Hanked EKV
Re: Hanked EKV
Kõik oleneb ikka sellest, kuidas ja kui palju neid kasutatud on, kuid point on selles, et KV ei vaheta neid välja lihtsalt nalja pärast - selleks on reaalne vajadus. Kui mõnel masinal on rohkem eluiga järgi, siis on hästi, aga üldiselt on nii, et mingil hetkel kasvab nende masinate ülalpidamise kulu üle pea. Seda mainiti muide ka Vikerraadio intervjuus.
Re: Hanked EKV
Pole neil Pasidel häda midagi MLU käib ja teenivad vähemalt 10 aastat veelViiskümmend kirjutas:Kui olemasolevad Pasid täna tõesti surmaeelses seisundis on siis oleks otstarbekas neisse enam üldse mitte investeerida, kõik eelnev näitab, et vähemalt nende eluea pikendamise osas on see rahapõletamine kasutu olnud, metall väsib ja puksid venivad ning pahaendelised mikropraod viitavad ka võimalike makropragude tekkimise ohule.
-
- Liige
- Postitusi: 2090
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: Hanked EKV
Siis mul oli sarnane aimdus, sest ka seda Patria Land Systemsi hoitakse täna elus Soome riigitellimustega, milleks on XA 180-te MLU aastani 2030+ ehk pole see 80date Soome metall veel nii nõder midagi.
Re: Hanked EKV
Aga ka uute soomukite hankimine ja teenistusse juurutamine ei käi kohe ja sõrmenipsust...ja teenivad vähemalt 10 aastat veel
Eelseisev dekaad olekski ajaraam, millal lõpeb vanemate masinate elukaar ja mis vajavad välja vahetamist.
-
- Liige
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
Re: Hanked EKV
Vaielus Kaitseväest mahakantavate Paside Kaitseliidu poolt ülesputitamise võimaluste üle läks KL vastavasse alamteemasse: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=150
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40205
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Soome veoautode rekvisitsiooni süsteem just räägib vastu selle logistika ühtlustamise teooriale.
Veoautosid on käibel mitukümmend eri marki ja tüüpi, kaugelt rohkem kui KV sõidukeid.
Neile kõigile loota SA oludes tagada varuosi ja remonti on teoorias võimalik, kuid praktikas vist utoopia.
Pigem tõsisema rikkega jääb masin seisma ja võetakse järgmine.
Veoautosid on käibel mitukümmend eri marki ja tüüpi, kaugelt rohkem kui KV sõidukeid.
Neile kõigile loota SA oludes tagada varuosi ja remonti on teoorias võimalik, kuid praktikas vist utoopia.
Pigem tõsisema rikkega jääb masin seisma ja võetakse järgmine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2376
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Ja see "soome näide" tähendab mida?
-
- Liige
- Postitusi: 2090
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Elutsüklikulu läheb kosmiliseks reeglina pigem mingisuguste monopoolsete suhete tekkimise tõttu, parim viis elutsüklikulu ohjamiseks ongi konkurentsi hoidmine, alternatiivid + erinevad jõumeetmed monopolide korralekutsumiseks. Selline pidev enesekehtestamise värk...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40205
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Konkurents sõjatehnika korrashoius tähendab, et valida tuleb ka tehnika, millega tegelemiseks on palju kogemustega pakkujaid.
Siin kipub eelis pigem olema NSVL tehnikal, mis on üldiselt laiemalt levinud. Lääne tehnikas on üks taoline tüüp - M113.
Siin kipub eelis pigem olema NSVL tehnikal, mis on üldiselt laiemalt levinud. Lääne tehnikas on üks taoline tüüp - M113.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2090
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Ei pea, Soomes on näiteks loodud riikliku kontrolli all olev Millog OY, kelle teenuste hinnad kirjutab ette riik ning mille tulusus on määratud riigi ja ettevõtte kahepoolse lepinguga, mille alusel on ettevõttele tehnika korrashoiu monopol antud. Kuna üle 90% ettevõtte majandustegevusest tuleb otse kaitseeelarvest (Soome maksumaksja raha) siis on ettevõttele lubatud ka väga õhuke maksimumkasum (mis oli vist kuni 4%) ning kui ikkagi rohkem teenitakse siis tuleb liigkasum kaitseeelarvesse tagasi kanda.
Eestis räägitakse küll, et elutsükkel on vähemalt 2 kuni 3 kallim, kui varustuse/tehnika esmase soetuse kulu aga isegi mingeid hankeid elutsükli osas ju ei toimu, kus on K9 elutsükli hange või CV90 elutsükli hange, R20 "Rahe" elutsüklihange jne.... neid lihtsalt põle nagu pole ka mingeid muid hoobasid, kuidas kasvavate hoolduskulude lumepalli pidurdada.
Eestis räägitakse küll, et elutsükkel on vähemalt 2 kuni 3 kallim, kui varustuse/tehnika esmase soetuse kulu aga isegi mingeid hankeid elutsükli osas ju ei toimu, kus on K9 elutsükli hange või CV90 elutsükli hange, R20 "Rahe" elutsüklihange jne.... neid lihtsalt põle nagu pole ka mingeid muid hoobasid, kuidas kasvavate hoolduskulude lumepalli pidurdada.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Elutsükli tagamine on antud tehnika puhul täiesti olemas. R-20 hooldamine läheb LMT partnerile - Milremile. See oli juba ostulepingus sees. K9 hooldus läheb tõenäoliselt Hanwha või Patria kätte (Soomes tuleb K9 logistikakeskus). CV90 hooldus läks Milremile (7 aasta peale 40 miljonit). Võid riigihangete portaalist täpsemalt järgi vaadata.kui varustuse/tehnika esmase soetuse kulu aga isegi mingeid hankeid elutsükli osas ju ei toimu, kus on K9 elutsükli hange või CV90 elutsükli hange, R20 "Rahe" elutsüklihange jne
-
- Liige
- Postitusi: 2090
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Sellest ma ju räägingi, et need elutsükli kulukohad pannakse paika konkurentsiväliselt, tulevad lihtsalt kaasavarana.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Rahe hankes olid ju elutsükli kulud arvestatud hinna sisse ning LMT pakkumine oli odavaim koos relva hankimise kui ka elutsükli kuludega. Kõu puhul on keeruline leida konkureerivat hooldust tegevat ettevõtet, kuna tootjaid on 1. Soome hooldusmehed õpetab välja ikkagi korea firma.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
CV90 puhul tehti minu arust eraldi hange. Ja uuemad hanked on tõesti nii koostatud, et arvesse võetakse ka elutsükkel. Ehk siis see on hankel üks konkureerimise punkte. Minu arust on see igati loogiline teguviis. Võidab see, kes suudab sulle pakkuda odavama lahenduse kogu selle tehnika elutsükli vältel.Sellest ma ju räägingi, et need elutsükli kulukohad pannakse paika konkurentsiväliselt, tulevad lihtsalt kaasavarana.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
CV 90 hooldust teeb ikka BAE.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist