www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Sept, 2019 1:29

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 25 Mär, 2013 23:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2716
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=65874076

Täna Delfis selline uudis, muidu positiivne, aga Mersud ju logistilised, mitte taktikalised. Uuemad Unimogid vist oleks liiga kalliks osutunud ja mõni targem võiks öelda, kas DAF polnud enam saada või on nende kasutamisel kogemused negatiivsemat laadi, et just need Mersud võeti.
Muide ka Leedu hankis endale hunniku DAF-e ca 100 tükki, kui mälu ei peta.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 26 Mär, 2013 10:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Juul, 2008 20:32
Postitusi: 1439
Kuna EKV kasutab antud masinaid juba pikemat aega, siis ka meile anti need rühma varustuse jms vedamiseks. Sai ka teede pealt metsa keeratud ning probleeme küll ei esinenud. Pealtnäha tagasihoidlik, kuid tegelikkuses üsna suutlik masin ka metsavahel kärutamiseks. Pigem tundub mõistlikum kui senised KL 4x4 DAF'd.
Minu arvates igati väärt kraam sellise raha eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 26 Mär, 2013 12:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Veebr, 2006 18:04
Postitusi: 1041
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Muud halba pole nende kohta öelda, kui see, et õhuvõtt haagise jaoks oli mitmel masinal problemaatiline. Justkui olid ühendused vanad vms, aga mõnigikord jäi lekkima. Eks viga võis olla ka haagises. Kui ma ei eksi, siis 1017 masinal polnud eelsüüteküünlaid, aga sellest hoolimata läks kõige külmemate ilmadega (-25 tuuri) täitsa korralikult käima.
Pildilt oli näha, et kastides mingit kola oli, loodan, et selle kola hulgas olid ka tendid ja tendiraamid.
Kui mõistusega sõita, siis on läbivus rahuldav.

_________________
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 26 Mär, 2013 13:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26573
Need mersud (ega ka DAFid) ei ole Unimogidele sobiv aseaine ja taktikalise autona kasutamiseks ei sobi.
Kuid kindlasti paremad kui jala käia.
DAF ja iga teine selline "suur veok" pole läbivuselt UM-ga üldse võrreldavgi. KL probleem on eelkõige taktikaliste veokide nappus ja nende vanus (70ndate alguses toodetud Unimogid).
Nendest 100-st Unimogist jätkub ainult 6 kompanii tarbeks.
Inimeste veo probleem lahendatakse täna nii, et DAF-i (ja tulevikus mersu) kasti lüüakse lihtsalt 40 matsi sisse.
Mis sõjaolukorras kasutamiseks on väär, kuid muidugi parem jala käimisest.
Logistilistest veokidest pole minuarust puudust, puudus on sellistest 2-tonni klass väikesest veoautodest jao veoks.
Ja ka dziipidest (kasutusel on ürgvanad Chevy'd, Iltised ja Uaz-id).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 26 Mär, 2013 13:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Nov, 2011 0:10
Postitusi: 1466
Vaja läheks ikka Kraz-i, Ural-i mitte mingit mõtetut ja kallist lääne saasta.

_________________
Kissinger - "Military Men Are Just Dumb, Stupid Animals To Be Used As Pawns In Foreign Policy"


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 8:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Sept, 2007 21:40
Postitusi: 902
Tsiteeri:
Vaja läheks ikka Kraz-i, Ural-i mitte mingit mõtetut ja kallist lääne saasta.
Tuleb vist kahjuritõrjuriks hakata :lol:
Ütle tark rubla, kuid need krazid, uralid nii head on, miks tsiviilis neid nii vähe ringi liigub?
Või tekkis jälle vastupandamatu vajaudus tänaste otsustajate idiootsust tõestada?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 8:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Nov, 2011 0:10
Postitusi: 1466
soesilm kirjutas:
Ütle tark rubla, kuid need krazid, uralid nii head on, miks tsiviilis neid nii vähe ringi liigub?

Tsiviilis pole ilma teedeta maastikul vaja eriti ringi liikuda. Eesti Energija ja Eesti Põlevkivi kasutavad uuemaid vene päritolu 4x4, 6x6 veokeid. Maastikuläbivuselt on nad lääne analoogidest kordades suutlikumad ja samas ka hinnalt tunduvalt odavamad.

_________________
Kissinger - "Military Men Are Just Dumb, Stupid Animals To Be Used As Pawns In Foreign Policy"


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 10:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1609
Asukoht: Reval
rbl kirjutas:
Tsiviilis pole ilma teedeta maastikul vaja eriti ringi liikuda. Eesti Energija ja Eesti Põlevkivi kasutavad uuemaid vene päritolu 4x4, 6x6 veokeid. Maastikuläbivuselt on nad lääne analoogidest kordades suutlikumad ja samas ka hinnalt tunduvalt odavamad.

Et siis põllu- ja metsamajandustehnika teeb igapäevatööd ja liigub ringi mööda kõva kattega teid?! :wall: Kordades suutlikuma maastikuläbivuse illustreerimiseks paluks viidet mõnele läbiviidud maastikuvõimekuse testile (sellist asja kindlasti pole tehtud, kuna pole võimalik testida analooge mitteomavat tehnikat). Tänapäeva vene tehnika hind pigem läheneb lääne tehnika omale, kuna masinates kasutatakse üha sagedamini lääne komponente (mootorid, käigu- ja vahekastid jne.), kuna venelased ei suuda toota konkurentsivõimelist ja veidigi teadusmahukat, inseneritarkust nõudvat tehnikat (näit. kõrgsurvepumbad, autom.- ja robotkäigukastid, elektroonika jne). Lääne analooge enam kopeerida ei saa, kuna tehaste omanikeringi on siginenud ka lääne investoreid ning tagamaks mingitki eksportturgu, pole see enam mõeldav. Varuosade kvaliteet on juba aastakümneid alla käinud, kuna allhankijatest väikeettevõtted, kes neid toodavad, ei suuda tagada kvaliteeti. Enam-vähem normaalse kvaliteediga varuosade valmistamine lõppes Venemaal 80-ndate aastate lõpus enne suurte jamade algust. Pea olematu hooldus- ja teenindusvõrk, planeerimatud varuosatarned ei kalluta samuti valikut vene tehnika muretsemise kasuks.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 11:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Nov, 2011 23:38
Postitusi: 562
mulle uralid ja krazid meeldivad, hästi põlevad. kui me 1988 kloogal kordusõppustel olime, siis suutsime ühe põlema saada. meil partisanidel oli suva, seisime ringis ümber auto ja nautisime vaadet (meenutagem, et rahvuslik ärkamine käis täiega ja isemajandav eesti oli pool aastat varem välja kuulutatud), aga paaril nz platsil viibinud ajateenijal hakkas millegipärast väga kiire...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 11:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Dets, 2006 21:35
Postitusi: 2126
Asukoht: Tallinn
Need on head autod, et rahuajal inimesi ja kola liigutada. Mis nende kandvus ja kytusekulu on, reaalselt, mitte paberi peal? Enne kriisi hallil ajal on nende kasutamine tagalateenistuses voimalik, kuid mina pigem väldiksin nendega soitmist olukorras, kus vastasel on tuntav kaudtule ylekaal ja soov seda kasutada. Liiga suured ja pehmed sihtmärgid. Tabamuse korral liiga palju pihtasaanuid, kelle ravimiseks meil voimalusi pole. Pigem tatsaks teega paraleelselt metsas seljakotiga, kui nagu silgud pytis auto kastis tee peal. Lugege kokku, mitu sekundit läheb jao maha ja kraavi saamiseks Unimogist. Ja miinid kogu aeg kukuvad....

Kompanii motoriseerimiseks on vaja 12-15 4x4 veokit ja moned maasturid ning ATVd. Sealt saab arvestada, kui palju on vaja näiteks selleks, et iga KL malev saab 1 motoriseeritud lahingkompanii. Ma olen ammu rääkinud, et mataks selle 4x4 Unimogide teema maha, sest masinad on kallid ja neile pole veokilubadega jutte votta? Parem keskenduks 4x4 maasturitele, kuhu mahub 3-4 inimest ja nende kola monisada kilo. Pooljagu, MP koos meeskonnaga jne. Nendele on ka juhte piisavalt. Lisaks ATVsid igale ryhmale 2-3. Siis saaks Mersude ja Dafidega vedada kola ladudest eemale ja sealt edasi maasturi, ATVga voi kukil. Vopsikusse aetud ja ohuvaatluse eest maskeeritud Mersu jääks baaslaagri laoks ja elektrigeneraatoriks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 12:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Sept, 2007 21:40
Postitusi: 902
Tsiteeri:
Tsiviilis pole ilma teedeta maastikul vaja eriti ringi liikuda. Eesti Energija ja Eesti Põlevkivi kasutavad uuemaid vene päritolu 4x4, 6x6 veokeid. Maastikuläbivuselt on nad lääne analoogidest kordades suutlikumad ja samas ka hinnalt tunduvalt odavamad.
:lol:
Kas peaksime minema meetreid mõõtma või? Palju KV masinad sõidavad maastikul kus suvalise sõiduautoga pole võimalik sõita?
Ja tulles tagasi Krazide-Uralide juurde. Ma ei tea et neid näiteks Kirde-Eestiski eriti palju arvel oleks! Ja see piirkond peaks olema põlevkivi ja energi piirkond.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 12:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2716
Tehnika teema all oli Trummi link, kuidas Eesti firma kohandab Vene veokit euronõuetele vastavaks. Pikem artikkel oli TM-s. Selle põhjal paistab, et Vene tehnikat piinavad ikka vanad teada tuntud probleemid (ehituskvaliteet, kütusekulu jne). Muide Eesti Energia, lisaks teedehooldusfirmad jne kasutavad ka Unimoge. Vene tehnika mõned eksemplarid on soetatud just odava hinna. Näit uus Unimog maksab nii roppu raha, et pigem ostetakse kas kasutatud Unimoge või vahest harva ka Vene tehnikat.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 12:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1609
Asukoht: Reval
soesilm kirjutas:
Ja tulles tagasi Krazide-Uralide juurde. Ma ei tea et neid näiteks Kirde-Eestiski eriti palju arvel oleks! Ja see piirkond peaks olema põlevkivi ja energi piirkond.

Kas karjääride ja avakaevanduste sõidukid üldse ongi Maanteeametis arvel - kuskilt on meelde jäänud, et ei pea olema.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 14:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Nov, 2011 0:10
Postitusi: 1466
Walter2 kirjutas:
Et siis põllu- ja metsamajandustehnika teeb igapäevatööd ja liigub ringi mööda kõva kattega teid?! :wall

Tsiviilis põllu- ja metsamajandustehnikana on enamasti kasutusel traktorid, mitte veoautod. Mõni põllumajandusettevõte kasutab veel jätkuvalt vanu Fiskarsiga Kraz-e, Urale-e, et mõnelt kaugemalt heinamaalt oma heinad koju vedada.

Walter2 kirjutas:
Kordades suutlikuma maastikuläbivuse illustreerimiseks paluks viidet mõnele läbiviidud maastikuvõimekuse testile (sellist asja kindlasti pole tehtud, kuna pole võimalik testida analooge mitteomavat tehnikat).

Kas just kordades aga kui me võtame näiteks GAZ-66 ja lääne vastava analoogi Unimog 1300L pole erilist kahtlust kelle kasuks läbivuse ja hinna suhe on.

Soesilm kirjutas:
Ja tulles tagasi Krazide-Uralide juurde. Ma ei tea et neid näiteks Kirde-Eestiski eriti palju arvel oleks! Ja see piirkond peaks olema põlevkivi ja energi piirkond.

Sa ei saagi seda teada sest nad ei olegi ARK-is arvel ega neid ei saa ka seal arvele võtta aga ometi tehakse nendega tõsist tööd ja sõidetakse igapäevaselt ringi. Paljud nende puurmasinad, korvtõstukid, kraanad jne. baseeruvad jätkuvalt uuematel vene päritolu veokitel. Hetkel on näiteks mõned neist isegi osta.ee oksjonilehel müügis, antud juhul siis GAZ-33081.

http://www.osta.ee/veoauto-gaz-33081-4030-34506924.html

Seega kaks peamist ja suurimat maastikuveokeid kasutavat tsiviilettevõtet Eestis kasutavad ja eelistavad selgelt vene masinaid. See fakt räägib juba selgelt iseenda eest, mis vene masinad tegelikult väärt on.

_________________
Kissinger - "Military Men Are Just Dumb, Stupid Animals To Be Used As Pawns In Foreign Policy"


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 27 Mär, 2013 14:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2011 22:13
Postitusi: 547
Loomulikult on need masinad, mis saavad vett ja vilet, aga kas see ikkagi on normaalne - "Vajab remonti. Pidurid ei tööta. Mootoriõli leke klapikaane vahelt." "Odomeeter: 66 400 km".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt