www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 17 Aug, 2019 13:28

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 133 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Mär, 2009 22:30 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Nov, 2007 17:21
Postitusi: 1924
Irvitada pole vaja.

On vaja ajusid liigutada.

Setu poolt avaldatud pildil on näha, et on saadud lahti ühest raskest jurakast transportida - ja võimalus pärast mõne kiiresti tehtud lasu ka kiiresti putku panna.

Arendage aga edasi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Mär, 2009 22:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
Minu arust asjalik värk, mis järjekordselt tõestab, et on võimalik leida nutikaid lahendusi, kui ainult pealehakkamist on.

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2009 14:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Juun, 2007 22:22
Postitusi: 555
eem, kus asja uba on??

ülikallis auto( pakun turuhindeks plangile u 350 000, mil versioon sellisel juhul 700 000??), ilmselt mingit kaitset ei paku, autost varitsusele sattudes vastutuld kohe ei saa avada, miinipilduja peaks ilmselt katusel olema, nii et selle ülespanekuks läheb aega.pealegi, sinna autosse ei mahu ju terve meeskond äragi??? või mahub?

maasturid peaks olema kastiga, sest kastis saab tassida moona järgi, haavatuid transportida, otse kastist saab kasvõi pritsiga kohe tule avada, at-4 saab kohe laksu panna kui vaja+hea nägemine.

aga selline wolksvagen touareg on minu arust küll täiesti mõtetu kulutus, kui ei tõestata just vastupidist.mp koht võiks olla ikkagi panvagni kastis.

_________________
paraadil näeme, raisk


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2009 14:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1793
kert122 kirjutas:

aga selline wolksvagen touareg on minu arust küll täiesti mõtetu kulutus, kui ei tõestata just vastupidist.mp koht võiks olla ikkagi panvagni kastis.


Kõige mõistlikum oleks siis ilmselt Toyota Hilux või mingi ta analoog, mis on hinna kvaliteedi koha pealt peajagu SUV'dest parem. Meenub ka et vist eelmise kevadtormi ajal tegid ettevõtlikud kaitseliitlased endale päris ägeda sõjaväe tžiibi sellest, kuigi pilti enam ei leia.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2009 14:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Nov, 2005 16:52
Postitusi: 1374
Asukoht: Pärnu
Automark on nüüd see kõige päramisem asi, mille kallal hambaid teritada. Ilmselt näeb lihtsalt hea välja või oli joonistussoftis selle auto pilt olemas.
Pealegi on suurele ja valgele hea pilti näidata tuttava tehnikaga, selle peale tuleb:"Mmmm, seksikas mänguasi.", mitte aga "Traktoritega tegelevad meil põllumehed".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2009 15:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Mär, 2006 14:52
Postitusi: 369
Pildil kujutatud lahenduse puudujääkideks on minu arust laadimine ja sihtimine. Nimelt takistab relv tagaluugi avamist ja sihtur peaks mahtuma toru ja luugi vahele.

Järgmise pildi inspiratsiooniks soovitaks kasutada sellist lahendust:
Ühe relva asemel on kaks, paigutusega auto külgedel eespool tagumisi rattaid. Harkjalg-lafeti asemel võiks relva tasakaalustamine ja sihtimine toimuda auto külge kinnituvade hüdrauliliste käppadega. Alusplaat võiks olla neljakandiline ja transpordiasendis täiendavaks külgsoomuseks (rataste ees).

Kasutus oleks järgmine:
Laskepositsioonil langetatakse alusplaadid luuktõstuki põhimõttel. Kabiinist juhitavate hüdrokäppade abil suunatakse relv välja. Tulekäsu saades sihitakse relv, auto kastis olevad laadijad laovad miinid torudesse. Seejärel tõmmatakse torud vastu auto külgi, plaadid üles ja sõidetakse minema.

Nüüd ootaks tarkade inimeste juttu teemal, miks selline lahendus kuhugi ei kõlba.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2009 19:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 05 Mär, 2008 22:52
Postitusi: 320
Praegu kasutusel olev miinipildujarühma mudel on erakordselt kohmakas ja ka kallis. Kallidus ise töötab juba miinipilduja relvastussevõtu põhimõtte vastu, ka seetõttu ei saa riik endale lubada MP rühmasid suurel arvul. Jäädes aga allapoole kriitilist massi ei anna see väike ja odav relv effekti.
Suur hulk mehi, suur hulk unimoge ja lõppväljundiks ainult kolm pisikest toru, millede kaliiber jääb alla isegi Carl Gustavile, mida opereerivad ainult kaks meest ja kes käivad üldjuhul jala või kulutavad minimaalselt transpordi ruumi.

Setu pandud pildil on idee väga hea: käepärane transpordivahend, suurendatud läbivusega, ja kiire relva kasutus, ilma, et peaks mingeid unimogi kolonne moodustama.
Universaalsem oleks muidugi kastikas-jeep, nt Hilux.
Rühma kolm toru võiks olla jah ühe masina küljes luukidega või liigenditega, mis auto hävimise korral oleks kerge teisele masinale kinnitada või selga võtta. Teine jeep võiks laskemoona kanda.
Sellise kolm ühes skeemi puhul on isegi mõeldav unimoge kasutada. Skeem hoiaks kokku inimjõudu, transpordi kulusid ja tuletegevus ei oleks enam kohmakas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Metsis 408F mod AMOC 120mm - Advanced MOrtar Cranab
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2009 21:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mär, 2009 11:32
Postitusi: 1108
Pilt

Operaator veduk-traktor Metsis 408F mod
• Koormatavus: 12 000 kg
• 4 - silindriline Sisu49EWA turbodiisel
• Nimivõimsus: 118kW/160 hj/2200 rpm
• Maks.võimsus: 129kW/175 hj/2000 rpm
• OPS, ROPS, FOPS testitud IAC kabiin

tervitades,
setu

_________________
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2009 23:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 05 Mär, 2008 22:52
Postitusi: 320
Metsis on Eestis toodetud metsaveotraktor. 8x8 veoga ja balanssiiridega on üliläbiv, ületab kõrgeid kände ja rammib ka peenemaid palgipuid ümber. Võimeline ronima üle raidtõkke, millest tank üle ei läheks. Soolaugast ületades jääb panvagenile siiski alla.
Eesti toodanguna oleks igati isamaalik kui KV endale telliks. Paraku on hind minu teada 2 miljonit krooni (lääne analoog 4-5milj.) ja seega ühe miinipilduja vedamiseks liiga kallis. Parem oleks seda rakendada raidtõkete ehitamisel (üldse tõkete).
Miks mitte aga lamjaki kirjeldatud luuktõstuki põhimõttel kinnitatud kolm 120 mm miinipildujat. Kandejõust sellel aparaadil juba puudu ei tuleks, et laskemoona ise kaasas vedada.
Kerge soomusega kaetult oleks väga hea soomustatud veoautoks, kiirus küll 40km/h aga see-eest läheb läbi ükskõik kust.

Kas setul on veel häid pilte?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Mär, 2009 0:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mär, 2009 11:32
Postitusi: 1108
Eelnevale toetudes proovime, hea lugeja, koos kirjeldada järgnevat stsenaariumit.

A-stan. Helmandi provints. Eestlaste patrull. Linnapatrullis isikkoosseis ka tänavatel. Järgnevalt püüame ette kujutada rünnakut patrullile. Tuletame siinkohal meelde, mõnigaid kommentaare, mida me oleme lugenud. Kahtlemata on vaid üks väike kild suuremast pildist kasvõi juhuslikult see, et näiteks "avanenud võimalusel" 81 mm miinipilduja tuli ei ole piisav hästi varjunud ründajale. Asjaosalised nendivad, et purustusjõud pole piisav, ning kuna on ka otsene kaartule vajadus - tellitakse sõltuvalt vajadusest õhurunnak (märk: "muldonni alla varjunud kohalik karjus").

Lisame eelnevasse võrrandisse ühe ülaltoodud Metsis 408F modifikatsiooni. Masin, mis juba ülal mainitud, APCON (multifunktsionaalse APC-konteineriga), millel oleks ka kuulipilduja torn, ja kokku maksaks (üritan vältida sõna "maksab") sama palju kui Pasi XA180EST, kuid mille valmimisaasta oleks 2009, 2010 jne, mis oleks (ülalmainitud: "isamaalistel kaalutlustel") 100% Eesti tööstusdisain (tootmine: Patria lisahange). Meeskonnas 1 juht + 7...11 meest APCONis (võimalusel saab kasutada ka üldtranspordiks). AMOC (Advanced MOrtar Crab) töötab sisuliselt salongist juhituna (jääb vaid jooksupoisi amet:).

Nagu eelnevalt mainitud, tegemist on vaid ühe väikse killuga suuremast kaleidoskoobist. Ise sooviksin näha ülaltoodud Metsiseid Paside vahel...näiteks a la Now Zadis tegutsemas.

Tulles tagasi teema juurde, nimelt ka Kaitseliit peab hakkama mõtlema praeguste operatsioonide valguses kiiretes, ebakonventsionaalsetes, mitte-industriaalsetes konfliktides toimetulekuga, et päeva lõpuks näiteks ellu jääda.
tervitades,

_________________
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Mär, 2009 9:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 05 Mär, 2008 22:52
Postitusi: 320
Metsise sugusel forwarderil ei ole ei vedrusid ega amordikaid, seega saaks MP-d lasta otse soomustatud konteinerist-kastist, eraldi aluse järgi vajadus puuduks. Samas balanssiirid annavad kordades sujuvama sõidu kuumaastikul kui õõtshoovad iial. Tean rääkida, sest omal oli aastaid üks selline lääne analoog
Metsatõstuk oleks õrn koht, kui kasvõi üks kummivoolik katki läheb jookseb kogu süsteem õlist tühjaks ja masin seisab. Ilma selleta oleks masin ka paarsada tonni odavam.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Mär, 2009 12:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Juun, 2007 22:22
Postitusi: 555
Gideonic kirjutas:
kert122 kirjutas:

aga selline wolksvagen touareg on minu arust küll täiesti mõtetu kulutus, kui ei tõestata just vastupidist.mp koht võiks olla ikkagi panvagni kastis.


Kõige mõistlikum oleks siis ilmselt Toyota Hilux või mingi ta analoog, mis on hinna kvaliteedi koha pealt peajagu SUV'dest parem. Meenub ka et vist eelmise kevadtormi ajal tegid ettevõtlikud kaitseliitlased endale päris ägeda sõjaväe tžiibi sellest, kuigi pilti enam ei leia.


5ndal lehel on pilt olemas hiluxi kohta.

_________________
paraadil näeme, raisk


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Mär, 2009 20:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 05 Mär, 2008 22:52
Postitusi: 320
Kui Setul häid pilte rohkem ei ole, siis räägi sellest põhjalikumalt, ilma vihjamisteta, et miks sa soovid paside vahel metsist näha. Ja just soojal maal. Oleks huvitav lugeda arvamust ja ka teema ehk elavneks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Mär, 2009 17:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mär, 2009 11:32
Postitusi: 1108
sven kirjutas:
Kui Setul häid pilte rohkem ei ole, siis räägi sellest põhjalikumalt, ilma vihjamisteta, et miks sa soovid paside vahel metsist näha. Ja just soojal maal. Oleks huvitav lugeda arvamust ja ka teema ehk elavneks.


Hea lugeja, kahtlemata on setul häid pilte ja vastupidist arvata pole mõtet.

Üritan su päringut mõista ja annan omalt poolt paar märksõna. Paraku Afganistanis on näiteks talv hoopis midagi muud, kui meie kohalik kasine suusailm. See-selleks. Metsis AMV AMOC pakub kasvõi huvi juba integreerituselt. Kabulis meie kohapealne EOD team on Sisu tehnoloogiale spetsialiseerunud. Võrreldes Pasidega on AMV konteiner ruumikam, võimaldades multifunktsionaalsemat kasutamist, mahutades Pasist rohkem elavjõudu. Metsis oma 8x8 võimekusega on parema manööverdusvõimega kui Unimog, Mamba, MAN või Pasi. Lisaks Eli hankega AMOC pakuks toetust 120 mm MP näol - praegu sellist kiiret võimekust ei ole.

Medaljoni teine külg on ka. Nimelt praegune riigi majandustegevus suudab katta vaid teatud spetsiifilisi erivaldkonna hankeid, mis suudaksid praeguses olukorras efektiivsemalt, tulemuslikumalt läbi lüüa ning mis sobituksid olemasolevatesse süsteemidesse. Elik läbi kitsukese ukseprao jõuavad vaibale vaid need lahendused.

tervitades,

P.S. Hakake koguma allkirju, et Kaitseministeerium hakaks tihedamat koostööd tegema Eesti ettevõtetega, ning saadaks meie kaitseväelastele Afganistani tubli töö eest konteiner-sauna. Saun seest ikka meie oma põhjamaine. puidust ja ehtsad Eesti kerisekivid, kasevitsad etc.
Konteinerile kasvõi punane rist peale ja minek Riia uuele ida-ekspressile.

_________________
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: low-profile 120 mm MP
PostitusPostitatud: 17 Mär, 2009 19:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Mär, 2009 11:32
Postitusi: 1108
Pilt


LOW-PROFILE 120 mm MP
- low-profile Urban warfare;
- tulepositsioonid: parklad; etc.

_________________
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 133 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt