www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 16 Sept, 2019 1:19

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 12 Dets, 2013 23:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17114
Tsiteeri:
Ja kas sinine suitsupilv on kunstiline liialdus..


Ei pruugi nii väga olla, isegi öö otsa tiksunud kamsa annab hommikuse pedaalivajutuse peale sellise õhureostuse välja, et ümbruskonnas peavad kõik udukad sisse lülitama. Kusjuures seda suht uue auto puhul. Lihtsalt Kamazi omapära...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 13 Dets, 2013 0:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
isegi öö otsa tiksunud kamsa annab hommikuse pedaalivajutuse peale sellise õhureostuse välja, et ümbruskonnas peavad kõik udukad sisse lülitama. Kusjuures seda suht uue auto puhul. Lihtsalt Kamazi omapära...


Ja nii ongi..

Tegelikult ei jõua tehnilisi parameetreid ära imestada. 9liitrine V8 mootor üüratu 3000 pm kanti maksimumpööretega arendab törts üle kahesaja hobujõu.
Nagu 6liitrine Volvo..

Ja tekibki tohutu õhureostus.. Toitesüsteemi omapära..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 13 Dets, 2013 1:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Mär, 2009 23:58
Postitusi: 77
Lemet kirjutas:
...Just. Ja sestap paneb mind alati muigama see märulifilmides toimuv rabelemine veoka kabiini taga püüdmaks kabiini pääseda ja kurikaelad kinni pidada. Selmet voolik lahti ja õhk maha lasta.


Jällegi kord pean lgp. kaasfoorumlasele pettumuse valmistama.
Nimelt on seal sistem nõnda kavalalt ja lollkindlalt ehitatud, et paljalt vooliku lahtiühendamisest ei piisa. Ühendustes (nii skndinaavia, kui € standard) on sisse ehitatud klapid, mis peatavad õhu voolikut lahti ühendades. Nii võib lihtne poolhaage kallakule parkides ja haagise enda käsipidurit unustades vabalt jooksu panna, kui voolikud lahti ühendatud (järele proovitud ;) ).
Kurikaelte pidamiseks on vaja kabiini taga emb-kumb voolik läbi lõigata, misjärel toimub küll kiire peatumine. Jällegi järele proovitud, kui kabiini taga voolikud sassis ja sadula vahel...

Koha peal loksumisest. Suitsevad nad raisad paljud kui pikemalt käima jätta, eriti kuulsad on Volvo FH seeria veokid, on miskine loll eripära. Külmas kliimas mõni tund tiksudes on esimese pedaalivajutusega võimalik päästeamet kohale saada.
Ja ei pea need uued masinad ka eriti õhku, on häid ja on halbu isendeid. Nii mõnelgi paari aasta vanusel masinal kaob rõhk süsteemist, firma service laiutab vaid käsi. Märksõnadeks kulude optimeerimine...

_________________
Ulan-Ude40, 75274


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 13 Dets, 2013 1:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Jällegi kord pean lgp. kaasfoorumlasele pettumuse valmistama.
Nimelt on seal sistem nõnda kavalalt ja lollkindlalt ehitatud, et paljalt vooliku lahtiühendamisest ei piisa. Ühendustes (nii skndinaavia, kui € standard) on sisse ehitatud klapid, mis peatavad õhu voolikut lahti ühendades. Nii võib lihtne poolhaage kallakule parkides ja haagise enda käsipidurit unustades vabalt jooksu panna, kui voolikud lahti ühendatud (järele proovitud ).


Mis jutt, kässar on peale voolikute lahtiühendamist peal mis peal. Juhul muidugi kui haakel on vähemalt üks telg vedruakukambritega..

Skeemi leiab Trummi toodud viitelt. Jooniselt kolm..
http://www.e-ope.ee/_download/euni_repository/file/2929/Ohkpidurid.zip/vedruakuga_pidurikamber.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 13 Dets, 2013 1:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Suitsevad nad raisad paljud kui pikemalt käima jätta, eriti kuulsad on Volvo FH seeria veokid, on miskine loll eripära.


Ehk siis et külma mootorit käivitades ei tahma, aga kui pikemalt käima jätad, kukuvad suitsema.
Eriti just Volvo FH? Tuleb ehk kõrva taha panna..

Aga mida teevad näiteks Volvo FL seeria masinad..?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 13 Dets, 2013 8:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2013 10:51
Postitusi: 498
Mul tekkis üks küsimus. Kas ei olnud KAMAZ esimene N. Liidu auto millel õhu mahajoostes pidurid peale läksid? Kas ei olnud ZiL -il ja MaZ -il nii, et nii kui õhk maha läks kadusid ka pidurid? Pean silmas neid vanema otsa masinaid aastatest 70 ja 80.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 13 Dets, 2013 11:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26515
Tsiteeri:
Ja nii ongi..
Tegelikult ei jõua tehnilisi parameetreid ära imestada. 9liitrine V8 mootor üüratu 3000 pm kanti maksimumpööretega arendab törts üle kahesaja hobujõu.
Nagu 6liitrine Volvo..
Ja tekibki tohutu õhureostus.. Toitesüsteemi omapära..


Kamazi mootor on 10,85 liitrit.
Sellest võiks muidugi autodest sõna võttes ikka aru saada, et Kamazil oli ilma turbota diisel.
Turbota diislid ongi taoliste näitajatega. Näiteks Chevrolet 6.2 V8 diisel on vaid 130 hobujõudu.
Mis annab analoogse erivõimsuse.

Aga probleem polegi niipalju võimsuses kui arendatavas pöördemomendis, mis veokile on tähtsam.
Sellest ka üüratud pöörded ja ülekanded, et suht nõrk mootor jaksaks vedada (toss ja küttekulu lisaks).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 13 Dets, 2013 11:51, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 13 Dets, 2013 11:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26515
Illike kirjutas:
Mul tekkis üks küsimus. Kas ei olnud KAMAZ esimene N. Liidu auto millel õhu mahajoostes pidurid peale läksid? Kas ei olnud ZiL -il ja MaZ -il nii, et nii kui õhk maha läks kadusid ka pidurid? Pean silmas neid vanema otsa masinaid aastatest 70 ja 80.


Seda peaks täpsemalt uurima, kuid kipun arvama, et sul on õigus - "ohutute" pidurite kontseptsiooni tõi Kamaz ja sealt levisid need mujale, ka uuemad Zil-130-d evisid selliseid suuri pidurikambreid rublaajal lõpus.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 14 Dets, 2013 21:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Aga probleem polegi niipalju võimsuses kui arendatavas pöördemomendis, mis veokile on tähtsam.
Sellest ka üüratud pöörded ja ülekanded, et suht nõrk mootor jaksaks vedada (toss ja küttekulu lisaks).



Jutt jumala õige.
Eks suur osa kehvas väändemomendis ole ka kolvikäigu ja silindriläbimöödu suhtarvus.

Ja kui vikit uskuda siis Kamza mootoril oli see täpselt 1. Ehk siis 120mm. kumbki..

Nagu kiirekäigulistel sõiduautomootoritel. Küllap oli nõukogude inzeneride mõttearendus ajast ees..

Vördluseks näiteks Mersu 6liitrine ja kuuesilindrine igiliikur samast pölvkonnast tehase markeeringuga OM 366.

Silindri läbimööt 97,5mm.
Kolvikäik 133mm.

Agregaadi tootlikus pöördemomendi osas nii 15% parem, rääkimata kestvusest..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 14 Dets, 2013 22:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Mai, 2008 17:08
Postitusi: 222
Asukoht: Sääse
Kusagilt oleks nagu kõrva jäänud jutt,et Kamaz-i mootor ameerikamaalt pärit. Kas sel ka miskit tõde taga seda küll ei tea väita.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 15 Dets, 2013 0:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2012 18:09
Postitusi: 116
maanus kirjutas:
Kusagilt oleks nagu kõrva jäänud jutt,et Kamaz-i mootor ameerikamaalt pärit. Kas sel ka miskit tõde taga seda küll ei tea väita.


Kamaz-740 mootor peaks olema venelaste oma toodang pärit JaAZ-st. :scratch:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 15 Dets, 2013 0:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Mär, 2009 23:58
Postitusi: 77
von manstein kirjutas:
Tsiteeri:
Jällegi kord pean lgp. kaasfoorumlasele pettumuse valmistama.
Nimelt on seal sistem nõnda kavalalt ja lollkindlalt ehitatud, et paljalt vooliku lahtiühendamisest ei piisa. Ühendustes (nii skndinaavia, kui € standard) on sisse ehitatud klapid, mis peatavad õhu voolikut lahti ühendades. Nii võib lihtne poolhaage kallakule parkides ja haagise enda käsipidurit unustades vabalt jooksu panna, kui voolikud lahti ühendatud (järele proovitud ).


Mis jutt, kässar on peale voolikute lahtiühendamist peal mis peal. Juhul muidugi kui haakel on vähemalt üks telg vedruakukambritega..

Skeemi leiab Trummi toodud viitelt. Jooniselt kolm..
http://www.e-ope.ee/_download/euni_repository/file/2929/Ohkpidurid.zip/vedruakuga_pidurikamber.html


Ju siis mulle tehniliselt mittekorras haaKed ette juhtunud, mida paar aastat oli võimalus sadamatest lugematul arvu vedada, lühemate otste jaoks ei olnud tarvidust voolikuid ühendada, eeldusel et haakel õhud üleval. Uuematel haagtel käsipidur eraldi nupu all kenasti.
Aga ma selline lihtne praktik, ilusa pildi ja jutu vasta ei saa...

FL6 suitsemist ei oska kommenteerida, aga vana tehniliselt korras, (pihustid jms mudru kindlalt ok), F7 (ka F10/12) ei kannatanud sugugi pikalt tiksumist, mootor jahtus maha ja külmalt oli kohe vine üleval. Kui siis hääle puhtaks köhisid oli pahandus kerge tulema...

_________________
Ulan-Ude40, 75274


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 15 Dets, 2013 2:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Ju siis mulle tehniliselt mittekorras haaKed ette juhtunud, mida paar aastat oli võimalus sadamatest lugematul arvu vedada, lühemate otste jaoks ei olnud tarvidust voolikuid ühendada, eeldusel et haakel õhud üleval.


Miks siis mittekorras..

On ka haakeid ilma vedruakukambriteta. Neid lohistab küll koha pealt, hoolimata kas haake paakides on õhku või mitte.
Ja kas voolikud on taga või mitte..

Kui aga käru mõni telg (mitte ilmtingimata kõik) on varustatud vedruakukambritega peab voolikud taha panema, et kässarit maha saada..

Sellepärast ongi kaks kontuuri..
Tsiteeri:
Kui vaatad näiteks veduki ja poolhaagise vahel olevaid õhuvoolikuid, siis näed, et neid on kaks - punane ja kollane. Pidurite rakendumisel "lahkub õhk" ainult ühest kontuurist.



Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 15 Dets, 2013 17:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
lühemate otste jaoks ei olnud tarvidust voolikuid ühendada, eeldusel et haakel õhud üleval. Uuematel haagtel käsipidur eraldi nupu all kenasti.


Ja nii ongi..

Muidugi peab käru olema väga heas konditsioonis ja ideaalselt õhku pidama.

Praktikas tuleb aga säherduste avariiliste episoodide lahendamiseks kasutada välist suruõhuallikat..

Enda "eurovasikas" selline:
Pilt

Ja manuaalne juhtpaneel vasakus esinurgas:
Pilt


Käepäraselt on välja toodud kummilutuga kaetud õhuotsik.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
PostitusPostitatud: 16 Dets, 2013 13:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Juul, 2008 20:32
Postitusi: 1435
Lääne Maleva BTR80 -> http://laanlane.ee/article/fotogalerii- ... %C3%B5isas


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt