Kaitseliit sai veokitele täiendust
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
täpsustaks nüüd veidi selle lõputu virisemise põhjust, kas Kaitseliidul on keelatud omada ja kasutada mõningase maastikuvõimekusega logistilisi veokeid?
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Sellele võib küll kahe käega alla kirjutada. Ise olen sõitnud ZiL-157 baasil töökojaautoga üle mudase põllu, nii, et auto kündis kaitserauaga küllaltki paksu pori. Esisillavedu loomulikult sees, kuid isegi (toimivat) rehvirõhu reguleerimissüsteemi kasutamata. Võrdluseks - kaks taga tulevat BRDM-2 jäid sisse, kuid abirattaid kasutades pääsesid siiski omal jõul välja.Kapten Trumm kirjutas:Pole vist eriline liialdus öelda, et NSVL militaarveokid olid kasutatud tehnilistelt lahendustelt ja läbivuselt (mis ongi peamine militaarveoki omadus) maailma parimad. Samas ei olnud nad ei kvaliteedilt ega vastupidavuselt isegi mitte keskpärased.
Ja veel üks moment - N. Liidu sõjaväeautod olid omamoodi ilusadki, võrreldes näiteks USA omadega. Eks põhjus selles, et militaar- ja sõjaväeveokid olid suures osas unifitseeritud.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
SISU sillad peaks ikka oma omad olema, neil on lausa spets tütarfirma sildade tegemiseks ja tarnivad mitmetele tootjateleKapten Trumm kirjutas:Otsisin paar aastat tagasi ühte eritehnika alusmasinat ja üks variant oli ka Sisu.Roamless kirjutas:Sommidel oli hiljuti seoses Sisuga ka meediasse jõudnud skandaal. Nimelt polevat Soome Kaitsevägi rahul Sisude kvaliteediga. Sai Soome uudistes nn poole kõrvaga kuuldud. Äkki uudis nn kodumaiseks tarbimiseks ja seotud sellega, et Soome armee soovis Sisude hinnas alla saada.
Sisu probleem on selles, et vaatatama asjadele, mida enamik tootjaid ei paku isegi lisatasu eest, on suurem osa tema põhiagregaate sisseostetavad. Sillad, käigukastid, mootorid jne on sisse ostetavad spets tootjatelt. Cummins pole siiski päriselt Mercedes Benz ja nii edasi. Kui natuke autot näppida, siis tundus, et ka ehituskvaliteet Mercedede või Scania tasemel pole. Ja tükid pole sugugi need kõige vingemad ja kaasaegsemad. Tema hind on analoogsest Scaniast või Volvost nii 10-20% kallim, kuid võimalik on pakkuda rätsepatööna tehtud autot. Näiteks erilise probleemita pakuti autot, millel on kolm vedavat tagasilda.
Tavalise, tüüpse paketina ostmiseks tavalisse kasutusse oli Sisu vähemalt tollal pakutava ja hinna suhtelt ebasoodus.
http://www.sisuaxles.com/
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
SISU sillad peaks ikka oma omad olema, neil on lausa spets tütarfirma sildade tegemiseks ja tarnivad mitmetele tootjatele
Sisu Axles is owned by Marmon Highway Technologies (MHT), a Berkshire Hathaway company, serves the global heavy-duty transportation industry, with a broad range of innovative components and assemblies. To learn more about MHT, visit http://www.mht.bz.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ok, omandisuhe on ehk hiljuti muutunud, aga tehas on asutatud SISU poolt ja kogu R&D ja tooteaendus tehakse kohapeal ja tootmine hetkel Soomes
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ah!?EOD kirjutas: Eks põhjus selles, et militaar- ja sõjaväeveokid olid suures osas unifitseeritud.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40214
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ega polegi.täpsustaks nüüd veidi selle lõputu virisemise põhjust, kas Kaitseliidul on keelatud omada ja kasutada mõningase maastikuvõimekusega logistilisi veokeid?
Kirjutasingi, et kingitud hobuse suhu ei vaadata.
On see virisermine - ei tea....minuarust pigem asjadest rääkimine nagu on.
Neid logistilisi veokeid on nende väheste logistikavedude jaoks peale DAF-ide tulekut ülearugi.
Puudu on hoopis taktikalisi veokeid (2-tonnise kandevõimega väike 4x4 veoauto).
Kohe päris kõvasti on puudu ja olemasolevadki on nii vanad, et oleks aeg need reservi platsile veeretada - varsti saab neil 40 aastat täis.
Miks valikud olid sellised, on udune - vähemalt keegi pole välja hõiganud - kui põhjus on selles, et Unimoge pole või on need ropult kallid ning tark on osta logistilisi, eks me saa aru.
Praktikas kasutatakse neid logistilisi taktikaliste asemel - topitakse terve rühm kasti.
Lahinguoludes selline porr ei kõlba, üks RPG kasti ja hüvasti terve rühm.
Viimati muutis Kapten Trumm, 01 Apr, 2013 8:11, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40214
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
NSVL-s ekisteeris pea kõikidest sõjaväemasinatest tsiviilversioon (loomisel nähti ette nn duaalne kasutus). Ainus, mis meenub ainult tsiviilkasutuseks oli täisveoline Maz-503 metsaveok.Ja veel üks moment - N. Liidu sõjaväeautod olid omamoodi ilusadki, võrreldes näiteks USA omadega. Eks põhjus selles, et militaar- ja sõjaväeveokid olid suures osas unifitseeritud.
Tsiviilversioon oli tavaliselt downgratetud militaarversioon. Kuid eksisteeris ka sõjaväevariante tsviilkasutuses - nö armee andis rahvamajandusele oma äratrööbatud vanad.
Sõltuvalt mudelist olid tsiviilvariandid ka mittetäisveolised.
Eksisteerib ainult üksainus veok (jätame need rasked 8x8 kõrvale), mis projekteeriti algusest peale militaarkasutuse tarbeks - Ural 375 ja selle järglased.
Kuid ka sellest tehti peagi tsiviilversioon 6x4 veoga (Ural 377). Vene allikates kohtab seal asja nagu "hermetiseeritud kabiin". Mis tähendab seda, et kapotiservani ulatuvas vees sõites ei istunud sohver rinnuni vees. Kas ja kuidas see praktikas töötas, pole proovinud.
Näiteks Zil-131 tarbeks tahtis tehas alguses panna Zil-130 kabiini, kuid armee keeldus, kuna sellise kokkukeevitatud kabiini remont välioludes oli keerukas.
Sestap sai Zil-131 lihtsustatud ja poltidega kokku käivatest tükkidest kabiini.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ei ole keelatud! Ei ole!täpsustaks nüüd veidi selle lõputu virisemise põhjust, kas Kaitseliidul on keelatud omada ja kasutada mõningase maastikuvõimekusega logistilisi veokeid?
Audi või Subaru sõiduautoga (4x4) ei ole samuti keelatud metsa vahele offroadima minna.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40214
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Tegelikult on autod täitsa kenad ja näha on, et sakslased on kõvasti tööd teinud, DAF-id olid rohkem "as it is".
Uued akud, värvitud jne.
Uued akud, värvitud jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Minu meelest Leo jutt õige.
Mog on ka hea aga kui pole normaalse hinnaga neid saada ja varuosi ka pole siis saaks ju nende asemel g-d juurde võtta.
Pikad, lühikesed, kastiga ja lahtised.
Annab kohandada neid vastavalt erinevatele vajadustele.
Samad jupid kõigil.
Järelturg on suur, b osad samuti väga kvaliteetsed ja kohe saadaval.
Varuosad klapivad läbi aastakümnete.
Ja mis uude vene tehnikasse puutub siis ei tahaks seda ka peale makstes.
Pole vahet kas jutt käib veokitest, traktoritest või sõiduautodest.
Tsiviilis vahetad normaalselt hoitud 25 aastat vanal g-l aastas korra õli, mõne pirni, nipet näpet siit sealt.
Uuel uazil vahetad laagreid, siduri ja mida iganes veel.
Kollase rassi auto vahetad välja viie aastaga, selle ajaga on kere ära kadunud ja mitu korda vahetatud iga viimne puks.
Ja nüüd arvuta kokku kumb oli odavam.
Ei maksa seda kolmanda maailma sodi võrrelda valge mehe tehtud masinatega.
Hästi tehtud masinad elavad väga kaua ja kui vähegi hoida siis kauem kui arvatagi oskame.
Soovitan osta head masinat mitte aastaarvu.
Seekord osteti väga hea hinnaga väga head kaupa.
Mille üle siin viriseda.
Mog on ka hea aga kui pole normaalse hinnaga neid saada ja varuosi ka pole siis saaks ju nende asemel g-d juurde võtta.
Pikad, lühikesed, kastiga ja lahtised.
Annab kohandada neid vastavalt erinevatele vajadustele.
Samad jupid kõigil.
Järelturg on suur, b osad samuti väga kvaliteetsed ja kohe saadaval.
Varuosad klapivad läbi aastakümnete.
Ja mis uude vene tehnikasse puutub siis ei tahaks seda ka peale makstes.
Pole vahet kas jutt käib veokitest, traktoritest või sõiduautodest.
Tsiviilis vahetad normaalselt hoitud 25 aastat vanal g-l aastas korra õli, mõne pirni, nipet näpet siit sealt.
Uuel uazil vahetad laagreid, siduri ja mida iganes veel.
Kollase rassi auto vahetad välja viie aastaga, selle ajaga on kere ära kadunud ja mitu korda vahetatud iga viimne puks.
Ja nüüd arvuta kokku kumb oli odavam.
Ei maksa seda kolmanda maailma sodi võrrelda valge mehe tehtud masinatega.
Hästi tehtud masinad elavad väga kaua ja kui vähegi hoida siis kauem kui arvatagi oskame.
Soovitan osta head masinat mitte aastaarvu.
Seekord osteti väga hea hinnaga väga head kaupa.
Mille üle siin viriseda.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40214
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
1. jutt G-mersu kasutamisest Unimogi asemel kuulub jama hulka. Jalaväejagu oma varustuse ja inimestega alla tonni ei kaalu. Teiseks pole isegi tühja G läbivus kaugeltki võrreldav UM-i läbivusega. Olen näinud, kuidas UM-i kolonn möödus kõhu peal kinni istuvast G-mersust nii, et ei teinud teist nägugi.
Kui sellele järgeb nüüd Um 435 partii kuskilt Tapalt nii, et vähemalt lahinguüksused viimseni need endale saavad, on asi väga bueno.
Ei maksa segi ajada adminrännakut, kus võib toppida terve rühma pead-jalad koos 1017 kasti ja taktikalist rännakut, kus võidakse tule alla sattuda, kust tuleb kiiresti autost välja saada jne.
Kahtlemata, ainult selle kasutus on nagu eespool kirjutati logistiline. Ehk ei lahenda taktikaliste masinate puuduse probleemi.Seekord osteti väga hea hinnaga väga head kaupa.
Kui sellele järgeb nüüd Um 435 partii kuskilt Tapalt nii, et vähemalt lahinguüksused viimseni need endale saavad, on asi väga bueno.
Ei maksa segi ajada adminrännakut, kus võib toppida terve rühma pead-jalad koos 1017 kasti ja taktikalist rännakut, kus võidakse tule alla sattuda, kust tuleb kiiresti autost välja saada jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Aga masinad ise on muidugi igati korralikud.
Viimati muutis hillart, 22 Okt, 2013 15:11, muudetud 1 kord kokku.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Mis nende uute 4x4 meditsiiniautode varustuse tase on ja mis koolitustasemega personali oleks vaja selle kasutamiseks? Ilmselt paras pähkel KL lapsekingades meditsiiniteenistusele.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist