www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 13 Juul, 2020 8:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 117 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Hanked EKV
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2008 23:53 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 12 Juul, 2008 0:39
Postitusi: 11
Kirjutan koolis uurimistööd Eesti sõjaväe arengust.
Ja oleks vaja teada millised on järgmised suuremad hanked aastatel 2009 2010 2011 ja millised võiksid/peaksid olema suuremad hanked 5-10 aasta pärast.
Võiksite ka kirjutada mida on tehtud eelnevalt halvasti.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2008 0:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2004 11:01
Postitusi: 1732
Asukoht: Tallinn
Mehine kasutajanimi sul.
See mida valesti on tehtud, sellle kohta on selline Leo Kunnase artikkel ja teema:
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... leo+kunnas

_________________
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2008 10:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 985
Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
Tere-tere!
Hmmm.....aga kas siis on muutusi paremuse poole? Ma mõtlen , et mis muutub sellest tööst?
Lugupidamisega

_________________
Taara avitab! ...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2008 10:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17695
Vähemasti saavad nooremad probleemist teadlikuks. Muidu on nad ses osas tumedad kui tökatipudelid. Paraku. Tegin siin mingil ajahetkel koos tööd paari nooremapoolse kaitseliitlasega. Jutt läks mingitpidi õhuväe ja selle vajalikuse peale. Algul olid härrased asjale ikka väga vastu, kusjuures argumendiks ikka seesama kulunud "nii kallis, nii kallis"ja "milleks seda vaja". Pärast tunnistasid ise ka, et polnud asjale teistpidisest rakursist mõelnudki. Nii et propaganda vajalikust ep saa mitte alahinnata. Ja hea sõna pidi võõra väe ära võitma...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2008 13:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29157
Just. Nii siin kui sõdurifoorumis tehtud selgitustöö tulemusi on isegi Delfi , EPL või PM kommentaaride hulgas juba näha. Kui 2-3 aastat tagasi esinesid seal vastavate teemade all peamiselt defetsionistid, vene relvajõu pimedad uskujad ning ebalojaalsed
muulased, siis nüüd siiski leidub neid, kes selgitavad asjade tegelikku sisu ning viitavad vastavatele teemadele siin või sodur.com-is.

Ehk selgitustöö on EV poolt täiesti puudulik ja ega vist poliitikudki usu, et ryssa kirsale on võimalik vastu seista. Kahjuks peab respublica bananas seda asja tegema nii-öelda rahvaalgatuse korras, kui ülevaltpoolt midagi ei tehta.

Kui vox populi muutub sedavõrd harituks, et mingi udujutuga teda enam ei lollita ja näiteks postimehe kommentaariumis on 50% rahvast bro, siis ongi laias laastus rahvavalgustuslik töö tehtud. Vox populiga peavad poliitikud järjest rohkem arvestama.

Eestlase arvamus, nagu sõltuks Eesti vaid ja ainult suurriikide armust, on nii väike, kes end nagunii kaitsta ei saa või mille pihkva dessant nagunii 2 minutiga vallutab ei ole midagi muud kui idanaabri efektiivse propaganda vili, mida poliitikud ei adu, kuid millega valmistatakse pinnast ette järgmisteks aktsioonideks. Ja kui selliste totrate müütide ja selgitustööga ei peeta riiklikul tasemel tegelemist vajalikuks, siis hakkabki aktiivsem pööblel seda ise tegema :roll:

Heaks näiteks riikliku tahtmatuse kohta olid ideed luua kohalike venelaste jaoks atraktiivne venekeelne telekanal, nn ETV-2, et haarata eesti venelased kohalikku infovälja. Valitsuse pressikonverentsil vastasid vastavad ministrid tuimalt, et see pole vajalik (küsimus on mingis tühises 100 miljonis). :roll:

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Äripäeva paskvill: Kaitseväe hanked vajavad tsiviilkontrolli
PostitusPostitatud: 05 Mai, 2011 10:00 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29157
Äripäev üllitas 04.05 järgnevad paskvillid KV teemal:

http://www.ap3.ee/opinion/2011/5/4/kait ... lkontrolli

http://www.ap3.ee/article/2011/5/4/uus- ... eid-saastu

Paberlehes on muidugi ka karrikatuuriga hirnatus tsiviilkontrolli vajadusest. :lol:

Ausalt öedes ajas see artikkel paberlehes mind muigama. Olen ise vähe nende kaubikuteemaga tegelenud ning huilata, et Opelilt Peugeotile minek annab 30 milli säästu, on natuke ennatlik.

Artikkel ise on paskvill kahel põhjusel

1. täielikult puudub analüüs -st kahe lepingu tingimuste võrdlus, selle asemel on paskvilli autor keskendunud vanast lepingust sobivate osade presenteerimisele, kajastades uuest lepingust vaid hindade osa. Selles mõttes puudub sellise anaallüüsi alusel alus väita, et justkui oleks tegu mingi surimuriga (millele kogu artikkel vihjab). Näiteks omadest kogemustest tööautodega võin öelda, et nt Opel on märksa vastupidavam ja töökindlam kui Peugeot, kus remontida tuleb usinalt ning enamik asju on "loomulik" kulumine.

2. autor lahmib mingites "kaitseväe hangetest", süüvimata fakti, et hankeid korraldab suurematele asjadele hoopis kaitseministeerium ja selle tegemistele on ka Riigikontroll korduvalt tähelepanu juhtinud. KV autode rendihange on aga erinevalt kamina relvastuse-varustuse hangetest täiesti avalik riigihange (mida nt ei ole Pasi ega muud taolised kaitseotstarbelised hanked) - küll aga kaka lendab ainult KV kaela ("KV vajab tsiviilkontrolli"). Tegelikkuses vajab täpselt samasugust kontrolli kamina tegevus, kus liiguvad märksa suuremad rahad. Tegelikus elus ostab KV rohkem igapäevaelulisi asju - seda oleks autor teada saanud nt peale Riigikontrolli vastava auditiga tutvumist.

Vaadates hindasid, tekib muidugi küsimus, miks KV ostab renditeenust. Nt Opel Combo eest üle 5000 kr kuus maksta on muidugi räme. Tehes auto hanke ja finantseerimise hanke on Combo võimalik saada rahulikult 3000-3500 krooniga kuus. Mina maksan hetkel diiselmootoriga Combo eest 210 eurot kuus. Seejuures on jutt ühestainsast, mitte kümnetest või sadadest autodest.

24h avariiabi jutt kui hanke kallutamine on muidugi totter, tegelikkuses on see avariiabi uutel autodel tasuta (st sisaldub hinnas) ning sellest loobumine mingit hinnavõitu ei anna.

Kokkuvõtvalt: ma ei kaitse mingeid imehankeid, kuid antud juhul on minuarust tegemist ka KV maine roojamisega ajakirjaniku poolt, kes pole viitsinud isegi põhiasju selgeks teha. Kes on sellise artikli initsiaator, jääb igaühe otsustada.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Äripäeva paskvill: Kaitseväe hanked vajavad tsiviilkontr
PostitusPostitatud: 05 Mai, 2011 23:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 0:55
Postitusi: 1616
Kapten Trumm kirjutas:
2. autor lahmib mingites "kaitseväe hangetest", süüvimata fakti, et hankeid korraldab suurematele asjadele hoopis kaitseministeerium ja selle tegemistele on ka Riigikontroll korduvalt tähelepanu juhtinud. KV autode rendihange on aga erinevalt kamina relvastuse-varustuse hangetest täiesti avalik riigihange (mida nt ei ole Pasi ega muud taolised kaitseotstarbelised hanked) - küll aga kaka lendab ainult KV kaela ("KV vajab tsiviilkontrolli"). Tegelikkuses vajab täpselt samasugust kontrolli kamina tegevus, kus liiguvad märksa suuremad rahad. Tegelikus elus ostab KV rohkem igapäevaelulisi asju - seda oleks autor teada saanud nt peale Riigikontrolli vastava auditiga tutvumist.


Ma eriti ei usu, et sellel artiklil on mingi eriti sügavat ja kurja tagamõtet omav initsiaator. Pigem on tegemist Äripäevale iseloomuliku haltuuraga, kus oluline pole mitte (olematu) sisuline probleem või korruptsioon, vaid faktide valikuline esitamine sellises valguses, et kokku saaks „intrigeeriva“ loo. (Umbes nagu Hvostovi spekulatsioonid ja heietused, ainult et Äripäev vähemalt vaevub fakte kontrollida ja asjaosalistele endile ka sõna anda). Juhtkiri tsiviilkontrolli vajadusest on seda jaburam, sest ei tooda välja, kus ja kuidas hangete üle „tsiviilkontrolli“ parandada oleks vaja. Seda enam, et riigikaitsesektoriga kaasnev keskmisest suurem „salastatus“ ei tähenda, et korruptsiooni vastu võitlev (kaitse)politsei ja maksumaksja raha raiskamise vastu võitlev Riigikontroll riigihangete korraldust kontrollida ei saaks. Pigem toob „salastatus“ kaasa just suurema tähelepanu ja kontrolli nende organite poolt.

Kui keegi tahaks initsieerida artiklit „puudulikust tsiviilkontrollist“ või KV-s ette tulevast raharaiskamisest, siis saaks kindlasti leida sisulisi ja maksumaksja rahakoti jaoks palju hullemaid näiteid, kui see autohange, kus probleem oligi vist lihtsalt buumiaegsete automüüjate viitsimatuses hankes osaleda.

Erinevalt kapten Trummist ei arva ma aga, et KM-i hangete-alane tegevus oleks kuidagi korruptsioonialtim või vajaks suuremat kontrolli kui KV hangete alane tegevus. Esiteks on KV-le iga-aastaselt erinevateks hangeteks eraldatav rahasumma enamvähem sama suur või isegi suurem, kui KM-i osa – lisaks erivarustuse hangetele tegeleb KV Logistikakeskuse ka KV tehnika ja infra hoolduse ja remondi korraldamisega, mis üldjuhul tähendab samuti teenuse sisseostmist erasektorist läbi riigihangete või suunatud pakkumiste (kui nt. konkreetsele relvasüsteemile suudabki hooldust ja remonti pakkuda vaid tootjafirma ise). Teiseks on KM-il küll suured hanked ja suured rahasummad, kuid hangete endi arv on väiksem, kuna tegeletakse suurte n-ö põhivarustuse hangetega, mis lisaks jaotuvad veel mitmete aastate peale laiali. St. kontrollimist vajavate hangete arv ning hankeid läbiviivate ametnike arv on väiksem. Kolmandaks on oluline osa KM-i hangetest n-ö „riigilt-riigile“ hanked second-hand-varustuse ostmiseks, kus teiseks lepingupartneriks pole mitte iga hinna eest kasumit jahtiv (ja seetõttu suurema tõenäosusega altkäemaksu peale välja minev) eraettevõtte, vaid teine riik, kellel üldiselt puudub eriline motivatsioon ja võimalused ostja-riigi ametnikele meelehead pakkuda. Otse erafirmadelt ostetavaid hankeid ei ole palju, samas on seal mängus olevad summad sedavõrd suured, et „kompetentsed organid“ kaasuvad nendesse menetlustesse juba väga varases staadiumis, mitte kolm aastat pärast hanke lõppu, kui tuleb signaal, et mõni ametnik on kuidagi liiga luksuslikult elama hakanud.

KV Logistikakeskuses seevastu tehti 2010. aastal nende enda kodulehekülje andmetel „hangete teenistuses 40 avatud menetlusega riigihanget, 10 väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlust, üle 45 suuremamahulise erandmenetlusega hanke ning ligi 100 erinevat lihtmenetlust kogusummas ca 38 miljonit eurot“. Ühesõnaga, on, mida kontrollida. Ja nagu näitasid hiljutised süüdimõistvad kohtuotsused laevahoolduslepinguid moonutanud mereväeohvitseri asjus ja meditsiinivahendite hanget kallutanud meediku asjus, siis kontrollima ka peab.

Aga ma selle kõigega ei taha kuidagi viidata, et KV hangete teenistus oleks üks õudne korruptsiooni ja selle riskide pesa. Pigem arvan ma vastupidi – KM-i ja KV hangete korraldus on potentsiaalselt kesmisest madalama korruptsiooniriskiga, sest lisaks nn majanduslike huvide deklareerimise ja kontrollimise süsteemile läbivad ilmselt kõik KM-i ja KV hangete korraldajad ka kaitsepolitsei julgeolekukontrolli, mis parimal juhul peaks juba eos ennetama, paljastama ja välistama neid riske.

Omaette küsimus kogu selle teema juures on see, kas Eesti-sugusel väikeriigil on ikka vaja sisuliselt kahte paralleelset hangetega tegelevat struktuuri – KM-i kaitseinvesteeringute blokki põhivarustuse hangeteks ja infrastruktuuri ehitamiseks ning KV Logistikakeskuse struktuure (eelkõige hangete teenistus), mis seejärel korraldab sama suures mahus hankeid sellele samale varustusele laskemoona ja remondi-hooldusteenuse ostmiseks ning samale infrale remondi korraldamiseks. Hankimine kui selline on sisuliselt ikkagi toetav tegevus, mis tegelikult ei ole vahetult seotud KM-i ehk riigikaitse strateegilise planeerimise ja juhtimise tasandiga ega KV-ga kui puht-sõjaliseks tegevuseks valmistuva asutusega (miks peab pikalt sõjakoolides-akadeemiates õppinud ohvitser tegelema sõiduautode liisimisega, mis on kolmandajärguline toetav tegevus nii hanke korraldamise kui ka hanke sisulise vajaduse mõttes?). Seetõttu oleks ehk mõistlik kogu relvastuse-varustuse-infra hankimine ja hooldamine ühte kohta kokku koondada, nii et iga relvasüsteemi kui ka hoonega tegeleks alates hanke korraldamisest lõpetades elutsükli lõpus toimuva mahakandmisega üks ja sama asutus. Ning KM-i ülesandeks jääks eelkõige hangetepoliitika korraldamine ja rahade eraldamine ning kaitseväelaste ülesandeks lähteülesande koostamine ehk selle paikapanemine, milliste omadustega püssi/mundrit/autot /tanki/kasarmut neil oma põhitegevuse jaoks vaja läheb.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2011 9:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29157
Tsiteeri:
Erinevalt kapten Trummist ei arva ma aga, et KM-i hangete-alane tegevus oleks kuidagi korruptsioonialtim või vajaks suuremat kontrolli kui KV hangete alane tegevus


Asi selles, et vastav tegevus (mitte ainult hanked, vaid ka laiemalt tegevus ja selle tulemused) ei allu tänu salastatusele mitte mingisugusele sõltumatule järelkontrollile (logistika hanked igapäevasele nännile on avalikud ja riigikontrollile kontrollitavad-igaüks võib riigihangete registrist võtta dokumendid või nõuda endale need hankeosakonnast). Selline olukord on potentsiaalne risk, ei pea silmas korruptsioonivõimalust, vaid ka ressursikasutust ja selle tulemusi (tulemusaudit). Samuti võimaldab selline asi Kunnasel ja teistel üles visata kahtlusi, mis jäävad õhku rippuma ning mis ühel hetkel võivad nt mõnda rahaeraldust pärssima hakata ("midagi kahtlast seal vist toimub").
Pruukis riigikontrollil huvi tunda selle KV varude teema vastu, kui algaski paaniline peitusemäng. Kontrolör oli punase taustaga, aga peaminister on meil justkui põline vabadusvõitleja olnud.......ja kuidas KV juhataja ja KJPS eelmise ülema taustaga lood on....puha okupatsiooniarmees teeninud ju..... :lol: Mitte väga ammu aga mehkeldas kaminas endine miilits riigisaladustega, müüs neid idanaabrile ning tegi seda päris kaua - ning nagu hiljem lugeda võis, täiesti kontrollimatult.

Tegelikkuses antud teemal: senikaua, kuni pole tehtud lepingutingimuste võrdlevat analüüsi, pole ka mingit alust heietad "ametniku vahetus andis 30 milli säästu".

Vaatasin just kirjasti, see auto, mille kasutusrent koos kaskoga oli 210 eurot kuus, selle teenisliising oli 260 eurot kuus. Seal sees sisaldus siis tehnohooldus, remontide korraldamine, rehvide vahetus, asendusauto jne. Niiet väike mugavus maksab kohe hinnale +24%. Mina nt ei kasuta neid, liiga kallis. Tegelikkuses on nii Ford, Opel kui Peugeot enamvähem samas hinnaklassis.

Teine, millest autor kilkas, oli igalt seniselt autolt makstud raha auto korrastamiseks enne loovutamist. Ilmselt pole autor ise sellega kokku puutunud, et praegu nõutakse enne rendiauto tagastamist selle päris põhjalikku korrastamist, isegi kriimude värvimist jne ja vaevalt ka praegune autode rentnik on nõus logisevaid ja ära mõlgitud autosid mokakobinata tagasi võtma. Mõnisada eurot selleks on täiesti tavapärane summa, prantsuse autodel on see tõenäoliselt veel suurem nende kehvakese tugevuse ja valmistajatehase prohmakate pärast.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2011 10:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1680
Tegemist oli ikka liisingteenuse hankega, kus pakkujateks ei olnud mitte automüüjad vaid pangad-liisingud ning autofirmad valiti välja liisingfirmade enda poolt.

See mereväe laevaremondi-juhtum oli Mereväebaasi enda hange ning kallutatud meediku puhul oli tegemis KMi hankega.

Muidu suht adekvaatne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2011 11:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29157
Vähemalt see info põhjal, mida Äripäev tundub valdavat artikli põhjal, on sedavõrd karmid järeldused nagu A4 ütles - ÄP tüüpiline haltuura. Tegelikult pole ÄP käsutuses isegi uuema hanke lepingutingimusi (või nad oma vandenõu-agenda huvides nendest targu vaikivad). Ehk sellise faktibaasi pealt üldistamine on paskvilli tegemine.

Sest nagu ma eespool näite tõin, annab teenusliising (kus on võimalik veel mitmed eri paketid) puhtale finantseerimisteenusele ikka tubli, kümnetesse protsentidesse ulatuva lisa. Samas osasid teenuseid nagu see 24 h tasuta autoabi, pakub juba automüüja ise (üks kaalutlus on klientide rahulolu ning asjatundmatu teisaldamise vältimine kliendi poolt).

Kas on vaja mingit täisteenuspaketti, on ise küsimus. Eks kasutaja ise otsustab, kuigi mina nt olen alati võtnud odavuse mõttes lihtsalt kasutusrendi. Väeosadest käiakse suuremate linnade vahet nagunii (võib ka ise auto remonti viia) ja kui koos autoga võtta ka teised veljed talverehvidega, siis igas väeosas on remonditöökoda olemas, mis need alla kruvida suudab. Paremates on isegi rehvimontaazi riistad olemas.

Seega, seni kuni pole mõlema lepingu tingimusi kõrvuti laual, on mingitest teooriatest vara rääkida. Autode kuumaksed on ainult üks detail.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Äripäeva paskvill: Kaitseväe hanked vajavad tsiviilkontr
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2011 11:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Mai, 2009 15:31
Postitusi: 298
Asukoht: Paldiski/Tartu
A4 kirjutas:
Pigem on tegemist Äripäevale iseloomuliku haltuuraga, kus oluline pole mitte (olematu) sisuline probleem või korruptsioon, vaid faktide valikuline esitamine sellises valguses, et kokku saaks „intrigeeriva“ loo.


Ja nii on.


A4 kirjutas:
(Umbes nagu Hvostovi spekulatsioonid ja heietused, ainult et Äripäev vähemalt vaevub fakte kontrollida ja asjaosalistele endile ka sõna anda).


Ei kontrolli nad midagi ja kui asjaosalistele "antakse sõna", siis väänatakse neid sõnu ikka nii, et süda läheb pahaks.

Äripäeva ainus väärtus seisneb heas imavuses - kutsikatele alla panna kannatab hästi. Muus osas - nagu majanduselu SS Õhtuleht. :x

_________________
First Cavalry Sniper Regiment of Theatre Critics


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2011 11:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29157
Ma kuulan iga nädal KUKUst ühte saadet (kas Nädala teema) vms, kus osalevad ÄP asjamehed ja vähemalt peatoimetaja rõhutab küll igal võimalikul juhul, kuidas neil on kõva analüüs, kontrollitud faktid-allikad ja üleüldse nad on kui majanduselu uuriv ajakirjandus. :lol:

Konkreetne asi on KV mainet kahjustav paskvill, mille kohta on mul isiklikult kahtlus, et asi on alguse saanud sealt, kus kogu aeg karjutakse tsiviilkontrolli vähesusest. Aga see on minu probleem.

Tsiteeri:
Ei kontrolli nad midagi ja kui asjaosalistele "antakse sõna", siis väänatakse neid sõnu ikka nii, et süda läheb pahaks


Ka mina kahtlen sügavalt, et loo kangelaseks olev kapten on nii rumal, et argumenteerib eelmise hanke pea poole kallimat hinda Peugeoti pehme esistange ja autoabipaketti Männikul kinni jäämistega.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Mai, 2011 11:50, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2011 11:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17695
Aegu tagasi oli võimalus kuulda arutelu(arutlejad olid oma valdkonna tipud, seega igati kompetentsed ja tegijad ka tänases päevas), kus kõik osalejad leidsid ÄP olevat ühe kõva ja asise seitungi. Tõsi küll, oma tegevussfääris leidis igaüks neist olevat ÄP üpris ebakompetentse ja pealiskaudse, aga muidu pidada igati asine ja tahe tükk olema...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2011 13:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1680
Nii 2006, kui ka 2010 hanke sisu oli ju sama - 4 aastane "maksa ja sõida" teenus ehk liisingfirmadelt osteti 4 aastase garantiiga täisteenust - muretut kulgemist fikseeritud kuumaksu eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2011 16:30 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr, 2004 13:55
Postitusi: 2071
Tsiviilisikute poolt riigikaitseliste hangete rohkemal tsiviilkontrollimisel oleks mõte, kui nad asjast ka midagi jagaksid. Näiteks kas on mõtekas osta meie riigikaitsele 4 hirmkallist uhiuut moekat läikivat või siis 20 kasutatud vanamoelisemat, aga normaalselt toimivat helikopterit? Et kumb variant tagab suurema võimekuse?
Ok, kui kellelgi on ikka kangesti vaja poosetada uue masinaga, ostku siis vähemalt 4 asemel 2 ja ülejäänud papi eest samas 10 vanematüübilist kasutatud masinat, eksole.

Ise pole veel saanud nende uute rendiautodega sõita, kuid kirumist olen kuulnud tavatult palju.
Enamus olla juba vähemalt korra remondis käinud ja mõned olla kohemaid remonti küsinud, kui kasutamiseks välja jagati. Vilets kvaliteet ühesõnaga.
Talvel ei olnud probleemiks mitte ainult käivitumine, vaid ka asjaolu, et -20C juures normaalselt soojaks need pesukotid ei seistes ega sõites ei lähegi. Salongis pidi siiski üle 0C tõusma. Eks ta ole Kesk-Euroopa kliimasse mõeldud.
Huvitav, et varuratta saab ühel mudelil kätte põhja alt tagant vändast alla kruvides. Tungraud aga käib varuratta sisse. Et kui näiteks talvel tagumine rehv puruneb, siis...

Mõne aasta tagusest ajast on isegi häguselt meeles, et diskuteeriti nagu liisinguautode ebaloomulikult kõrge hankehinna üle. Hanget tegi ilmselt Logistikakeskuse kontor ja mõned väeosajuhid olla kurjustanud, et nad ise võiksid oma väeosale hanke igatahes odavamalt teha.
On jäänud mulje, et Logistikakeskuse nimeline asutus on üldse üks paras riigi raha põletamise koht. Krabatakse kohalikelt kõik hanked ja funktsioonid endale kokku ja tehakse majanduslikus mõttes jama. See liisinguautode hange on vaid üks väljapaistev näide silmnähtavast ebaefektiivsusest. Teistest asjadest ei hakka siia kirjutama. Las ajakirjanikud teenivad ka oma leiva välja.

Olen kuulnud juttu, et KV liisingsõidukite puhul oli mingi kord olnud hinna/kvaliteedi mõttes täitsa soodsal pakkumisel ka BMW, kuid neist kästud moraalsetel kaalutlustel loobuda. Võimalik, et see lugu on kuidagi seotud ka eelmiste autode kõrge liisinguhinnaga.

_________________
NK rühm Ida-Tallinnas, NK mererühm Tallinnas, NK Tallinna malev.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 117 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt