Merepääste

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Merepääste

Postitus Postitas nimetu »

Tulles korraks tagasi PPA merevõimekuse kärpe juurde. Mingi anonüümne politseinik pakub, et Haapsalu üksuse likvideerimise üks põhjustest võib olla ka kordoni poolt kasutatava väärtusliku maa müük. Igal juhul on see löök allapoole vööd, sest kaotatakse ka võimekust maapinnal.
https://online.le.ee/2019/09/21/politse ... repaastet/
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu prognoos on, et PPA kriisi/SA ettevalmistuste nimel läheb veel mõnigi PPA allüksus kinni ja mõnedki kümned kaadriametnikud koondatakse või lähevad välitöölt väljaõppelisele ja admintööle.

Üks merepäästekomando Matsalu lahest Keibu laheni on muidugi kaunis sümboolne - reaalne päästmise võime (vahepeal on ka külm ja vette sattunud surevad kiirelt) on ehk piiratud Voosi kurgu-Vormsi-Harilaiu-Põgari ninaga. Midagi on parem kui eimidagi, kuid kas te nimetaks tunni ajaga kohale jõudvat tuletõrjet tuletõrjeks? Või on juba tukiloputaja? Pange see asi lihtsalt kaardile ja arvutage, kaua aega kulub signaali saamisest vastutusala viimase 1/4 juurde jõudmiseks. Haapsalust Keibu lahele on ca 55 km sõitu, vähegi lainetava merega tunni aja sõit.

Loomulikult on äärealadel PPA vajalik ja oleks igas sadamas oma päästemeeskond, oleks kindlasti ka väga vint, küss jätkuvalt on, kuidas finantseerida seda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas AMvA »

nimetu kirjutas:Tulles korraks tagasi PPA merevõimekuse kärpe juurde. Mingi anonüümne politseinik pakub, et Haapsalu üksuse likvideerimise üks põhjustest võib olla ka kordoni poolt kasutatava väärtusliku maa müük. Igal juhul on see löök allapoole vööd, sest kaotatakse ka võimekust maapinnal.
https://online.le.ee/2019/09/21/politse ... repaastet/
See on natuke nagu liiga lameda maa teooria moodi.
Objekt kuulub RKAS-ile. Usun, et RKAS ei ole nii võimekas, et suudab PPA-d survestada objektist loobuma ainult põhjusel, et soovib seda maha müüa.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jutt on ilmselt endisest NSVL piirvalve sadamast Holmil Haapsalus? Jahtklubist ja kalasadamast natuke edasi?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas nimetu »

See on natuke nagu liiga lameda maa teooria moodi.
Võimalik, kuid koondamine ise pole ka suurt loogiline, sest võimekus selgelt väheneb ja vabatahtlikud pole tõenäoliselt valmis seda täies mahus korvama.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas Kapten Trumm »

PPA võiks vähemalt soliidsusest anda selle patrullkaatri vabatahtlikele. Tavaliselt sõidavad vabatahtlikud lahtiste RIB-dega, millega sügisel või talvel on päris porr merel olla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas nimetu »

Tegu on kusjuures tuttuue alusega, mis võeti teenistusse alles kaks aastat tagasi. Täielik nonsens kui neil oli plaan see üksus likvideerida.
A4
Liige
Postitusi: 1832
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas A4 »

Juhiks tähelepanu sellele, et Haapsalu anonüümse piirivalvuri jutus on palju ilusaid (ja iseenesest kindlasti õigeid) sõnu piirkondlikust turvatundest, kokkutöötanud kollektiivist ning korduv kriitika kurikuulsa Exceli tabeli aadressil, aga miskipärast ei tooda välja ühtegi numbrit või fakti selle kohta, milline on nende Haapsalu merepäästjate töökoormus ja -sisu, ehk et mis seal vastikus Exceli tabelis siis ikkagi kirjas on?

Reaalne elu (ja Exceli tabeli sisu) pidavat minu teada olema selline, et merepäästesündmusi käib see komando lahendamas keskmiselt kümnel korral aastas (st keskmiselt kord kuus) ning enamus sündmusi omakorda pole seotud mitte ohus oleva inimeluga, vaid mootoririkke või otsalõppenud kütusega, ehk juhtumitega, kus „hättasattunu“ saab ja ideaalis peakski lihtsalt vastava „autoabi“ teenuse endale tellima. Kui ei telli või teenust pole, siis saavadki hakkama vabatahtlikud või vajaduse korral ka Keskkonnainspektsiooni või Veetedeeameti alused. Kas sellisteks sündmusteks ja sellise sageduse juures on vaja Haapsalus 24/7/365 hoida palgal 11-t kutselist piirivalvurit koos 2,5miljonilise avamerekõlbuliku kaatriga, selles ilmselt see Excel kahtlebki. Mina kahtlen kah.


Kui oleks olnud tuua konkreetseid ja praktilisi näiteid sellest, kuidas seal piirkonnas on hiljuti olnud eluohtlikke merepäästesündmusi, mille lahendamise või vähemalt õigeaegse lahendamisega oleks saanud toime tulla vaid ja ainult Haapsalus paikneb kutseline merepääste, siis eeldaks, et anonüümne piirivalvur oleks neid näiteid oma artiklis ka kindlasti toonud selle üldise sooja jutu ja kinnisvara-teemalise vandenõu asemel. Aga miskipärast neid näiteid pole veel toodud.

Kinnisvara pidi iseenesest asjasse (lisaks eelpool kirjeldatule) siiski puutuma küll. Aga mitte selles mõttes, et PPA-l oleks kibe soov Haapsalu sadamakrunt maha müüa, sest kui RKAS selle ka peaks müüki panema, siis ei näe PPA sellest kopikatki. Küll aga pidavat see amortiseerunud kai ja hooned vajama paarimiljonilist rahasüsti rekonstrueerimiseks (sellele viitab ka politseinik), mis seevastu tuleks juba küll PPA eelarvest. Ja siinkohal mõtleme korra jälle üle-eelmisel lõigus toodud numbritele.


Seejuures ei pidanud piirkonnast kutseline merepääste siiski kaduma, vaid plaan pidavat olemagi see lihtsalt vähendatud koosseisuga ja lahjema kaatriga Rohuküla sadamasse kolida, kus riigil on juba heas korras sadamataristu selle sama asja jaoks tasuta olemas ja võtta. Kas kogu selle piirkonna kutselist merepäästest on mõistlikum ja parem korraldada Rohukülast või justnimelt Haapsalust, ei oska mina öelda. Aga tõenäoliselt suurt sisulist vahet ei ole.

Pikka aega kokku töötanud ja 25 aastat kestnud elu- ja töökorraldusega väikesele kollektiivile on sellised muutused muidugi rasked allaneelata. See on inimlikult arusaadav, normaalne ja tavapärane (mäletate nt Pärnu pataljoni sulgemist ja sellega kaasnenud analoogseid argumente).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eilses AK-s oli sama teema - Saksamaal on merepääste kõik vabatahtlik. Sakslased kinkisid Juminda komandole 25a vana päästealuse - ju neil siis on varustuse osas siiski riiklik finants tagatud, sest sellised paate just korjanduse korras ei osta ja veelvähem ei kingita.

Mismoodi meil suudetakse hankida taolisi väikseid aluseid 2,5 miljoni eest, vajaks võibolla veits selgitamist, sest nagu ma rannakaitse teemas paar korda viitasin, siis turult on võimalik 500-600 tuhandega osta mitte vähem merekõlbulik 15 m luksuskaater. Pildil olev alus näib olevat nii 10-meetrine. Ka vabamüügis olev Lowrance radarisüsteem+GPS+Navi, mis alusel paistab, hinnasilt on nii 15 tuhat eurot.

https://online.le.ee/wp-content/uploads ... G_1470.jpg

Eestis ehitatud luksklassi RIB alus 11 m http://www.ridasyacht.com/index.php/power/rib36 - hinnasilt on vähem kui 400 tuhat eurot.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas nimetu »

BWB poolt ehitatud kaater on siiski konkreetselt SAR ülesanneteks mõeldud. On ilmastikukindlam, omab suurt kajutit ning on isepüstuv. Ma ei saa ainult sellest loogikast aru, et kui Haapsalu üksus polnud vajalik, siis milleks neile üldse uut kaatrit soetada? See kõik tundub äärmiselt lühinägelik.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas Kapten Trumm »

BWB kaater on seepärast nii krõbeda hinnaga, et tegemist on individuaaltellimusega, kui tellid endale eritööna sportauto nimega Kapten Trumm GT, siis selle eest saab ka poes 4 Ferrarit. Et üks lamedapõhjaline/järsupõhjaline (muidu ei ole kiire) kaater on isepüstuv, on jutuks hea küll. Ma lihtsalt ei suuda näha sellise aluse vajadust, kui antud rolli täiteks saab samaselt Ridaselt osta viis viidatud alust ja varustada nendega 5 meeskonda, mitte 1.

Aga eks see hankeotsus tehti aastaid tagasi, kui elu tundus veel lill. Aga siiski kõnekas näide PPA rahakulutamise harjumustest. Loodetavasti on need praeguseks paranenud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
URR
Liige
Postitusi: 702
Liitunud: 13 Sept, 2006 10:07
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas URR »

Saksa Seenotrettingskreuzerid ja Seenotrettungsbootid (https://de.wikipedia.org/wiki/Seenotrettungskreuzer; https://de.wikipedia.org/wiki/Seenotrettungsboot; inglise keelne artikkel on üsna ebatäpne) on ehitatud merehädaliste päästmiseks iga ilmaga ja tõepoolest isepüstuvad. Sellised asjad ongi kallid. Ekstreemsetes oludes saabki ainult häid (kalleid) riistu kasutada (vrd "trummipaatidega" seotud arutelu merekaitse alamfoorumis).
Saksa merepäästeühing (Deutsche Gesellschaft zur Rettung Schiffbrüchiger) on väga vana ja lugupeetud organistatsioon, asutatud aastal 1865, ja tugineb tõepoolest ainult vabatahtlikele ja annetustele. 154 aastaga on muidugi piisavalt finantsi ja varustust kogunenud. Selle ühingu toetamine on Saksamaal igas merendusega seotud organisatsioonis auasi. Näiteks mereväes on igas messis merepäästeühingu annetustekassa (need on spetsiaalselt disainitud päästepaadi kujuga) ja päris tavaline reaktsioon mingi väiksema pahateo puhul on "Hea küll, saad andeks, aga poeta midagi annetuspaati". Kõik meresõitjad teavad, et ühing tegutseb nende huvides.
Mis Haapsalu merepäästeüksuse sulgemisse puutub, siis põhjuseks on see, et PPA-l on raskusi oma "suuremate" laevade mehitamisega. Ja selle põhjuseks on laevameeskondade väljaõppesüsteemi ning juurdekasvu puudumine.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kallis hind ei tee midagi ega kedagi isepüstuvaks. Isepüstuvaks (st võimega kummuli olekust "õigeks" ise keerata) teeb aluse ikka arhitektuur ja konstruktsioon.
Lamedapõhjaline kiirekäiguline (40+ sõlme) alus ei saa põhimõtteliselt olla isepüstuv, sest isepüstuvad alused peavad olema suure kiilsusega ja ümarakerelised.
Vaata näiteks päästepaate reisilaeval. Parimal juhul on lamedapõhjalise aluse puhul võimalik kasutada vesiballasti, kuid sellisel juhul kannatab kiirus ja alus istub sügavalt.
90 kraadisest kreenist keerab end õigeks iga lamedapõhjaline alus, ka lõbusõidupaadid. Isepüstuv tähendab kummuli olekust õigeks keerav. Suure kiilsuse ja ümarakerelise alusega suure kiiruse arendamine tähendab enamasti suurt mootorivõimsuse vajadust, sest ei suudeta ära kasutada dünaamilist tõstejõudu. Suur võimsus tähendab jällegi kulusid masinatele, käituritele, kütuse kogust ja kulu.

Sinu viidatud päästekaater: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... BHOrth.jpg


Trummipaatidega seotud sildistamine on mage tegu, URR. Ma kogemata tean ühte inimest, kellel on see 400 000 eurose hinnaga 11 m RIB. Sellega käiakse suviti enam kui kord Gotlandil ja mitte pleki merega, niiet vägagi trummipaatide võimete näitaja.

Igasugu eritehnika puhul (ei puuduta ainult paate) on asja kalliks ajamise tehnoloogia tegelikult ülimalt lihtne
1. üritatakse saada one-off toodet oma mugavusvajaduste järgi, mitte ei kohandata oma teenistust laiemalt saadaoleva tehnika järgi (mis on tunduvalt odavam).
2. nõutakse valmistajalt kõikvõimalikke garantiisid ja tagatisi, mis tähendab valmistajale rahalist riski - off koors lisab see hinda ja ostja maksab selle lõpuks kinni. Kui riskid ei realiseeru, siis maksab tühja.
3. esitatakse taktikalis-tehnilisi nõudmisi, mis pole esmavajalikud. Näiteks patrullkaatrile võime sõita 10 pallise lainega (näide meelevaldne). Viimane 20% omaduste kasvu tähendab tavaliselt hinna 200% kasvu.
4. nõutakse lisaseadmeid ja featuure, mis pole esmavajalikud, kuid eeldavad nende ostmist ja sellega seotud inseneritööd ning tunde tehases (maksab).

Eriti nõrk on teha taolisi kalleid oste, kui puudub raha personali palkamiseks. Vana tõde - ega laevad ei sõdi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas nimetu »

Lamedapõhjaline kiirekäiguline (40+ sõlme) alus ei saa põhimõtteliselt olla isepüstuv, sest isepüstuvad alused peavad olema suure kiilsusega ja ümarakerelised.
Antud juhul on Kessu tootja enda kirjade järgi siiski isepüstuv. Väita võid siin mida tahes.
tuna
Liige
Postitusi: 600
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: Merepääste

Postitus Postitas tuna »

Kõnealune kaater maksis siiski umbes 1,2 miljonit eurot. Kokku ehitati neid aga kaks. Teine on Peipsil. Vaata: https://www.postimees.ee/4095349/fotod- ... alvekaater
Ja tootja tutvustus on siin: https://bwb.ee/vessel/patrol-sar-1300/

Ja mis puutub väitesse, et...
Kapten Trumm kirjutas:Lamedapõhjaline kiirekäiguline (40+ sõlme) alus ei saa põhimõtteliselt olla isepüstuv, sest isepüstuvad alused peavad olema suure kiilsusega ja ümarakerelised.
...siis vaata videot: https://www.youtube.com/watch?v=jXF-TjOjD5k
või seda: https://www.youtube.com/watch?v=eCoYeAgui6E

Mõlemal juhul on tegemist kaatritega, mille maksimumkiirus on 40+ sõlme.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist