www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 16 Sept, 2019 0:59

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 21 Nov, 2013 20:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
mx77 kirjutas:
Aga nii see asi tegelikut Soomes ja Rootsis käibki. CEMT loa ajab ehk välja see logistikafirma, kelle jaoks sõidetakse. Aga rekkad kuuluvad suuremas osas juhtidele. Ehk on omanikustaatuses juht ka vähe hoolikam. Eestis siiski enamuses autod kuuluvad firmadele ja omanikul on enamuses vaid huvi, et kulud oleks minimaalsed ja tulud maksimaalsed.

See jutt nüüd küll pädev pole (vähemalt Rootsi osas), enamik autosid on ikka firmade omad, millel sõidab palgatööjõud. Elasin 4 aastat Rootsis ja nägin neid firmasid seestpoolt üsna põhjalikult (ise ma küll rekkamees polnud). Erinevalt meil teedel toimuvast kontrollitakse Rootsis rekkasid päris tihti. Kui veoka juurest näiteks õhu susinat kuuldakse, siis on paugupealt sõidukeeld ja puksiir järgi + korduvülevaatus. Sama ka muu tehnilise seisukorra kohta, rehvid jne. Ülekaalu eest tehakse tõsiseid trahve, sellepärast on enamikel autodel nö. kaalukellad küljes. Nägin korduvalt kuidas poisid haket käsitsi maha kühveldasid, sest kopaga laadimise ajal olid kogemata kaalu lõhki ajanud. Eestis on massipiirangud teede kandevõime pärast, autode lubatud kandevõime on märksa suurem ja selle tõttu tuleb siin tonnkilomeetri hind märgatavalt suurem kui näiteks sealsamas Rootsis.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2013 19:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26515
Eestis saaks sedasi kontrollides kõik, mis vanemad kui 3-4 aastat (st garantiiaeg ja kohustus käia korralikult teeninduses läbi), kergesti sõidukeelu.
Kui autol ikka poolepäevase seismisega pidurite rõhk null on, siis peab see auto ka susisema piisavalt.
See pole küll enamasti ohtlik, aga kuidas vahet teed, kas susin on selline, et kompressor pumpab lõdvalt selle üle või linnaliikluses langeb surve juba piiripealseks ja ühel hetke ei liigu enam.
Pidurite kadumine täiesti oli rohkem Zil-130 teema ja ka sinnamaani, kus tehas hakkas tagasillale vedruakudega õhukambreid panema.
Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.

Tõsi, mul pole elus olnud võimalust täitsa uut veoautot katsetada nii pikalt ja ei oska öelda, kaua neil seostes "kumm täis püsib", viimati sõidetud Avia D120 veok igatahes oli täiesti hiirvaikne (hoolimata tsehhi "osside" kahtlasest töökvaliteedist) ja ei susisenud kuskilt.

Kui peaks hoidma asja 100% hermeetilisena, siis on muidugi edasi küsimus, kas nende 20a vanade rontidega äri tegemine on enam rentaabel.
Või kas siis veoki aastane hooldus ikka piisab paarisaja eurose õlivahetusega või hakkavad tulema sellised arved, mida ma ise kogenud olen.
Tsükliliselt kasutataval veokil pole lihtsalt võimalik, et 30 minutisele sõidule eelneb 20 minutit õhu kogumist.

Tsiteeri:
Erinevalt meil teedel toimuvast kontrollitakse Rootsis rekkasid päris tihti


Taanis veokifirmas, mis tegi Euroopa reise, oli firmas midagi ülevaatuspunkti taolist, kus kontrolliti auto üle, selleks olid oma töömehed ning veokimüüjalt oli saadud õigus teatud töid ise teha ilma garantiis kaotamata (diiler ei suutndu seal pakkuda öist tööd selleks, et hommikul sõida saaks).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2013 21:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2010 21:36
Postitusi: 1452
Kapten Trumm kirjutas:
Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.



Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega. Päris uutel rekkadel on elektrilised seisupidurid aga millal need tulid.

Sa pidid ju vägev spetsialist olema???

_________________
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2013 22:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17114
Tsiteeri:
Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega.
'

:shock: :shock: :shock:

:scratch: mnjaaa....et siis seisupiduri kasutamine laseb rekkal terve süsteemi tühjaks. See vist miski hoopis uutmoodi lähenemine asjale...sihuke kõrgetasemeline, millest tavaprofaanid aru eriti ei kipu saama.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2013 22:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4420
Asukoht: Tallinn
mx77 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.



Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega. Päris uutel rekkadel on elektrilised seisupidurid aga millal need tulid.

Sa pidid ju vägev spetsialist olema???

Sedapuhku on Trummil täiesti õigus. Kui vaatad näiteks veduki ja poolhaagise vahel olevaid õhuvoolikuid, siis näed, et neid on kaks - punane ja kollane. Pidurite rakendumisel "lahkub õhk" ainult ühest kontuurist.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2013 23:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2010 21:36
Postitusi: 1452
Lemet kirjutas:
Tsiteeri:
Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega.
'

:shock: :shock: :shock:

:scratch: mnjaaa....et siis seisupiduri kasutamine laseb rekkal terve süsteemi tühjaks. See vist miski hoopis uutmoodi lähenemine asjale...sihuke kõrgetasemeline, millest tavaprofaanid aru eriti ei kipu saama.


Miks terve süsteemi, aga tagapiduri vedruaku kambrid lastakse ju tühjaks? Või mitte?

_________________
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2013 23:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17114
Pidurikambri keskmisest osast ja vedru pressib klotsi kinni. Lased hoova kabiinis lahti ja ka pidur on maas. Nii et "rõhu uuesti ülesajamise" jutt näitab...noh, ütleme siis, et üpris suurt asjatundmatust. Milles lugupeetav täiesti asjatult sedapuhku Trummi süüdistab. Kui süsteem on korras ja tihe, siis tasakaalustub rõhk momentaalselt ja pidur on maas. Mingit pikka tuksumist kohal pole vaja.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 12 Dets, 2013 10:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2010 21:36
Postitusi: 1452
Lemet kirjutas:
Pidurikambri keskmisest osast ja vedru pressib klotsi kinni. Lased hoova kabiinis lahti ja ka pidur on maas. Nii et "rõhu uuesti ülesajamise" jutt näitab...noh, ütleme siis, et üpris suurt asjatundmatust. Milles lugupeetav täiesti asjatult sedapuhku Trummi süüdistab. Kui süsteem on korras ja tihe, siis tasakaalustub rõhk momentaalselt ja pidur on maas. Mingit pikka tuksumist kohal pole vaja.


Ok, see on siis sellisel juhul, kui resiiverid 100% rõhku peavad.

_________________
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 12 Dets, 2013 11:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26515
Äkki tunnistad üks kord, et panid puusalt?
Või eliitkooli ilmeksimatus ei luba seda?

Tsiteeri:
Sa pidid ju vägev spetsialist olema???


Minu juhtimisõiguse saamise juurde kuulus ühe detailina ka Kamaz-740 pneumaatilise pidurisüsteemi töö selgeks tegemine ja hindele vastamine, sestap arvan, et sinusugusest lahmivast tainast tean ma seda asja natuke paremini :lol:

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Dets, 2013 11:35, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 12 Dets, 2013 11:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17114
Ei. Aga vast Kapten Trumm viitsib Sulle pikemalt seletada, tema teab seda asja minust paremini... :wink: Lihtsalt mõtle selle peale, et liikluses ei ole kuskil näha sõidukeid, mis peale paariminutilist seisupiduri kasutamist peaksid paar minutit süsteemi täis pumpama. Nagu lugupeetava arvamus näikse olevat.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 12 Dets, 2013 11:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26515
http://www.e-ope.ee/_download/euni_repo ... amber.html

Et kohapeal pläristades saada autot liikuma tuleb, sellest, et kogu pidurisüsteem on õhust tühi või on surve liiga madal.
Käsipiduri hoova liigutamisest pole abi, sest seisupiduri vabastab suruõhk. Enne kui piisavat rõhku.
Pneumaatilisse pidurissüsteemi on sisse ehitatud selline failsafe, et kui süsteemist õhk kaob, siis rattad pidurduvad (tavaliselt tagarattad).
Neid vabastada saab rõhuga või siis mutrivõtmega.
Seisupiduri kasutamisel lastakse õhk välja ainult pidurikambritest ja torustikust nendeni.
Seisupiduri vabastamisel täitub süsteem momentaalselt balloonidest ja kompressorist tuleva suruõhuga (täpsemalt kompressor pumpab balloonidesse).
Õhuvaru on seal ikka nii 10 pidurduse jagu ja rohkemgi, korras autol aktiivse käsipiduri kasutamisega ei juhtu midagi, pidurid vabanevad momentaalselt.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 12 Dets, 2013 11:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17114
Tsiteeri:
Pneumaatilisse pidurissüsteemi on sisse ehitatud selline failsafe, et kui süsteemist õhk kaob, siis rattad pidurduvad (tavaliselt tagarattad).


Just. Ja sestap paneb mind alati muigama see märulifilmides toimuv rabelemine veoka kabiini taga püüdmaks kabiini pääseda ja kurikaelad kinni pidada. Selmet voolik lahti ja õhk maha lasta.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 12 Dets, 2013 12:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2010 21:36
Postitusi: 1452
Kapten Trumm kirjutas:
Äkki tunnistad üks kord, et panid puusalt?
Või eliitkooli ilmeksimatus ei luba seda?

Tsiteeri:
Sa pidid ju vägev spetsialist olema???


Minu juhtimisõiguse saamise juurde kuulus ühe detailina ka Kamaz-740 pneumaatilise pidurisüsteemi töö selgeks tegemine ja hindele vastamine, sestap arvan, et sinusugusest lahmivast tainast tean ma seda asja natuke paremini :lol:


Jah, tunnistan, et lasin poolpuusalt. Elik siis arvasin, et need tagaratta vedruakupakid on suurema mahutavusega, mida ressiverist kohe ei täida.

_________________
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 12 Dets, 2013 13:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26515
Nendel politsei korraldatavatel veoautode rappimistel ei ole see väga märkimisväärne sündmus, et kaalumise-kontrollimise tõttu kohapeal pool tundi pläristanud auto ei suuda liikuma hakata, sest tühikäigul käies või seistes on õhusurve nii palju langenud, et pidurid on peale läinud :lol:

Tegelt soovitaks soojalt mõnda sellist üritust jälgida, siis saab üsna hästi aru, milline vene rulett Eesti teedel käimas on raha nimel ja milliseid riske võetakse täiesti tuima näoga vähemkaitstud liiklejatele :shock:

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 12 Dets, 2013 22:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.


Siis on aparaat ikka päris kohvi..
Teadmata küll, kas õhu pihkumise või kompressori seisukorra pärast. Ja kas sinine suitsupilv on kunstiline liialdus.. :D

Sai korraldatud eksperiment.
Omaenda töövahend, juba tuttav kaudselt tsiteeritud töövahend Volvo FH 12 sai peale neljatunnist seisakut käivitatud.
Suruõhk algseisus mõlemas kontuuris 4,5 atti.

Mootorit ei paarutanud, lastud tühikäigul loksuda 600 pm.
55 sekundi pärast surve 6,5 atti ja hoiatuspiiks vait.

Kolme minuti pärast ka õhkpatjade surve norm (10 atti)..

Kusjuures auto 12 aastat vana ja aktiivkasutuses koos kõigi vanusest tingitud "susinatega".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt