3. leht 40-st

Postitatud: 06 Mai, 2011 10:49
Postitas Lemet
Aegu tagasi oli võimalus kuulda arutelu(arutlejad olid oma valdkonna tipud, seega igati kompetentsed ja tegijad ka tänases päevas), kus kõik osalejad leidsid ÄP olevat ühe kõva ja asise seitungi. Tõsi küll, oma tegevussfääris leidis igaüks neist olevat ÄP üpris ebakompetentse ja pealiskaudse, aga muidu pidada igati asine ja tahe tükk olema...

Postitatud: 06 Mai, 2011 12:14
Postitas Viiskümmend
Nii 2006, kui ka 2010 hanke sisu oli ju sama - 4 aastane "maksa ja sõida" teenus ehk liisingfirmadelt osteti 4 aastase garantiiga täisteenust - muretut kulgemist fikseeritud kuumaksu eest.

Postitatud: 08 Mai, 2011 15:30
Postitas hummel
Tsiviilisikute poolt riigikaitseliste hangete rohkemal tsiviilkontrollimisel oleks mõte, kui nad asjast ka midagi jagaksid. Näiteks kas on mõtekas osta meie riigikaitsele 4 hirmkallist uhiuut moekat läikivat või siis 20 kasutatud vanamoelisemat, aga normaalselt toimivat helikopterit? Et kumb variant tagab suurema võimekuse?
Ok, kui kellelgi on ikka kangesti vaja poosetada uue masinaga, ostku siis vähemalt 4 asemel 2 ja ülejäänud papi eest samas 10 vanematüübilist kasutatud masinat, eksole.

Ise pole veel saanud nende uute rendiautodega sõita, kuid kirumist olen kuulnud tavatult palju.
Enamus olla juba vähemalt korra remondis käinud ja mõned olla kohemaid remonti küsinud, kui kasutamiseks välja jagati. Vilets kvaliteet ühesõnaga.
Talvel ei olnud probleemiks mitte ainult käivitumine, vaid ka asjaolu, et -20C juures normaalselt soojaks need pesukotid ei seistes ega sõites ei lähegi. Salongis pidi siiski üle 0C tõusma. Eks ta ole Kesk-Euroopa kliimasse mõeldud.
Huvitav, et varuratta saab ühel mudelil kätte põhja alt tagant vändast alla kruvides. Tungraud aga käib varuratta sisse. Et kui näiteks talvel tagumine rehv puruneb, siis...

Mõne aasta tagusest ajast on isegi häguselt meeles, et diskuteeriti nagu liisinguautode ebaloomulikult kõrge hankehinna üle. Hanget tegi ilmselt Logistikakeskuse kontor ja mõned väeosajuhid olla kurjustanud, et nad ise võiksid oma väeosale hanke igatahes odavamalt teha.
On jäänud mulje, et Logistikakeskuse nimeline asutus on üldse üks paras riigi raha põletamise koht. Krabatakse kohalikelt kõik hanked ja funktsioonid endale kokku ja tehakse majanduslikus mõttes jama. See liisinguautode hange on vaid üks väljapaistev näide silmnähtavast ebaefektiivsusest. Teistest asjadest ei hakka siia kirjutama. Las ajakirjanikud teenivad ka oma leiva välja.

Olen kuulnud juttu, et KV liisingsõidukite puhul oli mingi kord olnud hinna/kvaliteedi mõttes täitsa soodsal pakkumisel ka BMW, kuid neist kästud moraalsetel kaalutlustel loobuda. Võimalik, et see lugu on kuidagi seotud ka eelmiste autode kõrge liisinguhinnaga.

Postitatud: 09 Mai, 2011 7:48
Postitas Kapten Trumm
2006. a oli olukord, kus automüüjad suplesid rahas ning hinnapakkumise saamiseks tuli kolm korda üle helistada, enne kui suvatseti saata. Konkurents kui selline näis puuduvat, mõnelgi margil ei suutnud tehas tarnida niipalju kui küsiti - st müüja sai valida kliente. Võib-olla sellest ka selline hanke hind?

Tegelikult ega praegu teisiti ole - ma kahe autoesinduse pealikule saatsin üsna sapise kirja enne kui automüügi tondid liigutama hakkasid. Wecome to Estonia. Seejuures on läbi aastate silma jäänud Opeli esinduste aktiivsus pakkumiste tegemisel, iial pole olnud vaja üle helistada, vaid peale esimest köhatust on kõik operatiivselt sujunud. Seevastu konnasööjate esindusest hinnapakkumise kättesaamiseks on tõesti mõnikord tulnud ennast 2 korda müüjale meelde tuletada ning seejärel väike kaebekiri juhtkonnale teha, enne kui mõni alamakstud müügimees on viitsinud lehe paberit määrida.

Postitatud: 09 Mai, 2011 8:44
Postitas Karuke
No vot seda asja tahaks ma näha! :wall:
Et küsid ametlikku pakkumist 100 maasturi soetamiseks ja selle peale hakatakse sind kui klienti "valima" ja vastatakse alles kolmandal korral... :D :D :D :wall:

Postitatud: 09 Mai, 2011 9:10
Postitas Viiskümmend
2006 aasta majandussõidukite hanke ainuke pakkuja oli Balti Autoliisingu AS (Swedbank Liising) ning KV-le pakuti 4 aastast paketti, mis sisaldas Opeleid, Forde ja Nissaneid.

2010 aasta majandussõidukite hanke võitja oli AS Rentacar (SEB Liising) ning KV-le pakuti paketti, mis sisaldas Peugeote, Volkswageneid ja Toyotasi.

KV-l on teenuse ostmise leping AS Rentacariga, kes on valinud hooldusettevõtteks AS Amservi. Kellel on nende ülbete automüüjatega probleeme siis valige parem Rentacar + Amserv :)

Nagu näha ei ole siin konkurents üldse mitte autofirmade vahel, kes ei saagi hankel osaleda vaid liisingfirmad on need, kes paketi kokku panevad ja teenust pakuvad. Kui 2600.- kroonise täisteenus-kuuliisinguga Peugeot 308 osutub 5100.- kroonise Opel Astraga võrreldes probleemseks siis on see ju teenuse pakkuja enda võetud risk, kes saab selle võrra vähem kasumit.

Kui need megakallid 1.2 liitrise mootoriga Opel Astrad 2006 aastal palju odavamad ja suurema mootoriga Volkswagen Golfid välja vahetasid siis oli kasutajatel ju täpselt samasugune meeleheide.

Postitatud: 09 Mai, 2011 9:16
Postitas aero+
Kapten Trumm kirjutas:2006. a oli olukord, kus automüüjad suplesid rahas ning hinnapakkumise saamiseks tuli kolm korda üle helistada, enne kui suvatseti saata. Konkurents kui selline näis puuduvat, mõnelgi margil ei suutnud tehas tarnida niipalju kui küsiti - st müüja sai valida kliente. Võib-olla sellest ka selline hanke hind?
:D :D :D :D :D

Postitatud: 09 Mai, 2011 9:59
Postitas Viiskümmend
Vaatasin, et täpselt selle sama Ford/PSA ühistööna valminud 1.6 HDi diiselmootori (Peugeot 308) leiab ka Fordi, Volvo, Mazda, Mini ja Citroeni kapoti alt.
Ma usun, et askeetliku ja ilma lisadeta Opel Astraga harjunud tegelased elavad ka konditsioneeri, ABSi ja elektriaknad üle? Suurema mootoriga Peugeot pakub kasutajale ka möödasõidu võimalust, mis polegi tegelikult nii paha :)

Postitatud: 10 Mai, 2011 18:25
Postitas Lemet
Juttu siis ÄP inimeste suu läbi kah...13-ndast minutist alates.

http://podcast.kuku.ee/saated/aripaev-eetris/

Postitatud: 03 Juun, 2011 13:03
Postitas Kapten Trumm
Tänases Äripäevas saab legendaarse kapten Järviste lugu järje, kus selgub, et kodanik on oma doktoritöö maha vehkinud KV tellitud teadusuuringust ja eelmise, suht pinnapealse ja faktivaese paskvilli asemel on seekord mitu lehe paberit sisustatud ja asi omab analüüsi tunnuseid.

http://www.ap3.ee/article/2011/6/3/huvi ... akasutuses

Mul tekkis aga küsimus (soovimata laskumata fakte teadma õige-vale hinnangutesse), et KES on see allikas, kes KV hangete ja logistika koha pealt varustab ÄP sedavõrd väärtusliku lahingumoonaga ning MIKS ta seda teeb? Kaks järjestikust intrigeerivat lugu sama mehe ja valdkonna kohapealt pole enam juhus.

1. KV juhtkond - tundub, et selle taga ei ole, sest lehes kirjeldatud infoohje meetmed räägivad pigem soovist asi kiiresti kalevi alla panna.

2. Kellegi kolleegi soov saada ühks vähetähtis kapteni koht endale? Tundub usutav motiiv, kuid kahtlen natuke, kas ÄP võtaks kellegi kaasteenija ärapanemissoovi sedavõrd tõsiselt tööse. Selleks peaks natuke kaalukam surve taga olema.

3. Otsesed ülemad pole rahul? No autoritaarses militaarstruktuuris on kellegi elimineerimiseks hulka tõhusamaid vahendeid.

4. Keegi on huvitatud "tsiviilkontrolli tugevdamisest" ning varustusfunktsiooni alla neelamisest ning käib "suurtükiväe ettevalmistus" selleks. On ju vahe, kas vastav ühendfunktsioon hakkab asuma peastaabi või kamina vastutusalas. Tule suund viitab ka allikale (kui see variant õige on).

Veel midagi? Fire away....

Postitatud: 03 Juun, 2011 15:23
Postitas Viiskümmend
No, eilsest Eesti Ekspressist võisime lugeda ju kaitseministeeriumis tehtud teeseldud kusekoti-hankest, kus pahalased olid suutnud 10 miljoni eest kahju teha.
Ei näita see ju ka ministeeriumi haldusvõimekust heast küljest ja tõstatab küsimuse tsiviilkontrolli eksisteerimisest üle-üldse?
Samas on ka hea kui sellised jamad välja tulevad, eks see puhastab õhku, arvan ma?!

Postitatud: 07 Juun, 2011 13:14
Postitas Lemet
"Äripäev" rahadega toimetamisest kaitsestruktuurides...

http://podcast.kuku.ee/saated/aripaev-eetris/

Postitatud: 08 Juun, 2011 8:13
Postitas Kapten Trumm
Mõtlesin, et kirjutan ÄP väikse vihje, et nad oma ajakirjanikke hariks.

Kas soomukite hanke korraldas peastaap või kamin?

Vanadel lähevad sõdurite aluspüksid ja raketisüsteemid kõik ühte patta nimega "Kaitseväe hanked", mida siis korraldab üks väidetavalt läbipaistmatu peastaap/logistikakeskus.

Sissejuhatuseks võiks lugeda Riigikontrolli auditit hankekorraldusest Kamina vastutusalas, seal on selgelt öeldud, et KV hangib igapäevaelulisi asju ja Kamin relvastust ja tehnikat.

Või :dont_know:

Postitatud: 08 Juun, 2011 9:50
Postitas Viiskümmend
Kõik õige. Samas ei olnud Soome kaitseväe vanade XA-180 ja Hollandi kaitseväe vanade XA-188 soetamine "hanked" selle sõna traditsioonilises tähenduses.
Tegemist oli ühe riigi pakkumisega teisele riigile ning Eesti pool ütles
A: tänan mõtleme veidi ja B: eks me ostame need siis ära.

Postitatud: 08 Juun, 2011 10:18
Postitas Kapten Trumm
Einoh, vanad võiks enne järgmist artiklit 15 minutit internetis kodutööd teha ja vähemalt mitte lolli muljet jätta, et nad oma "intrigeerivate lugude" tuhinas eksivad väga basic asjade vastu.

"Kusekottide" teemale pole ÄP midagi pühendanud. Võib-olla mundriau pärast (ÄP ei avastanud, kuidas ikka tunnistad, et EE jõudis ette).

Samas kaks hüpoteetilist surimuri vs kriminaalasjadeni viinud faktid on siiski natuke erineva kaaluga asjad. Sestap tundub, et asi jookseb kuidagi vildakalt. :lol:

Prognoosin järjelugude ilmumust, erandita KV hõlmas.