Kaitseliit sai veokitele täiendust
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Asi pole juhtides, vaid omanikes. Kui ikke rehvide ostmiseks raha ei anta, siis pole midagi teha. Samas kui on mõistlik auto peremees, siis saab ka juht palju ära teha, iga asja pärast ei pea firmaesindusse jooksma.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Mulle justkui tundus, et siin peeti omanikku, kes veoka tehnohooldusele raha kulutas, puha totakaks...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Siin peeti ikka pigem silmas, et kui juht pohhuilt ülevaatuste vahel ainult diislit paaki valab ja kordagi autot ei kontrolli ja ei hoolda, siis on enne ülevaatust tõesti valus laks omaniku rahakoti pihta tulemas.Lemet kirjutas:Mulle justkui tundus, et siin peeti omanikku, kes veoka tehnohooldusele raha kulutas, puha totakaks...
Kui sa ikka piduriklotse õigel ajal vahetada ei viitsi, siis vahetad koos ketastega.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Täpne tsitaat oli selline...
Nii vana sahka hooldatakse üldreeglina sohvri enda poolt ja vastavalt südametunnistusele.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Suht sama mõte ju. Mingi vana FL6-ga pole küll mötet iga pisiasja pärast Volvo servisesse tormata.Lemet kirjutas:Täpne tsitaat oli selline...
Nii vana sahka hooldatakse üldreeglina sohvri enda poolt ja vastavalt südametunnistusele.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40173
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
No aga mis nt seal Veoautokeskuses nii väga see odavam tuleb? Vaatasin viimati neide "sooduskampaaniaid" - seisnesid selles, et kallame turbodiiselmootorisse mingit odavat mineraalõli sisse...
Tegelikult mx77, viga on süsteemis. Meil ei vastuta veoki omanik(firma) suurt millegagi ja sestap ongi võimalik teha kokkuhoidu nagu tehakse (tanki läheb üldjuhul juht). Mida vaesem firma ja mida vanemad veokid, seda rohkem neid vigu leitakse (ja seda rohkem taolist vene ruletti ohutusega mängitaksegi). Näiteks Taanis (olen toimetanud kohas nimega Kim Johanssen International Transport) läbib veok enne sõitu minekut kontrolli kohas, mis meenutab meie ülevaatuspunkti. Miks? Sest vahele jäämisel saab pizdulei kõigepealt omanikfirma (ekstreemsel juhul tegevusloa äravõtmiseni välja) ja omanik polegi huvitatud mingist katkise auto teele saatmisest (äririsk muidugi kah). Meil on aga süsteem selline, kes mängib julgemalt vene ruletti ja kellel veab rohkem, see teenib paremini (liiklusohutuse arvelt mõistagi) ja kes sellised "äririske" ei võta, see ei teeni. Sellises keskkonnas tuleb kahe käega hääletada Maanteeameti poolt, kes seisis jäigalt vastu veokifirmade kisale lubada suuremaid täismasse, sest see tähendaks faktiliselt veel suuremas ülekaalus veokide lubamist. Millest aga murduvad raamid, vedrud ja tulevad lahti needid - justnimelt sellisest vedamisest.
Soovitan soojalt kel võimalik - sättige end kaasa mõne politsei veokireidiga, päris valgustav kogemus.
Peale taolist kogemust suhtun nt veokifirmade esindaja Tori hüsteerilisse kisasse meedias sügava skepsisega...
Tegelikult mx77, viga on süsteemis. Meil ei vastuta veoki omanik(firma) suurt millegagi ja sestap ongi võimalik teha kokkuhoidu nagu tehakse (tanki läheb üldjuhul juht). Mida vaesem firma ja mida vanemad veokid, seda rohkem neid vigu leitakse (ja seda rohkem taolist vene ruletti ohutusega mängitaksegi). Näiteks Taanis (olen toimetanud kohas nimega Kim Johanssen International Transport) läbib veok enne sõitu minekut kontrolli kohas, mis meenutab meie ülevaatuspunkti. Miks? Sest vahele jäämisel saab pizdulei kõigepealt omanikfirma (ekstreemsel juhul tegevusloa äravõtmiseni välja) ja omanik polegi huvitatud mingist katkise auto teele saatmisest (äririsk muidugi kah). Meil on aga süsteem selline, kes mängib julgemalt vene ruletti ja kellel veab rohkem, see teenib paremini (liiklusohutuse arvelt mõistagi) ja kes sellised "äririske" ei võta, see ei teeni. Sellises keskkonnas tuleb kahe käega hääletada Maanteeameti poolt, kes seisis jäigalt vastu veokifirmade kisale lubada suuremaid täismasse, sest see tähendaks faktiliselt veel suuremas ülekaalus veokide lubamist. Millest aga murduvad raamid, vedrud ja tulevad lahti needid - justnimelt sellisest vedamisest.
Soovitan soojalt kel võimalik - sättige end kaasa mõne politsei veokireidiga, päris valgustav kogemus.
Peale taolist kogemust suhtun nt veokifirmade esindaja Tori hüsteerilisse kisasse meedias sügava skepsisega...
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Jah, sellele ma kirjutan kahe käega alla, et veoki vigade eest peab täie rauaga vastutama veoki omanik, mitte juht. Juhil pole seal mingit sisulist sõnaõigust ja kui liiga palju kobiseb, siis leitakse uus ja leplikum.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40173
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Kui tähele paned, siis selle veokifirmade vastutuse teemal (teha nii nagu valges ilmas) on see kõneisik Tori vägagi tasa.
Seda räägib küll, kuidas välismaal ikka riik veondust soosib ja politsei lahke on.
Aga vot põhiasjast, miks seal taolisi problemee pole, on vaikus....
Sõidavad ka Skandinaavias päris vanad veokid veel ringi (seal on mingite imelike maksude tõttu uute masinate soetamine kallim kui meil).
Omanikfirmad pole aga huvitatud taolisest asjast, ajada asja korrektselt kokkulepitud reeglite järgi, mis kehtivad kõigile.
Teeks rehepappi, sõidaks talvel siledate rehvidega, paneks 10 tonnise ülekaalu jne jne.
Seda räägib küll, kuidas välismaal ikka riik veondust soosib ja politsei lahke on.
Aga vot põhiasjast, miks seal taolisi problemee pole, on vaikus....
Sõidavad ka Skandinaavias päris vanad veokid veel ringi (seal on mingite imelike maksude tõttu uute masinate soetamine kallim kui meil).
Omanikfirmad pole aga huvitatud taolisest asjast, ajada asja korrektselt kokkulepitud reeglite järgi, mis kehtivad kõigile.
Teeks rehepappi, sõidaks talvel siledate rehvidega, paneks 10 tonnise ülekaalu jne jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Nagu tuleks vastutus panna ka ketta(kaardi) lõhkisõitmise eest vedajafirmale, mitte karistada selle eest vaid juhti. Aga eks see osa eeldab jälle mõneti ametiühingut, kes asjad paika kaupleks ja ka riigile survet avaldaks. Üldiselt tundub mulle viimasel ajal järjest rohkem, et tegelikuses oleks ka siin vaja siiski ametiühinguid. Kasvõi selleks, et ei paista mingit muud võimalust kasvõi näiteks välisomanikele mõistuse pähe toomiseks, et Soome Prisma ja Eesti Prismade töötajate palgad mingissegi korrelatsiooni tuua. Kohalikes väikefirmades kahe-kolme-kümne töötegijaga saavad inimesed omavahel valdavalt isegi hakkama pole kuulda olnud, et mõnes vähegi ajalooga ettevõttes normaalsele töötegijale palgaga liiga tehakse, aga mujal näikse aü olevat ainuke väljapääs.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ai-ai Lemet, miks sõjakirve ikkagi üles kaevasid..Täpne tsitaat oli selline...
Tsiteeri:
Nii vana sahka hooldatakse üldreeglina sohvri enda poolt ja vastavalt südametunnistusele.
Vaata, küllap Su kuue aastane MAN on lihtsalt korralikult tasustatud lepingulise veoga koormatud ja marginaal mõistlik..
Seega pole probleemiks õlivahetuse eest tonn välja käia ja pidada sohvrit, kelle ainus töövahend tehniliste probleemide lahendamisel on mobiiltelefon..
Sarnast agregaati tahaks moodsa MAN-i mootoriruumist isegi avastada.. Muretu uni oleks sügavam..Ja kui sohver läheks omaniku juurde jutuga, et kuule, mul tuttav Vasja tegi õlivahetuse 25%ga teeninduse hinnast, pohlad neist tootja tingimustest, siis arvab isand Manstein, et tegu on silmapaistva kokkuhoiuga. Isegi kui järgmisel päeval kõrgsurvepump saba annab, esindus otsad külge paneb, toimetamised ette loeb ja pumba eest nulle sehkendama kukub?
Kui aga kildihinne jääb näiteks alla takso taksi, lihtsalt veose tellija monopoolne sund, tuleb autojuhil tõesõna käised üles käärida ja mobla asemel mutrivõti pihku haarata..
Lihtsalt eluline sund.. Omanikud ei saa aru.. Teine eesti..
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ei ma kaevanud miskit. Lihtsalt osundasin. Ja omanikud...ega lugupeetaval sellist väärtuslikku mõtet pole pähe tulnud, et omanik ühtlasi ka autojuht võib olla, mis? Ja kolme omanikuga firma tähendab näiteks kolme uut autot kolme juhiga. Nii et pole mõtet sogada siin esimesest ja teisest Eestist, veofirmasid on igasuguseid. Lugupeetav võib ju samuti uue auto liisingusse võtta, endale CEMT loa välja ajada, kütta nagu tervis ja seadus lubavad ja omanikurõõme rooli tagant nautida. Lööb pildi hoopis klaarimaks ja küllap peagi see soga teise ja esimese Eesti teemadel kurdude vahelt ära tuuldub.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Aga nii see asi tegelikut Soomes ja Rootsis käibki. CEMT loa ajab ehk välja see logistikafirma, kelle jaoks sõidetakse. Aga rekkad kuuluvad suuremas osas juhtidele. Ehk on omanikustaatuses juht ka vähe hoolikam. Eestis siiski enamuses autod kuuluvad firmadele ja omanikul on enamuses vaid huvi, et kulud oleks minimaalsed ja tulud maksimaalsed.Lemet kirjutas:Ei ma kaevanud miskit. Lihtsalt osundasin. Ja omanikud...ega lugupeetaval sellist väärtuslikku mõtet pole pähe tulnud, et omanik ühtlasi ka autojuht võib olla, mis? Ja kolme omanikuga firma tähendab näiteks kolme uut autot kolme juhiga. Nii et pole mõtet sogada siin esimesest ja teisest Eestist, veofirmasid on igasuguseid. Lugupeetav võib ju samuti uue auto liisingusse võtta, endale CEMT loa välja ajada, kütta nagu tervis ja seadus lubavad ja omanikurõõme rooli tagant nautida. Lööb pildi hoopis klaarimaks ja küllap peagi see soga teise ja esimese Eesti teemadel kurdude vahelt ära tuuldub.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Tere.
Leidsin kunagi sellise video http://www.youtube.com/watch?v=JDynVAv8-MU
Kui need reaalsuses ka nii head on kui seal videos väidetakse siis peaks need olema päris head taktikalisteks masinateks. Kas kellelgil on Tatratega kokkupuuteid ka olnud, on nad nii head maastikuveokid või on see seal videos lihtsalt ülespuhutud jutt? Probleem muidugi vist selles ka, et tea kas keegi neid kasutatult hulgi müüb kuskil üldse.
Andres.
Leidsin kunagi sellise video http://www.youtube.com/watch?v=JDynVAv8-MU
Kui need reaalsuses ka nii head on kui seal videos väidetakse siis peaks need olema päris head taktikalisteks masinateks. Kas kellelgil on Tatratega kokkupuuteid ka olnud, on nad nii head maastikuveokid või on see seal videos lihtsalt ülespuhutud jutt? Probleem muidugi vist selles ka, et tea kas keegi neid kasutatult hulgi müüb kuskil üldse.
Andres.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
See jutt nüüd küll pädev pole (vähemalt Rootsi osas), enamik autosid on ikka firmade omad, millel sõidab palgatööjõud. Elasin 4 aastat Rootsis ja nägin neid firmasid seestpoolt üsna põhjalikult (ise ma küll rekkamees polnud). Erinevalt meil teedel toimuvast kontrollitakse Rootsis rekkasid päris tihti. Kui veoka juurest näiteks õhu susinat kuuldakse, siis on paugupealt sõidukeeld ja puksiir järgi + korduvülevaatus. Sama ka muu tehnilise seisukorra kohta, rehvid jne. Ülekaalu eest tehakse tõsiseid trahve, sellepärast on enamikel autodel nö. kaalukellad küljes. Nägin korduvalt kuidas poisid haket käsitsi maha kühveldasid, sest kopaga laadimise ajal olid kogemata kaalu lõhki ajanud. Eestis on massipiirangud teede kandevõime pärast, autode lubatud kandevõime on märksa suurem ja selle tõttu tuleb siin tonnkilomeetri hind märgatavalt suurem kui näiteks sealsamas Rootsis.mx77 kirjutas: Aga nii see asi tegelikut Soomes ja Rootsis käibki. CEMT loa ajab ehk välja see logistikafirma, kelle jaoks sõidetakse. Aga rekkad kuuluvad suuremas osas juhtidele. Ehk on omanikustaatuses juht ka vähe hoolikam. Eestis siiski enamuses autod kuuluvad firmadele ja omanikul on enamuses vaid huvi, et kulud oleks minimaalsed ja tulud maksimaalsed.
sitt päev, kellele kurdad
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40173
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Eestis saaks sedasi kontrollides kõik, mis vanemad kui 3-4 aastat (st garantiiaeg ja kohustus käia korralikult teeninduses läbi), kergesti sõidukeelu.
Kui autol ikka poolepäevase seismisega pidurite rõhk null on, siis peab see auto ka susisema piisavalt.
See pole küll enamasti ohtlik, aga kuidas vahet teed, kas susin on selline, et kompressor pumpab lõdvalt selle üle või linnaliikluses langeb surve juba piiripealseks ja ühel hetke ei liigu enam.
Pidurite kadumine täiesti oli rohkem Zil-130 teema ja ka sinnamaani, kus tehas hakkas tagasillale vedruakudega õhukambreid panema.
Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.
Tõsi, mul pole elus olnud võimalust täitsa uut veoautot katsetada nii pikalt ja ei oska öelda, kaua neil seostes "kumm täis püsib", viimati sõidetud Avia D120 veok igatahes oli täiesti hiirvaikne (hoolimata tsehhi "osside" kahtlasest töökvaliteedist) ja ei susisenud kuskilt.
Kui peaks hoidma asja 100% hermeetilisena, siis on muidugi edasi küsimus, kas nende 20a vanade rontidega äri tegemine on enam rentaabel.
Või kas siis veoki aastane hooldus ikka piisab paarisaja eurose õlivahetusega või hakkavad tulema sellised arved, mida ma ise kogenud olen.
Tsükliliselt kasutataval veokil pole lihtsalt võimalik, et 30 minutisele sõidule eelneb 20 minutit õhu kogumist.
Kui autol ikka poolepäevase seismisega pidurite rõhk null on, siis peab see auto ka susisema piisavalt.
See pole küll enamasti ohtlik, aga kuidas vahet teed, kas susin on selline, et kompressor pumpab lõdvalt selle üle või linnaliikluses langeb surve juba piiripealseks ja ühel hetke ei liigu enam.
Pidurite kadumine täiesti oli rohkem Zil-130 teema ja ka sinnamaani, kus tehas hakkas tagasillale vedruakudega õhukambreid panema.
Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.
Tõsi, mul pole elus olnud võimalust täitsa uut veoautot katsetada nii pikalt ja ei oska öelda, kaua neil seostes "kumm täis püsib", viimati sõidetud Avia D120 veok igatahes oli täiesti hiirvaikne (hoolimata tsehhi "osside" kahtlasest töökvaliteedist) ja ei susisenud kuskilt.
Kui peaks hoidma asja 100% hermeetilisena, siis on muidugi edasi küsimus, kas nende 20a vanade rontidega äri tegemine on enam rentaabel.
Või kas siis veoki aastane hooldus ikka piisab paarisaja eurose õlivahetusega või hakkavad tulema sellised arved, mida ma ise kogenud olen.
Tsükliliselt kasutataval veokil pole lihtsalt võimalik, et 30 minutisele sõidule eelneb 20 minutit õhu kogumist.
Taanis veokifirmas, mis tegi Euroopa reise, oli firmas midagi ülevaatuspunkti taolist, kus kontrolliti auto üle, selleks olid oma töömehed ning veokimüüjalt oli saadud õigus teatud töid ise teha ilma garantiis kaotamata (diiler ei suutndu seal pakkuda öist tööd selleks, et hommikul sõida saaks).Erinevalt meil teedel toimuvast kontrollitakse Rootsis rekkasid päris tihti
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist