Kaitseliit sai veokitele täiendust

Vasta
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas mx77 »

Kapten Trumm kirjutas: Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.
Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega. Päris uutel rekkadel on elektrilised seisupidurid aga millal need tulid.

Sa pidid ju vägev spetsialist olema???
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Lemet »

Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega.
'

:shock: :shock: :shock:

:scratch: mnjaaa....et siis seisupiduri kasutamine laseb rekkal terve süsteemi tühjaks. See vist miski hoopis uutmoodi lähenemine asjale...sihuke kõrgetasemeline, millest tavaprofaanid aru eriti ei kipu saama.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas EOD »

mx77 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.
Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega. Päris uutel rekkadel on elektrilised seisupidurid aga millal need tulid.

Sa pidid ju vägev spetsialist olema???
Sedapuhku on Trummil täiesti õigus. Kui vaatad näiteks veduki ja poolhaagise vahel olevaid õhuvoolikuid, siis näed, et neid on kaks - punane ja kollane. Pidurite rakendumisel "lahkub õhk" ainult ühest kontuurist.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas mx77 »

Lemet kirjutas:
Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega.
'

:shock: :shock: :shock:

:scratch: mnjaaa....et siis seisupiduri kasutamine laseb rekkal terve süsteemi tühjaks. See vist miski hoopis uutmoodi lähenemine asjale...sihuke kõrgetasemeline, millest tavaprofaanid aru eriti ei kipu saama.
Miks terve süsteemi, aga tagapiduri vedruaku kambrid lastakse ju tühjaks? Või mitte?
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Lemet »

Pidurikambri keskmisest osast ja vedru pressib klotsi kinni. Lased hoova kabiinis lahti ja ka pidur on maas. Nii et "rõhu uuesti ülesajamise" jutt näitab...noh, ütleme siis, et üpris suurt asjatundmatust. Milles lugupeetav täiesti asjatult sedapuhku Trummi süüdistab. Kui süsteem on korras ja tihe, siis tasakaalustub rõhk momentaalselt ja pidur on maas. Mingit pikka tuksumist kohal pole vaja.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas mx77 »

Lemet kirjutas:Pidurikambri keskmisest osast ja vedru pressib klotsi kinni. Lased hoova kabiinis lahti ja ka pidur on maas. Nii et "rõhu uuesti ülesajamise" jutt näitab...noh, ütleme siis, et üpris suurt asjatundmatust. Milles lugupeetav täiesti asjatult sedapuhku Trummi süüdistab. Kui süsteem on korras ja tihe, siis tasakaalustub rõhk momentaalselt ja pidur on maas. Mingit pikka tuksumist kohal pole vaja.
Ok, see on siis sellisel juhul, kui resiiverid 100% rõhku peavad.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Äkki tunnistad üks kord, et panid puusalt?
Või eliitkooli ilmeksimatus ei luba seda?
Sa pidid ju vägev spetsialist olema???
Minu juhtimisõiguse saamise juurde kuulus ühe detailina ka Kamaz-740 pneumaatilise pidurisüsteemi töö selgeks tegemine ja hindele vastamine, sestap arvan, et sinusugusest lahmivast tainast tean ma seda asja natuke paremini :lol:
Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Dets, 2013 10:35, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Lemet »

Ei. Aga vast Kapten Trumm viitsib Sulle pikemalt seletada, tema teab seda asja minust paremini... :wink: Lihtsalt mõtle selle peale, et liikluses ei ole kuskil näha sõidukeid, mis peale paariminutilist seisupiduri kasutamist peaksid paar minutit süsteemi täis pumpama. Nagu lugupeetava arvamus näikse olevat.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

http://www.e-ope.ee/_download/euni_repo ... amber.html

Et kohapeal pläristades saada autot liikuma tuleb, sellest, et kogu pidurisüsteem on õhust tühi või on surve liiga madal.
Käsipiduri hoova liigutamisest pole abi, sest seisupiduri vabastab suruõhk. Enne kui piisavat rõhku.
Pneumaatilisse pidurissüsteemi on sisse ehitatud selline failsafe, et kui süsteemist õhk kaob, siis rattad pidurduvad (tavaliselt tagarattad).
Neid vabastada saab rõhuga või siis mutrivõtmega.
Seisupiduri kasutamisel lastakse õhk välja ainult pidurikambritest ja torustikust nendeni.
Seisupiduri vabastamisel täitub süsteem momentaalselt balloonidest ja kompressorist tuleva suruõhuga (täpsemalt kompressor pumpab balloonidesse).
Õhuvaru on seal ikka nii 10 pidurduse jagu ja rohkemgi, korras autol aktiivse käsipiduri kasutamisega ei juhtu midagi, pidurid vabanevad momentaalselt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Lemet »

Pneumaatilisse pidurissüsteemi on sisse ehitatud selline failsafe, et kui süsteemist õhk kaob, siis rattad pidurduvad (tavaliselt tagarattad).
Just. Ja sestap paneb mind alati muigama see märulifilmides toimuv rabelemine veoka kabiini taga püüdmaks kabiini pääseda ja kurikaelad kinni pidada. Selmet voolik lahti ja õhk maha lasta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas mx77 »

Kapten Trumm kirjutas:Äkki tunnistad üks kord, et panid puusalt?
Või eliitkooli ilmeksimatus ei luba seda?
Sa pidid ju vägev spetsialist olema???
Minu juhtimisõiguse saamise juurde kuulus ühe detailina ka Kamaz-740 pneumaatilise pidurisüsteemi töö selgeks tegemine ja hindele vastamine, sestap arvan, et sinusugusest lahmivast tainast tean ma seda asja natuke paremini :lol:
Jah, tunnistan, et lasin poolpuusalt. Elik siis arvasin, et need tagaratta vedruakupakid on suurema mahutavusega, mida ressiverist kohe ei täida.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nendel politsei korraldatavatel veoautode rappimistel ei ole see väga märkimisväärne sündmus, et kaalumise-kontrollimise tõttu kohapeal pool tundi pläristanud auto ei suuda liikuma hakata, sest tühikäigul käies või seistes on õhusurve nii palju langenud, et pidurid on peale läinud :lol:

Tegelt soovitaks soojalt mõnda sellist üritust jälgida, siis saab üsna hästi aru, milline vene rulett Eesti teedel käimas on raha nimel ja milliseid riske võetakse täiesti tuima näoga vähemkaitstud liiklejatele :shock:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas von manstein »

Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.
Siis on aparaat ikka päris kohvi..
Teadmata küll, kas õhu pihkumise või kompressori seisukorra pärast. Ja kas sinine suitsupilv on kunstiline liialdus.. :D

Sai korraldatud eksperiment.
Omaenda töövahend, juba tuttav kaudselt tsiteeritud töövahend Volvo FH 12 sai peale neljatunnist seisakut käivitatud.
Suruõhk algseisus mõlemas kontuuris 4,5 atti.

Mootorit ei paarutanud, lastud tühikäigul loksuda 600 pm.
55 sekundi pärast surve 6,5 atti ja hoiatuspiiks vait.

Kolme minuti pärast ka õhkpatjade surve norm (10 atti)..

Kusjuures auto 12 aastat vana ja aktiivkasutuses koos kõigi vanusest tingitud "susinatega".
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Lemet »

Ja kas sinine suitsupilv on kunstiline liialdus..
Ei pruugi nii väga olla, isegi öö otsa tiksunud kamsa annab hommikuse pedaalivajutuse peale sellise õhureostuse välja, et ümbruskonnas peavad kõik udukad sisse lülitama. Kusjuures seda suht uue auto puhul. Lihtsalt Kamazi omapära...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas von manstein »

isegi öö otsa tiksunud kamsa annab hommikuse pedaalivajutuse peale sellise õhureostuse välja, et ümbruskonnas peavad kõik udukad sisse lülitama. Kusjuures seda suht uue auto puhul. Lihtsalt Kamazi omapära...
Ja nii ongi..

Tegelikult ei jõua tehnilisi parameetreid ära imestada. 9liitrine V8 mootor üüratu 3000 pm kanti maksimumpööretega arendab törts üle kahesaja hobujõu.
Nagu 6liitrine Volvo..

Ja tekibki tohutu õhureostus.. Toitesüsteemi omapära..
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist