1. leht 2-st

Kaadriprobleemid

Postitatud: 14 Nov, 2018 13:55
Postitas Kapten Trumm
Eilsetes uudistes raporteeris PPA soovist (mida toetas ka siseminister) teatud seadusemuudatuse järele, mis võimaldab töötaval PPA ametnikul saada ühtlasi ka eripensioni, kui töötamine on pensioni ajal. Vajadus pidi olema tingitud sellest, et lähiajal pensioneerub ca 1000 PPA ametnikku (1/5 koguarvust), keda asendada pole kellegagi.

Ma küsiks küsimuse, mida olen ka varem tagajärjetult küsinud - et kas on perspektiivne tänase jätkusuutmatu personalimudeliga pikemalt jätkata?

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 14 Nov, 2018 16:53
Postitas mart2
Kapten Trumm kirjutas:Eilsetes uudistes raporteeris PPA soovist (mida toetas ka siseminister) teatud seadusemuudatuse järele, mis võimaldab töötaval PPA ametnikul saada ühtlasi ka eripensioni, kui töötamine on pensioni ajal...
Kui pensionite muutmise protsess on käinud nii, et PPA ees ja mõne aja pärast riigikaitse järgi, kas siis hakatakse ka värskeid muudatusi kaitseväelaste pensionite osas jälle tagasi keerama?
Kogu see jama meenutab kangest ühekordse kasuahnuse najal tehtud alkoholiaktsiisi tõstmist, mis nüüd on "hädas nagu lits lapsega".
IMHO

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 14 Nov, 2018 17:27
Postitas nimetu
Probleem on selles, et isegi pensionidega mängimine ei lahenda asja sisu. Uusi politseinike ei tule lihtsalt peale. See ei ole uus asi, vaid juba vähemalt kümnendi, kui mitte rohkem, teada olnud asi. Siin saab näpuga näidata ainult tollastele juhtidele ja otsustajatele.

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 14 Nov, 2018 17:31
Postitas Kapten Trumm
Ilmselt oleks täna meil KV samas seisus, kui kuskil 2000ndate hakul oleks tehtud Läti-tüüpi valikuid.
Kui ma olen välja visanud mõtte, et hakkame sisejulgeolekus (kus võimalik) kasutama uuesti ajateenistust, siis tehakse siin böäähh, sellel pole taset.
Aga suuremate rahvahulkade jaoks taolise kogemuse pakkumine ongi ju see asi, mis osades noortes äratab selle kutsumuse.

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 14 Nov, 2018 17:40
Postitas Kriku
Kapten Trumm kirjutas:Kui ma olen välja visanud mõtte, et hakkame sisejulgeolekus (kus võimalik) kasutama uuesti ajateenistust, siis tehakse siin böäähh, sellel pole taset.
Mitte ainult selles "tasemes" pole probleem. Aga ei lähe siin teemas uuele ringile.

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 16 Nov, 2018 13:08
Postitas Martin Peeter
nimetu kirjutas:Probleem on selles, et isegi pensionidega mängimine ei lahenda asja sisu. Uusi politseinike ei tule lihtsalt peale. See ei ole uus asi, vaid juba vähemalt kümnendi, kui mitte rohkem, teada olnud asi. Siin saab näpuga näidata ainult tollastele juhtidele ja otsustajatele.

Minu meelest on probleem sügaval Siseministeeriumis, politseiorganisatsioonis ja selle toimimismudelis. Selles, kuidas on üles ehitatud üsna töötajavaenulik struktuur, kuidas ülemused oma eesliinil olevatesse alluvatesse suhtuvad, kuidas mõeldakse välja kõikvõimalikku mõttetut bürokraatiat jne. Sellele mudelile raha juurde andmine ei lahenda midagi. Muidugi püüab Anvelt oma valdkonnale raha välja pressida.

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 16 Nov, 2018 19:35
Postitas Roamless
Martin Peeter kirjutas: Selles, kuidas on üles ehitatud üsna töötajavaenulik struktuur, kuidas ülemused oma eesliinil olevatesse alluvatesse suhtuvad, kuidas mõeldakse välja kõikvõimalikku mõttetut bürokraatiat jne.
Too palun näiteid ka, muidu niisama tühi sõnavaht.

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 17 Nov, 2018 23:07
Postitas allohvitser
Roamless kirjutas:
Martin Peeter kirjutas: Selles, kuidas on üles ehitatud üsna töötajavaenulik struktuur, kuidas ülemused oma eesliinil olevatesse alluvatesse suhtuvad, kuidas mõeldakse välja kõikvõimalikku mõttetut bürokraatiat jne.
Too palun näiteid ka, muidu niisama tühi sõnavaht.
1) Menetlemisel mõttetute blankettide täitmine, kus paljud andmed korduvad ning need nõuded ei tulene seadusest vaid on PPA enda juristide välja mõeldud kes pole päevagi välitööd teinud.

2) Pidevad "kosmeetilised" ümberkorraldused, mis kulutavad raha, tekitavad stressi aga sisuliselt ei muuda midagi. Näited - osakonnad talitusteks, siis teenistusteks ja siis jälle talitusteks jne, konstaablid inspektoriteks, nüüd plaanitakse teenistusasmed siduda jälle ametikohaga nagu oli 90ndatel.

3) Pornograafia uue vormihanke ümber - samal ajal PD käib juba uue vormiga ringi "maastikul".

4) Paindumatu karjäärisüsteem. Noored ja andekad lahkuvad sest nad ei jõua ära oodata millal a la 5 aastat kuskil täis tiksub et saaks kõrgemale ametikohale. Leiavad kiirelt hea töö erasektoris või kuskil mujal paindlikumas asutuses avalikus sektoris.

5) Liikluspolitsei eriüksuse ära kaotamine - miks lahkusid Tents ja Tuuna jne.

Näiteid võiks veel tuua aga need oleks juba liiga spetsiifilised ja selliseid üldisemaid ei tule rohkem meelde. Aga üldiselt - lokkav rumalus, ignorantsus, omade upitamine maksku mis maksab jne.

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 18 Nov, 2018 0:21
Postitas Martin Peeter
Lisaks veel agressiivne sisekontroll, panoptitsism, kolleegile jala taha paneku soosimine, pättide õiguste üle igasugu võlli kaitsmine, lollide kampaaniate korras asjaajamine. Eesliini töötaja on ikka hirmsat moodi ärakotitud. Kui ta peaks natukegi eksima, pööravad kõik kolleegid talle selja või -mis veel hullem- väänavad täiega.
Ei too konkteetseid näiteid, sest ei taha inimestele halba, aga Anvelti juhitud Siseministeeriumile raha hädaldamise peale juurde anda ei tohi. Piiraku enne oma enese bürokraatiat ja PR struktuure, kampaaniate ja töö juurdemõtlejate hulka! Ning tekitagu organisatsioonis kultuur, et sinna tahetaks tööle tulla!
Ka KVs on eripensionite kadumine ja saabumine probleem, aga ma ei kuule Kaminast ega KVst katastroofi kuulutamist.

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 18 Nov, 2018 11:08
Postitas Roamless
1) Menetlemisel mõttetute blankettide täitmine, kus paljud andmed korduvad ning need nõuded ei tulene seadusest vaid on PPA enda juristide välja mõeldud kes pole päevagi välitööd teinud.
Blanketimajandus kipub minema tõepoolest avalikus sektoris kohati jaburaks. Siin aitaks ilmselt IT-lahendused, aga nende backlog on juba praegu hiiglama pikk, kuna riigil IT-arendusteks raha pole. Pikk ooteaeg viib ka selleni, et ärivajadused ja analüüs on arenduse hetkeks juba aegunud. Peamine mure ressursipuudus.
2) Pidevad "kosmeetilised" ümberkorraldused, mis kulutavad raha, tekitavad stressi aga sisuliselt ei muuda midagi. Näited - osakonnad talitusteks, siis teenistusteks ja siis jälle talitusteks jne, konstaablid inspektoriteks, nüüd plaanitakse teenistusasmed siduda jälle ametikohaga nagu oli 90ndatel.
Praegune PD ongi teinud palju struktuurimudatusi ja teeb neid ka tulevikus. Peamine põhjus töö pidev ümberkorraldamine, mis on jälle tingitud ressursipuudusest. Oleks vahendeid rohkem, siis ei peaks niipalju tõmblema. Ilmselt mitmete muutuste puhul võiks parandada ka kommunikatsiooni. Muutuvad ka naabrite politseid pidevalt, seega pidev muutus on tegelikult norm, aga eks ongi muudatuste talumine igalühel erinev.
Üks peamisi eesmärke on tõsta palkasid ja fakt on see, et see on ju toimunud.
3) Pornograafia uue vormihanke ümber - samal ajal PD käib juba uue vormiga ringi "maastikul".
Väga piinlik lugu, mis on klassikaline näide sellest, kuidas taheti parimat ja välja kukkus väga tobedalt. Mitmed pead on sellepärast ka lennanud.
4) Paindumatu karjäärisüsteem. Noored ja andekad lahkuvad sest nad ei jõua ära oodata millal a la 5 aastat kuskil täis tiksub et saaks kõrgemale ametikohale. Leiavad kiirelt hea töö erasektoris või kuskil mujal paindlikumas asutuses avalikus sektoris.
Mina arvan, et peamine mure on pigem see, et vanad olijad on mingil kohal juba ees ja ei kavatsegi mujale või pensionile minna. Mujale minemist raskendab ka spetsiifiline eriharidus, millega ongi väljaspool PPAd keeruline tööd leida, sest oskused on teised ja ümberüpe korralik ettevõtmine. Ja siit ka see, et mis mott on siis hakkajal noorel töötada, kui tal on järgmisel sammul mingi tüüp pikalt ees. Tüüp ei pruugi loomulikult olla mingi pidur, aga vahel on ka sedagi.
Aga edasiliikumiseks kinnised kohad pole kindlasti ainult PPA mure. See on tüüpiline kõikidele organisatsioonidele, kus vähegi hierarhiat.
5) Liikluspolitsei eriüksuse ära kaotamine - miks lahkusid Tents ja Tuuna jne.
Isiklikult arvan, et spetsiifilise liikluspolitsei eriüksuse pidamine Eestis on liiga kallis. Loomulikult oleks hea, kui oleks, sest mehed tegid tublit tööd ja olid ka väikestel maateedele, kus polnud politseid ammu nähtud. Kuid usun, et universaalne patrull on parem lahendus ja nagu suvel näha, siis peaksid nad igal väljakutsest vabal võimalusel liiklusjärelevalvet tegema.
Näiteid võiks veel tuua aga need oleks juba liiga spetsiifilised ja selliseid üldisemaid ei tule rohkem meelde. Aga üldiselt - lokkav rumalus, ignorantsus, omade upitamine maksku mis maksab jne.
Seda muret oleks vähem, kui inimestel oleks võimalus minna süsteemist välja. Aga nende eriosksuseid ei ole kuigi vajatud väljaspool sisejulgeoleku süsteemi. Seetõttu mehkeldatakse sisemiselt. Samuti tekivad pingeolukordadi jaganud ja ühest koolist tulnute vahel tugevad sõbrasuhted, mistõttu edutatakse ka "omasid", sest neid ja nende võimeid teatakse. Oma osa on ka palgal, sest oleks kõigil ühtlane kõrge palk, siis oleks ka hammaste krigistamist soosimise osas vähem, sest lihtsalt huvitab vähem.
Siinkohal on tähtis ilmselgelt avatus.
Martin Peeter wrote: Lisaks veel agressiivne sisekontroll, panoptitsism, kolleegile jala taha paneku soosimine, pättide õiguste üle igasugu võlli kaitsmine, lollide kampaaniate korras asjaajamine. Eesliini töötaja on ikka hirmsat moodi ärakotitud. Kui ta peaks natukegi eksima, pööravad kõik kolleegid talle selja või -mis veel hullem- väänavad täiega.
Ma saan aru, et politsei peaks käituma ebaseaduslikult. Mina usun, et tänu sisekontrollile on oluliselt vähenenud igasugused politsei korruptsioonijuhtumid. Millal oli viimane juhus viimase paari aasta jooksul, mida kuulsid väljaspool avastatud ja menetletud lugusid? Kas kohe meenub?
Martin Peeter wrote:Ei too konkteetseid näiteid, sest ei taha inimestele halba, aga Anvelti juhitud Siseministeeriumile raha hädaldamise peale juurde anda ei tohi. Piiraku enne oma enese bürokraatiat ja PR struktuure, kampaaniate ja töö juurdemõtlejate hulka! Ning tekitagu organisatsioonis kultuur, et sinna tahetaks tööle tulla!
No siis ongi sõnavaht.
Ei saa ka hästi aru, mis bürokraatia on Siseministeeriumis ja PR struktuurid? No lastakse siis nt kaks töötajat lahti. Siis peaks asi ilmslet lahenema.
Hea oleks bürokraatia kohta näiteid saada, muidu on taaskord sõnavaht.

Org. kultuuri tuleks tõepoolest parendada. Ei viitsi praegu otsida veebist PPA sisekultuuri küsitlust, aga viimane kord seal kõik roosiline polnud. Org. kultuuri arendamine on pikk ja keeruline protsess.

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 18 Nov, 2018 11:32
Postitas Kriku
Roamless kirjutas:
4) Paindumatu karjäärisüsteem. Noored ja andekad lahkuvad sest nad ei jõua ära oodata millal a la 5 aastat kuskil täis tiksub et saaks kõrgemale ametikohale. Leiavad kiirelt hea töö erasektoris või kuskil mujal paindlikumas asutuses avalikus sektoris.
Näiteid võiks veel tuua aga need oleks juba liiga spetsiifilised ja selliseid üldisemaid ei tule rohkem meelde. Aga üldiselt - lokkav rumalus, ignorantsus, omade upitamine maksku mis maksab jne.
Seda muret oleks vähem, kui inimestel oleks võimalus minna süsteemist välja. Aga nende eriosksuseid ei ole kuigi vajatud väljaspool sisejulgeoleku süsteemi. Seetõttu mehkeldatakse sisemiselt. Samuti tekivad pingeolukordadi jaganud ja ühest koolist tulnute vahel tugevad sõbrasuhted, mistõttu edutatakse ka "omasid", sest neid ja nende võimeid teatakse. Oma osa on ka palgal, sest oleks kõigil ühtlane kõrge palk, siis oleks ka hammaste krigistamist soosimise osas vähem, sest lihtsalt huvitab vähem.
EKV-s on täoselt sama asi, et spetsiifilisi erioskusi on väljaspool süsteemi keeruline rakendada. Kas eelmainitud väärnähtusi on rohkem või vähem ja miks?

Re: Olukorrast riigis

Postitatud: 19 Nov, 2018 17:36
Postitas Tschy
Roamless kirjutas:
Martin Peeter wrote: Lisaks veel agressiivne sisekontroll, panoptitsism, kolleegile jala taha paneku soosimine, pättide õiguste üle igasugu võlli kaitsmine, lollide kampaaniate korras asjaajamine. Eesliini töötaja on ikka hirmsat moodi ärakotitud. Kui ta peaks natukegi eksima, pööravad kõik kolleegid talle selja või -mis veel hullem- väänavad täiega.
Ma saan aru, et politsei peaks käituma ebaseaduslikult. Mina usun, et tänu sisekontrollile on oluliselt vähenenud igasugused politsei korruptsioonijuhtumid. Millal oli viimane juhus viimase paari aasta jooksul, mida kuulsid väljaspool avastatud ja menetletud lugusid? Kas kohe meenub?
Need samad õigused, mis kaitsevad pätte, kaitsevad ka korralike kodanike õigusi ja privaatsust. Kahjuks ei ole võimalik kirjutada seadust ainult pättidele.

Aga sisekontrolli ja muude kontrollmehhanismide tuntav kohalolek võib tekitada küll tundeid usaldamatusest oma töötajate suhtes ning tekitada väga äreva töökeskkonna, sest iga eksimus või olukorra vale hinnang võib kaasa tuua suuri probleeme.

Re: Kaadriprobleemid

Postitatud: 19 Nov, 2018 18:18
Postitas Martin Peeter
Ei, pättide õigused on meie politsei juhtkonna ja prokuratuuri arvates ikka suuremad.

https://leht.postimees.ee/3872095/kultu ... -lahenduse

No, kas keegi vabandas oma eesliini ees selle eest, kuidas ühte omadest kaks aastat läbi erinevate kohtute väntsutati?

Soome kaitsevõime peale kärpeid

Postitatud: 19 Nov, 2018 21:29
Postitas Leo
Ei ole otseselt sõjalise riigikaitse teema, kuid siseturvalisuse oma kindlasti. Oli juhus peale selle intervjuu ilmumist rääkida kahe tuttava politseinikuga, kellest esimene on väiksemas linnas patrullis ja vastutab taktikalise üksuse koolituse eest ning teine on väikelinnas kriminaalpolitseinik. Mõlemad kinnitasid, et probleem on reaalne ja 600 lisapolitseinikust oleks kindlasti suur abi. Kui need vahetustega tööle panna, siis oleks nendest korraga teenistuses 120-150 inimest, mis on 60-75 patrulli.

Eriti oli politsei vähesust näha 2015. talvel, kui peamiselt üle Rootsi piiri jalutas lühikese ajaga Soome ligi 30 000 põgenikku, kelle esialgseks majandamiseks siirdati Põhja-Soome sadu piirivalvureid ja politseinikke ning lihtsamateks ülesanneteks kasutati ajateenijaid. Soomes on tavaline, et kui mingis väiksemas politseiprefektuuris toimub suurüritus, mis nõuab politsei suunamist ja ohjeldamist, ma mõtlen siin täiesti rahulikke üritusi nagu Neste Rally vms, tuuakse sinna politseinikke üle Soome, samas jääb siis nende oma piirkonnas politseinikke vähemaks. Tegelikult ennekõige tuntakse puudust kompanii kuni pataljoni suurusest välipolitsei üksusest nagu PPA märulipolitsei (vms nende nimi hetkel ongi, Põhja prefektuuri kiirreageerimisteenistus?). Oluline, et üksus käiks nädalaste vahetustega tööl ja see rühm kuni kompanii oleks sel ajal 24/7 saadaval, tegevuseks siis välipolitsei täiendamine kohtades, kus patrulle vähevõitu, suurürituste julgestamine ja kiirreageerimine. Hetkel on Soome politseis 1 eriüksus, mis paikneb Helsingis ja mis on peamiselt relvastatud pättide püüdmiseks, vajadusel aitab ka mujal, lisaks on prefektuuridel oma vati-üksused (vaarallinen tilanne = ohuolukord). Massirahutuste üksused pannakse kokku kõikidest politseinikest, kes sinna teenima soovivad väikese lisatasu eest. Täienduspolitseist on ka räägitud, näiteks ajateenistuses SP-kompaniis teeninute baasil, kuid see on ei ole jutust kaugemale jõudnud, eriti suurt tungi inimestel sellega tegeleda ja poliitikutel otsuseid vastu võtta ei ole.

Näiteks on ühes prefektuuris 300 ametikohta ja 200 000 inimest, k.a. 2 keskmist ja 1 väiksem linn ning mitu valda riigipiiri ääres. Nendest välipolitseid on u pool ja kui see 150 inimest jagada vahetusteks, kus korraga on väljas 20-30 politseinikku ehk 10-15 patrulli, siis ei ole imestada, et tugirelvad ja kaitsevarustus on kõikides autodes. Kriitiliseks läheb asi siis, kui on mingi suurem jama, mis võtab mitme politseipatrulli tähelepanu, siis on pool piirkonda tühi. Taktikalise üksuse koolitused on ka problemaatilised, sest sinna peaks osalema ikka kümmekond politseinikku korraga, tehakse tihti ületunnitööna, sest muidu saavad ainult üksikud kohale tulla, kuid treenida on ka vaja. Kui nüüd arvestada, et Soomes on 7000+ politseinikku, siis 600 ametikohta lisaks on nii 9% juurde. 9% 300st on u 27, jagatud nelja või viiega saame teada, et nendest oleks võimalik korraga välja panna 6-7 politseinikku ehk 3 patrulli, see oleks suureks abiks, näiteks üks saaks kirjutada trahve välja ja tühistada viisasid venelastel, kes suvalise kiirusega piiri poole sööstavad, õnnetusi on palju, k.a. hukkunutega.

Re: Kaadriprobleemid

Postitatud: 20 Nov, 2018 0:15
Postitas EOD
SOR oli lahenduseks kõigile neile probleemidele.
Oli võimekus turvata massiüritusi, oli "kaadrite sepikoda" politseile, oli reaalne panus Ida- Virumaal "oblasti" väljakuulutamise ärahoidmisel, olid jalgsipatrullid Tallinnas, mis pärssisid tänavakuritegevust...
Miinuspoolelt ühe ajateenija pistisevõtmine liiklusrikkujalt, väidetavalt liigne jõukasutus Salme Kultuurikeskuse juures toimunud massikakluse ohjeldamisel (misjärel sellised intsidendid lõppesid) nind Raua-Roobeti (siseminister Lepiksoni) väide: "Nii kalleid politseinikke me ei vaja".
Osad ajateenijad pidid paratamatult sisetoimkonnas olema.
Jah, pole head halvata, kuid lõppkokkuvõttes oli tegu üksusega, mil olid reaalsed teened Eesti Vabariigi ees ette näidata.