Kaitseliit sai veokitele täiendust

Vasta
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas tommy »

Need Mersud on logistilised veoautod, mitte taktikalised.
Ei maksa segamini ajada.
Mis Venemaa asjakestesse puutub, siis osta võiksime me vajadusel kõike.
Ja nemad oleksid niisama varmad müüma.
Teine teema on nende sobivus meie varustusketti, tootjapoolse toetuse küsimused, kvaliteet, varuosade varustuskindlus jne. jne.
Ja jutustades vene käsirelvade "headest" omadustest, siis laias laastus kehtib see vaid NL aegse toodangu suhtes.
Viimasel (paaril) aastakümnel toodetust hoiaks mina end eemale.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Need Mersud on logistilised veoautod, mitte taktikalised.
Ei maksa segamini ajada.
Mina küll segamini ei aja. Sõltumata mis kabinetiteoreetikud ütlevad, kasutatakse neid täna taktikalises rollis.
Kui sa pead Kevadtormile saatma nt 3 kompaniid ja Unimoge jätkub ühele, siis polegi muud varianti.
Kingitud hobuse suhu pole kombeks vaadata ja mistahes auto on parem kui jala käimine.
KL-s on kõige kriitilisem aga hoopis taktikaliste 2-tonniste veoautodega, mitte nende suurte salandadega, neid on KL-s rohkem kui logistikaks tarvis ja mida kasutatakse tegelikkuses allüksuste liigutamiseks taktikaliste veokite asemel. KL taktikaline veok on tänaseni 70ndate alguses toodetud ümara ninaga Unimog, mida omal ajal Taani kinkis Eestile 100 tükki.

Mis selle anomaalia taga on, kas autode puudus turul, peastaabi väärarusaamad või kellegi suutmatus oma vajadusi selgitada, ei oska kahjuks öelda.
Võimalik, et põhjus on ka see, et logstikute arvates pole uuemad Unimogid platsidel piisavalt roostetanud.
Kui logistiliste veokide andmise põhjus on selles, et pole Unimoge või muud sarnast võtta või on need liiga kallid, on arusaadav ja mõistetav ning eks sõidame suurtega edasi.
Kasutamiseks nt motoriseeritud patrullis on need vähesobivad, suured, kohmakad, kärarikkad ja kehva läbivusega.
Teine teema on nende sobivus meie varustusketti, tootjapoolse toetuse küsimused, kvaliteet, varuosade varustuskindlus jne. jne.
Kui sa pidasid silmas, et seni hangitud vanad masinad sobivad mingisse müstilisse tootjatoetusse, siis see pole tõsi.
Nimetatud Sadkol on see täna raudselt parem kui Unimogil või DAF-il.
Kui jutt on käputäiest Man'idest ja mersudest logistikutele, siis on sul õigus.
Ei ole näiteks nendele DAF-idele mingit tootja toetust ega varustuskindlust, mõndagi tuleb juba teha koera hännast ja pudru männast.
Arvestades auto hinda, ei kritiseerigi - odav auto tähendabki kõvasti putitamist ja auto osad vananevad seistes samahästi kui sõites.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Leo
Liige
Postitusi: 3303
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Leo »

Tommy solmis hästi kokku vene autode teema, see ei ole ainult auto ostuhind, vaid kogu see järel lohisev logistiline kett, mille järgi otsustatakse.

Vene uuemate käsirelvadega on liiga vähe kogemusi yldistuste tegemiseks, kuid need kogemused on valdavalt halvad. Töö on robustne ja tolerantsid koikuvad. Töökindlus saavutatud peamiselt liikuvate osade suurte erinevustega a ja peamine myygiargument on odav hind. Kunagi oli sama olukord Iisraeli relvatehinguga. Galil oli hea kuid kallis ja neid ei jätkunud. Oli vaja osta reservile ja KLile automaate juurde. Osteti Hiinast ja Rumeeniast. Nende relvade kvaliteet oli jube, kuid hind soodus, 10-15% iisraeli automaadi hinnast, ja pauku tegid ka. Kui KL läks Galili ja AK4 ning G3 peale yle, siis läksid aktiivsemate laskurite tulemused ka kiiresti yles, sest relvad olid lihtsalt täpsemad. Nii et ikka ei saa odavat ja head asja korraga. Samas ega lääne relvad ka mingid kullakesed ei ole. Näiteks M14 padrunipesa läbimoodud on minu käest äbi käinud relvadel koikunud 1 mm vorra. Liiga palju, M21 M1A National Match on täpsemad, kuid neid Eestis ei ole. Sellest on täpsusrelvade teema alla palju räägitud, et relva töökindlus ja täpsus on vastandlikud.

Soomlaste armee veoautohangetest, saab natuke silmaringi laiendada, mis mujal toimub ja mida lääne armeele ehitatud lääne veoautod uuena maksavad. Soomlased hangivad 150 keskmist taktikalist veoautot 30 miljoni € eest ehk 200 000 € eksemplarist. Ilmselt 4x4 kandevoimega 5-6 tonni. 2010. hangiti 60 tk SISU 8x8 E13TP kandevoimega kuni 20 tonni. Nendest 20 auto juhikabiin ja kriitilised osad olid soomustatud. Kogu partii hind 26 miljonit € maksudeta, ehk 433 000 € eksemplarist.

http://www.hs.fi/kotimaa/Armeijan+kuorm ... 3933208015
http://www.sisuauto.com/puolustusvoimil ... syll%C3%A4

Viimase hankega läks jamaks. Kodumaise veokitööstuse pärast pelgav ametiyhing, tööstusjuhid ja poliitikud läksid keema, kui kaitseministeerium tahtis teha avaliku hanke. Sooviti suunatud hanget otse Sisule. Ilmselt tuleb ikka avalik hange, mille ilmselt Sisu kinni paneb, sest viimased 25 a on Soome KJ ostnud Sisu veokeid.

Koik Soome KJ veokid on maastikusoiduks kohandanud ja ka ronivad nii hästi, kui valmistaja lubab. Soomlastel on igapäevases kasutuses peamiselt oma Sisu toodang kuid kasutatakse ka ZIL 131 (400 tk kandvus 5 tonni) ja KRAZi (sillamasinad, töökojad). Need mis igapäevaselt palju kilomeetreid neelavad ja kola ning inimesi veavad, on uued, kuid väikese aastase läbisoiduga voi reservi masinad ei pea nii ägedad ja kallid olema. Koik mis kodumaal valmistatakse, ka sealt ostetakse, see holbustab hooldust ja arendust. Jeepe ja ATVsid Soomes ei tehta, need siis ostetakse välismaalt.

Gazid EKJ kasutuses oleks huvitav idee. Kas tehas ja maaletooja on valmis andma kymmekond autot 3-5 aastaks sobrahinnaga EKJ ruunata, k.a. soomustatud masinad välismissioonideks? Perspektiiviga myya 100 tk natuke kallima hinnaga, k.a. 30 soomuskabiiniga, 5 a pärast riiki, kus tuntav osa täiskasvanud meestest peab vene autosid odavaks sodiks? BW Mersu laguneb ka, kuid sellele lyyakse käega, sest vanal autol ikka vahel mahlad jooksevad ja vaja remontida. Kuid kui uuena ostetid Gazid hoolimata tuunimisest ja testimisest ka hakkavad lagunema?

Soomlased ka neid uusi Gaz Sadkosid ja KRAZe ei taha, kuigi on samade valmistajate tehnikaga majandanud aastakymneid. Selle asemel, pursuid, ostavad hoopis kallist Soome autot ajateenijate garnisonist lasketiiru ja tagasi loksutamiseks! Ehk sellepärast ostavadki soomlast, et lisaks tehases töötavate Pekkade ja Jukkade töökoha säilitamisele on soomlastel kadunud igasugused illusioonid "odavast" vene tehnikast. Seda idatehnikat laoplatsid täis, kuid soidetakse ikka peamiselt lääne autodega. UAZid olid ka enne peamised maasturid, neid pole enam aastaid näinud, soidetakse ikka Land Roverite ja G-wagenitega. Soomlased vaatavad väga hoolikalt, kuhu nad oma kaitse-eelarvet matavad, sest ajad on vaesed ja priisata ei saa. Ikka on lääne auto parem. Ilmselt ka ida analoogidest odavam pidada. Näiteks aasta jooksul auto käigushoidmiseks kulunud mehaanikute tööaeg ja varuosade hind ja vastupidavus on väga tähtsad numbrid. Ikka lääne auto odavam!?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Soome armee käsutuses olid mõnda aega tagasi ka margid Kraz-255 ja Zil-131. Kuidas nad oma varuosakraanide sulgemise riske maandavad, ei tea, võibolla ostsid koos mitme komplekti varuosadega, sest KV-s on taoliste autode ülalpidamine ammuilma varuosade (või äkki suure saamatuse) pärast võimatuks tunnistatud.

Gazi jutt tuli seepärast, et näha on, et kobedamate 20 aastat vanade veokite hinnad pole enam midagi nii sõbralikud ja varsti võib arvata, et need külma sõja varud on unustatud, jäänud on turule aktiivkasutuse masinaid, mis on läbi trööbatud ja mida ostavad arengumaad.

See varustusahel jne on toimiv ainult uute või enamvähem uute lääne veokate korral.
Meil seni ostetud põhimass on ca 30 aastat vanad, varuosade saadavusega on juba probleeme (rääkige mõne väeosa tehnikuga) ja tükati on militaarkasutusega autode osad erinevad tsviilmudelitest. Vanuse tõttu tarvikute tootjad enam juppe ei paku (täpselt sama seis on ka sõiduautodega teatud vanusest) või on nende valik väike - ja sõltutatkse maaletooja kallitest originaalosadest. Veelvähem on mõtet tarka juttu ajada mingist müütilisest "NATO standardist", ostetud kasutatud autode ainus ühine standard on diiselkütus, lambipirnid ja võibolla mõned pisiasjad. Eri markidel on erinev valmistaja, erinevad varuosad, mille laod ühel hetkel tühjaks saavad. Ainus võimalus on saada käpp peale autodele koos varuosakomplektiga. Keegi ei tooda varuosi lattu selleks, et järsku mõni ostja 35 a pärast ostab. Veokite tootmine on äri ja kui sel äril pole käivet ja kliente, siis ühel hetkel seda äri enam ei tehta. 25 aastat vanal sõiduautol, seejuures mitte väga eksootilisel on juba probleeme osade saadavusega ja on oluline pingutus saada nt remondiks vajalik kokku ilma end segaseks maksmata. Sõiduautode maailmas on 30 aastat vanust juba see piir, kus nende arv on marginaliseerunud (puudub suurfirmat huvitav käibemaht) ja allesjäänud väikese käibega laovarud kas müüakse ära mõnele vanaautodega tegelevale spetsfirmale või viiakse labaselt vanarauda, et saada laopinda uuemate, suurema käibega juppidele.

Tekivad probleemid "kes taastaks piduriklotsid", "kes keevitaks kinni prao raamis", "kes uuendaks pragunenud isolatsiooniga elektrijuhtmestiku" jne jne.
Kõik värk nõuab spetsialiste, kes sisuliselt matsu jagavad ja 30 a vanade autodega firmateeninduses käimine (nagu meil propageeritakse) tähendab väga suuri arveid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Roamless »

Sommidel oli hiljuti seoses Sisuga ka meediasse jõudnud skandaal. Nimelt polevat Soome Kaitsevägi rahul Sisude kvaliteediga. Sai Soome uudistes nn poole kõrvaga kuuldud. Äkki uudis nn kodumaiseks tarbimiseks ja seotud sellega, et Soome armee soovis Sisude hinnas alla saada.
Unforeseen consequences
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas tommy »

Kapten Trumm kirjutas:Soome armee käsutuses olid mõnda aega tagasi ka margid Kraz-255 ja Zil-131. Kuidas nad oma varuosakraanide sulgemise riske maandavad, ei tea, võibolla ostsid koos mitme komplekti varuosadega, sest KV-s on taoliste autode ülalpidamine ammuilma varuosade (või äkki suure saamatuse) pärast võimatuks tunnistatud.

Kui ammu on "ammuilma.....???
Pilt

Vähem võiks fantaseerida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Antud üksuse osas võtan sõnad tagasi.
Aga ainult antud üksuse osas, sest neid käest lastud vene veokaid on oksjonitel LogK müünud mitte väiksemaid arve.

Või kui vaadata nt seda:
http://www.haamer.net/auctionItem.php?i ... nItem=9832
(praegu õnneks pole ühtki veokat peale selle 66 jäänuse müügis).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas tommy »

Iga masin väsib kord.
Iga masina korras hoidmine nõuab vahendeid.
Kui on võimalus saada sobivam/soodsam väiksema raha eest, kui vana üles tagumine, siis tasub tegutseda.
Kasutaja avatar
rbl
Liige
Postitusi: 1466
Liitunud: 29 Nov, 2011 23:10

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas rbl »

Kas need Zil-131 pärinevad veel Eestist lahkunud Nõukogude armee varudest või on need kusagilt mujalt hiljem ostetud?
Leo kirjutas:Gazid EKJ kasutuses oleks huvitav idee. Kas tehas ja maaletooja on valmis andma kymmekond autot 3-5 aastaks sobrahinnaga EKJ ruunata
Gaz Sadko maaletooja "sõbrahind" on u. 42 000 eurot, 6 ja 10 tonnise Kraz-5233, 6322 saad otse tootjalt u. 55 000- 60 000 euroga.
Viimati muutis rbl, 28 Mär, 2013 17:00, muudetud 2 korda kokku.
Kissinger - "Military Men Are Just Dumb, Stupid Animals To Be Used As Pawns In Foreign Policy"
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Roamless kirjutas:Sommidel oli hiljuti seoses Sisuga ka meediasse jõudnud skandaal. Nimelt polevat Soome Kaitsevägi rahul Sisude kvaliteediga. Sai Soome uudistes nn poole kõrvaga kuuldud. Äkki uudis nn kodumaiseks tarbimiseks ja seotud sellega, et Soome armee soovis Sisude hinnas alla saada.
Otsisin paar aastat tagasi ühte eritehnika alusmasinat ja üks variant oli ka Sisu.
Sisu probleem on selles, et vaatatama asjadele, mida enamik tootjaid ei paku isegi lisatasu eest, on suurem osa tema põhiagregaate sisseostetavad. Sillad, käigukastid, mootorid jne on sisse ostetavad spets tootjatelt. Cummins pole siiski päriselt Mercedes Benz ja nii edasi. Kui natuke autot näppida, siis tundus, et ka ehituskvaliteet Mercedede või Scania tasemel pole. Ja tükid pole sugugi need kõige vingemad ja kaasaegsemad. Tema hind on analoogsest Scaniast või Volvost nii 10-20% kallim, kuid võimalik on pakkuda rätsepatööna tehtud autot. Näiteks erilise probleemita pakuti autot, millel on kolm vedavat tagasilda.

Tavalise, tüüpse paketina ostmiseks tavalisse kasutusse oli Sisu vähemalt tollal pakutava ja hinna suhtelt ebasoodus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas hummel »

Need MB1017 on tõepoolest logistilised masinad. Sobivad tagalakompaniidesse, sidekompaniidesse ja tagalapataljonidesse, mis opereerivad kaugemal tagalas ja saavad valida teid ning parkimiskohti. Nii olid ka Bundeswehris, mis võttiski need esmalt sidevägedesse. Tegemist tavalise tsiviilveoautoga, millele on lisatud esisillavedu ja veel mõned mil-detailid.
Sakslastel oli lahing- ja lahingutoetuskompaniides reeglina vaid 1 selline masin - kompanii varustusallohvitseri (VersDstFw) veok. Sakslased väga vaimustatud sellest masinast ei olnud ja üritasid neid vähemalt tanki- ja soomusjalaväe kompaniides asendada võimalust-mööda MAN mil gl 4x4 taktikaliste veokitega. Põhjus selle kaubaauto väga vilets maastikuläbivus, mis tegi maastikusõidukitele järgnemise ebamugavaks. Tal on väga jäik lehtverdustus - kruusateedel või "Tallinna stiilis" auklikel tänavatel loksutab ikka ebameeldivalt palju. Rohkem igatahes, kui DAF 4440.

Meil on nad asja eest juhtimispunktide töökonteinerite vedukitena ja ka varustusautodena. Konteiner kinnitub hästi kasti ja jäik vedrustus ei lase masinal maastikul nii kergesti kaldu või suisa külili minna. Samas ka selles putkafunktsioonis pole me nende maanteeautodega kuigi rahul ja vahetaksime esimesel võimalusel taktikaliste veokite vastu. Iga kord peab 2x uurima ja leiutama, kui vaja tee pealt maha keerata, et ära ei upuks või all vardad kuhugi pisikese kännu või kivi taha ei väänduks. Autole on küll moditud esisillavedu (originaal-tsiviilversioonil polnud), aga ega see ka imet tee, kui masin lihtsalt pole maastikule mõeldud. Maanteel jooksevad muidu ilusti 90 välja ja on mugavad sõita. Metsavaheteedel kipuvad 1017 aga taktikalistest maha jääma, sest iga väike auguke-lohuke, mida MAN või UNIMOG pm ei tunnegi, raputab keret hullusti. Piltlikult öeldes "viskab kabiinist välja", kastis olijatel lihtsalt väike teraapia. Ega seal pole ka istmeid, sest mõeldud kaubaveoks ja topeltratastega tagatelg on toodud suht kasti keskele.
Muuhulhas puuduvad masinal lahingtuled, mida Eestis küll eriti kasutada ei lubata, kuid reaalsetel suurtel õppustel ikka vahel kuluvad hädapärast ära. Kui ülejäänud masinad liiguvad lahingtuledega, oleme siis kasutanud parktulesid. Elektriasjadest tekitab probleeme NATO standard-võõrvoolupistiku puudumine. Ei tea, miks seda küll modimise käigus ei lisatud. Meil on remontallüksuses kaabli üleminekud krokodillidele, aga neid üleminekuid igale poole ei jagu.

Positiivsena võib tuua peale hea maanteeliikuvuse ja lastikandvuse suurt katuseluuki, kust on hea teostada vaatlust. Samuti on hea pöörderaadius. Tendi küljed saab poole kaupa üles keerata. Kaasas peaksid vist olema rattaketid, mis pisut läbivust parandavad, aga kettide kasutamine on selline mitme ostaga asi.
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas hummel »

Siin eespool on näha veel suurtükiväe nö kuulsusrikkaid ZiL-131-tesid.
Kust need masinad pärinevad, ei ole päris kindel, kuid kahtlustan, et osa on saadud veel lahkuva Vene armee varudest. 1998 otsiti uutele 105mm suurtükkidele standardvedukit. Siis neist enamus kuskilt leiti ja anti juba suurtükiväe käsutusse. On meeles, et enamus neist olid suht kohvid ja ei tahtnud haakes haubitsaga enne soojaks minemist üle 30 eriti tõusta. Siiski käidi nendega ära isegi paraadil nagu kirjutasin siin vist pikemalt ühes teises teemas. 1999 lõpul tuli mõnikümmend Saurerit ja lõpnud ZiL-id jagati kuhugi mujale. Saurad olid palju efektiivsemad, kui maastikul pisut viletsamad (sarnasusi MB 1017A-ga!) ja valel pool rooliga. Neid hoiti, hooldati ja kontrolliti minumeelest allüksustes väga toimivalt.

Lõpnud ZiL-ide elu kulges sedasi, et ühel hetkel 2000ndate keskel otsustas keegi tark ja osav, et neist tuleb teha õppesõiduautod. Selleks paigaldati bensumootorite asemele 4-pütilised 80 kw (?) Belarusi diislid ja uus madal tendita veokast. Mida nendega tehti, ei tea.

Kui Laaneots hankis 2008 paiku Soomest 122mm haubitsad, otsiti neile tulutult vedukit ja kuna MT-LB hange läks untsu, leiti need ZiL-id uuesti. Jälle väike ümberehitus (nagu fotol näha) ja noh häda pärast ajavad RÕK-idel asja ära. Mootor ilmselgelt nõrk ja ega töökindlus väga hea ei ole. Mis kogu kaadervärgist tulevikus saab, näis.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Taolisi Zili ja Gaz-i mootori asendamist traktori omadega praktiseeriti 90ndatel päris tihendalt, võimalik, et see lollakas ellu viidud idee pärineb ka sellest ajastust. Nende Zil-idega oli väeosades kõvasti probleeme ja hädaldamist just varuosade puudumisest. Eks omajagu andis ka Zil-i tehase pankrot mõningad aastad tagasi.

Selline aretus kipub olema nõrkade käiguomadustega, kuna veoauto jõuülekanne on arvestatud kiiremate pööretega mootoritele ja nende trakamootoritega autode kiirus jääb 60 kmh kanti, samas originaalmootoriga Zil-131 läheb maanteel tühjalt 100 kmh välja. 80 kW ja sinna kanti tähendab turboga Belarussi mootorit, millel turbo ei kesta (meie külameestel on sellised kõik "turbovabaks" tehtud) :lol:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
allatah
Liige
Postitusi: 1063
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas allatah »

Tol päeval, kui neid autosid hakati malevatesse laiali jagama, tulid need mersud Paldiski poolt vastu. Järeldan, et need olid jusnimelt need "uued", sest neil ei olnud ühelgi tenti peal ja vast neil ikka oleks tent peal, mis on talv otsa Eestis olnud. Aga nende taga tuli veel üks VW transporteri buss ja üks Mersu sprinteri buss. Selles kolonnis olnud autojuhtide vedamiseks oleks piisanud ühest bussist, kuid võibolla toodi nendega ka rohkem juhte kuskilt kohale. Aga samas hakkasin mõtlema, et äkki olid need bussid kah uued? Kas tulid siis ainult veokid või tuli midagi veel?
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Põhjus selle kaubaauto väga vilets maastikuläbivus, mis tegi maastikusõidukitele järgnemise ebamugavaks.
Kurja juur on topelt tagarattad, mis pehmel pinnasel liikudes loovad lisatakistust.
Maastikuauto tehakse nii, et kaks korda pole vaja jälge ajada, tagarattad liiguvad esirataste jälgedes. Topeltratastega maastikuveok on tegelikkuses lihtsalt parandatud läbivusega maanteeauto (venelased tootsid kunagi analoogset asja Maz-500 baasil metsaveoks).

NSVL-s oli viimane täisveoline militaarveok, mis kasutas topeltrattaid, Zis-151 ja sellegi tootmine lõpetati 1958. Kõik hilisemad selle klassi masinad on eranditeta ühekordsete ratastega. Kraz-255 ja 260 tüüpi monstrumveokite loomise põhjus oligi piisavalt suure veo- ja kandevõimega auto, mis oleks ühekordsete ratastega. Topeltratastega on ka keeruline kasutada rehvirõhu muutmise süsteemi.

Teine vene militaarveokite läbivuse saladus on tsentraalne rehvirõhu muutmise süsteem ja võlvrehvid, millega võis sõita 0,5 bar survega. See vähendas oluliselt survet maapinnale (ja sellega sissevajumist) ning rataste kraapimise võimalust.

Pole vist eriline liialdus öelda, et NSVL militaarveokid olid kasutatud tehnilistelt lahendustelt ja läbivuselt (mis ongi peamine militaarveoki omadus) maailma parimad. Samas ei olnud nad ei kvaliteedilt ega vastupidavuselt isegi mitte keskpärased.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist