiri kõvasti tulema.
Re: Riigipiiri häda ja valu
Lihtsalt tara kuskil metsas või soos on mõttetu. Sama hästi võiks see piir siis samasugune olla (olematu) nagu praegugi.Svejk kirjutas:...ja kuna pärast "mugavalt läbitud" sood "mugavused" lõppevad, siis tuleb ulatada abistav sõbrakäsi ja tulla omalt poolt teega vastu...?AMvA kirjutas: Meie kliimas on need sood päris pika perioodi aastas väga mugavalt läbitavad.
Ja soojal ajal paneme lihtsalt liiklemist keelava märgi?
Ei näe argumenti.
Arvuta veidi, kui tihe peaks piiri mehitatus olema, et tagada ilma elektroonilise valveta piiri korralik valvamine. Ja elektroonilisel valvamisel pole mõtet, kui ei ole võimalik opratiivselt reageerida ja selleks on ka teid vaja.
Või, et ei näe argumenti. Need olemasolevad teed tulevad ka praegu piirile küllaltki lähedale, kaevame üles?
Re: Riigipiiri häda ja valu
See on küll demagoogia. Et ühest küljest juba teed tulevad lähedale, samas reageermiseks on teid hirmsasti juurde vaja. Kumb siis on? Jutt ei ole ju sellest et mõni tee tuleb piiri lähedale, vaid see et need tulevad igale poole süstemaatiliselt. Võiks ju ometi olla arusaadav, et kui piirile on kerge jõuda igaltpool igast asendist, siis on ka ründaval vaenalsel märgatavalt lihtsam valida rünnakukoridori kust kasvõi ratassoomukitega läbi kimada.AMvA kirjutas:Lihtsalt tara kuskil metsas või soos on mõttetu. Sama hästi võiks see piir siis samasugune olla (olematu) nagu praegugi.
Arvuta veidi, kui tihe peaks piiri mehitatus olema, et tagada ilma elektroonilise valveta piiri korralik valvamine. Ja elektroonilisel valvamisel pole mõtet, kui ei ole võimalik opratiivselt reageerida ja selleks on ka teid vaja.
Või, et ei näe argumenti. Need olemasolevad teed tulevad ka praegu piirile küllaltki lähedale, kaevame üles?
Re: Riigipiiri häda ja valu
Tahaks näha seda projektdokumentatsiooni, et mis kus ja kuhu...
Hakkasin otsima ja koperdasin vahepeal PPA videote otsa..
Tänane patrullrada Eesti välispiiril
https://www.youtube.com/watch?v=dAAMEZCVCfA
Patrullrada Eesti välispiiril piiriehituse järel (alates 0:50 läheb huvitavaks)
https://www.youtube.com/watch?v=kOIiby0BOYg
Joonis 1: kagupiiri ehitustööde esimene etapp hõlmab piirilõiku kolmikpunktist Luhamaa piiripunktini https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/3
Idapiiri arendustööd
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/2
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/0
*
Edit:
Hange on mitte piiritaristu ehitamise hange, vaid taristu projekteerimise ja ehitustööde hange
Ma sain siiani aru, et projekteerimine on tehtud ja projektid valmis.... aga valmis tunduvad olema mingid nn "põhiprojektid" millede alusel siis (?) hakatakse midagi seal veel edasi projekteerima ? Natuke segane minu jaoks, et miks siis põhiprojekteerija (Nordecon AS) edasi ei projekteeri/projekte ei paranda-muuda-täienda... või mida seal üldse on vaja edasi projekteerida, kui põhiprojektid (mitte eelprojektid!) on valmis jne...
https://www.siseministeerium.ee/sites/d ... 771%2C0%5D
Hakkasin otsima ja koperdasin vahepeal PPA videote otsa..
Tänane patrullrada Eesti välispiiril
https://www.youtube.com/watch?v=dAAMEZCVCfA
Patrullrada Eesti välispiiril piiriehituse järel (alates 0:50 läheb huvitavaks)
https://www.youtube.com/watch?v=kOIiby0BOYg
Joonis 1: kagupiiri ehitustööde esimene etapp hõlmab piirilõiku kolmikpunktist Luhamaa piiripunktini https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/3
Idapiiri arendustööd
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/2
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/0
*
Edit:
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/331. jaanuaril 2019 kuulutas PPA välja kagupiiri esimese etapi ehitustööde hanke.
.../...
Kui hange kulgeb edukalt, selgitab komisjon eeldatavasti 2019 märtsiks pakkujad, kes läbisid kvalifitseerimisvooru. Nõuetele vastavad pakkujad saavad seejärel pakkumise lõplikuks vormistamiseks ligipääsu kagupiiri taristu ehitamise põhiprojektile.
Hange on mitte piiritaristu ehitamise hange, vaid taristu projekteerimise ja ehitustööde hange
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... XT:ET:HTMLII osa: Hankelepingu objekt
II.1)Kirjeldus
II.1.1)Hankija poolt hankelepingule antud nimetus:
Eesti Vabariigi kagupiiri maismaaosa taristu projekteerimine ja ehitustööde tellimine
II.1.2)Hankelepingu liik ja ehitustööde teostamise, asjade tarnimise või teenuste osutamise koht
Ehitustööd
Projekteerimine ja ehitustööde teostamine
Ma sain siiani aru, et projekteerimine on tehtud ja projektid valmis.... aga valmis tunduvad olema mingid nn "põhiprojektid" millede alusel siis (?) hakatakse midagi seal veel edasi projekteerima ? Natuke segane minu jaoks, et miks siis põhiprojekteerija (Nordecon AS) edasi ei projekteeri/projekte ei paranda-muuda-täienda... või mida seal üldse on vaja edasi projekteerida, kui põhiprojektid (mitte eelprojektid!) on valmis jne...
Eesti Vabariigi idapiiri väljaehitamise projekti juhtimise tulemuslikkusSiseministeeriumi valitsemisalasAudit 2/2018Auditi lõpparuanne04.10.2015
PPA sõlmib Nordecon AS-iga maismaapiiri valve-ja seiresüsteemide ning seotud taristu Projekteerimise lepingu summas 1 162 210 eurot (millele lisandub käibemaks), tööde tähtajaga 20.12.2016 (eelprojekt 05.06.2016)
https://www.siseministeerium.ee/sites/d ... 771%2C0%5D
Viimati muutis Fucs, 31 Mai, 2019 12:49, muudetud 1 kord kokku.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist