asiootus lihtsalt saboteerib mõistlikku juttu.
Takistab ikkagi see, et puudus on ka muudest asjadest kui veoautod. Näiteks segamis- ja pealtkuulamiskindlast raadiosidest, öövaatlusvahenditest, tankitõrjerelvastusest. Eelkõige muidugi koolitatud meestest, sest ilma üksuseta KV laouksi lahti ei tee.
Peugeot:
Tsiteeri:
Selle kahe lausega ei löönud Sada mitte ainult naelepea pihta, vaid lõi pihta ja naela kohe väga kõveraks. Selline õppusete korraldamine on KV ja eriti KL väga tavaline praktika, kus õppuse tarvis laenatakse tehnikat, ka relvastust ja varustust, teisest malevast. Laename üle KL tehnika ja anname näiteks Lääne ringkonnale kevadise õppuse korraldamiseks. Miks seda tehakse? Vastus on proosaline- totaalne ebapädevus või siis rahvakeeli pokazuhha juhtivate töötajate poolt. Tuleb tõestada iga hinnaga, et saame hakkama ja kõik on korras, sest selline tegevus on kooskõlas ilusa ning ideaalse Eesti riigi kuvandi loomise eesmärgiga - me oleme paremad igal alal. Millal on Herem ja Palm viimati kuulnud/lugenud "teist juttu" tegelikust olukorrast KV-s ja KL-s? Ilmselt juhtus see väga ammu, sest vaevalt lubatakse teile ette kanda mingist teisest olukorrast ja reaalsusest, mis ei ole kooskõlas kehtivate arengukavadega. Aga tehte julge samm ja vestelge avameelselt vahetult näiteks mõne laotöötajaga, ehk saate teada, mis on "õige tõde"
Kas selle Pärnus asunud kaitseringkonna ajal oli see probleem siis tõesti lahendatud, et üksusel oma varustus või võeti siis samamoodi, KRK ladudest teiste üksuste varustuse virnast?
Selle küsimuse vastuses peitub edasine. Minu kogetu ütleb, et varustuse laenamine on järjest vähenenud, kui 2006 laenati veoautosid ja raadiojaamu üle Eesti, siis 2013 olid juba omad autod (ok, rühma peale oli 1 logistiline mersu) ja 2017 ei mäleta enam mingist laenatud kraamist (oleks ju kuulnud). Selle sees oli muidugi kõvasti eneseteostust ja vabatahtlike tagalameeste kingakulu).
Väga palju maksab siin see, kes tegeleb konkreetse allüksuse (kompanii) tagalaga. Kuna KL elu üldiselt kompanii kaupa käib. Kui loota seal selle ainsa kaadriveebli peale, siis jäätegi oma varustust ootama. Kui aga tagalarühmas on asjalikud (vabatahtlikud) vennad, siis saadakse ka mäed paigast liigutatud. See seletab ka, miks üks kompanii saab kogu Kevadtormi sooja süüa ja teine saab teisel päeval alles toidupakid kätte. Või miks mõnel kompaniil on kogu autopark, teisel on vrakid aia ääres, paljud autod äratataksegi ellu vabatahtlike tööga (au neile, kes seda teevad). Mees võib-olla ei suuda põrgata, aga mutreid keerab ilusti). Näiteks autovrakkide saamisega pole erilist probleemi, pigem on veider jälgida ametlikku protsessi, kus oksjonil müüakse erakätesse võiku hinnaga maha täiesti normaalseid autosid, samal ajal vabatahtlikud keevitavad roosteauke kokku. Ehk siis: ametliku tagala ka selle väheste kaadri tegelaste peale lootmine päriselt ei toida.