3. leht 3-st

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 11 Nov, 2016 14:36
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:Meenutame siis, kuidas seda Toyotat "maha tehti".

Väide:
Ehk siis Toyota! Hilux muidugi! Kaitsevärvi! Taliban approved! Tõestanud ennast viimase 30 aasta jooksul arvukates Lähis-Ida konfliktides, isegi suures osas kirjaoskamatutest võitlejatest koosnevad liikumised saavad hooldusega hakkama.
Minu vastuväide:
Toyota Hilux pole täna ei ülimalt vastupidav ega kirjaoskamatute sõdalaste remonditav.
(mõeldud on täna salongis pakutavat mudelit).
Ei ole mõtet teha järeldusi 1990ndate algupoole talasildade ja mehhaanilise toitesüsteemiga Hiluxi kohta.
On palju aega edasi läinud, kuid linnalegendid on visad kaduma.
Nõus. Ometi süürlased sõdivad nendega. Minagi olen imestanud kui on näha suhteliselt moodsaid kastikaid, kuhu igasugused kuulipritsid on peale pandud.

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 11 Nov, 2016 14:53
Postitas Kapten Trumm
Iga auto sõidab ilma remondi ja hoolduseta 2-3 aastat, lõpeb see tavaliselt veermikus millegi laiali minekuga (Eestis nt levinum nõrgim lüli põhja all on sharniiride välja hüppamine oma läbikulunud pesadest) või siis mootoris puudub õlirõhk (õli kas pole või on see muutunud mittepumbatavaks) ja mootor jookseb kokku. Veeprobleemid kütuses antud kliimas eriti ei koti. Seal mitte kirjaoskamatud usuhullud ei hoolda, vaid ISISe kokkuostetud autosid kas ei hooldata või on neid hooldama pandud natuke kirjaoskajamad Assadi armee ülejooksnud/vangivõetud tehnikamehed (noh kes ikka taipavad, misasi õlivarras on).

Mina lihtsalt ütleks, et sõda Süürias on käinud liiga lühikest aega ja uute autode kokkuvool maailmast sinna on liiga suur, et teha selle põhjal mingeid järeldusi Hiluxi vastupidavusest. Tänane Hilux midagi ulmelist enam ei ole, üks mehhaanika põhireegleid on, et rikete arv on kooskõlas süsteemi keerukusega ja see kehtib väga hästi ka Toyota kohta. Idioodist kasutaja lihtsalt suudab elektroonika juhitava common-rail diiselmootori pekki keerata suht lihtsasti, erinevalt 80ndate mehhaanilise toitesüsteemiga ja turbovabadest diislitest, mis tõesti sõitsid ükskõik millega ja ükskõik kuidas. Täna on sellel Hiluxi pekki keeramiseks vaja samapalju kui iga teise taolise tehnoloogiliselt keeruka auto pekki keeramiseks - tankige korra nt lennukikütusega ja vaadake, mis toimub. Või kallake sinna ettenähtud täissünteetilise õli asemel mingit Süüria ladudest saadud vene veoautodele mõeldud tökatit mootorisse.

Need asjad, mida olen tähelepanud 4x4 reiside saadete fännamise ajal, ei pruugi tavakasutajale avalduda, kuigi seal jäi selgelt silma, et uue põlve Hilux pudenes nendest 1990ndate alguse Land Cruiseritest nähtavalt rohkem. Näiteks konstruktsioon, kus tõsisele maasturile on paigaldatud imepeenike lattrool, on juba tõsine mõistuse puudujääk. Aga noh Siberi reis on juba ekstreemsus kah.

Isiklikult ma ei usu, et Hilux on nt Mitsubishi või Isuzu analoogsetest kastikatest kuidagi dramaatilisemalt töökindlam või vastupidavam. Võib-olla tasub tema levikut kolmanda maailma pommiaukudes seletada nt Toyota müügipoliitika ja vanadest mudelitest (mis tõesti sõitsid iga asjaga) jäänud hea muljega. Afganistanis on ka üsna levinud pereauto Gaz-24 Volga (seal eemaldatakse pagassi luuk ja kes salongi ei mahu, istub pagasis), mis ei tähenda üldsegi mitte, et Volga kuidagi meeletult kvaliteetne või töökindel oleks. Lihtsalt vaesel maal maksab ka võimalus parandada kuvalda, külasepa ja joptvõimatiga.

Isegi selline elementaarne asi nagu OBDII skänneriga vigu otsida, vajab tänapäeval mitte ainult kirjaoskust, vaid ka auto ehituse küllalt head tundmist, taipamaks, kas mingi kirje ekraanil on ikka seotud sinu probleemiga või mitte. Selles osas jään samale arvamusele, et täna salongis pakutava Hiluxi (või ka eelmise põlve) hooldamine kirjaoskamatu inimese poolt pole kuigi võimalik, vähemalt nii, et see jätkusuutlik oleks. Võib-olla kaadris ei näidata seal kirjaoskajaid Iraagi või Süüria armee mehhaanikuid, kes neid tegelikult talle õpetatud (st lääne süsteemi järgi) ka hooldavad.

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 14 Nov, 2016 22:33
Postitas gooligan
ignore

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 15 Nov, 2016 5:09
Postitas Troll
gooligan kirjutas:sellal kui meie jahume Toyotadest ja Izuzudestm hangib Kaitseliit enda juhile uut ametisõidukit.
https://riigihanked.riik.ee/register/hange/179891
gooligan, ehk loeksid esimest postitust, millest see teema üldse alguse sai! :evil:

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 16 Nov, 2016 15:53
Postitas viljar
trafomees kirjutas:Kaitseliidu ülem käis miskise noore koeraga ka kotkalennul ehk siit soov saada koeravõret.
Noor ringi lippav koer oli ühe RV oma. Jõlkus kaasa sama rühma inspekteerimisel kindralite juuresolekul.
Võib olla oli kindralil ka oma pontu kaasas aga seni pole ma õppustel teda ühegi sellise elukaga koos näinud.

Kust see koera jutt üleüldse tuli? Kas on veel on mingi dokument peale kahe versiooni mis praegu loetav on?
> pakkiruumi ja salongi eraldav võrkvahesein (kergesti eemaldatav lisatööriistu kasutamata);

Pakiruumi ja salongi vaheline eraldusvõrk on elementaarne kui ei taha seal oleva nänniga vastu peakolu saada. Eriti kui sul veel midagi militaarset kaasas on.
Enamikul universaalidest peaks säärane ruloo standardvarustuses olema.

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 16 Nov, 2016 20:32
Postitas Smith
Samuti ütlesid sa Trumm halvustavalt Toyota Corolla kohta
teises PPA tehnikat puudutavas teemas.
Toyotal on lihtsalt koostekvaliteet ülihea.
Näiteks Toyota luksubrändi Lexuse GS mudelit testiti 1,6 miljonit
kilomeetrit enne kui tootma hakati. Ei hakka puusalt panema
aga Avensise, Hiluxi ja Land Cruiseri tootmiseelse testisõidukilomeetrite
arv teeb sakslastele silmad ette.

Toyota pole nii seksikas ja mugav aga igatahes üks kindlamaid
valikuid. Üle ookeani ja siberisse sõitjad millegi pärast
seda marki eelistavad tänaseni.

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 17 Nov, 2016 11:00
Postitas Kapten Trumm
Nad paraku eelistavad ühte konkreetset mudelit, 1990-1997 toodetud Land Cruiser 80't, mis on talasildadega ja mehhaanilise kütuse etteandega, suurem osa ka ilma turbota diisliga. Tegemist on maksimaalselt lihtsustatud ja tugeva vanakooli autoga, milletaolist Toyota täna kahjuks ei tooda. Taolist reisi, nagu 4x4 mehed teevad, täna esinduses pakutava Land Cruiseriga lõpuni ei tee. Vaata näiteks, millisest oludest nad tangivad ja mis võib olla kütte kvaliteet. Ka need masinad on üsna palju ümber ehitatud, nt siin foorumis on üks kasutaja, kellel on see Land Cruiser ehitatud üldse Lapplanderi sildadele.

Mul on siin õue peal üks jaapani pikap, vanust 3 a ja läbisõit 60 tuhat km, Toyota paraku sel hankel ei osalenud.
Selle kolme aastaga oleme plaanivälises remondis käinud piisavalt, küll rattalaagrid loksuvad ja küll on pidurikettad kõverad.
Lisaks mingid elektrijamad. Ma lihtsalt ei näe seda autoajakirjanike kiidetud igikestvust, auto nagu iga teinegi oma hädadega.

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 17 Nov, 2016 17:07
Postitas Smith
http://3.bp.blogspot.com/-ftBqJxebEkw/V ... ear_v1.JPG

Sõidavad uuematega samamoodi.
Mootorid justnimelt ongi neil lihtsamad.
Võrdle näiteks Toyota sõiduautode ketiga VVTi ja Volkswagen grupi TSI mootoreid.
VAG'i TDI mootoritest ei hakka üldse rääkimagi.
Samuti Avensis tunnistati Saksamaa autoomanike rahulolu-uuringus parimaks.

Nagu vanasõna ütleb: " Asjade üle vaidlemiseks pole neist vaja aru saada".

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 17 Nov, 2016 19:05
Postitas Kapten Trumm
Kõnealune sõiduk sõitis valdavalt mööda teid, mitte mööda BAM-i rajakesi või Jakuutia taliteid ja seda ei tangitud vene rekkameeste kanistritest.
Ei ole "uuematel lihtsamad", elektroonika juhitav, katalüsaatorite ja asjadega diiselmootor esitab palju kõrgemaid nõudeid õlidele, kütustele ja hooldusele.
Toyota sõiduautode VVT mootor on TSI mootoritest üks põlvkond ka arengus tagapool, väikse töömahuga, kuid suure jõudlusega ülelaadimisega bensiinimootor on kogemata see viimane sõna praegu sisepõlemismootorite teemal.

Saksamaal on Auto Bild korraldanud 100 000 km teste (tavaliselt 3 aastat), misjärel võetakse auto lahti ja hinnatakse kulumist, avaldunud defekte, ehituskvaliteeti.
Huvitav, millega see rahulolu mõõdetav on, tehniliselt antud sakslaste pingereas jaapani autode über kvaliteet ei selgu, vaid nad on saksa autodega suht võrreldavad ja seni on kvaliteetseimateks autodeks osutunud hoopis Korea autod. Äkki on Toyotal lihtsalt viisakam personal või kenamad tüdrukud teenindamas? Vead parandati kiiremini? Vähemalt Audi A6 on küll kõrgemal kohal kui Lexus (Toyota noobelmark).

http://www.autobild.de/bilder/die-neue- ... tml#bild93

Ehk mida ma tahan öelda, et taolised "rahulolu uuringud" on puhas marketing.

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 05 Jaan, 2017 14:03
Postitas alban
Uudis küll üle kuu vana aga valiti välja VW Touareg. Ise arvasin, et Audi Q7 tuleb aga kokkuvõttes need 2 masinat väga tehniliselt ei erine teineteisest.
http://uudised.err.ee/v/eesti/08615ae2- ... n-touaregi

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 05 Jaan, 2017 22:26
Postitas Roamless
Touaregile on varsti peale tulemas uus mudel, seega tõenäoliselt tehti ka väga korralik sooduspakkumine.

Re: Mida hangib Kaitseliit?

Postitatud: 22 Nov, 2017 18:14
Postitas Kriku
See vana autoteema lukku.