2. leht 3-st

Postitatud: 12 Aug, 2008 21:18
Postitas andrus
20.mail 1936.a. käisid ka poolakad luurel:
Poola LOT demonstreerib Tallinnas Ülemiste lennuväljal uut lennukit Lockheed Electra [...]
Tõsi, seekord oli ettekäändeks, et hakatakse Tallinna ja Varssavi vahel lendama. Hiljem ilmselt tuligi see liin vale varjamiseks käiku lasta :)
Eesti lennukroonika lk.150.

Saksa lennukiga seoses vaataks ma veel reisijate nimekirja ja võrdleks seda lennufirma juhtkonna omaga. Ajalugu on õpetanud, et igasugused suured ja väikesed ülemused tahavad uue asjaga eputada ja kõlava nimega eesmärgi varjus endale lõbureise korraldada.
Ei teeks paha ka näopiltide võrdlemine, et eriti kavalad ülemusmeeste nime all reisivad spioonid välistada.

Postitatud: 14 Aug, 2008 20:40
Postitas nublu
Lennukite maandumislubade taotlusel olid ka meeskonnad kirjas.

Ju 52 D-ASIS
piloodiks - von Gablenz, Deutsche Lufthansa direktor
motorist - Gillwald
radist - Mehl

He 111 D-ALIX
piloodiks - Untucht
motorist ja radist - Schuld

Esimesel pildil on keskmises grupis 10 meest, kelledest kaks häbelikult teiste varju peituvad. Pluss siis kõige parempoolsemana Roo ning kaks meest vasakul, kes paistavad samuti vastuvõtjad olevat.

Ülejäänud meeste tuvastamine on hetkel küll üle minu inimvõimete. Kui lennukeil oli ka muid reisijaid lisaks meeskondadele, siis nende nimekirju maksab ilmselt otsida piirivalve (või ka välismini konsulaarosakonna) paberitest, mida aga online'is pole ning ilmselt (niipea) ka ei tule...

Lihtsalt meeldetuletuseks Ju 52 oli 16-kohaline. Nii et delegatsiooni äramahtumine ilmselt polnud probleemiks, kui ka teine lennuk kaasa võeti...

Mitte et ma "spioonimaaniat" tahaks õhutada, eks igale omanikule meeldib ikka oma "uut ja kiiremat" teistele ka demoda :P

Postitatud: 29 Sept, 2009 12:17
Postitas nublu
Väikesi täiendusi siia vanasse teemasse.

Foto nr 29, kus ilmselt peal Õhukaitse suurtükiväe grupi mehed. Sarmiste-Stunde käes olev kuju on Õhukaitse ülema poolt Õhukaitse väeosade vaheliste spordivõistluste parima väeosa rändauhind. Kutsuti - võitja kuju.

Nii et foto tehtud ilmselt peale seda (alates 1933. a. traditsiooniliselt) toimunud võistlust, kus ÕK Suurtükiväegrupp järjekordselt selle auhinna on võitnud.

Info auhinnast ise pärit 1935. a. Sõdurist nr 39-40, mil ÕK Suurtükiväegrupp selle esmakordselt võitis. Foto siiski pärit ilmselt aastatest 1936-1937, kui Lokk oli Kõrgemas Sõjakoolis ning Sarmiste-Stunde täitis tema asemel ÕK suurtükiväe grupi ülema kohuseid.

Ühesõnaga - peaks veel Sõdureid sirvima ning otsima, millal nad veel need väeosade vahelised võistlused kinni panid :wink:

Postitatud: 26 Apr, 2010 9:27
Postitas vibu11
Foto 27.
Alt paremalt neljas- Harry Theobald Anelin
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... d9a2956e6c

Siin mehe kohta lähemalt.

Teiste üldpiltide peal ka vist äratuntav. Aga pole samas ka kindel.

Postitatud: 01 Mai, 2010 22:42
Postitas nublu
Paremalt neljas on Eduard Läte, siis I ÜLD 1. salga ülem.

Anelin-Anelinne ei teeninud kunagi I divisjonis, tegemist aga divisjoni ametliku "portreega".

Postitatud: 18 Sept, 2010 21:22
Postitas andrus
Pilt

võetud siit: http://andrey-veresh.livejournal.com/2846.html

Gerdessen, Kitvel ja Tilk räägivad, et 13.veebruaril 1928.a. toimus lennuõnnetus Jõhvis. Surma sai leitnant Ferdinand Feliks Alev lennukil nr. 81.

Postitatud: 19 Okt, 2010 14:29
Postitas Mõmps
Pildile see kirjutatud kah....

Postitatud: 30 Nov, 2010 14:48
Postitas heino183
Lisan ka ühe pildi, mis haakub lennundusega. Huvitav mida tegi see aparaat Pärnu kohal? Kas mitte vaatlusi? :)
Pilt

Postitatud: 30 Nov, 2010 15:29
Postitas Mõmps
Kuidas vötta :roll: , sellisest kõrgusest allavaatamist võib pidada vaatluseks küll, kuigi see lendav põis ei olnud mitte just päris selle eesmärgiga siia lennanud. Vaata ka T. Kitveli ja J. Tilga lennukroonika raamatusse- seal ka mõni rida sellest sündmusest. Aga üldiselt oli vist lihtsalt ülelennul.

Re:

Postitatud: 19 Juul, 2012 17:57
Postitas toomas tyrk
Estoloog kirjutas:Pilt 13 - seal on pliiatsiga nimi ja siis kuupäev templiga - järsku siis miski nekroloogiga seotud see kuupäev.
Suvisel hapukurgihooajal saab siis usinasti vanasid teemasid tõsta 8)

Eesti Sõna 18.04.1942 sisaldab Feliks Robinsoni nekroloogi koos sama fotoga. Nii et ma pakuks, et tegu võibki olla selle pildiga. 17.04.1942 templiga löödud kuupäev näitab siis toimetusse laekumise aega...

http://dea.nlib.ee/image.php?pid=l629269&nocut=1&con=0

Re: Lennunduspilte

Postitatud: 15 Aug, 2012 15:39
Postitas Motronicus
Mart Orav kirjutas: 16.


Pilt
Oleksin üsnagi huvitatud sellest fotost. Kas oleks võimalik mingil viisil seda omandada, nt elektroonsel kujul? Mis resolutsiooniga oleks võimalik?

Re: Lennunduspilte

Postitatud: 29 Nov, 2016 21:14
Postitas toomas tyrk
MOrav kirjutas:

21.


Pilt
Sai kunagi arvatud, et tegu Tšehhimaal tehtud fotoga. Möödunud nädal ostsin omale raamatu ja avastasin, et tuttavad angaarid sees.

Pildil peaks olema Letovi firma angaar Letňany lennuväljal Prahas.

Pilt

Re: Lennunduspilte

Postitatud: 30 Nov, 2016 9:49
Postitas Castellum
toomas tyrk kirjutas:Pildil peaks olema Letovi firma angaar Letňany lennuväljal Prahas
Tänapäeva piltide järgi peaks hoone olema kõrvaloleval Kbely lennuväljal?

Re: Lennunduspilte

Postitatud: 30 Nov, 2016 10:31
Postitas toomas tyrk
Ei oska kommenteerida, ei ole ise kohapeal käinud.

Praegu lisatud Letňany foto on tegelikult "illustreeriv", leitud Internetiavarustest. Minu raamatus olnud fotol on näha, et selliseid angaare oli seal tegelikult 2 tk, asetsesid 90-kraadise nurga all üksteise suhtes. Fassaad sarnane. Kuna minu raamat (Czechoslovak Prototypes 1938 Vol.2) on aga liimköites, ja skännerisse eriti ei pane teist, siis otsisin Internetist selle foto. Allkirja järgi samuti Letňany.

Letňany lennuvälja veebileht kinnitab, et ajaloolised angaarid on lennuväljal endiselt alles.
Because of the massive aircraft production the whole area of Letňany and Kbely became the target of large devastating bombing of Allied air forces, mainly in spring 1945. Despite this all these hangars are standing at Prague Letňany Airport till now and they comprise a unique complex of buildings that documents the history of our aircraft industry.
Samas - kohati on see jutt nii segane, et võib ka arusaada, et algselt olid angaarid ainult Kbely lennuväljal.
After the occupation of the Czech lands in March 1939 German military concerns and Luftwaffe took over the production capacities in this area. In 1940 and 1941 it was decided that the production capacities of all local aircraft factories would be expanded. So this was the second crucial period for development of this aviation triangle. Together with original hangars from the airport in Kbely a complex of new hangars for final assembling and test-flights of newly produced aircraft was built here.
Kuid nagu juba mainitud - nii minu ostetud raamatus olnud jutu kui leitud Internetiressursi järgi peaksid angaarid siiski asuma Letňany lennuväljal.

Re: Lennunduspilte

Postitatud: 30 Nov, 2016 13:42
Postitas Castellum
toomas tyrk kirjutas:Kuid nagu juba mainitud - nii minu ostetud raamatus olnud jutu kui leitud Internetiressursi järgi peaksid angaarid siiski asuma Letňany lennuväljal.
Isa vaatasin praegu Google Earthist.

Üks angaar 50° 7'15.61"N 14°31'53.99"E. Ülejäänud kolm sellest kaardus kirde poole. Letecké muzeum Kbely alal.

Kuna need kaks lennuvälja asuvad kõrvuti, võib sealt tulla see nimede erisus.

Pildil:
Pilt
Kbely lennuvälja kaks kirdepoolsemat angaari. Vasakul siis üks uuem angaar keskel, siis kaks edelapoolsemat angaari (kõige kaugemal siis minu eelnevalt toodud koordinaadid, milline angaar jääb pildilt välja).

Tagaplaanil Letňany lennuväli.